zk Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Czy check engine i esp to awaria czy wprowadzenie na deske rozdzielcza swiatecznego klimatu. Ta ikona przypomina troche sanie Mikolaja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opti Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Czy check engine i esp to awaria czy wprowadzenie na deske rozdzielcza swiatecznego klimatu. Ta ikona przypomina troche sanie Mikolaja ? Może przejeżdżałeś koło zaprzęgu Świętego i Forek się napatrzył i pozazdrościł? :-). A tak poważnie to miałem podobnie w 3 sytuacjach: 1. Skończyły się świece żarowe 2. Centrala magistrala (tak to określili w serwisie) która zbiera dane z czujników zawiesiła się i był potrzebny reset 3. czujnik otwarcia przepustnicy odnotował wskazanie poza zakresem i też był potrzebny reset. Bez podłączenia do kompa w serwisie i sprawdzenia kodu błędu się nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Aha !!! Awaria !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Ha, ha! Ja myślałem, że to czas aby coś zjeść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Proponowałbym zamknąć ten wątek bo już ludzie znajomi (wiedząc, że mam Forka) zapytują mnie czy to prawda, że na jakimś forum subarowym ludzie chwalą się ile to km przejechali bez awarii i jest wiele wyników dużoooo poniżej 100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Proponowałbym zamknąć ten wątek bo już ludzie znajomi (wiedząc, że mam Forka) zapytują mnie czy to prawda, że na jakimś forum subarowym ludzie chwalą się ile to km przejechali bez awarii i jest wiele wyników dużoooo poniżej 100 km Nie przejmuj się. To zawiść Wątek jest potrzebny żeby obalać Urban legends. Poza tym to wątek zadowolonych użytkowników SBD niezależnie od przebiegu. Zapytaj czy na innych forach są użytkownicy tak zadowoleni ze swojego modelu,że tworzą ich wątki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Forum Alfa Romeo 1000 km bez wizyty w warsztacie Proponowałbym zamknąć ten wątek bo już ludzie znajomi (wiedząc, że mam Forka) zapytują mnie czy to prawda, że na jakimś forum subarowym ludzie chwalą się ile to km przejechali bez awarii i jest wiele wyników dużoooo poniżej 100 km Zapytaj czy na innych forach są użytkownicy tak zadowoleni ze swojego modelu,że tworzą ich wątki? Edytowane 13 Grudnia 2014 przez Wielki Szu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 to skorzystam z okazji i zapytam zainteresowanych...miałem okazję jechać Forkiem SBD i przymierzałem się do kupna, bo raz że fajna dynamika, 6 biegów i większość FSBD ma b.dobre wyposażenie, do momentu aż nie trafiłem do wątku z "wałami" (uwaga: przeczytałem wszystkie strony). fajnie że sobie jakoś radzicie (szukacie porad o tych dodatkach itd), ale tak realnie- co zrobić by spać spokojnie? Rozumiem że wszyscy serwisujecie w ASO, słuchacie zaleceń serwisu, a czy przedłużacie gwarancję (ile to jest?)? Może jest jakieś 3 wyjście, np inne zabezpieczenie się przed ewentualną awarią? Na logikę powinno się dać [w ostateczności na własną rękę i koszt] wymienić części, które tak to ryzyko zwiększają i spać spokojnie na kolejne 100tkm? Zapytałem już nawet kiedyś jeden serwis, ale mi nie odpowiedzieli PS. Jeśli ktoś coś wie, a niekoniecznie chce pisać tu to proszę o PM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 (edytowane) to skorzystam z okazji i zapytam zainteresowanych... miałem okazję jechać Forkiem SBD i przymierzałem się do kupna, bo raz że fajna dynamika, 6 biegów i większość FSBD ma b.dobre wyposażenie, do momentu aż nie trafiłem do wątku z "wałami" (uwaga: przeczytałem wszystkie strony). fajnie że sobie jakoś radzicie (szukacie porad o tych dodatkach itd), ale tak realnie- co zrobić by spać spokojnie? Rozumiem że wszyscy serwisujecie w ASO, słuchacie zaleceń serwisu, a czy przedłużacie gwarancję (ile to jest?)? Może jest jakieś 3 wyjście, np inne zabezpieczenie się przed ewentualną awarią? Na logikę powinno się dać [w ostateczności na własną rękę i koszt] wymienić części, które tak to ryzyko zwiększają i spać spokojnie na kolejne 100tkm? Zapytałem już nawet kiedyś jeden serwis, ale mi nie odpowiedzieli PS. Jeśli ktoś coś wie, a niekoniecznie chce pisać tu to proszę o PM. Mój znajomy ma od nowości tzn kupił demo Forestera Diesel w 2008 roku. Ma przejechane 130 tkm i ma pierwszy silnik i pierwsze sprzęgło i nie zamierza sprzedawać. Jedyne co robi to dba o samochód serwisuje i normalnie jeździ z głowa. Edytowane 14 Grudnia 2014 przez Lukasz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 U mnie podobnie. 120kkm od nowości bez żadnej awarii. Normalna eksploatacja bez udziwnień. Raczej sypiam spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Po mojej prostej odpowiedzi na takie pytanie w konkurencyjnym wątku, wywiązała się dyskusja na kilka stron. Nie chcemy tego samego tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Teoretycznie mozna ubezpieczyc wszystko.. A jakby sprobowac ubezpieczyc silnik SBD przed awaria? Pewnie spora bylaby skladka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Po mojej prostej odpowiedzi na takie pytanie w konkurencyjnym wątku, wywiązała się dyskusja na kilka stron. Nie chcemy tego samego tutaj Wiem, czytałem. Dlatego pytam też z prośbą o PM, bo zdaję sobię sprawę z kontrowersyjności tematu Ale może jakimś cudem więcej dowiemy się od tych którym działa, niż tym którzy szczęścia nie mieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadias Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Ponad 3 lata i ponad 120 tkm. Wymienione klocki przednie przy ok. 60 tkm i tylne przy ok. 80 tkm. Oleju dolewałem 2 razy, wymienione 2 małe żarówki i to wszystko. Żadnych problemów ze sprzęgłem i DPFem. Za rok zmienię na nowy model ze względu na automat (gdy kupowałem tego to jeszcze nie było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Czy check engine i esp to awaria czy wprowadzenie na deske rozdzielcza swiatecznego klimatu. Ta ikona przypomina troche sanie Mikolaja ? U mnie tez w Forku, była to awaria czujnika położenia pedału sprzęgła spowodowana wilgocia, trzymaniem nogi na sprzegle i jego niechcący aktywacji. Bezkosztowe usunięcie błędu. Po jakimś czasie, jak nie powtórzy sie błąd, powinny kontrolki same zgasnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 U mnie zapaliły sie 3 kontrolki na zółto : silnika, esp, hamulec postojowy przekreślony, auto chodzi normalnie, na 2 dzień zgasły i po 2 dniach znowu się zapaliły.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 U mnie zapaliły sie 3 kontrolki na zółto : silnika, esp, hamulec postojowy przekreślony, auto chodzi normalnie, na 2 dzień zgasły i po 2 dniach znowu się zapaliły.... zmieniałeś świece żarowe ? Jedna może mieć lekkie przebicie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 nie, u mnie jeszcze nic nie padło, ale do serwisu mam 150 km moze w poniedziałek podjade, ewentualnie wymiana świec ile kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crimson111 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Witam! Ja miałem taki przypadek, okazało się, że padły dwie świece żarowe na nieparzystych cylindrach. W sumie zapłaciłem chyba ok. 1200 zł a ASO. Przebieg był rzędu 50 tys. wówczas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) niestety grubo. Same świece to ok. 1200 -1300pln ale.... wymianą musi się zająć dobry fachowiec bo jak pęknie przy wykręcaniu to silnik do wyciągnięcia i naprawa głowicy. Są fachowcy którzy mająodpowiedni sprzęt do wykręcania świeć i gwintowania głowic.. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Pocieszy Was może fakt, że 'czek + trakcja' to generyczny sygnał błędu. Może to być padnięta świeca (jak u mnie), zablokowana geometria turbiny lub uszkodzony zawór EGR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Panowie, coś ten temat nie pasuje do ogólnego nastawienia wobec SBD, skoro jednak nawet tu pojawiają się usterki _____ iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Podnosimy wiarygodność tematu wskazując na jednak możliwe usterki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 No to ja powiem, że po pierwszym serwisie przy 15.000km dwa razy miałem alarm o awarii o niskim poziomie oleju. Po drugim serwisie przy 30.000km sygnał, że czujnik ABS wymaga sprawdzenia a tydzień temu hill holder Ale wszystko działa jak należy. Może trzeba przestać jeździć do ASO albo po prostu za dużo czasu spędzam na forum i mojej Subarynie się ta cała dieslowska hipochondria udziela? _____ iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Pocieszy Was może fakt, że 'czek + trakcja' to generyczny sygnał błędu. Może to być padnięta świeca (jak u mnie), zablokowana geometria turbiny lub uszkodzony zawór EGR. lub 100 innych drobnych spraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się