Skocz do zawartości

Subaru diesel - pozytywne doświadczenia.


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Czy check engine i esp to awaria czy wprowadzenie na deske rozdzielcza swiatecznego klimatu. Ta ikona przypomina troche sanie Mikolaja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy check engine i esp to awaria czy wprowadzenie na deske rozdzielcza swiatecznego klimatu. Ta ikona przypomina troche sanie Mikolaja ?

 

Może przejeżdżałeś koło zaprzęgu Świętego i Forek się napatrzył i pozazdrościł? :-).

A tak poważnie to miałem podobnie w 3 sytuacjach:

1. Skończyły się świece żarowe

2. Centrala magistrala (tak to określili w serwisie) która zbiera dane z czujników zawiesiła się i był potrzebny reset

3. czujnik otwarcia przepustnicy odnotował wskazanie poza zakresem i też był potrzebny reset.

Bez podłączenia do kompa w serwisie i sprawdzenia kodu błędu się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zamknąć ten wątek bo już ludzie znajomi (wiedząc, że mam Forka) zapytują mnie czy to prawda, że na jakimś forum subarowym ludzie chwalą się ile to km przejechali bez awarii i jest wiele wyników dużoooo poniżej 100 km :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zamknąć ten wątek bo już ludzie znajomi (wiedząc, że mam Forka) zapytują mnie czy to prawda, że na jakimś forum subarowym ludzie chwalą się ile to km przejechali bez awarii i jest wiele wyników dużoooo poniżej 100 km :biglol:

Nie przejmuj się.

To zawiść :)

 

Wątek jest potrzebny żeby obalać Urban legends.

Poza tym to wątek zadowolonych użytkowników SBD niezależnie od przebiegu.

 

Zapytaj czy na innych forach są użytkownicy tak zadowoleni ze swojego modelu,że tworzą ich wątki? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum Alfa Romeo 1000 km bez wizyty w warsztacie :biglol:

 

Proponowałbym zamknąć ten wątek bo już ludzie znajomi (wiedząc, że mam Forka) zapytują mnie czy to prawda, że na jakimś forum subarowym ludzie chwalą się ile to km przejechali bez awarii i jest wiele wyników dużoooo poniżej 100 km :biglol:



Zapytaj czy na innych forach są użytkownicy tak zadowoleni ze swojego modelu,że tworzą ich wątki? ;)

Edytowane przez Wielki Szu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to skorzystam z okazji i zapytam zainteresowanych...
miałem okazję jechać Forkiem SBD i przymierzałem się do kupna, bo raz że fajna dynamika, 6 biegów i większość FSBD ma b.dobre wyposażenie, do momentu aż nie trafiłem do wątku  z "wałami" (uwaga: przeczytałem wszystkie strony).

 

fajnie że sobie jakoś radzicie (szukacie porad o tych dodatkach itd), ale tak realnie- co zrobić by spać spokojnie? Rozumiem że wszyscy serwisujecie w ASO, słuchacie zaleceń serwisu, a czy przedłużacie gwarancję (ile to jest?)?

Może jest jakieś 3 wyjście, np inne zabezpieczenie się przed ewentualną awarią? Na logikę powinno się dać [w ostateczności na własną rękę i koszt] wymienić części, które tak to ryzyko zwiększają i spać spokojnie na kolejne 100tkm?

Zapytałem już nawet kiedyś jeden serwis, ale mi nie odpowiedzieli :(

 

PS. Jeśli ktoś coś wie, a niekoniecznie chce pisać tu to proszę o PM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to skorzystam z okazji i zapytam zainteresowanych...

miałem okazję jechać Forkiem SBD i przymierzałem się do kupna, bo raz że fajna dynamika, 6 biegów i większość FSBD ma b.dobre wyposażenie, do momentu aż nie trafiłem do wątku z "wałami" (uwaga: przeczytałem wszystkie strony).

 

fajnie że sobie jakoś radzicie (szukacie porad o tych dodatkach itd), ale tak realnie- co zrobić by spać spokojnie? Rozumiem że wszyscy serwisujecie w ASO, słuchacie zaleceń serwisu, a czy przedłużacie gwarancję (ile to jest?)?

Może jest jakieś 3 wyjście, np inne zabezpieczenie się przed ewentualną awarią? Na logikę powinno się dać [w ostateczności na własną rękę i koszt] wymienić części, które tak to ryzyko zwiększają i spać spokojnie na kolejne 100tkm?

Zapytałem już nawet kiedyś jeden serwis, ale mi nie odpowiedzieli :(

 

PS. Jeśli ktoś coś wie, a niekoniecznie chce pisać tu to proszę o PM.

Mój znajomy ma od nowości tzn kupił demo Forestera Diesel w 2008 roku. Ma przejechane 130 tkm i ma pierwszy silnik i pierwsze sprzęgło i nie zamierza sprzedawać. Jedyne co robi to dba o samochód serwisuje i normalnie jeździ z głowa. Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojej prostej odpowiedzi na takie pytanie w konkurencyjnym wątku, wywiązała się dyskusja na kilka stron. Nie chcemy tego samego tutaj :biglol:

Wiem, czytałem. Dlatego pytam też z prośbą o PM, bo zdaję sobię sprawę z kontrowersyjności tematu ;)

Ale może jakimś cudem więcej dowiemy się od tych którym działa, niż tym którzy szczęścia nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 3 lata i ponad 120 tkm. Wymienione klocki przednie przy ok. 60 tkm i tylne przy ok. 80 tkm. Oleju dolewałem 2 razy, wymienione 2 małe żarówki i to wszystko. Żadnych problemów ze sprzęgłem i DPFem. Za rok zmienię na nowy model ze względu na automat (gdy kupowałem tego to jeszcze nie było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy check engine i esp to awaria czy wprowadzenie na deske rozdzielcza swiatecznego klimatu. Ta ikona przypomina troche sanie Mikolaja ?

U mnie tez w Forku, była to awaria czujnika położenia pedału sprzęgła spowodowana wilgocia, trzymaniem nogi na sprzegle i jego niechcący aktywacji. Bezkosztowe usunięcie błędu. Po jakimś czasie, jak nie powtórzy sie błąd, powinny kontrolki same zgasnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zapaliły sie 3 kontrolki na zółto : silnika, esp, hamulec postojowy przekreślony, auto chodzi normalnie, na 2 dzień zgasły i po 2 dniach znowu się zapaliły....

 

-_-

 

zmieniałeś świece żarowe ?

Jedna może mieć lekkie przebicie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety grubo. Same świece to ok. 1200 -1300pln ale.... wymianą musi się zająć dobry fachowiec bo jak pęknie przy wykręcaniu to silnik do wyciągnięcia i naprawa głowicy. Są fachowcy którzy mająodpowiedni sprzęt do wykręcania świeć i gwintowania głowic..

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja powiem, że po pierwszym serwisie przy 15.000km dwa razy miałem alarm o awarii o niskim poziomie oleju. Po drugim serwisie przy 30.000km sygnał, że czujnik ABS wymaga sprawdzenia a tydzień temu hill holder ;)

Ale wszystko działa jak należy. Może trzeba przestać jeździć do ASO albo po prostu za dużo czasu spędzam na forum i mojej Subarynie się ta cała dieslowska hipochondria udziela?

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...