Skocz do zawartości

Subaru diesel - pozytywne doświadczenia.


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Forester 2009, 70 000 km: sprzęgło dobre, silnik dobry, hamulce też dobre (pamiętacie? była kiedyś straszna nagonka na hamulce), w ogóle wszystko dobre, nic się nie chce popsuć.

U mnie przednie tarcze zużyły się przy 210kkm, a tylne nie zdążyły się zużyć i zardzewiały wymienione przy 260 kkm. Klocki przednie wytrzymują ok. 70kkm a tylne wymieniłem dopiero 2 raz.

Skrzynię mam 5MT a soft jeszcze stary :D

Do miasta się nie bardzo nadaje ale w trasę to wymarzony samochód.

A tytuł wątku faktycznie niezbyt fortunny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback MY 2011 90 tys , wymiana tylnych klocków przy 60 tys , zeszłej zimy przymarzł spryskiwacz reflektorów - wymieniony na gwarancji  , moduł świateł do jazdy dziennej się popsuł - wymiana gwarancyjna ,   reszta oryginalna ( sprzęgło + silnik ) , nawet żadna żarówka się jeszcze nie przepaliła tylko czasami szarpie podczas ruszania jak jest zimny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze nic nie wymienilem nawet zarowki i wycieraczki. W zimnie wazne by wycieraczki nie ustawiac na auto bo moze sie zdazyc ze ciagnie zamarzniete a wtedy zaraz sie psuja.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużywanie się tylnych klocków ma odzwierciedlenie w obciążeniu samochodu.- może panowie często wożą coś w bagażniku :)

W moim przypadku jest to pewnie prawda. Często 300 - 350 kg papieru ze mną jeździ. Ale tak też było w innych samochodach i tam zawsze przód kończył się szybciej niż tył :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma odpowiedniego wątku to tutaj zapytam, bo wiadomo, olej ma wpływ na bezawaryjność. W instrukcji napisano (strona 11-23) zalecany olej dla silników z zapłonem samoczynnym ACEA C2 lub C3 0W30. Ktoś z Was leje olej klasy C3 i właśnie 0W30 i jeśli tak to który? I w ogóle podzielcie się proszę  tym jakie lejecie do SBD oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to 2 razy dolewałem w tym raz przez pomyłkę bo samochód stał krzywo.

Po wymianie jest zawsze nieco ponad max (wchodzi ok 6 litrów)  a przed wymianą nie schodzi poniżej min.

Nie mam DPF więc raczej ubytek nie jest uzupełniany paliwem.

W każdym razie nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma odpowiedniego wątku to tutaj zapytam, bo wiadomo, olej ma wpływ na bezawaryjność. W instrukcji napisano (strona 11-23) zalecany olej dla silników z zapłonem samoczynnym ACEA C2 lub C3 0W30. Ktoś z Was leje olej klasy C3 i właśnie 0W30 i jeśli tak to który? I w ogóle podzielcie się proszę  tym jakie lejecie do SBD oleje.

od początku niezmiennie Motul 8100 X-Clean+ 5w30 i nie zdarza mi się uzupełniąć poziomu oleju  miedzy przeglądami(coś tam ubędzie ale w normie  nigdy na min czy też niżej)  chociąż wiadomo sprawdzam bo miałem już kilka aut z turbinami w tym dwa wrxy  i różnie to bywało ...obecny sbd nie bierze oleju B)

Edytowane przez Shiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to 2 razy dolewałem w tym raz przez pomyłkę bo samochód stał krzywo.

Po wymianie jest zawsze nieco ponad max (wchodzi ok 6 litrów)  a przed wymianą nie schodzi poniżej min.

Nie mam DPF więc raczej ubytek nie jest uzupełniany paliwem.

W każdym razie nie narzekam.

 

miedzy "powyżej max" a "min" jest ponad 0.5l oleju różnicy i może tyle konsumować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...