Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Są jakieś problemy z 2.0 DIT już? u

UPG czy coś?

Jeszcze nic się nie objawilo

 

Patrząc na przebiegi aut na forach czy aukcjach silnik wygląda na udany.

IMHO jest szansa na wyższą moc w kolejnej generacji.

 

Ten silnik ma wyższą moc, w zależności od rynku na którym jest oferowany - zerknij na specyfikacje Forester XT w USA i Japonii.

Nie wiem czy w Levorgu jest ten sam silnik i ew. czy osprzet i inne elementy (np. turbo) są takie same ale 2.0 DIT w tym samochodzie krzesa 300KM

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padnie szybciej niż fabryczny. Jeżeli alternator będzie za słaby i aku notorycznie niedoładowane,

To nie jest kwestia padnięcia alternatora tylko notorycznego niedoładowania aku przez zbyt niski prąd. W efekcie sprawność (dostępna pojemność) aku spada dużo szybciej niż w prawidłowo dobranym.

Z jakiego powodu? Pobór prądu się nie zmienia bo nie instalujemy dodatkowych odbiorników prądu. Prąd ładowania będzie taki sam. Akumulator będzie rozładowywany np przy postoju lub przy odpalaniu ale zużyta energia będzie taka sama bo ona nie zależy od źródła (czyli akumulatora).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z jakiego powodu?

 

o natężeniu prądu ładowania decyduje specyfikacja alternatora i jeżeli będzie zbyt mały aku będzie zawsze niedoładowany.


 

 

Nie wiem czy w Levorgu jest ten sam silnik i ew. czy osprzet i inne elementy (np. turbo) są takie same ale 2.0 DIT w tym samochodzie krzesa 300KM

 

jest taki sam ale strojenie jest inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, ze silnk w Forku XT na EU jest niewysilony na maxa wiec jest duza szansa dlugiej starosci ;)

Wg mnie wobec jak się okazuje bezproblemowej eksploatacji 2.0DIT w FXT na naszym rynku daje szansę na podniesienie jego mocy przez producenta (mapa z rynku japońskiego). Wówczas obecny Forester dorównałby dynamiką drugiej generacji FXT.

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale chyba z jakiś powodów w Europie zmniejszono tą moc w XT ?

W Europie jeździ się dość dynamicznie w porównaniu do Japonii (gdzie ztcw prędkość aut jest fabrycznie ograniczona dość mocno) czy USA gdzie jeździ się wolno. Domyślam się że troska o trwałość nowej jednostki zdecydowała o zmniejszeniu jej 'wigoru'.

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mowa o Subaru Point Łódź... z doświadczenia wiem, że byli zawsze o 1.000-1.500 euro tańsi od reszty...

 

I to może wiele wyjaśniać.

 

 

 

 

No ale chyba z jakiś powodów w Europie zmniejszono moc w XT ?

 

Głównie normy emisji. Zrobienie 265-270 KM to nie jest problem ale tylko na paliwie minimum 98 oktan (więc zapewne też w grę wchodzi ekonomia eksploatacji). Problemem może być 300 KM. Dlatego WRX S4 ma już inne wałki rozrządu i kąty zapłonu. Przez to jego silnik 295 KM może spokojnie wygenerować. Zresztą FXT'17 ma ten sam silnik. Niestety WRX ma wlot na masce więc silnik tak mocno nie gotuje się jak FXT, który takiego wlotu nie ma, a kanały pod maską działają dość restrykcyjnie jeśli chodzi o schładzanie powietrza doładowania w IC. 

W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o natężeniu prądu ładowania decyduje specyfikacja alternatora i jeżeli będzie zbyt mały aku będzie zawsze niedoładowany.

Tak by było gdyby duży akumulator był bardziej rozładowywany niż mały. Nic takiego się nie dzieje, więc alternator nie ma problemu z uzupełnieniem Ah.

Przykładowo rozrusznik wykonuje taką samą pracę przy uruchomieniu pojazdu nie zależnie od wielkości akumulatora. Czyli rozrusznik wykorzysta z akumulatora tyle samo Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, kierownicy Foresterka XT w wersji platinum (z podnoszoną elektrycznie pokrywą bagażnika). Mam pytanie.

Dzisiaj pokrywa bagażnika zaczęła się podnosić jedynie do mniej więcej połowy wysokości. Domyślam się że ma to związek z tzw pamięcią wysokości podnoszenia. Niestety, nie mam w tej chwili pod ręką instrukcji.

Czy wie ktoś jak zresetować ten system i ustawić maksymalną wysokość podnoszenia pokrywy?

Jeśli ktoś zna odpowiedź, lub może ma chwilę by looknąć do instrukcji, proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam

Marcin

 

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz przycisk pamięci.

Dziękuję ogromnie, sprawdzę :)

 

Wyłącz przycisk pamięci.

Dziękuję ogromnie, sprawdzę :)
Niestety ale system otwierania pokrywy BAGAŻNIKA w moim Forku będzie wymagał naprawy. W przyszłym tygodniu odwiedzę ASO.

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zdemontować to pedalskie otwieranie klapy. Ten siłownik tylko denerwuje. Klapa bardzo lekko się otwiera i zamyka bez tego dziadostwa skończonego

Pozdrawiam

Jak dla mnie gaz jest bardziej "pedalski":) Otwieranie klapy przydatna sprawa a i czlowiek rak nie pobrudzi w zimie:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis miałem okazje pojeździć my16 2.0CVT. Fajne autko, ale dynamika w porównaniu nawet z dosyć ospałym OBK 2,5i dosyć słaba. Poza tym super, cicho, pewne prowadzenie. Zjechaliśmy z drogi i okazało się, ze śniegu na leśnej drodze było nieco więcej niż myślałem. XMODE i pomimo ze mokrego śniegu do połowy koła, chwilami czuc było ze szorował podwoziem, szedł do przodu. Super. W końcu "leśnik", prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proponuję zdemontować to pedalskie otwieranie klapy. Ten siłownik tylko denerwuje. Klapa bardzo lekko się otwiera i zamyka bez tego dziadostwa skończonego

Pozdrawiam

Jak dla mnie gaz jest bardziej "pedalski":) Otwieranie klapy przydatna sprawa a i czlowiek rak nie pobrudzi w zimie:)

 

 

LUBIĘ TO :))) Mistrz ciętej riposty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy mieszkać w mieście 

:biglol:

 

 

Z drugiej strony z tym czekaniem to chyba przesada każde ASO ma akumulatory na stanie/wystawce.

 

No to widocznie "moje" bylo nie "kazde" bo na pytanie kiedy bedzie aku powiedzieli ze z tydzien trzeba czekac....

 

A czy jak masz na drugi dzien jechac na ferie z dzieciakiem to chcialo by ci sie jeszcze "irytowac' i zaatwiac wszystko pzez ASO?? (lawetowanie, papierologia, sprawdzanie i bla bla bla kiedy juz masz ustalony plan dzialania, rzeczy jakie musisz zabrac, box na dachu etc.) i nagle musisz sie 'przepakowac"?? do innego auta (modelu, typu etc... np. pomies rzeczy z forester xt plus boxa do kia ceed) to powiem ci ze mi by sie nie chcialo.  Dlatego pojechalem kupilem nowy aku za 300 i drugiego dnia rano wesoly smigalem juz w kierunku gorskiej wioski 

 

 

W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm 

 

A juz sa w tym kraju tacy co daja rade toche podniesc i kW i Nm    :D  

 

 

Proponuję zdemontować to pedalskie otwieranie klapy. Ten siłownik tylko denerwuje. Klapa bardzo lekko się otwiera i zamyka bez tego dziadostwa skończonego Pozdrawiam
 

 

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:

 

 

 

Jak dla mnie gaz jest bardziej "pedalski":) Otwieranie klapy przydatna sprawa a i czlowiek rak nie pobrudzi w zimie:)

 

Wygrales  :yahoo:  :bowdown:  :bowdown:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Izotom powiedział W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm   

 

A juz sa w tym kraju tacy co daja rade toche podniesc i kW i Nm      

 

 

Taaak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...