Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

W dowodzie nie ma wbitej daty produkcji, ponieważ o dopuszczeniu samochodu do ruchu informuje jedynie data pierwszej rejestracji EZ. Od tego momentu liczy się historia samochodu. Samochód/pojazd niedopuszczony do ruchu, a więc niezarejestrowany, jest nowy i może stać dwa, trzy lata, a i tak liczy się data jego pierwszej rejestracji, więc bardzo rzadko ktoś zapyta o BJ Baujahr, bo tego nawet nie ma w dowodzie.

W Niemczech ( nie wiem jak jest w Austrii ) definicja samochodu nowego wygląda następująco :

Der Neuwagen ist in Deutschland nur dann als neu klassifiziert, wenn:

  • nicht mehr als 12 Monate zwischen Produktion und Kauf vergangen sind; ( Od daty produkcji upłynęło nie więcej niż 12 m-cy)
  • er keine Standschäden hat (auch wenn sie behoben sind); ( brak szkód postojowych )
  • er noch nicht im Straßenverkehr gefahren ist; ( nie brał udziału w ruchu drogowym )
  • das Modell noch unverändert hergestellt wird ( w dalszym ciągu jest bez zmian produkowany).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniowym numerze Automoto artykuł 'Dzisiaj gadżet jutro złom'. Wśród bohaterów Forester XT - wg. autora elementem który będzie wymagał kosztownych napraw to CVT...

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Bardzo fajne sformułowanie "będzie wymagał kosztownych napraw" Jak wszystko po jakimś czasie. 

 

Banialuki.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie są przegiebi tej subarowej CVT tutaj na forum.... Zrobił ktoś już jakieś większe przebiegi ??? Pobobno w USA te CVT mają natrzaskane sporo mil i dalej hulają....

a takie powiedzenie , że " będzie kiedyś wymagała napraw " to trochę jak wróżenie z  fusów.... będzie albo nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak by trzeba całą wymienić to nie wydaje się zeby kosztowała tyle co dsg od VAG (i w sumie ford-a też bo ta sama fabryka robi)

nasze skrzynie są chyba trochę prostsze konstrukcyjnie dzięki temu mam nadzieję ze w razie problemów trochę tańsze. w vw jeśli mnie pamięć nie myli za skrzynie chcieli około 25tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gruubo, cena spora. Z tego co podają w różnych mediach, forach itd. DGS od Vag'a to dobra, sprawna skrzynia ale jeśli o trwałość to nie jest tak idealnie, po średnio 100 kkm jej awaryjność znacznie wzrasta.... ale w sumie takie stwierdzenie może pasować do każdego produktu.... :D  Im bardziej skomplikowana tym większe ryzyko, że coś pierdyknie. Tak jak motor 1.4 T+K od VAG'a też dość awaryjny..... Jednemu padanie i będzie narzekał a drugiemu się uda jeździć bez awarii i będzie zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem raz z gosciem z Forda który montuje dokładnie te same skrzynie. Mówił ze czasami mechatronika pada po 60kkm a zna egzemplarze które nie szarpią nawet po 150kkm ;). w sumie trzeba traktować to jak rozrząd tylko że sama mechatronika kosztuje około 12-15 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak by trzeba całą wymienić to nie wydaje się zeby kosztowała tyle co dsg od VAG (i w sumie ford-a też bo ta sama fabryka robi)

nasze skrzynie są chyba trochę prostsze konstrukcyjnie dzięki temu mam nadzieję ze w razie problemów trochę tańsze. w vw jeśli mnie pamięć nie myli za skrzynie chcieli około 25tys.

nasza skrzynia (CVT) kosztuje 11 000 € :) takie wypowiedzi czytalem na niemieckim Forum ale jakos nie slychac o padnietych.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasza skrzynia (CVT) kosztuje 11 000 € :)

O w mordę ! To już cena nowego auta miejskiego ! Jeśli to prawda to nie życzę nikomu awarii.... ale z drugiej strony co się musi zdarzyć żeby aż całą skrzynię wymieniać ??? Sądzę, że raczej remont, wymiana poszczególnych elementów i takie tam... co pewnie zredukuje w znacznym stopniu tą kwotę.... nie podejrzewam, że jest to element nierozbieralny ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ceny są z kosmosu i nie odzwierciedlają w żaden sposób kosztów. Inna sprawa że skrzynie typu DSG to dwa zrobotyzowane manuale w jednej obudowie co powoduje że cała mechanika jest dość mocno skomplikowana. Do tego skrzynie te wywodzą się bezpośrednio ze sportu gdzie szybkość zmiany biegu była ważniejsza niż komfort, co powoduje że w cywilnych autach sprzęgła dostają w kość bo skrzynia ma pracować gładko. Najczęściej to właśnie sprzęgła padają. Oczywiście do kompletu jest też koło dwumasowe.

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co się dowiedziałem to właśnie że może więcej palić :P

To by tłumaczyło dlaczego po przeglądzie po 15 tys. przeprowadzonym na początku listopada zaczął mi palić ok. 0,5-1 litr więcej. Tylko mnie nikt nie informował o aktualizacji oprogramowania. Tak więc albo istotnie je wgrali albo w inny sposób zepsuli mi samochód :o . Może szanowna dyrekcja zweryfikowałaby lub zdementowała te informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

początku listopada zaczął mi palić ok. 0,5-1 litr więcej.

na dworze jest chłodniej, auto sie dłużej nagrzewa ( ze wzgledu na włączony ciepły nawiew i temp zewnetrzną ), opony zimowe stawiaja wieksze opory toczenia. Na pewno wiesz ze to tez ma disc istotny wplyw na spalanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nową płytę i (czego nigdy nie robię) jechałem z głośną muzyką - efekty ciekawe - mniej czuć (!) wyboje, lepiej czuć przyśpieszenie i znacznie bardziej czuć opóźnienie między wciśnięciem gazu a jego efektem (mechanicznym, bo bez muzyki efekt akustyczny maskuje to opóźnienie). Polecam test :). Z ciekawości sprawdziłem reakcję na gaz przy ręcznie ustawionym biegu - znacznie szybsza - nie ma czekania aż skrzynia się przestawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No polecasz test ale jak mamy zrobić test nie podałeś nazwy płyty :)).

Pozdrawiam, promil_one

Przy rożnych płytach różnie jedzie :). Byle głośno.
Bo tak to jest z automatami.. Są plusy ale też minusy...

Dobrze jak jest dość mocy - a tak jest w XT.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

początku listopada zaczął mi palić ok. 0,5-1 litr więcej.

na dworze jest chłodniej, auto sie dłużej nagrzewa ( ze wzgledu na włączony ciepły nawiew i temp zewnetrzną ), opony zimowe stawiaja wieksze opory toczenia. Na pewno wiesz ze to tez ma disc istotny wplyw na spalanie...

Dokładnie. Rok temu też była taka dyskusja. I też związana z aktualizacją softu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy soft podobno podaje więcej paliwa i zmieniła się na plus reakcja na gaz. Pali teraz więcej i to nie tylko przez pogodę bo mam porównanie z tego samego dnia na starym i nowym sofcie ale ja to ciepłym moczem leje na ten dodatkowy litr :)

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy soft podobno podaje więcej paliwa i zmieniła się na plus reakcja na gaz. Pali teraz więcej i to nie tylko przez pogodę

 

Pali nieco więcej przy dynamicznej jeździe, przy "przesmradzaniu" się nic się nie zmienia :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...