Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie już można ;) up'grade zrobić gdzieś w naszym pięknym kraju do poziomu zbliżonego do Dżapan i na pewno bedzię palił znacznie więcej niż 1 litr  ;) nawet latem

:D :D :D

 

Kto pierwszy na "ochotnika" sprawdzi ile wtedy spala?? !!

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasz diesel MY14 po przekroczeniu 10 000 km nagle zaczął palić mniej! :blink: O  cały 1 litr! Sam z siebie!

 

Ogólnie to spalanie tego nowszego mnie trochę zniesmaczyło, bo niby nowszy → bardzie ekologiczny → mniej pali. Tymczasem okazuje się, że mimo tych 1001 poprawek + 2002 gadżetów pseudoekologicznych, jak wskaźnik spalania, statystyki itd. pali więcej niż stary, nawet po tych 10 000 km.

 

Chyba, że po następnych 10 000 km będzie palił jeszcze mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasz diesel MY14 po przekroczeniu 10 000 km nagle zaczął palić mniej! :blink: O  cały 1 litr! Sam z siebie!

 

Ogólnie to spalanie tego nowszego mnie trochę zniesmaczyło, bo niby nowszy → bardzie ekologiczny → mniej pali. Tymczasem okazuje się, że mimo tych 1001 poprawek + 2002 gadżetów pseudoekologicznych, jak wskaźnik spalania, statystyki itd. pali więcej niż stary, nawet po tych 10 000 km.

 

Chyba, że po następnych 10 000 km będzie palił jeszcze mniej.

Raczej bym na to nie liczył. Silnik masz taki sam, auto ma większe wymiary i chyba tez jest cięższe, więc musi łykać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogólnie to spalanie tego nowszego mnie trochę zniesmaczyło, bo niby nowszy → bardzie ekologiczny → mniej pali. Tymczasem okazuje się, że mimo tych 1001 poprawek + 2002 gadżetów pseudoekologicznych, jak wskaźnik spalania, statystyki itd. pali więcej niż stary, nawet po tych 10 000 km.
 

 

jak się kształtuje spalanie, jeśli można zapytać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dużo na forum opowiada się o możliwościach Subaru i padają ochy i achy. Wczoraj kupiłem Motor nr 48/2015, a tam 400 modeli poddanych testowi łosia przez szwedzki "Teknikens Varld", ever!

Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6. To który sponsorował? ;)

Nie wiem, czy mozna to wytłumaczyć, a  mozna?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się kształtuje spalanie?

 

 

Po 10 000 utrzymuje się na około 6 - 6,5 l / 100 (1/4 miasto, 1/2 drogi lokalne, 1/8 autostrada, 1/8 drogi gruntowe i inne takie).

 

60% przejazdów wykonuje Żona, która nie zwraca uwagi na takie drobiazgi, jak spalanie i ekodriving. Oceniam, że gdybym jeździł sam, mieściłbym się spokojnie w 6. Przed owymi 10 tysiącami trudno było zejść poniżej 7.

 

Myślę, że są tu dwie przyczyny: kanciastość nadwozia i nowy silnik. Poprzednik, choć nie był jakoś specjalnie aerodynamiczny, miał jednak inaczej ukształtowany przód i  przednią szybę nachyloną pod mniejszym kątem. Czuje się wielką różnicę, jadąc szybciej lub pod wiatr.

 

Silnik muli przy niższych obrotach i trzeba mu dawać więcej gazu w mieście oraz na zwykłych drogach (stary miał oryginalne oprogramowanie).

Edytowane przez debtux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test opisuje  prędkośc w jakim wjeżdża anie z jaką przejeżdża  , reasumujac samochody które mają bardziej wyczulone ESP wjeżdżaja szybciej , ale są bardzie zwalniane przez elektronike  w czasie pierwszego manewru co za tym idzie że prędkości na wyjeździe są mniejsze

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test opisuje prędkośc w jakim wjeżdża anie z jaką przejeżdża , reasumujac samochody które mają bardziej wyczulone ESP wjeżdżaja szybciej , ale są bardzie zwalniane przez elektronike w czasie pierwszego manewru co za tym idzie że prędkości na wyjeździe są mniejsze

 

prędkość przy jakiej auto było zdolne pokonać przeszkodę

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem na drodze problemu w żadnym moim samochodzie w ominięciu przeszkody lub w jakejś innej podbramkowej sytuacji , czyti w subaru czy fordach , fiatach , mazdzie 6 , zawsze udało się to wykonać bez problemu

Myslę że testy testami a rzeczywistośc i tak pokaze że jest troche inaczej :)

Edytowane przez polak900
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test mierzy maksymalną prędkość z jaką można pokonać szykanę, pytanie na ile w realnych sytuacjach drogowych ma to znaczenie - zwykle przez manewrem omijania się hamuje i duża szansa, że wszytko będzie ok (prędkość poniżej 70km/h)  Z drugiej strony warto wiedzieć, że Subaru wypada tak sobie z porównaniu z innymi markami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony warto wiedzieć, że Subaru wypada tak sobie z porównaniu z innymi markami.

Zwłaszcza, że silnik bokser = nisko położony środek ciężkości to jedno z głównych haseł marketingowych Subaru i praktyczny sens stosowania tych silników w samochodzie (oprócz wyjątkowości rozwiązania). Dodatkowo SAWD ma gwarantować stabilność przy tego typu manewrach - confidence in motion

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z drugiej strony warto wiedzieć, że Subaru wypada tak sobie z porównaniu z innymi markami.

Zwłaszcza, że silnik bokser = nisko położony środek ciężkości to jedno z głównych haseł marketingowych Subaru i praktyczny sens stosowania tych silników w samochodzie (oprócz wyjątkowości rozwiązania).

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

Dokładnie. Może położenie środka ciężkości  ma znaczenie przy pokonywaniu zakrętu a nie w testach dynamicznych gdzie zawieszenie i ESP odgrywa znacząca role, a może to tylko marketing. Konkurencja też nie śpi i też rozwija swoje konstrukcje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6

a czy którys z nich jest tak samo wysoko zawieszony jak forek i ma 22cm przeswitu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wychodził Nowy Forek to był gdzieś filmik jak "prawie dacha" zaliczał przy teście łosia.

Dacha prawie zaliczał Jeep Grand Cherokee. Łącznie z pekającymi oponami..

Forester test zaliczył.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dużo na forum opowiada się o możliwościach Subaru i padają ochy i achy. Wczoraj kupiłem Motor nr 48/2015, a tam 400 modeli poddanych testowi łosia przez szwedzki "Teknikens Varld", ever!

Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6. To który sponsorował? ;)

Nie wiem, czy mozna to wytłumaczyć, a mozna?

pzdr

Chodziło o ten ranking? http://teknikensvarld.se/algtest/

 

Niestety nie ma tam Forestera MY13.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam,

dużo na forum opowiada się o możliwościach Subaru i padają ochy i achy. Wczoraj kupiłem Motor nr 48/2015, a tam 400 modeli poddanych testowi łosia przez szwedzki "Teknikens Varld", ever!

Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6. To który sponsorował? ;)

Nie wiem, czy mozna to wytłumaczyć, a mozna?

pzdr

Chodziło o ten ranking? http://teknikensvarld.se/algtest/

 

Niestety nie ma tam Forestera MY13.

 

Czekam na chętnego na Xantię. :coffee:

 

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak wychodził Nowy Forek to był gdzieś filmik jak "prawie dacha" zaliczał przy teście łosia.

Dacha prawie zaliczał Jeep Grand Cherokee. Łącznie z pekającymi oponami..

Forester test zaliczył.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Sorry, ale u mnie już PESEL daje znać o sobie ;) Chodziło mi o ten pierwszy filmik co wrzucił @Mikes91 i jakoś pamiętałem większy "dramatyzm" tej sytuacji :P  No ale tak czy siak po tym manewrze auto powinno pozostać na torze jazdy, a Forek raczej tak nie do końca prosto jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a Forek raczej tak nie do końca prosto jechał.

 

Masz XTeka, możesz test zrobić samemu. Albo np. podczas szkolenia w SJSie można taki test wykonać jako punkt szkolenia i z tego co pamiętam to taki manewr jest ćwiczony na I stopniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...