mechanik Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 U mnie Forek zaczął palić około pół litra więcej - tak od tygodnia. Niska temperatura ma tu znaczenie.. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Pewnie już można up'grade zrobić gdzieś w naszym pięknym kraju do poziomu zbliżonego do Dżapan i na pewno bedzię palił znacznie więcej niż 1 litr nawet latem :D Kto pierwszy na "ochotnika" sprawdzi ile wtedy spala?? !! Edytowane 24 Listopada 2015 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 No właśnie tylko gdzie ? jak 1.6 DIT też robią to dawać namiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 A nasz diesel MY14 po przekroczeniu 10 000 km nagle zaczął palić mniej! O cały 1 litr! Sam z siebie! Ogólnie to spalanie tego nowszego mnie trochę zniesmaczyło, bo niby nowszy → bardzie ekologiczny → mniej pali. Tymczasem okazuje się, że mimo tych 1001 poprawek + 2002 gadżetów pseudoekologicznych, jak wskaźnik spalania, statystyki itd. pali więcej niż stary, nawet po tych 10 000 km. Chyba, że po następnych 10 000 km będzie palił jeszcze mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 A nasz diesel MY14 po przekroczeniu 10 000 km nagle zaczął palić mniej! O cały 1 litr! Sam z siebie! Ogólnie to spalanie tego nowszego mnie trochę zniesmaczyło, bo niby nowszy → bardzie ekologiczny → mniej pali. Tymczasem okazuje się, że mimo tych 1001 poprawek + 2002 gadżetów pseudoekologicznych, jak wskaźnik spalania, statystyki itd. pali więcej niż stary, nawet po tych 10 000 km. Chyba, że po następnych 10 000 km będzie palił jeszcze mniej. Raczej bym na to nie liczył. Silnik masz taki sam, auto ma większe wymiary i chyba tez jest cięższe, więc musi łykać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Ogólnie to spalanie tego nowszego mnie trochę zniesmaczyło, bo niby nowszy → bardzie ekologiczny → mniej pali. Tymczasem okazuje się, że mimo tych 1001 poprawek + 2002 gadżetów pseudoekologicznych, jak wskaźnik spalania, statystyki itd. pali więcej niż stary, nawet po tych 10 000 km. jak się kształtuje spalanie, jeśli można zapytać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagodek Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Witam, dużo na forum opowiada się o możliwościach Subaru i padają ochy i achy. Wczoraj kupiłem Motor nr 48/2015, a tam 400 modeli poddanych testowi łosia przez szwedzki "Teknikens Varld", ever! Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6. To który sponsorował? Nie wiem, czy mozna to wytłumaczyć, a mozna? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) jak się kształtuje spalanie? Po 10 000 utrzymuje się na około 6 - 6,5 l / 100 (1/4 miasto, 1/2 drogi lokalne, 1/8 autostrada, 1/8 drogi gruntowe i inne takie). 60% przejazdów wykonuje Żona, która nie zwraca uwagi na takie drobiazgi, jak spalanie i ekodriving. Oceniam, że gdybym jeździł sam, mieściłbym się spokojnie w 6. Przed owymi 10 tysiącami trudno było zejść poniżej 7. Myślę, że są tu dwie przyczyny: kanciastość nadwozia i nowy silnik. Poprzednik, choć nie był jakoś specjalnie aerodynamiczny, miał jednak inaczej ukształtowany przód i przednią szybę nachyloną pod mniejszym kątem. Czuje się wielką różnicę, jadąc szybciej lub pod wiatr. Silnik muli przy niższych obrotach i trzeba mu dawać więcej gazu w mieście oraz na zwykłych drogach (stary miał oryginalne oprogramowanie). Edytowane 24 Listopada 2015 przez debtux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Ten test opisuje prędkośc w jakim wjeżdża anie z jaką przejeżdża , reasumujac samochody które mają bardziej wyczulone ESP wjeżdżaja szybciej , ale są bardzie zwalniane przez elektronike w czasie pierwszego manewru co za tym idzie że prędkości na wyjeździe są mniejsze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagodek Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 No nie bardzo prędkość wjazdu, bo w teście łosia najważniejsze jest wyjście, a nie wejście i badana jest prędkość maksymalna z jaką uda się przejechać pachołki umieszczone : 6 m wjazd: 13,5 m:11 m:13,5 m: 6 m wyjazd: koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Ten test opisuje prędkośc w jakim wjeżdża anie z jaką przejeżdża , reasumujac samochody które mają bardziej wyczulone ESP wjeżdżaja szybciej , ale są bardzie zwalniane przez elektronike w czasie pierwszego manewru co za tym idzie że prędkości na wyjeździe są mniejsze prędkość przy jakiej auto było zdolne pokonać przeszkodę Edytowane 24 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Nigdy nie miałem na drodze problemu w żadnym moim samochodzie w ominięciu przeszkody lub w jakejś innej podbramkowej sytuacji , czyti w subaru czy fordach , fiatach , mazdzie 6 , zawsze udało się to wykonać bez problemu Myslę że testy testami a rzeczywistośc i tak pokaze że jest troche inaczej Edytowane 24 Listopada 2015 przez polak900 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Test mierzy maksymalną prędkość z jaką można pokonać szykanę, pytanie na ile w realnych sytuacjach drogowych ma to znaczenie - zwykle przez manewrem omijania się hamuje i duża szansa, że wszytko będzie ok (prędkość poniżej 70km/h) Z drugiej strony warto wiedzieć, że Subaru wypada tak sobie z porównaniu z innymi markami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Z drugiej strony warto wiedzieć, że Subaru wypada tak sobie z porównaniu z innymi markami. Zwłaszcza, że silnik bokser = nisko położony środek ciężkości to jedno z głównych haseł marketingowych Subaru i praktyczny sens stosowania tych silników w samochodzie (oprócz wyjątkowości rozwiązania). Dodatkowo SAWD ma gwarantować stabilność przy tego typu manewrach - confidence in motion Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Listopada 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Z drugiej strony warto wiedzieć, że Subaru wypada tak sobie z porównaniu z innymi markami.Zwłaszcza, że silnik bokser = nisko położony środek ciężkości to jedno z głównych haseł marketingowych Subaru i praktyczny sens stosowania tych silników w samochodzie (oprócz wyjątkowości rozwiązania). Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Dokładnie. Może położenie środka ciężkości ma znaczenie przy pokonywaniu zakrętu a nie w testach dynamicznych gdzie zawieszenie i ESP odgrywa znacząca role, a może to tylko marketing. Konkurencja też nie śpi i też rozwija swoje konstrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6 a czy którys z nich jest tak samo wysoko zawieszony jak forek i ma 22cm przeswitu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Niżej zawieszone Subaru też są w tym teście Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 To dziwne co piszą teraz w tej gazecie. Przecież w numerze 17/2003 Teknikens Varld był test w którym Forester 2.0D wygrał właśnie przez właściwości jezdne przed XC60 i największym przegranym testu czyli Land Rover Freelander 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Jak wychodził Nowy Forek to był gdzieś filmik jak "prawie dacha" zaliczał przy teście łosia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Nie ma pachołków ale widać jak to wygląda a tu dla porównania jak wypadamy z innymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Jak wychodził Nowy Forek to był gdzieś filmik jak "prawie dacha" zaliczał przy teście łosia.Dacha prawie zaliczał Jeep Grand Cherokee. Łącznie z pekającymi oponami..Forester test zaliczył. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Witam, dużo na forum opowiada się o możliwościach Subaru i padają ochy i achy. Wczoraj kupiłem Motor nr 48/2015, a tam 400 modeli poddanych testowi łosia przez szwedzki "Teknikens Varld", ever! Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6. To który sponsorował? Nie wiem, czy mozna to wytłumaczyć, a mozna? pzdr Chodziło o ten ranking? http://teknikensvarld.se/algtest/ Niestety nie ma tam Forestera MY13. Edytowane 24 Listopada 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Witam, dużo na forum opowiada się o możliwościach Subaru i padają ochy i achy. Wczoraj kupiłem Motor nr 48/2015, a tam 400 modeli poddanych testowi łosia przez szwedzki "Teknikens Varld", ever! Ku mojemu zdziwieniu pojazdy Subaru znajdują się na czerwonych polach pod nr 277,349 i 382 (forester), jako słabizny nie mogące przejść testu łosia przy 70 km/h i specjalnie obniżano prędkość dla nich. Wiem, artykuł sponsorowany i tak dalej. Czołowe miejsca zajmują przy ponad 80 km/h Porsche, Ferrari, Audi R8, Chevrolet Corvette, Nissan X trail 2014, Citroen Xantia V6. To który sponsorował? Nie wiem, czy mozna to wytłumaczyć, a mozna? pzdr Chodziło o ten ranking? http://teknikensvarld.se/algtest/ Niestety nie ma tam Forestera MY13. Czekam na chętnego na Xantię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Jak wychodził Nowy Forek to był gdzieś filmik jak "prawie dacha" zaliczał przy teście łosia.Dacha prawie zaliczał Jeep Grand Cherokee. Łącznie z pekającymi oponami..Forester test zaliczył. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Sorry, ale u mnie już PESEL daje znać o sobie Chodziło mi o ten pierwszy filmik co wrzucił @Mikes91 i jakoś pamiętałem większy "dramatyzm" tej sytuacji No ale tak czy siak po tym manewrze auto powinno pozostać na torze jazdy, a Forek raczej tak nie do końca prosto jechał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 a Forek raczej tak nie do końca prosto jechał. Masz XTeka, możesz test zrobić samemu. Albo np. podczas szkolenia w SJSie można taki test wykonać jako punkt szkolenia i z tego co pamiętam to taki manewr jest ćwiczony na I stopniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się