Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ooo ! Subaru doścignęło Skodę ...parę lat to zajęło ale jest

 

W przyszłym roku w ramach gonienia Skody Subaru będzie dodawać zieloną kurę do każdego samochodu:P

I kosz knedliczków ;)

 

Lecę do salonu Skody po Fabię z knedliczkami :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ajax tylko żeby dali ci knedliczki z gulaszem :) Same knedliczki to lipa.

 

Okazało się, że gulasz jest za dopłatą tylko w wyższych wersjach wyposażenia....

Mam nadzieje, że w Subaru nie będzie trzeba płacić za gulasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej oglądam z nim filmików tym bardziej mi się podoba, szczególnie te skrzela w przednim zderzaku wersji XT.

 

Nie mam doświadczeń z turbo, ale słyszałem, że groźne może być jak dostanie się woda do układu poprzez wlot powietrza taki jak mają Subaru na masce, czyli przez kurnik. Teraz wloty umieszczone tak ekstremalnie nisko na pewno będą zalane wodą przy przejeździe przez byle kałużę. Co o tym sądzicie? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej oglądam z nim filmików tym bardziej mi się podoba, szczególnie te skrzela w przednim zderzaku wersji XT.

 

Nie mam doświadczeń z turbo, ale słyszałem, że groźne może być jak dostanie się woda do układu poprzez wlot powietrza taki jak mają Subaru na masce, czyli przez kurnik. Teraz wloty umieszczone tak ekstremalnie nisko na pewno będą zalane wodą przy przejeździe przez byle kałużę. Co o tym sądzicie? :huh:

 

Kurnik a w nowym forku skrzela, to są tylko wloty do chłodnicy powietrza, woda może się tam lać bez przeszkód, bo chłodnica jest szczelna (analogicznie jak chłodnica cieczy chłodzącej). Wlot powietrza do silnika jest zupełnie w innym miejscu - mniej więcej w tym samym, co w wersjach wolnossących, czyli w przedniej górnej części komory silnika.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej oglądam z nim filmików tym bardziej mi się podoba, szczególnie te skrzela w przednim zderzaku wersji XT.

 

Nie mam doświadczeń z turbo, ale słyszałem, że groźne może być jak dostanie się woda do układu poprzez wlot powietrza taki jak mają Subaru na masce, czyli przez kurnik. Teraz wloty umieszczone tak ekstremalnie nisko na pewno będą zalane wodą przy przejeździe przez byle kałużę. Co o tym sądzicie? :huh:

 

nic podobnego.

W kurniku trzeba uważać żeby ciśnieniem wody fizycznie nie odkształcić aluminiowych lamelek,woda nie szkodzi.

Ale niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurnik a w nowym forku skrzela, to są tylko wloty do chłodnicy powietrza, woda może się tam lać bez przeszkód, bo chłodnica jest szczelna (analogicznie jak chłodnica cieczy chłodzącej). Wlot powietrza do silnika jest zupełnie w innym miejscu - mniej więcej w tym samym, co w wersjach wolnossących, czyli w przedniej górnej części komory silnika.

 

Jest tak jak mówi kolega.

Dolot w forku jest wysoko, skrzela czy kurnik są od intercoolera który jest układem szczelnym więc woda mu nie szkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niemczech kurnik uchodzi za proletariacki i do powaznych aut nie pasuje. Taka jest powszechna opinia. Mi tam brak okien bezramkowych nie przeszkadza mialy wiecej wad niz zalet (tylko optyka).

Dla mnie auto przy wyzszych predkosciach musi byc ciche dlatego jestem ciekawy jak z tym sobie nowy forek poradzi. Wszyskie SUV-y, krorymi jezdzilem byly powyzej 160 km/h dla mnie nie do zaakceptowania.

eee tam X5 daje rade i powyzej 200km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ też czekam na nowego forka, tak sobie przeglądam specyfikację po poniższym linkiem:

 

 

http://www.cars101.c...rester2014.html

i jeśli dobrze widzę, to stałe awd 50/50 będzie dostępne tylko z manualem i silnikiem 2.5, reszta kombinacji 2.0 jest opisana zdaniem

" mostly front drive"....

Edytowane przez Kuskus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsze światło doda trochę kolorów ale tych pokręteł z wersji MY05 nie zmieni.

 

Dla mnie pokrętła w foresterze, to jest najbardziej ergonomiczny wynalazek, jaki można wymyślić. Fakt, że nie jest może stylowy, ale obsługa jest intuicyjna - nie trzeba patrzeć, żeby wiedzieć, co i w którą stronę przekręcić żeby zmienić ustawienia. Spróbuj to samo zrobić w nowym OBK - tam jest klawiszologia stosowana. Chcesz zmienić kierunek nawiewu - znajdź mały przycisk i przeklikaj kilka razy, aż osiągniesz wymagane ustawienie. Jest ci za ciepło znajdź inny mały przycisk, za zimno - kolejny. To samo z dmuchawą, obiegiem zamkniętym, klimatyzacją itd - w sumie na panelu klimatyzacji jet 14 przycisków. Może wyglądają lepiej niż pokrętła, ale dla mnie są kompletnie niepraktyczne.

 

Spawalniczy, mam dokładnie identyczny odbiór jak Ty. Jak szukałem swojego Outbacka to bardzo chciałem, żeby trafił mi się taki z pokrętłami w panelu sterowania a nie z milionem przycisków które odwracają moją uwagę podczas jazdy. Aby zwiększyć temperaturę muszę kliknąć kilka razy w klawisze zamiast 1 raz przekręcić pokrętło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeśli dobrze widzę, to stałe awd 50/50 będzie dostępne tylko z manualem i silnikiem 2.5, reszta kombinacji 2.0 jest opisana zdaniem " mostly front drive"....

Miejmy nadzieję, że na Europę będzie to skrzynia CVT z VTD (jak w JDM Legacy DIT).

w przypadku XT jaj najbardziej, natomiast co do wolnegossaka, to nie jestem pewien...

 

p.s. w Burundi juz sa ceny na nowego Forka (na razie tylko w prasie, ofic. cennika brak)

nie bede wam psul humoru z rana w poniedzialek :mrgreen:

 

luchajcie, niech mi ktos wytlumaczy jak to jest ze sprzedaza osobowych dizli w JPN: sa dostepne czy tez nie? no bo dostawczaki to pewnie i tam na ropie jezdza (a moze jednak na benzynie? :D )

 

w JPN to lokomotywy spalinowe , silniki okrętowe....i takie tam....są na ropę... :rolleyes:

jak sie okazuje, nie tylko ;-)

http://www.businessweek.com/articles/2012-12-20/in-japan-diesel-cars-get-a-second-chance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niemczech kurnik uchodzi za proletariacki i do powaznych aut nie pasuje. Taka jest powszechna opinia. Mi tam brak okien bezramkowych nie przeszkadza mialy wiecej wad niz zalet (tylko optyka).

Dla mnie auto przy wyzszych predkosciach musi byc ciche dlatego jestem ciekawy jak z tym sobie nowy forek poradzi. Wszyskie SUV-y, krorymi jezdzilem byly powyzej 160 km/h dla mnie nie do zaakceptowania.

eee tam X5 daje rade i powyzej 200km/h

 

wiesz ile kosztuje X5 i jakie jest roczne ubezpieczenie ? ale wierze ze BMW jest ciche i daje rade

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeśli dobrze widzę, to stałe awd 50/50 będzie dostępne tylko z manualem i silnikiem 2.5, reszta kombinacji 2.0 jest opisana zdaniem " mostly front drive"....

 

Ta strona opisuje wersje "hamerykańskie", w specyfikacji Norweskiej jest podany napęd chyba 60/40 jeśli dobrze pamiętam więc bez obaw:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek z napędejm na przód ?!?

SUV z napędem na przód ?!?

SUV SUBARU z napędem na przód ?!?

 

To jest prowokacja. A do czego się domyśl.

 

ja bym był bardziej ostrożny z tym szukaniem prowokacji :wacko:

 

żeby nie wyszło jak tutaj: :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=uEJkXKIsfqg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu w bardzo zrozumiałym języku tłumaczą jak działa X-Drive :D

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UAU40leLSzo

 

A tu gościu z FHI przedstawia nowego Forestera jako auto jeżdżące prawie jak STI.

 

 

Nie mogę doczekać się już jazdy próbnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Forek z napędejm na przód ?!? SUV z napędem na przód ?!? SUV SUBARU z napędem na przód ?!?

Nie gdzie indziej, a w tym wątku, już 19 listopada napisałem, przy CVT 60:40

Uprzejmie informuję, że od listopada nie nastapiła zmiana.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...