Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

The wire connection should be considered and made before fixing. If the DRL has not a controller, u just need to connect the red wire to ACC or Battery+(B+), and the black wire should be connected to iron; If the DRL has one or two controllers, there is some different connection and making different control. It is usually like that: Red wire connected to B+, Black connected to iron, Yellow connected to ACC, White connected to headlamp side lamp or fog lamp(when these lamp ON, the DRL OFF or dimmer), Orange connected to turn light(when turn light ON, the same side's DRL flicker at the same time with white or yellow light).

 @jozek1972

Czy jesteś pewny, że LEDy zostały podłączone zgodnie z instrukcją na stronie(powyżej)? Bo jak tak, to ja chyba jednak rezygnuję z ich zamawiania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety oryginalne LED-y nie uzyskały homologacji unijnej      Pozdrowienia

 

Czy wobec tego te LED-y które oferuje ASO z Wrocławia będą jedynym godnym polecenia rozwiązaniem z homologacją?

Czy inne ASO również wprowadzą je do swojej oferty? SIP ma z tym cokolwiek wspólnego czy każdy Dealer robi to na własną odpowiedzialność? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dałoby się przerobić tych naszych ledowych pozycyjnych 'obwódek' aby świeciły się jako DRL? To znaczy z czysto technicznego punktu widzenia - na pewno tak. Natomiast co o tym myślicie? Jest jeszcze opcja jeżdżenia na pozycyjnych jako DRL, ale świecą się wówczas niepotrzebnie światła tylne, tablicy rejestracyjnej. Dodatkowo oświetlenie tablicy rozdzielczej i wyświetlacz przechodzą w tryb nocny - co mnie drażni niesamowicie. Te oryginalne 'dzienne' umówmy się - designem nie powalają, a te fajne obwódki, które zauważyłem już na samym początku jak pokazano MY2013 okazały się mało widocznymi pozycyjnymi.

Niestety, to jest chyba tak, że światła dostają homologacje -znaczki "e" z numerami, które mówią do czego są dopuszczone odpowiednie światła. Fizycznie myślę, że da się przerobić ale jak będzie upierdliwy Policjant albo znafca to sprawdzi i zabierze dowodzik. Chyba nawet Dyrekcja mówiła, że niestety obwódki zostały dopuszczone/homologowane tylko jako pozycyjne. Można zczytać informacje z lamp, wrzucić w google i wyjdzie.

 

Niestety zdjęcia LED-ów na Wrocławskim  Forku 2.0D Sport są bardzo słabej jakości. Jak ktoś będzie miał lepsze i dokładniejsze zdjęcia to poproszę/poprosimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest mat bo: przeciwmgielne są bardzo słabe, wypadałoby je zmienić ale nie da się bo masz dzienne na dole a jak widać oryginalne LED-y nie mają homologacji. Zostaje jazda tak jak jest albo na mijania cały czas a to przyśpieszy ich zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

The wire connection should be considered and made before fixing. If the DRL has not a controller, u just need to connect the red wire to ACC or Battery+(B+), and the black wire should be connected to iron; If the DRL has one or two controllers, there is some different connection and making different control. It is usually like that: Red wire connected to B+, Black connected to iron, Yellow connected to ACC, White connected to headlamp side lamp or fog lamp(when these lamp ON, the DRL OFF or dimmer), Orange connected to turn light(when turn light ON, the same side's DRL flicker at the same time with white or yellow light).

 @jozek1972

Czy jesteś pewny, że LEDy zostały podłączone zgodnie z instrukcją na stronie(powyżej)? Bo jak tak, to ja chyba jednak rezygnuję z ich zamawiania...

 

 

nie jestem elektrykiem - zatem pojechałem z tym do ASO - a tam pracownik dostał ode mnie też ten opis i wg. niego podobno połączył - jak to wyszło widać na fotkach - więc generalnie zakupy odradzam....

 

Na teraz czekam też na reakcję sprzedawcy - czy wymieni towar / odda kasę / - czy uda ze już się nie znamy.... w końcu to nie allegro - a i namiarów żadnych konkretnych nie mam....

 

zatem jak coś się wyjaśni dam znać... zatem lepiej trochę poczekać

Intensywnie działam, aby zamontować te lampki: http://www.osram.com/media/resource/HIRES/384466/1354554/application-list-ledriving-fog.pdf

 

Pozdrawiam

 

tak też to rozważałem - nawet jest dzięki temu doświetlanie zakrętów; patrz szczegóły

 

http://www.autometa.com.pl/akcesoria/lampy_jazda_dzienna_osram.html

 

ale wg. mnie do XT najlepiej pasują pionowo montowane w te skrzela

 

bo to nadaje mu charakteru i wyróżnia na drodze - a ot to przecież też chodzi - okrągłe / podłużne etc to już widać że samoróbka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Sorry, że nie zaczynam od przywitania choć to mòj pierwszy wpis, ale nie zamierzam się za bardzo udzielać na tym forum więc nie ma co na to tracić czas (bez urazy, szanuję Was wszystkich ale nie jestem takim typem co lubi dużo pisać). Wtrącam się jednak bo chcę dodać swoje trzy grosze do dywagacji o LEDach z Chin. Sam nabyłem takie miesiąc temu, chyba te same co kolega Jòzek, za dokładnie tę samą cenę. Choć na pierwszy rzut oka wyglądają na prawdę dobrze to ich jakość wykonania jest żadna, tu chodzi mi o jakość i rodzaj zastosowanych modułów LED, bo wygląd zewnętrzny samej lampy jest jak najbardziej OK, fajnie sie komponuje z grillem w naszych XT-kach. Po zamontowaniu (wpiąłem je zamiast tych naszych oryginalnych dziennych) wytrwały ok 10 dni. Po tym czasie w jednej lampce zgasło trzy diody z dziwięciu. Dokładnie na środku lampy. Poza tym mimo iż każda lampka składa się z 9 LEDów to są one za słabe do funkcji jaką mają spełniać. W dzień ledwo widać, że świecą. Natomiast w nocy dają na prawdę bardzo fajny efekt (przez chwilę miałem je też spięte przekaźnikiem z postojówkami więc świeciły też w nocy). Dołączony do nich moduł sterujący ma funkcję ściemniającą lampki na noc ale go nie próbowałem wykorzystać bo jak dla mnie ich nominalna moc święcenia to był właściwie poziom jaki bym sobieżyczył po przyciemnieniu. Dodam jeszcze, że po zgaśnieciu tych trzech diod wymontowałem te łapki i próbowałem rozebrać myśląc, że przecież wymienię sobie LEDy na lepszej jakości. Niestety, lampy są nierozbieralne, jednorazowe wykonanie, podklejone klosze do obudowy na Forever. Wywaliłem więc wszystko w diabły i staram się teraz polubić obecne dzienne, ale jakoś nie mogę :(. Temat LEDów obserwuję i mam nadzieję, że może coś kiedyś się jeszcze pojawi do naszych aut, bo z tymi dziennymi w skrzelach wyglądałyby o niebo lepiej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Sorry, że nie zaczynam od przywitania choć to mòj pierwszy wpis, ale nie zamierzam się za bardzo udzielać na tym forum ....................

.............wytrwały ok 10 dni. Po tym czasie w jednej lampce zgasło trzy diody z dziwięciu. Dokładnie na środku lampy. Poza tym mimo iż każda lampka składa się z 9 LEDów to są one za słabe do funkcji jaką mają spełniać. W dzień ledwo widać, że świecą. Natomiast w nocy dają na prawdę bardzo fajny efekt (przez chwilę miałem je też spięte przekaźnikiem z postojówkami więc świeciły też w nocy). Doł Niestety, lampy są nierozbieralne, jednorazowe wykonanie......

 

Witaj Willy - dzięki za ujawnienie swoje osoby oraz za podzielenie się doświadczeniem z LED-ami

 

Teraz już wiem na pewno, że nie warto wymieniać - tylko od razu walczyć o zwrot kasy....

 

A swoją drogą to dziwne, że takie rynkowe LEDy - za 150 - 300zł mają homologację UE

a LEDY oferowane przez FHI nie mogą przejść homologacji, czyżby nie opłacili kogo trzeba....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woszkowaty, mam nieodparte wrażenie, że LEDy, które wskazałeś to dokładnie ta sama chińszczyzna, którą zakupiłem ja;

Link dla porównania:

http://www.aliexpress.com/item/Subaru-Forester-2013-led-drl-daytime-running-light-black-version-No-damage-exact-installation-9-Osram/1608512969.html

 

Tyle, że moje były z ciemnymi, przydymionymi kloszami, co nawet fajnie komponowało się z dolną częścią tej zaślepki w "skrzelach", która nadal pozostaje po zamontowaniu LEDów. Szkoda, że to taka tandeta bo gdyby działało jak należy to byłbym bardzo zadowolony. A tak to tylko człowiek wkurzony i dodatkowo 500 zeta w plecy.

Już wydaje mi się, że ta propozycja z Wrocławia jest lepsza, choć nie wiem czy ich LEDy są zamontowane za kloszem czy zwyczajnie wpasowane w tę plastikową atrapę. Jeśli są zabudowane kloszem i dają dobre mocne światło to może sam podejmę kolejną próbę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cena jak pytałem się o zakup i montaż do mojego co u nich będę odbierał troszkę niższa niż pisał Krogulec

 

Gwoli ścisłości - ja nigdzie nie pisałem ile to kosztuje bo nawet nie wiem ;)

 

 

 

Krogulec napisz jak będziesz na forum, jak zamontowane są LEDy we Wrocku w JM. Czy są wywiercone otwory na diody, czy jest to cały panel jak w przypadku Józefa. Pozdro
 

 

Tak jak napisał bukmacerek są to cztery oddzielne diody wmontowane w oryginalne maskownice. Na zdjęciach z bliska szału nie robią, ale na żywo, gdy są włączone wygląda to bardzo fajnie. No i całość nie sprawia wrażenia, że to jakaś chałupnicza robota - pełna profeska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gwoli ścisłości - ja nigdzie nie pisałem ile to kosztuje bo nawet nie wiem ;)

Sorrki pomyłka ;)  Jak dla mnie naprawdę te Ledy ładnie się prezentują i na 99% wejdę w ten temat. Po włączeniu świateł  Ledy są automatycznie wyłączane. Sami są zdziwieni że te Ledy robią taką furore. Mówią że cały czas ktoś dzwoni i się dopytuje jak i co :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam jakoś nie ciągnie do tych LED-ów.

I tak cały rok jeżdżę na światłach mijania, jeździłem tak zawsze, odkąd zrobiłem prawo jazdy 21 lat temu, i zanim wprowadzono obowiązek jazdy w dzień na światłach. 

Patrząc na to jak w niektórych autach działają akcesoryjne światła dzienne, mam wrażenie, że jedyną ich zaletą jest energooszczędność. 

Zresztą, patrząc na zdjęcia czy filmy Forestera z oryginalnymi japońskimi LED-ami, miałem wrażenie, że świecą dość "słabo" i być może dlatego nie uzyskały homologacji.

 

Osobiście szkoda byłoby mi wydawać tysiąc złotych na te światła, wolałbym je przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego.

 

Np. pojutrze będą mi montować osłonę na tylny dyfer, która może się już niedługo przydać (Subariady, Plejady itd..). :)

Może do tego czasu pojawi się jakaś osłona na silnik dla XT-ków, bo to byłby mój kolejny zakup.  

Z niecierpliwością czekam też na wyniki testów podwyższonego zawieszenia Dyrekcji, i ew. możliwości (i kosztu) upgrade-u  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...