przemekka Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (sprint do setki około 7,5s - wiec może konkurować z XT) Chętnie się zmierzę moim XT-kiem z takim 2,5 NA (może być nawet starszej generacji) Mam Imprezę z takim silnikiem i uwierz mi, że to nie przyspiesza tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) Mam Imprezę z takim silnikiem i uwierz mi, że to nie przyspiesza tak samo. Cześć W Imprezce masz silnik EJ25, nowy Forek ma silnik FB25 (FB25 nie był montowany w Imprezach). To nie są te same silniki. Edytowane 27 Marca 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Wiem, tyle, że 2.0 NA przyspiesza w 10s, a 2,5 ma niewiele więcej mocy i momentu, więc nie sądzę, żeby był w stanie "urwać" aż 2,5s. NA stronie Subaru USA znalazłem, że X-Mode jest dostępny w wersjach 2.5i Limited, 2.5i Touring, więc może obawy kolegi @@arkitekt, są uzasadnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) mechanik, przemekka, Panowie wlasnie o tym mowie ze model 2,5NA sport active nie ma x-mode dlaczego? co to znaczy dla auta skoro nie ma systemu to co odpowiada za przydzial/rozklad mocy? gdzie jest cos co bylo reduktorem? jak tym jezdzic ??? Ja celuje w te wyzsze modele czyli Limited lub Turing (te maja x-mode) ale i tak chyba nie wszystkie bo widze na foto ze wersja Limited powyzej lewarka ma juz tylko podgrzewanie i BRAK przycisku x-mode. Zatem co tu odpowiada za sterowanie ... Tomasz Edytowane 27 Marca 2014 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 2,5 ma niewiele więcej mocy i momentu, więc nie sądzę, żeby był w stanie "urwać" aż 2,5s. Masz rację i też jestem zdziwiony, wersja 2,5i CVT setke robi w 9,9s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 mechanik, i co teraz co to za auto ten nowy forek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Panowie wlasnie o tym mowie ze model 2,5NA sport active nie ma x-mode dlaczego? A jaką ma przekładnię? X-mode jest oferowany tylko z przekładnią automatyczną (CVT). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 mechanik, ale czy widzisz tam gdzies przycisk X-Mode??? czyli co ma x-mode tylko jak zalaczany? jesli ma CVT to tylko w turbo sa lopatki ??? Przepraszam, ale wole takie pytania zadac braci forumowej niz blaznic sie w ASO. Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) Myślę, że będzie jeździł przynajmniej tak samo dobrze, jak Forek poprzedniej generacji z klasycznym automatem, w którym X-Mode nie było w ogóle. X-Mode, z tego co mogłem zaobserwować u siebie, zmniejsza "wrażliwość" pedału gazu, umożliwia pokonywanie zjazdów ze stałą prędkością (oczywiście w granicach praw fizyki), bez "świadomego" używania hamulca, i prawdopodobnie (tak myślę) wyjściowo bardziej "spina" sprzęgło wielopłytkowe. Natomiast system kontroli trakcji, dostępny w każdym modelu, odpowiada za przyhamowywanie kół, które tracą przyczepność, więc "emuluje" blokady dyferencjałów. Polecam filmy na YT z udziałem Subaru XV + CVT, w którym X-Mode nie występuje. Jego brak wcale nie przeszkadza im w radzeniu sobie w "terenie" Edytowane 27 Marca 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkow Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Odbiegnę trochę od Waszej dyskusji....na wyświetlaczu przy każdym odpalaniu samochodu pojawia się info by sprawdzić opony ( 2 tyg temu wymienione ),zapewne jest to informacja kalendarzowa by pamiętać o zamianie opon. Jak ją wykasować , pali się ze trzy dni. Z góry dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 przemekka, czyli jakby nawet w wersji Limited brakowalo x-mode i model byl fajnie wyposazony to ciagnac auto zza wielkiej kaluzy i sie nie martwic??? Dzieki, czyli podjazdy i maly przypadkowy off da sie klasycznie pokonac, to dobra wiadomosc. Ale to CVT jak wasze doswiadczenia to szybsza skrzynia niz w moim poprzednim Forku 4EAT (sport-shift)??? Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) Niestety nie jeździłem poprzednimi modelami z automatem, więc nie mam porównania, ale opinie dot. CVT są pozytywne. W XT-ku działa wyśmienicie, ale to inny silnik Możesz jeszcze, odnośnie twojego pytania, poszukać na forum amerykańskim Forestera. Może tam ktoś coś napisał o braku X- mode Edytowane 27 Marca 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Mi wydaje się, że chyba niektóre wersje mają inną skrzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Odbiegnę trochę od Waszej dyskusji....na wyświetlaczu przy każdym odpalaniu samochodu pojawia się info by sprawdzić opony ( 2 tyg temu wymienione ),zapewne jest to informacja kalendarzowa by pamiętać o zamianie opon. Jak ją wykasować , pali się ze trzy dni. Z góry dzięki za odpowiedź. Mam to samo Nie mam ostatnio czasu, aby tym się zająć. Jeśli ktoś podpowie jak to zresetować - również będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slizer Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Mkow wejdź w ustawienia i poszukaj w opcjach tam gdzie można ustawić ilość km do przeglądu. Jest tam też opcja od opon. Ja usunąłem stamtąd liczbę bo i tak jest to bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) Mi wydaje się, że chyba niektóre wersje mają inną skrzynie. X- mode to układ elektroniczny i raczej nie ma nic wspólnego z budową skrzyni. Inna (mocniejsza) skrzynia jest w modelu XT oraz w Outbacku SBD CVT, co związane jest z wyższą mocą i momentem silników. Na rynku japońskim jest jeszcze CVT z centralnym mechanizmem róznicowym w Legacy DIT. O innych różnicach nie słyszałem, ale jestem tylko zwykłym forumowiczem Edytowane 27 Marca 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 ciagnac auto zza wielkiej kaluzy i sie nie martwic??? @@arkitekt, Właściwie to po co Ci 2,5i? Jeżeli jest w automacie, osiągi ma bardzo podobne do 2,0i oferowanego w PL. Nie lepiej kupić XT? - obecnie cena jest bardzo korzystna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Ja przestawaim przypomnienie o parę tysięcy km. dalej. Przy okazji pamiętam by sprawdzić dokręcanie kół ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 A to bardzo słuszne pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Zgadzam się. Ja bym brał XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 ciagnac auto zza wielkiej kaluzy i sie nie martwic??? @@arkitekt, Właściwie to po co Ci 2,5i? Jeżeli jest w automacie, osiągi ma bardzo podobne do 2,0i oferowanego w PL. Nie lepiej kupić XT? - obecnie cena jest bardzo korzystna. Bo cena 2.5 ze ściągniętego ze stanów, zwłaszcza jak po kolizji, będzie pewnie o niebo bardziej korzystna niż nowego XT w salonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Ja przestawaim przypomnienie o parę tysięcy km. dalej. Przy okazji pamiętam by sprawdzić dokręcanie kół ;-) U mnie się to pali też od jakiegoś czasu i przestawianie dat czy kilometrów nie pomagało. Cały czas się świeci. U znajomego tez nie można wykasować. Inne opcje typu olej czy przegląd przestawiałem i działało, a opony nie. Podjadę do serwisu to może powiedzą dlaczego - i tak się do nich wybieram. Operator error ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 A przestaw np: o 2-3 tysiące km. U mnie jak przestawiałem o mniejsze ilości to też się nadal świeciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) Ale to CVT jak wasze doswiadczenia to szybsza skrzynia niz w moim poprzednim Forku 4EAT (sport-shift)??? W ogóle nie ma żadnego porównania. Sposób jazdy CVT jest liniowy, na najwyższym dostępnym momencie, tu w ogóle, poza wirtualnymi, nie masz żadnych biegów (niektórzy porównują do napędu w tramwaju ) Wszystko dzieje się szybko i podejrzewam, że już silnik 2.5 bez turbiny daje frajdę z używania tej skrzyni. 4EAT to solidny kawał mechaniki, dający frajdę, dzięki długiej jedynce, przy starcie na światłach, ale niestety wolny. przemekka powiedział 2,5 ma niewiele więcej mocy i momentu, więc nie sądzę, żeby był w stanie "urwać" aż 2,5s. Masz rację i też jestem zdziwiony, wersja 2,5i CVT setke robi w 9,9s. Tu jest napisane, że nawet 9.3s. http://autos.ca.msn.com/reviews/2014/2014-subaru-forester-first-drive-14 I recenzentom wersja z CVT wydaje się szybsza i żywiej zestawiona z pedałem gazu... Edytowane 27 Marca 2014 przez yossarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 mechanik,<br /><br />odpowiedz jest prosta mialem juz SFXT i kusilo do zbednej brawury. Urodzila sie corcia (musze zwolnic, ale nie do zolwiowego 2,0). Drugim powodem jest LPG jezdzic bede sporo, a XT chwilowo JAKO odradza gazowac, Trzeci powod to nadal obawa o zbyt duzo elektroniki i nienaturalnie wysokie koszty servisu...<br /><br />Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się