lukass Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego i to w każdej marce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drozder Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Moge prosic o "streszczenie" czego ucza na takim szkoleniu TyrTyr wklejam to co ja otrzymałem jako hamonogram: Godz. 09:00 Rejestracja i powitanie uczestników, Godz. 09.15 Wykład teoretyczny; • Prawidłowa pozycja za kierownicą, ustawienie fotela, kierownicy, lusterek; • Prawidłowe użycie sprzęgła; zrozumienie wagi tematu i zasady działania (wysoki moment obrotowy, a S-AWD) • Rodzaje hamowania na śliskiej nawierzchni. Analiza sił działających na samochód, podsterowność i nadsterowność; • Sposób działania nowoczesnych systemów elektronicznych i ich wykorzystanie (ABS, kontrola trakcji, wspomaganie hamowania itp.); • Pokonywanie zakrętów, hamowanie w zakręcie, uślizg kół; • Aquaplaning – zjawisko poduszki wodnej; • Elementy jazdy off-road; Godz. 11.00 Rozpoczęcie ćwiczeń praktycznych; • Slalom A i B – próba oceniająca umiejętności kierowcy; prawidłowa pozycja w praktyce, praca rąk na kierownicy; • Hamowanie na łuku – utrzymanie toru jazdy, zjawisko nad- i podsterowności; • Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni – zachowanie się samochodu przy różnych prędkościach; • Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni z jednoczesną próba ominięcia przeszkody; • Wyprzedzanie – ćwiczenie zmiany pasa ruchu w niebezpiecznych sytuacjach; zjawisko nadsterowności; • Elementy jazdy off-road. Godz. 16.30 Podsumowanie szkolenia, omówienie najczęściej popełnianych błędów, rozdanie certyfikatów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego i to w każdej marce Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo. Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego i to w każdej marce Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo. Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie: A dalej widać, że w trybie Intelligent osiąga setkę przy 66 Km/h??? Hej, drogi Watsonie zwróć uwagę na potężnego laga prędkościomierza w prawym dolnym rogu (gps?). Wystarczy obejrzeć od samego początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 (edytowane) 85km/h to sporo za mało. Jak jadę z nawigacją, to licznik zaniża o 5-6%. Oczywiście nawigacja (a właściwie to GPS) też nie jest w 100% dokładna. Edytowane 14 Listopada 2013 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 GPS jest wyraźnie dokładniejszy od licznika dopiero przy stałej prędkości w jskimś okresie czasu, a nie w trakcie przyśpieszania. -opóźnienie wynikające ze specyfiki działania systemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Oczywiście. Ja też miałem na myśli jazdę ze stałą prędkością, ale na jej podstawie możemy określić, w którym miejscu na prędkościomierzu jest np. 100km/h, w celu Ew. Pomiarów przyspieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego i to w każdej marce Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo. Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie: A dalej widać, że w trybie Intelligent osiąga setkę przy 66 Km/h??? Hej, drogi Watsonie zwróć uwagę na potężnego laga prędkościomierza w prawym dolnym rogu (gps?). Wystarczy obejrzeć od samego początku Więc kierowałem się właśnie tym,jak to nazywasz lagiem i rozumiem ,że wskazanie GPS w trybie Inteligent opóźnia się jeszcze bardziej niż w poprzednim?Bo co do przekłamania samego prędkościomierza to się chyba zgadzamy. Wiele razy sprawdzałem wskazanie prędkościomierza z GPS i zawsze było spore przekłamanie,dla porównania u kolegi w X3 prędkości prawie idealnie się pokrywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego i to w każdej marce Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo. Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie: A dalej widać, że w trybie Intelligent osiąga setkę przy 66 Km/h??? Hej, drogi Watsonie zwróć uwagę na potężnego laga prędkościomierza w prawym dolnym rogu (gps?). Wystarczy obejrzeć od samego początku Więc kierowałem się właśnie tym,jak to nazywasz lagiem i rozumiem ,że wskazanie GPS w trybie Inteligent opóźnia się jeszcze bardziej niż w poprzednim?Bo co do przekłamania samego prędkościomierza to się chyba zgadzamy. Wiele razy sprawdzałem wskazanie prędkościomierza z GPS i zawsze było spore przekłamanie,dla porównania u kolegi w X3 prędkości prawie idealnie się pokrywają. Nie pytaj mnie, tak wynika z porównania prędkości w dalszej części filmu 100 na zegarze 65 GPS. A jak startowali i Forek miał już naście km/h -patrz obroty- to na dole było wciąż 0km/h. Przekłamanie tak, ale jakieś 5km na pierwszej setce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Aż sam jutro sprawdzę moje przekłamania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 u mnie wskazania z licznika sa o 5-10 km/h ( w zaleznosci od predkosci) za duze. GPS jest radiu Pioneer ale ma tez sygnal z tacho i jakos sie tam kalibruje. Moge powiedziec ze w Legacy V jest bardzo dokladnie w OBK MY 04 czasami to nawet 25 km/h za duzo pokazywal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 u mnie wskazania z licznika sa o 5-10 km/h ( w zaleznosci od predkosci) za duze. GPS jest radiu Pioneer ale ma tez sygnal z tacho i jakos sie tam kalibruje. Moge powiedziec ze w Legacy V jest bardzo dokladnie w OBK MY 04 czasami to nawet 25 km/h za duzo pokazywal Nie neguję rozbieżności, tylko twierdzę, że dla prawidłowego pomiaru auto nie może się właśnie rozpędzać-patrz cytowany filmik z YT, tylko musi jechać kilka sekund ze stałą prędkością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Nie neguję rozbieżności, tylko twierdzę, że dla prawidłowego pomiaru auto nie może się właśnie rozpędzać-patrz cytowany filmik z YT, tylko musi jechać kilka sekund ze stałą prędkością I bardzo ładnie widać tę w miarę poprawną różnicę przy jeździe na tempomacie. Przy ustawieniu prędkości 140 km/h mnie GPS pokazuje ok 132 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Nie neguję rozbieżności, tylko twierdzę, że dla prawidłowego pomiaru auto nie może się właśnie rozpędzać-patrz cytowany filmik z YT, tylko musi jechać kilka sekund ze stałą prędkością I bardzo ładnie widać tę w miarę poprawną różnicę przy jeździe na tempomacie. Przy ustawieniu prędkości 140 km/h mnie GPS pokazuje ok 132 km/h. O właśnie! Brzmi realnie i pewnie różnica dalej rośnie z prędkością, będąc jakąś procentową stałą. Dajmy na to 5%-8% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Jutro nowe ogumienie: Forek gotowy do zimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Forek gotowy do zimy Znaczy tankujesz tylko przed zimą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Rial Milano? Też mam w żonowozie Ale w Forku jakiś większy rozmiar by się przydał... Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Pytanie czy zima jest gotowa na Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 (edytowane) Rial Milano? Też mam w żonowozie Ale w Forku jakiś większy rozmiar by się przydał... Pzdr! Z tym rozmiarem to jakiś kompleks 18 i profil 65 będzie ciężko założyć, zastanawiałem się jeszcze nad ... 70 ( wiem że niezalecany ) więc przetrenujemy po gwarancji a to już niedługo ( w 3 miesiąca mam 20kkm) Znaczy tankujesz tylko przed zimą? I zakładam ciepłe "gumy" Edytowane 15 Listopada 2013 przez MUrsus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 I zakładam ciepłe "gumy" To ważne przed stosunkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 I zakładam ciepłe "gumy" To ważne przed stosunkiem Stosunki z zimą nawet przy użyciu ciepłych gum nie są przyjemne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Stosunki z zimą nawet przy użyciu ciepłych gum nie są przyjemne Stosunek z zimą w Subaru dodatkowo w odpowiednich gumach - mam nadzieję wkrótce sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie: I teraz wiadomo jak sie robi te super przyspieszanie do setki ... I zakładam ciepłe "gumy" To ważne przed stosunkiem Stosunki z zimą nawet przy użyciu ciepłych gum nie są przyjemne Generalnie, stosunki przy uzyciu gum sa malo przyjemne. Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego i to w każdej marce Bylo walkowane nie raz. Przypomne, ze producenci celowo zawyzaja wskazania predkosciomierza o kilka procent. Glownie by nie miec klopotu z kierowcami ktorym "nieslusznie" podyktowano mandat. Oczywiscie "blad" rzedu 15% to oznaka popsutego predkosciomierza. Warto tez nico krytyczniej spojzec na wlasne odczyty. Ktos kto mowi "rowno setka" nie konicznie mowi prawde. Kazdy kto mial odrobine stycznosci z miernictwem wie o czym mowie. Igla miernika powinna byc cienka, za igla lustro by wiedziec ze patrzymy prostopadle..... Tak wiec juz sam odczyt moze byc obardzony bledem conajmniej 1% (przy setce). A do tego pojazdy sa sprzedawane na nieco roznicych sie rozmiarach opon. Np. 215/70 16 i 225/60 17, te opony maja rozne obwody. (~17.5mm) Daje to roznice predkosci jakies 0.8% (w rejonie setki). Na ktory rozmiar kalibrowano predkosciomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 W załączonej tabelce podane zostały dokładne odchylenia prędkościomierza w Foresterze XT przy różnych prędkościach w stosunku do GPS: http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Subaru-Forester-XT-test-test-nowego-Forestera,14925,3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 W załączonej tabelce podane zostały dokładne odchylenia prędkościomierza w Foresterze XT przy różnych prędkościach w stosunku do GPS: http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Subaru-Forester-XT-test-test-nowego-Forestera,14925,3 Dla danego egzemplarza auta, GPSu, mierniczego i warunków pomiaru, oczywiście. I z zastrzeżeniami TyrTyr'a Ale generalnie 5-7% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się