Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Moge prosic o "streszczenie" czego ucza na takim szkoleniu

 

TyrTyr wklejam to co ja otrzymałem jako hamonogram:

 

Godz. 09:00 Rejestracja i powitanie uczestników,

Godz. 09.15 Wykład teoretyczny;

• Prawidłowa pozycja za kierownicą, ustawienie fotela, kierownicy, lusterek;

• Prawidłowe użycie sprzęgła; zrozumienie wagi tematu i zasady działania (wysoki moment obrotowy, a S-AWD)

• Rodzaje hamowania na śliskiej nawierzchni. Analiza sił działających na samochód, podsterowność i nadsterowność;

• Sposób działania nowoczesnych systemów elektronicznych i ich wykorzystanie (ABS, kontrola trakcji, wspomaganie hamowania itp.);

• Pokonywanie zakrętów, hamowanie w zakręcie, uślizg kół;

• Aquaplaning – zjawisko poduszki wodnej;

• Elementy jazdy off-road;

Godz. 11.00 Rozpoczęcie ćwiczeń praktycznych;

• Slalom A i B – próba oceniająca umiejętności kierowcy; prawidłowa pozycja w praktyce, praca rąk na kierownicy;

• Hamowanie na łuku – utrzymanie toru jazdy, zjawisko nad- i podsterowności;

• Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni – zachowanie się samochodu przy różnych prędkościach;

• Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni z jednoczesną próba ominięcia przeszkody;

• Wyprzedzanie – ćwiczenie zmiany pasa ruchu w niebezpiecznych sytuacjach; zjawisko nadsterowności;

• Elementy jazdy off-road.

Godz. 16.30 Podsumowanie szkolenia, omówienie najczęściej popełnianych błędów, rozdanie certyfikatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego ;) i to w każdej marce

 

Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo.

 

 

Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie:

 

A dalej widać, że w trybie Intelligent osiąga setkę przy 66 Km/h??? ;) Hej, drogi Watsonie zwróć uwagę na potężnego laga prędkościomierza w prawym dolnym rogu (gps?). Wystarczy obejrzeć od samego początku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85km/h to sporo za mało.

Jak jadę z nawigacją, to licznik zaniża o 5-6%.

Oczywiście nawigacja (a właściwie to GPS) też nie jest w 100% dokładna.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Ja też miałem na myśli jazdę ze stałą prędkością, ale na jej podstawie możemy określić, w którym miejscu na prędkościomierzu jest np. 100km/h, w celu Ew. Pomiarów przyspieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego ;) i to w każdej marce

 

Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo.

 

 

Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie:

 

A dalej widać, że w trybie Intelligent osiąga setkę przy 66 Km/h??? ;) Hej, drogi Watsonie zwróć uwagę na potężnego laga prędkościomierza w prawym dolnym rogu (gps?). Wystarczy obejrzeć od samego początku :)

 

Więc kierowałem się właśnie tym,jak to nazywasz lagiem i rozumiem ,że wskazanie GPS w trybie Inteligent opóźnia się jeszcze bardziej niż w poprzednim?Bo co do przekłamania samego prędkościomierza to się chyba zgadzamy.

 

Wiele razy sprawdzałem wskazanie prędkościomierza z GPS i zawsze było spore przekłamanie,dla porównania u kolegi w X3 prędkości prawie idealnie się pokrywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego ;) i to w każdej marce

 

Dokładnie,a Subaru nie wiem czemu przekłamuje szczególnie dużo.

 

 

Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie:

 

A dalej widać, że w trybie Intelligent osiąga setkę przy 66 Km/h??? ;) Hej, drogi Watsonie zwróć uwagę na potężnego laga prędkościomierza w prawym dolnym rogu (gps?). Wystarczy obejrzeć od samego początku :)

 

Więc kierowałem się właśnie tym,jak to nazywasz lagiem i rozumiem ,że wskazanie GPS w trybie Inteligent opóźnia się jeszcze bardziej niż w poprzednim?Bo co do przekłamania samego prędkościomierza to się chyba zgadzamy.

 

Wiele razy sprawdzałem wskazanie prędkościomierza z GPS i zawsze było spore przekłamanie,dla porównania u kolegi w X3 prędkości prawie idealnie się pokrywają.

Nie pytaj mnie, tak wynika z porównania prędkości w dalszej części filmu 100 na zegarze 65 GPS. A jak startowali i Forek miał już naście km/h -patrz obroty- to na dole było wciąż 0km/h. Przekłamanie tak, ale jakieś 5km na pierwszej setce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wskazania z licznika sa o 5-10 km/h ( w zaleznosci od predkosci) za duze. GPS jest radiu Pioneer ale ma tez sygnal z tacho i jakos sie tam kalibruje. Moge powiedziec ze w Legacy V jest bardzo dokladnie w OBK MY 04 czasami to nawet 25 km/h za duzo pokazywal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wskazania z licznika sa o 5-10 km/h ( w zaleznosci od predkosci) za duze. GPS jest radiu Pioneer ale ma tez sygnal z tacho i jakos sie tam kalibruje. Moge powiedziec ze w Legacy V jest bardzo dokladnie w OBK MY 04 czasami to nawet 25 km/h za duzo pokazywal

Nie neguję rozbieżności, tylko twierdzę, że dla prawidłowego pomiaru auto nie może się właśnie rozpędzać-patrz cytowany filmik z YT, tylko musi jechać kilka sekund ze stałą prędkością :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję rozbieżności, tylko twierdzę, że dla prawidłowego pomiaru auto nie może się właśnie rozpędzać-patrz cytowany filmik z YT, tylko musi jechać kilka sekund ze stałą prędkością :)

I bardzo ładnie widać tę w miarę poprawną różnicę przy jeździe na tempomacie. Przy ustawieniu prędkości 140 km/h mnie GPS pokazuje ok 132 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję rozbieżności, tylko twierdzę, że dla prawidłowego pomiaru auto nie może się właśnie rozpędzać-patrz cytowany filmik z YT, tylko musi jechać kilka sekund ze stałą prędkością :)

I bardzo ładnie widać tę w miarę poprawną różnicę przy jeździe na tempomacie. Przy ustawieniu prędkości 140 km/h mnie GPS pokazuje ok 132 km/h.

O właśnie! :) Brzmi realnie i pewnie różnica dalej rośnie z prędkością, będąc jakąś procentową stałą. Dajmy na to 5%-8% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rial Milano? :) Też mam w żonowozie ;) Ale w Forku jakiś większy rozmiar by się przydał...

Pzdr!

 

Z tym rozmiarem to jakiś kompleks :biglol:

18 i profil 65 będzie ciężko założyć, zastanawiałem się jeszcze nad ... 70 ( wiem że niezalecany ;) ) więc przetrenujemy po gwarancji :yahoo: a to już niedługo ( w 3 miesiąca mam 20kkm)

 

Znaczy tankujesz tylko przed zimą? ;)

 

I zakładam ciepłe "gumy" :P

Edytowane przez MUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Licznikowe 100km/h to dokładnie 85km/h co widać dobrze na tym filmie:

 

 

I teraz wiadomo jak sie robi te super przyspieszanie do setki ... :P

 

I zakładam ciepłe "gumy"
To ważne przed stosunkiem ;):P:biglol::P

Stosunki z zimą nawet przy użyciu ciepłych gum nie są przyjemne ;)

Generalnie, stosunki przy uzyciu gum sa malo przyjemne.

 

Tylko że 100 licznikowe z tym realnmym to ma niewiele wspólnego ;) i to w każdej marce

Bylo walkowane nie raz.

Przypomne, ze producenci celowo zawyzaja wskazania predkosciomierza o kilka procent.

Glownie by nie miec klopotu z kierowcami ktorym "nieslusznie" podyktowano mandat.

Oczywiscie "blad" rzedu 15% to oznaka popsutego predkosciomierza.

 

Warto tez nico krytyczniej spojzec na wlasne odczyty. Ktos kto mowi "rowno setka" nie konicznie mowi prawde.

Kazdy kto mial odrobine stycznosci z miernictwem wie o czym mowie. Igla miernika powinna byc cienka, za igla lustro by wiedziec ze patrzymy prostopadle..... Tak wiec juz sam odczyt moze byc obardzony bledem conajmniej 1% (przy setce).

 

A do tego pojazdy sa sprzedawane na nieco roznicych sie rozmiarach opon.

Np. 215/70 16 i 225/60 17, te opony maja rozne obwody. (~17.5mm)

Daje to roznice predkosci jakies 0.8% (w rejonie setki). Na ktory rozmiar kalibrowano predkosciomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączonej tabelce podane zostały dokładne odchylenia prędkościomierza w Foresterze XT przy różnych prędkościach w stosunku do GPS:

 

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Subaru-Forester-XT-test-test-nowego-Forestera,14925,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączonej tabelce podane zostały dokładne odchylenia prędkościomierza w Foresterze XT przy różnych prędkościach w stosunku do GPS:

 

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Subaru-Forester-XT-test-test-nowego-Forestera,14925,3

Dla danego egzemplarza auta, GPSu, mierniczego i warunków pomiaru, oczywiście. I z zastrzeżeniami TyrTyr'a :) Ale generalnie 5-7% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...