Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam deep cherry, ale przez przypadek, bo mial byc czarny. W sumie nawet dobrze wyszlo, bo od SIP dostalem hak, oslone zderzaka, wycieraczki gumowe i oslony na szyby za to, ze nie bylo koloru jaki zamowilem. Mozna powiedziec, ze bylem do przodu okolo 5 tys zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam deep cherry, ale przez przypadek, bo mial byc czarny. W sumie nawet dobrze wyszlo, bo od SIP dostalem hak, oslone zderzaka, wycieraczki gumowe i oslony na szyby za to, ze nie bylo koloru jaki zamowilem. Mozna powiedziec, ze bylem do przodu okolo 5 tys zl.

W sumie dobrze, bo 5 do przodu czy ze kolor lepszy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, bo i kolor fajny, i przy okazji udalo sie dostac akcesoria ;)

 

Moge polecic oslony na szyby. Choc mam przyciemniane to i tak zdaja egzamin podczas mocnego slonca, i nie swieci dzieciakom w oczy. Instalacja bardzo prosta i mozna ja zrobic samemu.

Edytowane przez pat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie pakietowe oferuje u dealera Warta (czy wszędzie nie wiem...). Przy leasingu musisz ubezpieczyć auto od kwoty brutto mimo, że jesteś VAT-owcem. Mnie kosztowało to ok. 3500 pln za pakiet OC, AC, NW. Kwota liczona od wartości XT z promocji 36000E.plus ekstra gwarancja do 5 lat :-) Leasingodawcy zwykle nie mają konkurencyjnych wobec firm ubezpieczeniowych ofert a Warta ma chyba umowę z moim dealerem i taniej nie udało mi się nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek gotowy do zimy ;)

 

W końcu poszły Bridgestony EVO

 

Przy okazji wizyty w serwisie podpytałem również o ten problem z odpalaniem - w komputerze nic nie widać, panowie z serwisu spotkali się z tym po raz pierwszy. U mnie dodatkowo czasem przycina się bagażnik i nie mogę go otworzyć elektrycznie. Ktoś jeszcze tak miał ?

post-14733-0-40469800-1384958516_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przejdzie samoistnie ,u mnie np. wbudowany był system budzący kierowcę. Polegało to na tym ,że radio nagle z poziomu 5 przeskakiwało na 15 (czy nawet więcej). Jak pierwszy raz odpaliło to odbiłem się od podsufitki ,potem się przyzwycziłem ,no a teraz problem samoczynnie zniknął (może chwilowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2 razy był problem z odpaleniem tzn. odpalił oczywiście, ale nie od razu tak jak zwykle tylko "mielił" kilka sekund (co ciekawe silnik był w obu przypadkach podgrzany przez Webasto). Poza tym kilka razy restartowała mi się nawigacja podczas jazdy i niekiedy znika mi obraz z kamery cofania (zdaje się, że dzieje się tak jeżeli wrzuci się wsteczny bieg dokładnie w tym samym momencie w którym nawigacja nawiąże połączenie z telefonem przez Bluetooth). Problemów z zamykaniem/otwieraniem klapy nie miałem.

 

Tymczasem auto jest w ASO na poprawce podparcia lędźwiowego (niestety bez regulacji), wymianie skóry na skórę z alcantarę i dodatkowym przyciemnianiu szyb. Jak wszystko skończą to wrzucę fotki jak wyszło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie pakietowe oferuje u dealera Warta (czy wszędzie nie wiem...). Przy leasingu musisz ubezpieczyć auto od kwoty brutto mimo, że jesteś VAT-owcem. Mnie kosztowało to ok. 3500 pln za pakiet OC, AC, NW. Kwota liczona od wartości XT z promocji 36000E.plus ekstra gwarancja do 5 lat :-) Leasingodawcy zwykle nie mają konkurencyjnych wobec firm ubezpieczeniowych ofert a Warta ma chyba umowę z moim dealerem i taniej nie udało mi się nigdzie.

 

Ja sobie zrobiłem kalkulacje u swojego ubezpieczyciela i pełen pakiet wyliczył na 3002 zł - full ubezpieczenie, łącznie ze zniesieniem udziału własnego w szkodzie, ale też full zniżki. W dodatku wyliczył składkę od normalnej wartość ( nie promocyjnej) wersji XT Platinum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu ubezpieczycielowi również wszystko kalkuluje się na 3 tys zł. A płacicie składkę od ceny netto czy brutto? Podobno są dwie szkoły...niby brutto lepsza a różnica w składce rocznej to około 500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja sobie zrobiłem kalkulacje u swojego ubezpieczyciela i pełen pakiet wyliczył na 3002 zł - full ubezpieczenie, łącznie ze zniesieniem udziału własnego w szkodzie, ale też full zniżki. W dodatku wyliczył składkę od normalnej wartość ( nie promocyjnej) wersji XT Platinum.

3002 zl za rok? O kurcze, to bardzo tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wizyty w serwisie podpytałem również o ten problem z odpalaniem - w komputerze nic nie widać, panowie z serwisu spotkali się z tym po raz pierwszy. U mnie dodatkowo czasem przycina się bagażnik i nie mogę go otworzyć elektrycznie. Ktoś jeszcze tak miał ?

 

Problem liczy sobie już kilkanaście stron na forum w USA, ten typ tak ma :)

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/2014-forester-starting-after-rain-merged-thread-153897/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu ubezpieczycielowi również wszystko kalkuluje się na 3 tys zł. A płacicie składkę od ceny netto czy brutto? Podobno są dwie szkoły...niby brutto lepsza a różnica w składce rocznej to około 500 zł

Moja składka wyliczona od kwoty brutto. Sprawa jest prosta - gdy ubezpieczysz od kwoty netto to przy kradzieży oddadzą Ci kwotę netto a Ty leasingodawcy musisz zapłacić wartość brutto ( bo VAT-u poza 6000 pln nie odliczasz od auta osobowego). Wygląda, że wtedy jesteś do tyłu o kwotę VAT-6000 pln. czyli ok. 26000 pln. Czy ryzykować tyle dla 500 pln - to sprawa każdego kupującego. :-)))

 

Zapomniałem dodać, że w większości firm leasingowych nie dają opcji ryzyka i podczas trwania leasingu wymuszają na leasingobiorcy ubezpieczenie od kwoty brutto ... więc tanio raczej się nie udaje ... ;)

Edytowane przez jarostek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji Platinium to chyba standard pakietowy prawda?

 

Tak ale to fabryczne przyciemnienie jak na mój gust jest trochę za słabe. Forek ma strasznie duże połacie szyb, do tego szyberdach jest olbrzymi (i w ogóle nie przyciemniony) - efekt jest więc taki, że podczas zimowej aury, kiedy słońce jest nisko nad linią horyzontu, strasznie razi nawet na tylnej kanapie. Dorosły jeszcze jakoś odchyli głowę na bok, ale dziecko w foteliku zakres ruchów ma mocno ograniczony. Dlatego ja właśnie oddałem auto do dodatkowego przyciemnienia.

 

Co ciekawe w XV fabryczne przyciemnienie szyb jest takie samo, ale tam powierzchnia szyb jest mniejsza, szyberdach też jest malutki i nie ma takiego wrażenia "szkarni" w środku ;) Outbacka też miałem w mniejszym stopniu przyciemnionego (niefabrycznie rzecz jasna).

 

Jak wysokie ubezpieczenie OC i AC zapłaciliście za XT i u jakiego Ubezpieczyciela?

 

U mnie wyszło 3700 zł w PZU wykupywanym w leasingu EFL. Suma ubezpieczenia liczona w najgorszych wariancie tj. od kwoty netto promocyjnej, za to z drugiej strony bez żadnych udziałów własnych, brania pod uwagę zniżek/szkodowości itd. Oferta z ASO (też z PZU) była na 4000 zł.

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja sobie zrobiłem kalkulacje u swojego ubezpieczyciela i pełen pakiet wyliczył na 3002 zł - full ubezpieczenie, łącznie ze zniesieniem udziału własnego w szkodzie, ale też full zniżki. W dodatku wyliczył składkę od normalnej wartość ( nie promocyjnej) wersji XT Platinum.

3002 zl za rok? O kurcze, to bardzo tanio.

W sumie to byłem zdziwiony, jak kolega rzucił kwotę ubezpieczenia za pakiet Warty od dealera za 3k z hakiem i też mi się wydawało tanio. Jak w 2005 kupowałem Accorda to pełny pakiet mnie kosztował 5,5k i wartość była 100k a nie 170k jak XT Platinum. Może Subaru nie jest obarczone dużym ryzykiem szkodowym ? Znaczy, że ich nie kradną i są bezpieczne ( rzadziej ulegają wypadkom niż inne marki) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to byłem zdziwiony, jak kolega rzucił kwotę ubezpieczenia za pakiet Warty od dealera za 3k z hakiem i też mi się wydawało tanio. Jak w 2005 kupowałem Accorda to pełny pakiet mnie kosztował 5,5k i wartość była 100k a nie 170k jak XT Platinum. Może Subaru nie jest obarczone dużym ryzykiem szkodowym ? Znaczy, że ich nie kradną i są bezpieczne ( rzadziej ulegają wypadkom niż inne marki) :-)
Też uważam, że niski relatywnie koszt ubezpieczenia wynika z niskiego ryzyka kradzieży.

Jak kupowałem Civica w 2007 roku bez zniżek (cena auta 75k PLN) płaciłem za pakiet ubezpieczeniowy ponad 3800PLN. Teraz przy zakupie nowego Forka 2.0i Exlusive koszt ubezpieczenia mniej niż 3k PLN. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie autko bez problemów (na razie), kupione prywatnie, ubezpieczałem w Hestii 3,2k. Jedyny problem to nie umiałem ustawić wysokości otwierania bagażnika, w książce jest opisane błędnie. W końcu w salonie jeden człowiek był dociekliwy i odszukał mail'a od SIP z erratą.

Do mojego Forka dokupiłem chlapacze - tanie nie są :( .

 

Moge prosic o "streszczenie" czego ucza na takim szkoleniu

 

TyrTyr wklejam to co ja otrzymałem jako hamonogram:

 

Godz. 09:00 Rejestracja i powitanie uczestników,

Godz. 09.15 Wykład teoretyczny;

• Prawidłowa pozycja za kierownicą, ustawienie fotela, kierownicy, lusterek;

• Prawidłowe użycie sprzęgła; zrozumienie wagi tematu i zasady działania (wysoki moment obrotowy, a S-AWD)

• Rodzaje hamowania na śliskiej nawierzchni. Analiza sił działających na samochód, podsterowność i nadsterowność;

• Sposób działania nowoczesnych systemów elektronicznych i ich wykorzystanie (ABS, kontrola trakcji, wspomaganie hamowania itp.);

• Pokonywanie zakrętów, hamowanie w zakręcie, uślizg kół;

• Aquaplaning – zjawisko poduszki wodnej;

• Elementy jazdy off-road;

Godz. 11.00 Rozpoczęcie ćwiczeń praktycznych;

• Slalom A i B – próba oceniająca umiejętności kierowcy; prawidłowa pozycja w praktyce, praca rąk na kierownicy;

• Hamowanie na łuku – utrzymanie toru jazdy, zjawisko nad- i podsterowności;

• Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni – zachowanie się samochodu przy różnych prędkościach;

• Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni z jednoczesną próba ominięcia przeszkody;

• Wyprzedzanie – ćwiczenie zmiany pasa ruchu w niebezpiecznych sytuacjach; zjawisko nadsterowności;

• Elementy jazdy off-road.

Godz. 16.30 Podsumowanie szkolenia, omówienie najczęściej popełnianych błędów, rozdanie certyfikatów

A czy można na same ćwiczenia praktyczne? Bo dojechać do Kielc na 9.00 to trzeba być rannym ptaszkiem - chyba skowronkiem, a na częśći teoretycznej chyba bym za głośno chrapał ;) . Jakoś tak mam na każdym szkoleniu teoretycznym, że mnie uczestnik siedzący obok zawsze szturcha w ramię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...