Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś używał halogenów we mgle? Ja dziś kilkukrotnie musiałem włączyć i wyłączyć i dobrze się przyglądać, żeby wreszcie dostrzec, że jednak działają, tylko nic nie dają (bardzo, bardzo słabo dostrzegalny efekt). Czyżby umiejscowienie tam świateł dziennych spowodowało brak przeciwmgłowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ksenony miały załatwiać sprawę, a w ich świetle miałoby ginąc światło z halogenów, to halogeny byłyby niepotrzebne, a są. I w innych autach, również przy ksenonach, różnicę widziałem wyraźną, w szczególności właśnie jeśli chodzi o doświetlenie krawędzi jezdni. W XT ksenony nie są lepsze niż w innych, ot, takie same, a jakoś światła z halogenów nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT są xenony hid,one nie są takie dobre jak soczewkowe,w sumie to chyba niewiele kto je już stosuje.Z mojej obserwacji wynika,że Xenon we mgle jest wystarczający,a przeciwmgielne jedynie doświetlają pobocze.

Być może jednak poprawia się widzialność przez innych dzięki rozproszonej wiązce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej obserwacji wynika,że Xenon we mgle jest wystarczający,a przeciwmgielne jedynie doświetlają pobocze.

Mnie właśnie o to oświetlenie pobocza chodzi. I ani z ksenonów ani z halogenów go nie mam. A przy naprawdę gęstej mgle i drodze bez jakichkolwiek wymalowanych pasów oczekiwałbym, że halogeny doświetlą. Tak jak robiy to dotychczas w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT są xenony hid,one nie są takie dobre jak soczewkowe,w sumie to chyba niewiele kto je już stosuje.

 

Na moje krzywe okon xenony w XTku świecą tak samo jak te w Outbacku - jedyna zauważalna różnica jest taka, że nie ma takiej ostrej granicy pomiędzy światłem/cieniem (co wynika z braku soczewki właśnie), ale to akurat ma swoje plusy. Różnic być może jest więcej, ale nie są one zauważalne. Na pewno nie są to jednak te słabsze xenony, jakie montują w niektórych nowszych autach (można je rozpoznać po braku spryskiwaczy np. w nowym Citroenie Picasso). Na tle standardowego oświetlenia opartego o żarówki H4/H7 różnica jest powalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT są xenony hid,one nie są takie dobre jak soczewkowe,w sumie to chyba niewiele kto je już stosuje.

 

Na moje krzywe okon xenony w XTku świecą tak samo jak te w Outbacku - jedyna zauważalna różnica jest taka, że nie ma takiej ostrej granicy pomiędzy światłem/cieniem (co wynika z braku soczewki właśnie), ale to akurat ma swoje plusy. Różnic być może jest więcej, ale nie są one zauważalne. Na pewno nie są to jednak te słabsze xenony, jakie montują w niektórych nowszych autach (można je rozpoznać po braku spryskiwaczy np. w nowym Citroenie Picasso). Na tle standardowego oświetlenia opartego o żarówki H4/H7 różnica jest powalająca.

Z pewnością jest tak jak opisujesz odnośnie hid,ale tak czy owak to śmieszne cięcie kosztów dla samochodu wartego tyle kasy.

 

 

Ksenon w otb pewnie już trochę wypalony a w xt masz nòwki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością jest tak jak opisujesz odnośnie hid,ale tak czy owak to śmieszne cięcie kosztów dla samochodu wartego tyle kasy.

Mercedes E wart ciut więcej kasy, a w standardzie ma te nowe, słabe ksenony, bez spryskiwaczy i bez samopoziomowania.

 

Tyle,że e klasa od tego startuje a Forester XT tam kończy;)

Z całą moją szczerą miłością do Subaru,nie porównujmy cen E klasy z cenami,przeznaczeniem i "wykończeniem" Forka;) ;)

 

Stasiu, może byś zmienił tę sodomię w podpisie? ;)

 

Grzesiu,porzuć proszę myśl kosmatą,fuj;)

 

A to znasz?:

 

"Największa jest miłość matki, druga – psa, trzecia – kochanki. – Horacy"

 

W razie czego zapraszam do offtopa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle,że e klasa od tego startuje a Forester XT tam kończy;) Z całą moją szczerą miłością do Subaru,nie porównujmy cen E klasy z cenami,przeznaczeniem i "wykończeniem" Forka;) ;)

Nie o porównywanie chodzi, a o:

ale tak czy owak to śmieszne cięcie kosztów dla samochodu wartego tyle kasy.

Czyli, że w samochodach wartych jeszcze więcej kasy oszczędności na oświetleniu są jeszcze większe ;)

 

I dodam, dla ... jasności - nie narzekam na ksenony w XT, a na przeciwmgłowe ;)

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś nie tak w przeciwmgielnych?

 

Od tego "nie tak" ta dyskusja się zaczęła :) :

Czy ktoś używał halogenów we mgle? Ja dziś kilkukrotnie musiałem włączyć i wyłączyć i dobrze się przyglądać, żeby wreszcie dostrzec, że jednak działają, tylko nic nie dają (bardzo, bardzo słabo dostrzegalny efekt). Czyżby umiejscowienie tam świateł dziennych spowodowało brak przeciwmgłowych?

 

Pytam bo te u mnie też jakoś bez szału.Jednak to chyba nie ma na celu zwiekszena widoczności,a jedynie popzez rozproszona wiązkę światła lepszą widzialnosc dla innych.

Myślę, że oprócz tego, a może przede wszystkim, powinny lepiej od świateł mijania doświetlać po bokach auta, czyli pozwalać utrzymać się na drodze w gęstej mgle, od której nawet światła mijania się już odbijają, jak mnie to właśnie wczoraj spotkało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem kiedyś auto bez xenonów (chyba Renault Megane) to jadąc we mgle na światłach mijania nie było widać nic, na "długich" było widać jeszcze więcej mgły, natomiast włączenie świateł przeciwmgłowych powodowało, że przynajmniej te kilkanaście metrów do przodu było widać jezdnię. Myślę, że wynika to z niższego położenia tych świateł oraz z innego rozproszenia światła. W Foresterze xenony trochę lepiej świecą we mgle, tzn. coś widać, światła "długie" powodują to samo co w megance, natomiast włączenie przeciwmgielnych nie powoduje zauważalnej poprawy oświetlenia do przodu. Może są za wysoko w stosunku do auta osobowego, a może faktycznie są słabsze lub inaczej świecą przez obecność dodatkowej żarówki do dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś nie tak w przeciwmgielnych?

 

Od tego "nie tak" ta dyskusja się zaczęła :) :

Czy ktoś używał halogenów we mgle? Ja dziś kilkukrotnie musiałem włączyć i wyłączyć i dobrze się przyglądać, żeby wreszcie dostrzec, że jednak działają, tylko nic nie dają (bardzo, bardzo słabo dostrzegalny efekt). Czyżby umiejscowienie tam świateł dziennych spowodowało brak przeciwmgłowych?

 

Pytam bo te u mnie też jakoś bez szału.Jednak to chyba nie ma na celu zwiekszena widoczności,a jedynie popzez rozproszona wiązkę światła lepszą widzialnosc dla innych.

Myślę, że oprócz tego, a może przede wszystkim, powinny lepiej od świateł mijania doświetlać po bokach auta, czyli pozwalać utrzymać się na drodze w gęstej mgle, od której nawet światła mijania się już odbijają, jak mnie to właśnie wczoraj spotkało.

 

W Legacy nie widzę tego problemu.Tzn. p.mgielne zupełnie dobrze doświetlają pobocze.Może to rzeczywiście problem umiejscowienia w Forku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos mgły, podstawowym problemem jest tutaj odbijanie światła emitowanego z reflektorów, które oślepia kierowcę (tutaj ma znaczenie jakość HID-ów). Dobrym przykładem jest żarówka która świeci nam prosto w twarz (patrz przesłuchanie :biglol:), dookoła prawie nic nie widzimy, mimo że jest tam wystarczająco jasno. Przy mgle jest podobnie, powstaje biała ściana. Waszym problemem nie są złe przeciwmgielne, tylko kiepskie HID-y. Sprawdziłbym na początek czy światła mijania (HID) nie są ustawione za wysoko a także czy jest jakakolwiek możliwość regulacji przeciwmgielnych (pochylenie / tilt). Najlepsze są te HID-y, które precyzyjnie emitują światło z wyraźnym odcięciem (góra, lewo) ... te świecące "wszem i wobec" ;) dają takie rezultaty jak opisujecie.

 

Trzeba pamiętać, że remedium na mgłę jest jedynie skrócenie odległości na jaką światło jest emitowane oraz najważniejsze zmiana kąta emisji światła. Światła przeciwmgielne z założenia powinny emitować strumień światła w dół "pod nogi" (w tym przypadku bardziej pod koła) na krótką odległość.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym na początek czy światła mijania (HID) nie są ustawione za wysoko

To zrobiłem na samym początku, bo po odbiorze auta okazało się, że oświetlają przedni zderzak :biglol: Zostały ustawione w ASO.

 

a także czy jest jakakolwiek możliwość regulacji przeciwmgielnych (pochylenie / tilt)

A to muszę sprawdzić. Przede wszystkim czy istnieje możliwość korekcji poprzecznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a także czy jest jakakolwiek możliwość regulacji przeciwmgielnych (pochylenie / tilt)

A to muszę sprawdzić. Przede wszystkim czy istnieje możliwość korekcji poprzecznej.

A to Forek nie ma samopoziomowania ksenowów ? zapewne ma i pewno masz na myśli korekcje odniesienia do poziomu

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...