Yanas Opublikowano 16 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2017 34 minuty temu, HiszpanskaInkwizycja napisał: Nominalne obciążenie dachu w jeździe to 80kg. Statyczne nie wiem, ale dwie osoby dorosłe + platforma z zawartością znosi bez problemu. A co wg ciebie w tej konstrukcji ma wątpliwy sens? Bo spanie na dachu ma wiele zalet: zawsze płasko, zawsze równo, zawsze czysto, sucho, większe poczucie bezpieczeństwa niż na ziemi (jedziemy na tereny gdzie jest dużo dziczyzny w lasach), brak robactwa czy jakiejś żmii wpełzającej od gruntu. No i namiot jest prawie zawsze rozłożony, nie trzeba go wyciągać, składać prętów, zapinać naciągów itp. Od konstrukcji gotowych odróżnia go taniość (Maggiolina kosztuje nawet 12 tys. a tanie chińczyki od 3 tys) i lekkość (ok. 11kg sama platforma vs gotowa konstrukcja ok. 50kg). Ważne,że dla Was ma sens,dla mnie przecież nie musi:) Tak na pierwszy rzut oka konstrukcja jest chyba raczej głośna z uwagi na kształt, no i dach Forka ciut wąski i krótki mi się wydaje,dlatego pewnie takie fabryczne namioty z poszerzaną podstawą/podłogą sprawdzały by się lepiej,ale ceny chore. Szanuję pomysł,sam kiedyś myślałem o przygotowaniu Forka SF na drogę do Mongolii,ale po podliczeniu wyszła mi słaba relacja kosztów przygotowania do pojemności/wielkości auta. Ps. żmije i inne niebezpieczne stwory w namiocie w EU? C'mon..:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 16 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2017 12 minut temu, Yanas napisał: Ważne,że dla Was ma sens,dla mnie przecież nie musi:) Tak na pierwszy rzut oka konstrukcja jest chyba raczej głośna z uwagi na kształt, no i dach Forka ciut wąski i krótki mi się wydaje,dlatego pewnie takie fabryczne namioty z poszerzaną podstawą/podłogą sprawdzały by się lepiej,ale ceny chore. Szanuję pomysł,sam kiedyś myślałem o przygotowaniu Forka SF na drogę do Mongolii,ale po podliczeniu wyszła mi słaba relacja kosztów przygotowania do pojemności/wielkości auta. Ps. żmije i inne niebezpieczne stwory w namiocie w EU? C'mon..:) W Rumunii czy na Bałkanach lepiej patrzeć, na co się stąpa a w namiocie nie pogardzę brakiem choćby mrówek itp. ;-D Namiot nie jest głośniejszy w czasie jazdy od rowerów na dachu :-) a przy zamkniętych oknach jest w czasie jazdy tak samo jak bez platformy. Co do szerokości to konstrukcja IMO jest idealnego rozmiaru w stosunku do szerokości i długości dachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 16 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2017 Jakby był ktoś chętny na oświetlenie dalekosiężne, to mam na zbyciu 3x hella fi 190 z pozycjami, zaślepkami i płytką montazową pod tablicę rejestracyjną z nierdzewki. Całość zdarta z outbacka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Planuję zaadaptować forka na auto turystyczno-wyprawowe z bagażnikiem dachowym budowanym we własnym zakresie. Problemem jest organizacja noclegu w aucie. Potrzebne łoże min. 195 cm dł. i mam dwie koncepcje: 1. Płyta, sklejka szer. 120 cm X dł. 60 cm umieszczona na położonych oparciach tylnej kanapy i dosunięta do przednich foteli. Płyta miałaby być zawieszona linkami na górnych mocowaniach pasów bezpieczeństwa przednich foteli i opierać o położone oparcie tylnej kanapy. Materac piankowy 10 cm, szyty na miarę z szablonu łoża, dzielony na trzy części dla łatwego manipulowania i przechowywania. 2. Demontaż tylnej kanapy i jej oparcia. Budowa płyty jak w pierwszej wersji, tylko dłuższej i na zawiasach (mocowaniach) oparcia tylnej kanapy. Tę ostatnią koncepcję uważam za najlepszą ze względu na uzyskanie dodatkowej objętości bagażowej po usunięciu tylnej kanapy. Ale mam wątpliwości, czy użytkowanie auta bez kompletu siedzeń jest zgodne z prawem/przepisami, a nie chciałbym wracać do domu, gdzieś z Europy na lawecie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 6 godzin temu, cewie napisał: Ale mam wątpliwości, czy użytkowanie auta bez kompletu siedzeń jest zgodne z prawem/przepisami, a nie chciałbym wracać do domu, gdzieś z Europy na lawecie? Pozdrawiam tak długo jak są to tylko usunięte siedziska, masz wszystkie fabryczne pasy, pkt montażowe to nikt się czepiać nie powinien. OT wyjąłeś bo Ci akurat przeszkadzały w przewiezieniu czegoś większego. ALE na przeglądy powinno się jeździć z kpl foteli, więc lepiej ich nie wyrzucać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Wyrzucać foteli nie będę, bo pracować muszę prawie cały rok, a wakacje są bardzo krótkie. Ale i tak podniosłeś mnie na duchu, dzięki. Plany: Bagażnik dachowy własnego projektu, a na nim: markiza 2,2m x 2,5m. rura fi 200mm (taki box dachowy) na krzesełka i stolik, czarna rura na wodę do prysznica/zmywania i kufer, skrzynia na lekkie szpargały (ściany do markizy, dywanik, kuchenka na kartridże, patelnia) Wszytko max 80 kg. Organizacja wnętrza: wygodne łoże z gąbki gr. 10cm dzielone na 3 części, siatka pod wolną od okna dachowego przestrzenią sufitu na pościel, lodówka za p. fotelem pasażera, torba na żywność wraz ze szpejami jak kieliszki, sztućce, itp. za p. fotelem kierowcy. W tylnych oknach zasłonki z kieszeniami na kosmetyki. Moskitiera na okno dachowe. Zasłonki do pozostałych okien. Dwie torby na ubrania w czasie snu na przednich fotelach, a w czasie jazdy na tylnych. Chodzi o to, że jak dojedzie się do noclegowni w niesprzyjających warunkach pogodowych, można było zorganizować sypialnię bez wyścibiania nosa na zewnątrz. Część wyposażenia już mam, bo od kilku lat podróżuję na sposób cygański Multivanem T4. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamL Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Wyrzucać foteli nie będę, bo pracować muszę prawie cały rok, a wakacje są bardzo krótkie. Ale i tak podniosłeś mnie na duchu, dzięki. Plany: Bagażnik dachowy własnego projektu, a na nim: markiza 2,2m x 2,5m. rura fi 200mm (taki box dachowy) na krzesełka i stolik, czarna rura na wodę do prysznica/zmywania i kufer, skrzynia na lekkie szpargały (ściany do markizy, dywanik, kuchenka na kartridże, patelnia) Wszytko max 80 kg. Organizacja wnętrza: wygodne łoże z gąbki gr. 10cm dzielone na 3 części, siatka pod wolną od okna dachowego przestrzenią sufitu na pościel, lodówka za p. fotelem pasażera, torba na żywność wraz ze szpejami jak kieliszki, sztućce, itp. za p. fotelem kierowcy. W tylnych oknach zasłonki z kieszeniami na kosmetyki. Moskitiera na okno dachowe. Zasłonki do pozostałych okien. Dwie torby na ubrania w czasie snu na przednich fotelach, a w czasie jazdy na tylnych. Chodzi o to, że jak dojedzie się do noclegowni w niesprzyjających warunkach pogodowych, można było zorganizować sypialnię bez wyścibiania nosa na zewnątrz. Część wyposażenia już mam, bo od kilku lat podróżuję na sposób cygański Multivanem T4. Pozdrawiam Tez mi chodzi po głowie taki plan, przerabiasz jakoś zawieszenie czy zostawiasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Zawiasu nie przerabiam bo ze mnie raczej turysta, a nie wyprawowiec. W większości kempingi, tylko czasami spanie na dziko jeśli prawo danego kraju pozwala. No i spanie na terenie strzelnic, przy okazji zawodów strzeleckich. Dodatkowy akumulator. Mam w T4 i muszę mieć w forku. Lodówka i światło przy wieczornej biesiadzie niezbędne. W przestrzeni bagażowej jest gniazdko zapalniczki i wnęki za nadkolami. W jednej z wnęk planuję zamontować mały żelowy akumulator ładowany z zasilania gniazda zapalniczki w czasie pracy silnika. Poniżej wpięcia dodatkowego aku będą włączone diody, aby ten dodatkowy aku nie brał udziału w zasilaniu rozrusznika. Czyli w gniazdku zawsze będzie napięcie. Oczywiście przy dodatkowym aku będzie bezpiecznik. Zadziała? Jeśli nie jasno opisałem, to wrzucę fotkę ze schematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2018 Aku chcesz mieć cały czas wpięty w gniazdko zapalniczki? Jak chcesz podłączyć diody? Dodatkowy aku powinien mieć wyłącznik - żeby bez problemu wypiąć z obwodu auta. Przy okazji mała podpowiedź: jeśli chcesz spać w środku, możesz pociągnąć linkę od mechanizmu klapy tak, zeby mieć możliwość otwierania klapy od środka - dużo wygodniejsze niż wygrzebywanie się przez tylne drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 (edytowane) Po zgaszeniu silnika następuje zanik napięcia na GZ gniazdach zapalniczek. Po modyfikacji na schemacie, tylko w gnieździe zapalniczki bagażnika będzie zawsze napięcie bo dioda nie puści z dodatkowej baterii napięcia na pozostałe układy elektryczne. Dioda również zabezpieczy dodatkową baterię przed poborem prądu do rozruchu silnika. Czarne, to dorysowany bezpiecznik pomiędzy dodatkowym aku, a GZ. O tylnej klapie myślałem, aby gdzieś zamontować włącznik bo mam tam zamek elektryczny. Oczywiście dioda i bezpiecznik będą tuż przy gnieździe zapalniczki. Nie będą prowadzone przewody bezpośrednio z zasadniczego akumulatora. Edytowane 5 Stycznia 2018 przez cewie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marsinus Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 Witajcie, Jestem tu nowy i mam problem - nie widzę większości zdjęć. Większość z nich straciła już pewnie ważność na imageshack i innych ale bardzo by mi zależało, żeby zobaczyć projekt camperforestera. Macie pomysł co z tym zrobić? Witajcie, Może piotrekM461 ma je jeszcze w swoich zasobach? Ale z innymi zdjęciami też kłopot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 (edytowane) Płyty sklejki 10mm pod dedykowany materac. Jutro kupię linę do zawieszenia płyt na prętach zagłówków przednich foteli. Niebawem foty gotowego do snu zestawu. Aby uzyskać płaską powierzchnię dla materaca należy wcześniej wyjąć zagłówki z oparcia tylnej kanapy i otworzyć gniazdo na kubki/butelki w jej siedzisku. Edyta. Obiecane foty materaca. Materiał, szorstka trochę, czarna kordura podklejona PCV o gramaturze 620. Deseczki w malowaniu na czarno. Jutro foty Edytowane 2 Maja 2018 przez cewie 4 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 No to teraz moja produkcja Pozdrawiam 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Świetne Jak rozwiązałeś podparcie materaca w przedniej strefie auta? Ja przymierzam się do zbudowania bagażnika dachowego, zintegrowanego z zadaszeniem. Przeszły mi pomysły zastosowania rur jako boksy. Będzie fabryczny boks dachowy. Inspiracja zadaszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Na ten moment mam tam dwa plastikowe pudła na graty i pasują idealnie, ale zrobię przed wiosną jakiś drewniany element na który będzie się kładło materac :) Materac zrobiony na wymiar i wszystko się składa do bagażnika :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) Nie bardzo mam teraz warunki na składanie deseczek do fotki. Deski ze zdjęć powyżej mają wywiercone po dwa otwory do przewleczenie liny, których pętle zawieszone są przez rurki zagłówków przednich foteli. Konfiguracja do spania wymaga przesunięcia i spionizowania przednich foteli. Łoże ma prawie 2m długości. Tam gdzie trzymasz pudła ja umieściłem lodówkę i dużą torbę piknikową. Jednak znalazłem fotkę deseczek :-) Edytowane 21 Lutego 2019 przez cewie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Hej. Czy próbował ktoś z Was zrobić samemu markizę ? Myślę nad jakimś tanim materiałem, z którego go wykonam. Może ktoś coś polecić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Dwa kije od szczotki i plandeka ze sklepu ogrodniczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Jak przetrwać we wnętrzu auta w upalne noce bez robali. Moskitiery uszyte na zamówienie w salonie firan. 2 x 30,-zł 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Spisuje się to ? Jestem w trakcie szycia podobnych, ale będę to rozwiązywał magnesami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Spałem kilka dni na kempingu (Węgry) z założonymi moskitierami. Moim zdaniem, rewelacja. Moskitierę naciąga się na ramkę drzwi jak skarpetę, bo tkanina jest nieco elastyczna. Na dole jest wszyta guma od majtek :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszRzyy Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 W dniu 14.07.2019 o 16:32, cewie napisał: Jak przetrwać we wnętrzu auta w upalne noce bez robali. Moskitiery uszyte na zamówienie w salonie firan. 2 x 30,-zł Patent super. Ale jak się nie ma ramek.... To lypa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, LukaszRzyy napisał: Patent super. Ale jak się nie ma ramek.... To lypa Po co to szyć jak można kupić za kilka zł? Używam tego w yarisie bo nie chce mi się przyciemniać szyb. Z alledrogo https://allegro.pl/oferta/oslony-rolety-przeciwsloneczne-do-auta-2-szt-8239111362 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Widziałem prostsze rozwiązanie, do siatki są przyklejone magnesy płaskie. Łapią się one ramki szyby, o ile ta ramka jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Czy ktoś z Forumowiczów w Foresterze zmieścił na wyprawie 5 osobową rodzinę, 2 osoby dorosłe i 3 dzieci? Myślałem o spaniu w środku dla 2 osób, jedno ewentualnie na dachu w specjalnym namiocie i 2 lub 3 osoby w namiocie normalnym. Ma ktoś inne rozwiązanie, najlepiej sprawdzone:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się