Jump to content

ElemenT

Nowy
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Dobry

About ElemenT

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wawa
  • Auto
    Forester XT MY16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I kolejny raz aku padło przez ISR. W zeszłym roku też po świętach padło. Wystarczy nie jeździć przez 3 dni, a jako, że pokonuje krótkie odcinki to pewnie nie daje rady nadrobić strat. Z drugiej strony 21 grudnia miałem trasę 250km... W każdym bądź razie wypowiadam umowę na to badziewie i odłączam na stałe od aku bo niepewność odpalenia auta zimą bardzo mnie irytuje....
  2. Fotke wrzuć dla potomnych.
  3. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Nie sugeruj się tym filmem. Do forka jest podobny a okaząło się, że "europejskie haki" montuje się inaczej. Wszystko wg instrukcji. W filmie przeciągane są jakieś śruby drucikiem. W naszych hakach zdejmujesz zderzak i wkładasz podłużnice w otwory, wówczas w miejscach gdzie oni przeciągają te śruby pojawiają ci się gwinty od owej podłużnicy. Wystarczy skręcić. AHA: całość montażu to mniej więcej 2-3h. Lepiej zakupić wcześniej sobie spinki do plastików bo z 3 mi się połamały.
  4. Wg instrukcji steinhoff wymagał najmniej podcięcia. Każdy hak (chyba jest 5 producentów) ma dostępne instrukcje montażu w necie i tam jest szablon wycięcia. Poczytaj i sprawdź. Aha - tylko chyba 2 producentów w szablonie zawiera miejsce na gniazdo. Inni to pomijają :]
  5. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Bez problemu. Na stacji diagnostycznej nie sprawdzają faktury montażu tylko sprawdzają zamontowanie tj biorą klucz dynamometryczny (czy jaki tam mają - może inny rodzaj) i sprawdzają czy śruby (te które widać) są z odpowiednim momentem zamontowane (ja miałem klucz więc nie było problemu). Dodatkowo podłączają zestaw diagnostyczny pod wiązkę. Ważne by kupić wszystko do danego modelu. W przypadku forka zestaw zamontowany przeze mnie pasował praktycznie co do mm do otworów przygotowanych w fabryce. Ale jeżeli ktoś zamontuje z innego samochodu i nie będzie pasowało to wtedy może gwarancja polecieć.
  6. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Ale jakie nieautoryzowane ingerencje skoro wszystkie otwory montażowe istnieją już w samochodzie Tam się nic nie wierci tylko zdejmuje zaślepki i przykręca się hak, a wiązkę wkłada się we wtyczkę W dodatku to co mają w katalogu to westfalia lub thule/brink.
  7. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Ja montowałem sam. Jedyna trudność to zdjęcie tłumika ale okazało się że to proste tylko ja nie wiedziałem jak
  8. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Jak wpinasz dedykowany hak i dedykowaną wiązkę do dedykowanego złącza to co ma gwarancja do tego? Zrozumiał bym jak byś lutował itp... Mi w forku w ASO zawołali 4.5k za wesfalie także teges... Zamontowałem sam, jedyny koszt to hak z wiązką dedykowaną czyli jakies 1100zł...
  9. Po co to szyć jak można kupić za kilka zł? Używam tego w yarisie bo nie chce mi się przyciemniać szyb. Z alledrogo https://allegro.pl/oferta/oslony-rolety-przeciwsloneczne-do-auta-2-szt-8239111362
  10. No ja trochę więcej podciołem w miejscu samego haka bo zderzak się tam wyginał i odkształcał - wyglądało to dziwnie. W miejscu samego gniazda by je schować muszę lekko odchylić zderzak, w miarę działa.
  11. Nie, kula wpinana od dołu - w pionie. Każdy hak wymaga podcięcia, czy to w XT czy zwykłym. Krawędz zderzaka kończy się 1.5 cm od koła zapasowego więc nie ma opcji by zderzaka nie podcinać. W przypadku haków stałych nie wycina się kwadratu, tylko robi nacięcia na wystające płaskowniki. W przypadku automatów wycina się kwadrat 10x10cm w każdym haku, westfalii, brink, autohak czy steinhof. Dodatkowo jeżeli chce się mieć chowane za zderzak gniazdo, trzeba wyciąć kolejne 10x10cm. Kolega @Miałki też ma podcięty/nacięty zderzak tylko pewnie o tym nie wie
  12. Każdy półautomat wymaga podcięcia - westfalia całkiem dużo : https://adamot.pl/instrukcje/348039600001.pdf Te stałe są bez podcinania ale na stałe wystaje jakieś żelastwo. Poza tym sam montowałem więc sam dokonałem mordu na zderzaku
  13. Wiązka dedykowana - kupiłem tutaj: https://adamot.pl/wiazka-dedykowana-subaru-forester-9929.html Wszystkie haki pasujące: https://adamot.pl/haki-holownicze-subaru-forester-5370 Każdy hak półautomatyczny wymaga podcięcia zderzaka. Ja wybrałem steinhofa bo wg instrukcji to wycięcie jest najmniejsze (prostokąt). W instrukcji montażu jest opis ile trzeba podciąć. Część instrukcji pomija podcięcie pod elektrykę.
  14. Montowałem z miesiąc temu Steinhofa z wiązką dedykowaną 13 pin. Wykonanie haka spoko, wszystko pasowało co do milimetra. Hak + wiązka chyba wyszła 1000zł. Wiązka plug & play czyli żadnego lutowania, wszystko wpina się we wtyczki przygotowane przez producenta zatem nie ingeruje się w elektrykę a co za tym idzie nie traci się gwarancji. Montaż może zrobić wówczas każdy zakład a nie tylko w ASO. W aso za hak z montażem chcieli 4 tyś lub 4.5. za westfalie, w innym aso za steinhofa 3.5tyś. Sam hak (główka) to produkcja niemiecka (taki OEM), Steinhof robi tylko belki. Gniazdo chowane jest pod zderzak.
×
×
  • Create New...