Jump to content

ElemenT

Nowy
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

About ElemenT

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wawa
  • Auto
    Forester XT MY16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Ja montowałem sam. Jedyna trudność to zdjęcie tłumika ale okazało się że to proste tylko ja nie wiedziałem jak
  2. ElemenT

    Hak i wiązka do xv 1

    Jak wpinasz dedykowany hak i dedykowaną wiązkę do dedykowanego złącza to co ma gwarancja do tego? Zrozumiał bym jak byś lutował itp... Mi w forku w ASO zawołali 4.5k za wesfalie także teges... Zamontowałem sam, jedyny koszt to hak z wiązką dedykowaną czyli jakies 1100zł...
  3. Po co to szyć jak można kupić za kilka zł? Używam tego w yarisie bo nie chce mi się przyciemniać szyb. Z alledrogo https://allegro.pl/oferta/oslony-rolety-przeciwsloneczne-do-auta-2-szt-8239111362
  4. No ja trochę więcej podciołem w miejscu samego haka bo zderzak się tam wyginał i odkształcał - wyglądało to dziwnie. W miejscu samego gniazda by je schować muszę lekko odchylić zderzak, w miarę działa.
  5. Nie, kula wpinana od dołu - w pionie. Każdy hak wymaga podcięcia, czy to w XT czy zwykłym. Krawędz zderzaka kończy się 1.5 cm od koła zapasowego więc nie ma opcji by zderzaka nie podcinać. W przypadku haków stałych nie wycina się kwadratu, tylko robi nacięcia na wystające płaskowniki. W przypadku automatów wycina się kwadrat 10x10cm w każdym haku, westfalii, brink, autohak czy steinhof. Dodatkowo jeżeli chce się mieć chowane za zderzak gniazdo, trzeba wyciąć kolejne 10x10cm. Kolega @Miałki też ma podcięty/nacięty zderzak tylko pewnie o tym nie wie
  6. Każdy półautomat wymaga podcięcia - westfalia całkiem dużo : https://adamot.pl/instrukcje/348039600001.pdf Te stałe są bez podcinania ale na stałe wystaje jakieś żelastwo. Poza tym sam montowałem więc sam dokonałem mordu na zderzaku
  7. Wiązka dedykowana - kupiłem tutaj: https://adamot.pl/wiazka-dedykowana-subaru-forester-9929.html Wszystkie haki pasujące: https://adamot.pl/haki-holownicze-subaru-forester-5370 Każdy hak półautomatyczny wymaga podcięcia zderzaka. Ja wybrałem steinhofa bo wg instrukcji to wycięcie jest najmniejsze (prostokąt). W instrukcji montażu jest opis ile trzeba podciąć. Część instrukcji pomija podcięcie pod elektrykę.
  8. Montowałem z miesiąc temu Steinhofa z wiązką dedykowaną 13 pin. Wykonanie haka spoko, wszystko pasowało co do milimetra. Hak + wiązka chyba wyszła 1000zł. Wiązka plug & play czyli żadnego lutowania, wszystko wpina się we wtyczki przygotowane przez producenta zatem nie ingeruje się w elektrykę a co za tym idzie nie traci się gwarancji. Montaż może zrobić wówczas każdy zakład a nie tylko w ASO. W aso za hak z montażem chcieli 4 tyś lub 4.5. za westfalie, w innym aso za steinhofa 3.5tyś. Sam hak (główka) to produkcja niemiecka (taki OEM), Steinhof robi tylko belki. Gniazdo chowane jest pod zderzak.
  9. Dzięki że wołasz. Ja jak montowałem dzienne ledy w Lancerze to skorzystałem z przekaźnika samochodowego 12V 40A https://archiwum.allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-12v-40a-gniazdo-i7570705224.html Tam są 4 nóżki. Włącznik/wyłącznik u mnie był wpięty w pozycyjne światłą ale na potrzeby halogenu możesz wpiąć przycisk. Na nóżkę 30 +12 V ze skrzynki bezpieczników (pojawia się po włączeniu stacyjki), na 87a podpięte są lampy (+), na 86 minus z auta i od razu minus z lamp, natomiast na 85 przełącznik do masy.
  10. Nic z ASO nie brałem bo oni chcieli za montaż 4500zł.... Za zestaw westfalia na allegro 1600 także prawie 3 tyś za robotę na 4h to lekko kogoś powaliło Kupiłem hak S371 Steinhof czyli z automatyczną kulą. Wszystko pasowało co do milimetra. Wiązkę kupiłem oddzielnie - dedykowaną producenta Erich Jaeger - 13 pin z modułem. Jeżeli będziesz kupował to uważaj bo sprzedają wiązki dedykowane gdzie trzeba lutować i cudować. Tą jaką sprzedają z hakiem właśnie taka jest a ta moja zero lutowania. Wszystko wpina się w gotowe wtyczki. Jak chcesz to na priva podeślę ci gdzie to kupiłem. Jedyna trudność przy montażu to zdjęcie tłumików z zaczepów oraz wywiercenie otworów fi 30 w takiej osłonce nad tłumikiem.
  11. Odpowiadając samemu sobie bo jestem po samodzielnym montażu haka. Wiązka dedykowana plug & play. Wpina się tylko w wiązki i tyle. Zero lutowania. W komputerze nic nie trzeba aktywować. Sam montaż haka prosty tj są dedykowane otwory, wszystko pasuje. Jedynie trzeba mieć klucz dynamometryczny i zestaw kluczy nasadowych.
  12. Czy przy montażu haka w forku SJ 2016 z użyciem wiązki dedykowanej (taka plug & play, bez lutowania - podłączenie do istniejącej wtyczki) trzeba coś aktywować w komputerze czy będzie od razu działało?
  13. A ja znowu z padniętym akumulatorem. To już 3 raz. Wystarczyły 4 dni postoju tym razem by nie dało się odpalić, a że ostatnio ferie były to ogólnie mało jeździłem i na krótkich dystansach to wszystko padło. Tym razem jednak, nauczony doświadczeniem, miałem już pod ręką ładowarkę do aku. Poprzednio musiałem wymontowywać akumulator, teraz było szybciej.
  14. Kojarzy ktoś czy do Forestera SJ 2016 XT dostępne są gdzieś rozpórki do kielichów? Przód tył?
×
×
  • Create New...