piotrekM461 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 (edited) Cześć wszystkim Troszkę to zajęło ale w końcu się zebrałem w sobie i stworzyłem opis zabudowy i innych udogodnień, które zainstalowałem w swoim Forku, przekształcając go w minicampera, a co . Samochód to najzwyklejszy na świecie osiołkowaty Forester, jedyne przygotowanie na wyjazd do Czarnogóry i Albanii to opony Geolandery, zabudowa i płyn do spryskiwaczy. Zabudowa miała być lekka, wytrzymała, funkcjonalna i oczywiście tania. W związku z tym powstała ze sklejki (różnej grubości), którą później obiłem najtańszą wykładziną jaką znalazłem. Elementy były łączone na wkręty, tylko w kilku miejscach potrzebne były kątowniki. Cała zabudowa składa się z dwóch głównych elementów, szuflady i skrzyni na ciuchy, koło zapasowe, foteliki i inne graty. Po połączeniu skrzyni i szuflady powstała przestrzeń do spania. Pierwsza część zabudowy mocowana była za pomocą śrub rzymskich(dodatkowo blokowane nakrętką) do uchwytów w bagażniku. Obudowa szuflady na szerokość mieściła się pomiędzy schowkami w podłodze bagażnika, żeby w razie potrzeby dostać się do lewarka, klucza do kół, kamizelek odblaskowych itd. (schowek po lewej) i apteczki (schowek po prawej stronie). Szuflada zamocowana jest na dwóch suwnicach, użyłem najmocniejszych jakie znalazłem. Przestrzeń nad schowkiem z lewej strony przykrywa kawałek sklejki z jednej strony mocowany na zawiasie, sama podpora mocowana jest za pomocą zawiasu z szafki. Podczas zamykania podpora delikatnie się odgina, dzięki czemu podpora nie uderza przy zamykaniu w plastiki po lewej stronie bagażnika. Szufladę przed zamknięciem blokowały dwa o takie wihajstry po jednym na stronę. Pod szufladą schowałem blat do stołu który montowany jest do szuflady. W związku z kryzysem nie miałem pieniędzy na fikuśny składany stół, który nie zajmowałby dużo miejsca więc wymyśliłem chowany blat. Jeden koniec blatu stołu wchodzi w wnękę na froncie szuflady, z drugiej strony poparty jest na dwóch kijach trekkingowych (podziękowania dla Michała). To rozwiązanie okazało się niespodziewanie praktyczne. Przed następnym wyjazdem blat wyląduje nad szufladą, w miejsce po blacie wylądują wąskie paski paneli podłogowych z odrobiną smaru. Pod obciążeniem szuflada delikatnie się uginała przez co czasem ciężko było wyciągnąć blat. Druga część zabudowy to skrzynia na ciuchy oraz schowek na koło zapasowe, foteliki i inne detale przydatne na wyjeździe. Skrzynia mocowana jest za pomocą śruby która mocowała kanapę jest też połączona z szufladą. Prawa i lewa strona skrzyni przykrywa klapa mocowana na zawiasie, z jednej strony opiera się na skrzyni na ciuchy z drugiej na kole zapasowym. Jednak na przyszły wyjazd prawa strona (nad kołem) będzie podnosiła się na dwóch zawiasach, a dostęp do skrzyni na ciuchy będzie za pomocą wieka(od taki kawałek sklejki z otworem do podnoszenia). Od wewnątrz skrzyni przymocowane będą paski sklejki na których wieko będzie się opierać. Szufladę i skrzynia łączą dwa kawałki sklejki. Na wierzch dorobiłem dwa wieka, to dłuższy kawałek podtrzymuje też klapę , oczywiście wyszło to przypadkowo ale grunt że działa Forester nie jest za długim samochodem, po złożeniu foteli odległość od klapy bagażnika do końca foteli to plus minus 150 centymetrów więc ciut za mało. Żeby móc się komfortowo wyspać, do klapy przykrywającej skrzynie na zawiasach montowana jest jeszcze jedna półka, która mocowana jest do zagłówków foteli. Myślałem że nie będzie to dość wytrzymałe, okazało się jednak że w zupełności wystarcza. Na wierzchu zabudowy wylądował materac, za wąski ale taki akurat był w domu więc nie ma co wybrzydzać. Żeby móc spać w samochodzie i mieć przynajmniej minimum prywatności, zrobiłem ekrany przeciwsłoneczne. Swoje zadanie spełniły wzorowo. W samochodzie było chłodniej niż w namiocie, a szyberdach dostarczał świeżego powietrza. Szablon odrysowałem na brystolu, potem przykleiłem do niego folię ze styropianem, której używa się pomiędzy kaloryferem i ścianą ( http://www.leroymerlin.pl/ogrzewanie/grzejniki-i-akcesoria/maty-zagrzejnikowe/ekran-zagrzejnikowy-fix-prix,p9871,l1008.html ), krawędzie okleiłem taśmą bezbarwną. Do szyb od strony pasażerów montowałem je za pomocą klipsów do papieru, do szyb w bagażniku za pomocą przyssawek. Przednia i tylna szyba zasłaniana była folią którą używa się zimą na przednie szyby co by nie skrobać. Na noc na szyberdach zakładaliśmy markizę, mocowana na magnesy (kupiona w Juli). Poza jedną nocą otwarty szyberdach wystarczał, ale na przyszły rok taką sama markizę przygotuje na boczne szyby. To chyba tyle jeśli chodzi o ”moje” patenty, z dodatkowego wyposażenia zabraliśmy oczywiście lodówkę (mieści się pomiędzy fotelem kierowcy a zabudową), kuchenkę (używałem małej kuchenki campingaz, na następny wyjazd kupiłem tą: http://www.jula.pl/k...a-gazowa-769019), dodatkowy zbiornik na wodę oraz oczywiście inne wyjazdowe pierdółki. Bardzo przydatny okazał się także prysznic workowy (http://www.jula.pl/p...owy-20-l-759003 )[wbrew pozorom sklep Jula nie był moim sponsorem]. Namiot który zabraliśmy tak na wszelki wypadek nie został użyty ani razu, spanie w Forku jest po prostu lepsze! Jeśli chodzi o dalsze przygotowania wnętrza samochodu na wyjazdy (pomijając te wymienione wcześniej), chcę jeszcze zainstalować dodatkowy akumulator który będzie zasilał lodówkę podczas postojów (zmieści się pomiędzy skrzynia na ubrania szufladą), kilka kosmetycznych poprawek zabudowy oraz mały taborecik ułatwiający wślizganie się do zabudowy (http://www.jula.pl/taboret-341036 ) Jeśli chodzi o sam samochód to chcę go podnieść o cal, założyć płytę pod silnik i dyferencjał, dodatkowe oświetlenie i markizę z boku samochodu. Tu są linki do stron które w mniejszym lub większym stopniu były przydatne przy przygotowaniu samochodu i zabudowy: http://www.yotatech....-4runner-76673/ http://www.expeditio...eeping-Platform http://www.subaruout...g-platform.html http://www.expeditio...9-Budget-Travel http://forum.karawan...dy-tramper-itp/ http://www.yotatech....-up-pics-38687/ http://www.expeditio...eeping-Platform http://www.subarufor...910/index7.html http://forum.ih8mud....itchen-box.html http://forum.ih8mud....backseat-2.html http://forum.ih8mud....g-setups-3.html No to chyba tyle, mam nadzieję że komuś się przyda, jeśli ktoś ma jakieś pytania postaram się pomóc. Póki co pozdrawiam Piotrek Edited November 15, 2013 by piotrekM461 1 15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Fajna robota! gratulacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 15, 2013 Author Share Posted November 15, 2013 Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtas. Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Bardzo fajny projekt,a najważniejsze że sie sprawdził. Jak będę miał jakies pytania to pozwolę sobie do Ciebie napisać. pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 15, 2013 Author Share Posted November 15, 2013 Jeśli tylko będę potrafił z chęcią Ci pomogę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sailingman Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Gratuluję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Fantastyczna sprawa! Gratuluję i podziwiam! Być może kiedyś zrobię coś takiego swojemu Forkowi, żeby służył już tylko jako expedition van Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Rewelacja. Ciekawe gdzie w przyszłym roku pojedzie...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Super Patent. Gratki za pomysł i wykonanie !! Tez bym wolał spać w Forku niż w namiocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Fajna sprawa, a oponki w jakim rozmiarze zastosowałeś? I jak się spisują przy dłuższych trasach na asfalcie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 15, 2013 Author Share Posted November 15, 2013 Opony to Yokohama Geolander 215/70/R15, opony spisują się super. Na trasie są dość ciche, mniej hałasują niż brak ramek w terenie też radzą sobie nie najgorzej (ale nie jest to MT'ek). Ważne jest żeby pompować je na 2,2-2,3 atmosfery a nie jak zaleca producent na 2,0 (ścierają się na krawędziach). Jeśli ktoś jeździ głównie po asfalcie a okazjonalnie w terenie ta opona jest chyba najbardziej optymalnym wyborem. Jeśli szukasz opony tylko na asfalt to są chyba lepsze opcje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Przymierzam się właśnie do tych oponek, nie za wiele jeździłem po bezdrożach właśnie z powodu braku odpowiednich opon. Wiadomo czasami trzeba też przejechać autostradą, a na typowych terenówkach "nie ma szału" po asfalcie. Myślę, że te Yokohamy będą dla mnie idealnym rozwiązaniem, dzięki za podpowiedź. Gratulacje za pomysł i wykonanie zabudowy do Forka, chyba trochę zapożyczę przy następnych wyprawach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Przejechałem na takich geolandarach at-s g012 do Gruzji i z powrotem po asfaltach, w Gruzji często bez asfaltu. Rozmiar 215/65/16 w OBKu. Jak dla mnie rewelacja. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 15, 2013 Author Share Posted November 15, 2013 Przymierzam się właśnie do tych oponek, nie za wiele jeździłem po bezdrożach właśnie z powodu braku odpowiednich opon. Wiadomo czasami trzeba też przejechać autostradą, a na typowych terenówkach "nie ma szału" po asfalcie. Myślę, że te Yokohamy będą dla mnie idealnym rozwiązaniem, dzięki za podpowiedź. Gratulacje za pomysł i wykonanie zabudowy do Forka, chyba trochę zapożyczę przy następnych wyprawach. W takim razie zdecydowanie polecam Geolandery! Podobnie jak Szczur sprawdziłem opony podczas wyjazdu, z tym że do Czarnogóry i Albanii (http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/64708-czarnogora-forkiem/#entry1926914 ), opony spisały się super 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Szacun! Świetnie zrobione i opisane Jaką ostatecznie długość ''łóżka'' osiągnąłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 15, 2013 Author Share Posted November 15, 2013 Nie zmierzyłem ale około 180 cm może trochę więcej, mam całe 176cm wzrostu i wysypiałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Spanie w aucie ok ale tak się głośno zastanawiam czy jednak opcja trzymania całego bagażu w mega dużym box na dachu nie była by lepsza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 (edited) Wszystkie graty jakie zabraliśmy (2 osoby, 2 tygodnie) zmieściły się w samochodzie. Po zrobieniu zabudowy do spania powstaje tyle miejsce na bagaże że nawet nie myślałem o boxie- poza tym nie mam boxa W szufladzie były rzeczy używane codziennie (kosmetyki, kuchenka, jedzenie itd.), w skrzyni ubrania, nad kołem zapasowym foteliki, a narzędzie pod fotelem pasażera, schowku w bagażniku i kole zapasowym. Poza tym box na dachu trochę jednak kusi żeby sprawdzić jego zawartość, a samochód ze spaniem w środku, wyglądający jak "cygański" dyliżans, nie jest chyba ciekawym łupem Edited November 16, 2013 by piotrekM461 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Jaśkiewicz Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Super!!! Gratuluje super spanka Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Świetna robota Oczywiście +1 dla ciebie Mam pytanko, nie orientuje się jaki to modle forka przerobiłeś sobie na "campera" więc zapytam, u ciebie są SLS-Y czy masz jakiś inny zawias ? PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 To Forester pierwszej generacji, po liftingu z 2001 roku. Zawieszenie jest oryginalne (12 letnie) co wyjaśnia nisko siedzący tył, ale nie są to SLS-y. W tym roku lub na początku nowego roku chce wymienić zawieszenie na sprężyny Dobinosons i amorki KYB. Dzięki za plusik Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Ok Dzięki za odp. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazjul Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Świetna relacja, brawa za wykonanie Czy możesz jeszcze zdradzić na jakie felgi założyłeś swoje Geolandery? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 To oryginalne alufelgi z Forestera, chłopaki w wulkanizacji mówili że są wytrzymałe. Wyjazd do Czarnogóry, okazjonalna jazda w terenie, polskie drogi a felgi nadal proste i lakier się trzyma Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojo02 Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 to ile masz miejsca (centymetrow) pomiedzy gora materaca a podsufitka? spalem pare razy w forku "na pace" i nie wyobrazam sobie tej zabudowy probowalem na materacu dmuchanym i juz bylo malo miejsca (nad glowa, brzuchem, bokiem, du...- jak kto spi) i skonczylo sie na karimacie samopompujaca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now