Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Damiano87 napisał:

Ja wrzucę swoje choć nie ja zostałem zapytany emoji6.png wkrętki czyli dysze? Jak tak to u mnie zamontowane w alu tuż nad wtryskami Pb. Po paru cm wężyka pojedyńcze wtryskiwacze.2c8f0fef269b049b118541d254b293c0.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

Bardzo prosty odwiert do wykonania po odkręceniu osłon z blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć pozostałe to zobaczymy.
Pozostałe dysze? Tylko przednie widać, na tylnych cylindrach w ogóle nie widzę dysz bo wszystko zabudowane...

Zresztą, jak pisał@Kambol, nie będę "bronił Częstochowy" bo nie mam w tym interesu

A śmieję się, że jak kot Schrodingera bo kot jest żywy i martwy jednocześnie dopóki nie otworzymy pudełka i tak samo mój kolektor - był i nie był odkręcamy dopóki nie sprawdzimy u instalatora

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona dojeżdża już 2 zbiornik LPG. Po pierwszym komputer pokazał średnie spalanie Pb na poziomie 8.0l/100km a na zbiorniku 67l gazu zrobiła 687km czyli średnie spalanie gazu wyniosło 9.75l/100km.

Z pierwszego zbiornika ja zrobiłem jakieś 150km i trochę "podrasowałem" to spalanie bo inaczej zacznę zastanawiać się nad potrzebą gazowania tego silnika

Poniżej wczorajsze średnie na drugim zbiorniku (co tankowanie robimy reset) 8693ba6a98cbedbf1d5b1639379883f8.jpg&key=6ccc9a1366e7768ee8bf64026394bcb1a1b956ba127d4d4793730fec9df7d3db

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oczywiście średnie spalanie Pb:) 

 

Taki wynik, 7.2 - 7.4 można spokojnie wykręcić na drodze krajowej, bez specjalnego ścigania się, jadąc zgodnie z przepisami

 

Więc dodaj do tego 20% i wynik 8.9l LPG jest zacnym wynikiem :)

8.9 x 1.85 = 16.4zł za 100km:D

 

Żaden denzel ani hybrada tego wyniku nie pobije :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oczywiście średnie spalanie Pb:) 
 
Taki wynik, 7.2 - 7.4 można spokojnie wykręcić na drodze krajowej, bez specjalnego ścigania się, jadąc zgodnie z przepisami
 
Więc dodaj do tego 20% i wynik 8.9l LPG jest zacnym wynikiem
8.9 x 1.85 = 16.4zł za 100km
 
Żaden denzel ani hybrada tego wyniku nie pobije 
Przez założeniem instalacji żona była 2x w pracy Subaru i miała średnie 7.6l ale sądziłem, że to tak dla oszczędności jechała teraz widzę, że jest w stanie takie średnie utrzymać stale.
Wcześniej jeździła Corsa D 1,2 80hp i miała spalanie 7l LPG a teraz, mając ponad 2x większy silnik, 2x więcej mocy, automat i AWD niechby spaliła 9.5l LPG to normalnie jakby bez różnicy biorąc jeszcze pod uwagę komfort i bezpieczeństwo.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Damiano87 napisał:

Przez założeniem instalacji żona była 2x w pracy Subaru i miała średnie 7.6l ale sądziłem, że to tak dla oszczędności jechała emoji2.png teraz widzę, że jest w stanie takie średnie utrzymać stale.
Wcześniej jeździła Corsa D 1,2 80hp i miała spalanie 7l LPG a teraz, mając ponad 2x większy silnik, 2x więcej mocy, automat i AWD niechby spaliła 9.5l LPG to normalnie jakby bez różnicy biorąc jeszcze pod uwagę komfort i bezpieczeństwo.

Popsuje silnik taką jazdą.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsuje silnik taką jazdą.
Dlatego będę systematycznie podkradał samochód i zdrowo podnosił spalanie
PS. Zanim żona na stałe zasiadła za kierownicą to ja miałem średnie zawsze 9.4l

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Damiano87 napisał:

Przez założeniem instalacji żona była 2x w pracy Subaru i miała średnie 7.6l ale sądziłem, że to tak dla oszczędności jechała emoji2.png teraz widzę, że jest w stanie takie średnie utrzymać stale.
Wcześniej jeździła Corsa D 1,2 80hp i miała spalanie 7l LPG a teraz, mając ponad 2x większy silnik, 2x więcej mocy, automat i AWD niechby spaliła 9.5l LPG to normalnie jakby bez różnicy biorąc jeszcze pod uwagę komfort i bezpieczeństwo.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

Pamiętaj tylko o sprawdzaniu oraz regulacji luzów zaworowych. A najlepiej zrobić to teraz po założeniu instalacji, będziesz miał wtedy wyjściowy punkt zero. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona dojeżdża już 2 zbiornik LPG. Po pierwszym komputer pokazał średnie spalanie Pb na poziomie 8.0l/100km a na zbiorniku 67l gazu zrobiła 687km czyli średnie spalanie gazu wyniosło 9.75l/100km.
Z pierwszego zbiornika ja zrobiłem jakieś 150km i trochę "podrasowałem" to spalanie bo inaczej zacznę zastanawiać się nad potrzebą gazowania tego silnika
Poniżej wczorajsze średnie na drugim zbiorniku (co tankowanie robimy reset) 8693ba6a98cbedbf1d5b1639379883f8.jpg&key=6ccc9a1366e7768ee8bf64026394bcb1a1b956ba127d4d4793730fec9df7d3db
 
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 
Eee, coś oszukane spalanie. Może na lawecie jeździ. :mrgreen:

Ostatnio brat jechał trasę 1000km legacem IV h6 z 6 mt i zaczął mu się grzać. But na gazie momentalnie się zrobił lżejszy i spalił średnio 9l benzyny/100km. Prawie tyle co moją imprezą GC jak robiłem trasę 400km na wakacje w 2014 roku...
Da się ! :biglol:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko o sprawdzaniu oraz regulacji luzów zaworowych. A najlepiej zrobić to teraz po założeniu instalacji, będziesz miał wtedy wyjściowy punkt zero. 
Z tymi luzami w silnikach FB to jest jakiś śmieszny stan wiedzy ogólnej. Paweł (od LPG) przed kupnem powiedział, że te silniki mają hydraulikę i śmiało pod gaz będzie. Żeby było ciekawiej, jego przyjaciel pracuje w ASO Subaru i miał tą informację od niego potwierdzoną.
Po kupnie, na pierwszym serwisie w ASO poprosiłem o sprawdzenie luzów (z myślą o tym, że czekam na montaż LPG) ale kobieta w ASO powiedziała, że w tych silnikach luzu się nie sprawdza bo koniecznie trzeba wyciągać silnik a jak wyjdzie, że jest luz zaworowy to trzeba specjalnie "pastylki" sprowadzać z Japonii i samochód jest 3-4 tygodnia u nich (tłumaczenie zacne... ASO jak się patrzy)
Zrobiłem oczy jak rozjechana żaba i pytam się jak to tak? Przecież FB ma już hydraulikę a ona na to że nie ma! Zgłupiałem i po ASO prosto do Pawła i się pytam jak to w końcu jest z tą hydrauliką? Paweł zadzwonił do tego przyjaciela i ten gość sam już zwątpił ale powiedział, że on już 120kkm zrobił na LPG i nic się nie dzieje... W tym momencie szokiem było dla mnie to, że w ASO Subaru (tym samym) jedna osoba mówi, że jest hydraulika a druga że jej nie ma... Porażka

Do sedna - jak znalazłem serwis Subaru w Łańcucie pojechałem właśnie na sprawdzenie luzów i tutaj właściciel fajnie mi to wytłumaczył i powiedział, że robili już nie jeden silnik serii FB i owszem są pastylki ale one są jakby na pierwszy montaż, na pierwsze "startowe" ustawienie luzu a potem "opiekę" nad prawidłowym luzem przejmują kompensatory hydrauliczne.
W każdym razie, odpalił silnik, posłuchał, pomacał i orzekł, że silnik chodzi idealnie bez wibracji, b bez wypadania zapłonu i śmiało LPG pchać i jeździć



Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery strony wcześniej, wystarczy zajrzeć na stronę 331 tego wątku o LPG, żeby uzyskać wiedzę na temat systemu regulacji luzów zawodowych w silnikach FB.
A te "pałeczki" to nie są hydrauliczne popychacze? Bo na pierwszy rzut oka prawie identyczne widziałem w silnikach Opla / Fiata i tam były to właśnie hydrauliczne popychacze.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Damiano87 napisał:

A te "pałeczki" to nie są hydrauliczne popychacze? Bo na pierwszy rzut oka prawie identyczne widziałem w silnikach Opla / Fiata i tam były to właśnie hydrauliczne popychacze.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

Nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednak jacyś ludzie mówią o hydraulice. O co mi chodzi? Po zakupie Legasia zleciłem mojemu mechanikowi sprawdzenie luzów. Pisałem już tu na forum o tym gdzieś. Próbował kilkoma szczelinomierzami, zadnym się nie udało, szklanki zachowywały się jakby właśnie były na hydraulice 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Damiano87 napisał:

To smuteczek.... emoji53.png

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

Nie ma się czym martwić. Silniki FB bardzo dobrze znoszą eksploatację na LPG.

16 minut temu, Danko napisał:

Ale jednak jacyś ludzie mówią o hydraulice. O co mi chodzi? Po zakupie Legasia zleciłem mojemu mechanikowi sprawdzenie luzów. Pisałem już tu na forum o tym gdzieś. Próbował kilkoma szczelinomierzami, zadnym się nie udało, szklanki zachowywały się jakby właśnie były na hydraulice 

Pisaliśmy o silnikach FB. W profilu masz legacy IV, a w nich były EJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Damiano87 napisał:

Paweł (od LPG) przed kupnem powiedział, że te silniki mają hydraulikę i śmiało pod gaz będzie.

He he. Widzisz mi też "wkręcał", że w FB20 nie trzeba regulować, bo jest hydraulika, ale byłem już wcześniej we wspomnianym przez Ciebie łańcuckim serwisie i wiedziałem, że są regulowane. Ale nie dałem rady go przekonać. ;)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie wkręcał bo był w szoku i od razu dzwonił do tego kolegi z serwisu i to tamten gość zaczął się motać. Zresztą - przed kupnem Paweł dał mi nr tel do tego gościa z serwisu, dzwoniłem i sam się pytałem go czy jest hydraulika i mi potwierdził!

 

I teraz druga rzecz - w Łańcucie powiedział Ci, że są regulowane? W FB25? Bo mi powiedział, że jest hydraulika i w FB25 zaworów się nie rusza... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jako Znalazłem coś takiego:

"This is, however, the first FB25 I've had apart. (...) When you remove the cam carriers, the camshafts are still held in the carrier by the camshaft caps. It's really a genius design, however if you don't have the engine vertical the rocker followers and hydraulic lash adjusters will fall out everywhere."

 

poza tym znalazłem schemat który prawdopodobnie obrazuje budowę i zasadę działania popychaczy. Popychacz hydrauliczny nie jest na trzonku zaworu a po przeciwnej stronie...

tak to wyglądało? 

 

 

20191012_163458.jpg.7795c77b770b2a30cb65ba309849d933.jpg

 

Znalazłem zmiany w stosunku do serii EJ i potwierdza się budowa układu. Tylko to nie jest chyba popychacz hydrauliczny a kompensator (o ile jest tu dobrze nazwane)6ad9b36c2fd3e7f91133d61a0e7e1216.jpg

Edytowane przez Damiano87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...