Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.06.2019 o 23:02, Citizen napisał:

Ja tak miałem gdy któryś z matołowatych mechaników ojciec lub syn odkręcił dozowanie na maxa w Accordzie a potem rozebrali pół silnika bo myślałem że uszczelka - gdy byli bezradni jeden wsiadł odpalił i przegazował a ja zobaczyłem zasys lubryfikacji i skojarzyłem z zasłoną dymną która się potem pojawiła za samochodem (kolor niebieskawy)

U mnie było identycznie z tą chmurką niebieskawego dymu i to była oczywiście lubryfikacja, tylko że dozowanie się samo poluzowało i się "zwiększyła". Swoją drogą jak już regulować lubryfikację, to tylko na rozgrzanym silniku. Zakręć lubr. całkowicie i sprawdź, czy efekt ustąpił, najprostsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tichy napisał:

U mnie było identycznie z tą chmurką niebieskawego dymu i to była oczywiście lubryfikacja, tylko że dozowanie się samo poluzowało i się "zwiększyła". Swoją drogą jak już regulować lubryfikację, to tylko na rozgrzanym silniku. Zakręć lubr. całkowicie i sprawdź, czy efekt ustąpił, najprostsza sprawa.

No i dodaj gazu patrząc w lusterko  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, dirkdiggler napisał:

Dzien dobry, czy outback 2015 wzwyż dobrze współpracuje z lpg? 

Są na forum jakiś użytkownicy praktycy?

 

Tak, mam Outbacka MY15 (BS) i to z LPG :lol:.

Generalnie jeżdżę nim od ok 3 tygodni i jak na razie ok. Spalanie mieszane - 11,5l/100 km, jazda typowo miejska z full klimą 13,9 l/100 km (oczywiście LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W europejskim BS'ie nie ma DIT'a. Mam 2,5 DOHC (FB25).

Instalacja STAG w całości:

1. reduktor ACR01 czewrwonmy

2. Wtryskiwacze ACW03

3. Sterownik Qbox Basic

4. Zbiornik 680/270 82 litry,

5. Wlew pod klapką.

Edytowane przez Paulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Paulus napisał:

W europejskim BS'ie nie ma DIT'a. Mam 2,5 DOHC (FB25).

Instalacja STAG w całości:

1. reduktor ACR01 czewrwonmy

2. Wtryskiwacze ACW03

3. Sterownik Qbox Basic

4. Zbiornik 680/270 82 litry,

5. Wlew pod klapką.

 

Czy według Ciebie jest to kontunuacja poprzedniego łatwo gazowalnego 2,5 dohc czy są jakieś niespodzianki po drodze?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ewemarkam napisał:

Wow, jak tankuje ok 42litry to mam wrażenie że to wieczność. A co dopiero u Ciebie.

 

No trochę to trwa, ale przynajmniej nie muszę się często na stacji pokazywać. :D

 

20 minut temu, dirkdiggler napisał:

 

Czy według Ciebie jest to kontunuacja poprzedniego łatwo gazowalnego 2,5 dohc czy są jakieś niespodzianki po drodze?

 

 

 

Raczej niespodzianek nie ma. Jedynie kolektor ma klapki TGV a wtryskiwacze Pb sa w głowicy a nie w kolektorze. To trochę komplikuje umiejscowienie dysz gazowych. Poza tym  w starszych Subarakach była duża kostka instalacji elektrycznej silnika, przed którą można było wlutować instalację elektryczną LPG. W BS'ie nie ma tej kostki a dodatkowo w komorze silnika jest ECU wiec przy ewentualnym wyciąganiu silnika trzeba wypiąć kostki oryginalnej instalacji z ECU Pb. Problem ten rozwiązałem wstawiając 8-mio pinową kostkę do realizacji odcięć wtryskiwaczy benzynowych. To są trywialne sprawy, ale mając w pamięci starsze generacje Subaru, to w tym trzeba było zmienić strategię.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2019 o 22:32, Paulus napisał:

W europejskim BS'ie nie ma DIT'a. Mam 2,5 DOHC (FB25).

Instalacja STAG w całości:

1. reduktor ACR01 czewrwonmy

2. Wtryskiwacze ACW03

3. Sterownik Qbox Basic

4. Zbiornik 680/270 82 litry,

5. Wlew pod klapką.

zbiornik jest toroidalny czy takie bydle w kole? Podzieliłbyś się fotką?

Jeśli jeszcze mogę podpytać - masz do swiadczenia z wtryskiwaczami Eko-Power?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dr.elich napisał:

zbiornik jest toroidalny czy takie bydle w kole? Podzieliłbyś się fotką?

Jeśli jeszcze mogę podpytać - masz do swiadczenia z wtryskiwaczami Eko-Power?

Tak, zbiornik toroidalny. Miejsca jest tam - jak widać - "po byku" :D. Fotki jasne wrzucę i tak muszę zrobić, bo temat tych modeli z instalacjami LPG jest mocno w powijakach

Montowaliśmy je do jednego GC8 300 KM i trzeba przyznać, że hulają. Nie mogę jednak nazbyt wiele powiedzieć na temat uich trwałości

Teraz są nowe ACW-031 BFC (Mam je zamontowane u Zony w XT, a wspólnik #Wilu ma je w Legasiu GT). na prawdę godny polecenia produkt. Już sam fakt ogarniania 75 KM/cylinder jest walorem nie do przeceniania, zwłaszcza w mocniejszych Subarakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Ponoć bardzo fajne wtryskiwacze. Przemawia fakt że można je rozebrać, wyczyścić i nie trzeba kalibrować. Tak jak inne.

Że wyczyścić to rozumiem, ale że nie trzeba kalibrować ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że wyczyścić to rozumiem, ale że nie trzeba kalibrować ???

 

ACW03 trzeba było kalibrować, a tych ponoć już nie. Fajna sprawa. Kolega z pracy mi o nich wspominał. A teraz znalazłem artykuł na gazeo.

https://gazeo.pl/informacje/instalacje/produkty/Nowe-wtryskiwacze-LPG-STAG-AC-W031-BFC,artykul,10299.html default_wink.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dr.elich napisał:

Zaciekawiły mnie te ACW031 BFC. Może to rozsądniejsza alternatywa niż EKOPower. Jakie przebiegi na nich zrobiliście?

 

Niska cena i mały gabaryt mnie zastanawiają. No i jakoś mam umiarokowane zaufanie do produktów AC.

 

chyba zbyt świeży towar na rynku, aby mówić o przebiegach po set tysięcy kilometrów. Miałem wcześniejsze wersje i miałem ciszę, spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2019 o 23:26, Paulus napisał:

Tak, mam Outbacka MY15 (BS) i to z LPG :lol:.

Generalnie jeżdżę nim od ok 3 tygodni i jak na razie ok. Spalanie mieszane - 11,5l/100 km, jazda typowo miejska z full klimą 13,9 l/100 km (oczywiście LPG).

jak tam kwestia zaworow w tych FB silnikach tzn jesli chodzi o gaz.jakas regulacja czy raczej regenracja glowicy i co ile? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2019 o 08:32, lacky3pl napisał:

jak tam kwestia zaworow w tych FB silnikach tzn jesli chodzi o gaz.jakas regulacja czy raczej regenracja glowicy i co ile? 

---

Edytowane przez Paulus
Błedna informacja - usunięte
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki, moim lanosie wyskoczył błąd P0457 czyli nie szczelność układu par paliw. Stało się to jeżdżąc na Pb. Mam teraz lpg i mój gaziaz mówi że nawet jak wszystko będzie ok to najprawdopodobniej błąd i tak będzie się pojawiał bo komputer odczyta że ciśnienie w baku nie jest prawidłowe w stosunku do poziomu spalania i dystansu obliczanego dla benzyny. Pytanie jak jest u Was czy Lanos z LPG = zawsze świecący check, Cruise i ESP z błędem P0457 czy jednak warto walczyć i szukać rozwiązania?

Problem jest taki że w lanosie po kasowaniu błędów komputer od nowa ustawia mapy i się uczy a to może negatywnie wpłynąć na mapy od lpg jeśli akurat źle się to zgra w czasie z np zalaniem auta kiepskim gazem w trasie....

Macie jakieś doświadczenia?

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zadaj to pytanie na LPG forum. Może nawet trafisz na polecany warsztat który Ci to później wystroi. Ale na pewno sterownik, wtryski, czujnik ciśnienia przy listwie, reduktor. Generalnie tzw przód instalacji, zostanie Ci tylko stara butla i wielozawór. Nowe węże/wężyki by się od razu przydały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎26‎.‎06‎.‎2019 o 23:06, Paulus napisał:

Seria silników FB posiada hydrauliczne popychacze, zatem raczej nie powinno być problemów z zanikającymi luzami zaworowymi. ;)

 

Silniki serii FB20 i FB25 mają regulację luzów zaworowych za pomocą małych płytek tzw pestek.

Nie mają kasatorów hydraulicznych.

Edytowane przez jako
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...