Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, jako napisał:

 

Silniki serii FB20 i FB25 mają regulację luzów zaworowych za pomocą małych płytek tzw pestek.

Nie mają kasatorów hydraulicznych.

czyli raczej jest problem przy gazie jednak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:
1 godzinę temu, jako napisał:
 
Silniki serii FB20 i FB25 mają regulację luzów zaworowych za pomocą małych płytek tzw pestek.
Nie mają kasatorów hydraulicznych.

A trzeba wyjmować walki do regulacji? Czy podpiera się szklankę o wałek i wyjmuje pestkę?

Wałki trzeba demontować.

 

56 minut temu, lacky3pl napisał:

czyli raczej jest problem przy gazie jednak 

Problem? Jeżeli chodzi o sposób regulacji to jest bardziej skomplikowany od sohc zbliżony do wcześniejszego dohc.

Natomiast duże przebiegi Subaru z silnikami FB20 i FB25 zrobione na gazie bez regulacji zaworów dają podstawy sądzić, że materiały zaworów i gniazd zaworowych wytrzymałością są zbliżone do silników EJ20F czyli wersji poprzedniej silnika przystosowanej do zasilania LPG.

 

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jako napisał:

Wałki trzeba demontować.

 

Problem? Jeżeli chodzi o sposób regulacji to jest bardziej skomplikowany od sohc zbliżony do wcześniejszego dohc.

Natomiast duże przebiegi Subaru z silnikami FB20 i FB25 zrobione na gazie bez regulacji zaworów dają podstawy sądzić, że materiały zaworów i gniazd zaworowych wytrzymałością są zbliżone do silników EJ20F czyli wersji poprzedniej silnika przystosowanej do zasilania LPG.

 

Problem typu wypalenia zaworu lub gniazd przy długich przebiegach i nieregulacji zaworów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dostałem propozycję założenia instalacji gazowej składającej się z wymienionych komponentów (poniżej). Czy według Was nada się do Legacy V 2.0 150KM EJ204?

 

elektronika: Stag 4 Qbox Plus
przełącznik: Stag LED 401
wtryski: Alex Barracuda 115nl     
reduktor: Stag AC-R01 (150)     
wielozawór: Tomasetto Ø6   
przewód zasilający: Faro Ø6

 

Miałem już kiedyś sterownik Stag w poprzednim aucie i wszystko było w porządku. Jedynie w tym zestawieniu, zastanawiam się czy warto brać elektronikę w wersji BASIC czy PLUS (różnica 200 zł). Z tego co widzę to PLUS integruję się lepiej z autem za pomocą OBD. Bardziej obawiam się o reduktor który jest maksymalnie do 150KM czyli tyle ile w aucie. Czy nie powinien być dobrany z zapasem? No i nic nie wiem o wtryskach. Wcześniej korzystał z "Matrixów".

Edytowane przez Batons0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski ok. Weź centralkę Basic. Plus ma chyba strojnie po OBD i wbudowaną emulsje wskaźnika paliwa. Tego OBD nie jestem w 100 % pewien. A reduktor Ci taki wystarczy, ewentualnie zapytaj o KME tur. Komponenty ok.
Ale pamiętaj najważniejsze jest to aby zdjęli kolektor do montażu, i dali pojedyncze wtryski zaraz obok benzynowych na jak najkrótszych wezykach, między wtryskiwaczem a wkrętka w kolektor. Nie daj sobie założyć listwy na 4 wtryski i wężyki później po 20cm.
Podsumowując możesz mieć graty za 4000 PLN a monter Ci to "wrzuci" pod maskę. Więc tak naprawdę najważniejszy jest dobry montaż i strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, ewemarkam napisał:

Wtryski ok. Weź centralkę Basic. Plus ma chyba strojnie po OBD i wbudowaną emulsje wskaźnika paliwa. Tego OBD nie jestem w 100 % pewien. A reduktor Ci taki wystarczy, ewentualnie zapytaj o KME tur. Komponenty ok.
Ale pamiętaj najważniejsze jest to aby zdjęli kolektor do montażu, i dali pojedyncze wtryski zaraz obok benzynowych na jak najkrótszych wezykach, między wtryskiwaczem a wkrętka w kolektor. Nie daj sobie założyć listwy na 4 wtryski i wężyki później po 20cm.
Podsumowując możesz mieć graty za 4000 PLN a monter Ci to "wrzuci" pod maskę. Więc tak naprawdę najważniejszy jest dobry montaż i strojenie.

 

Z tą centralką to nie jest tak że nie trzeba korzystać z tych bajerów jeżeli się nie chce? Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z emulacją poziomu paliwa. Czy chodzi o to że ilość paliwa jest ustalana na podstawie komputera i tego ile paliwa przemielił a nie na podstawie czujnika w baku? Jeżeli tak to słabo bo i tak trzeba będzie sobie jakoś z tym poradzić żeby nie wyświetlały się głupoty na desce rozdzielczej.

 

Co do montażu to wybrałem gazownika który już był polecany w tym wątku jak i na dedykowanym forum LPG. Z opisu na ich stronie wynika że demontują kolektor przed nawiercaniem. Na pewno zadbam o to żeby zgodnie z Twoją sugestią zamontowali jak najkrótsze węże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą emulacją... W nowszych samochodach, poziom paliwa jest wyliczony przez komputer, a nie z pływaka. Po to emulator, żeby ten wskaz był normalny. A do końca nie wiem jak to wygląda. Ale z pół roku temu kolega mnie się o to samo pytał czy Basic czy plus. Do Saaba 9-5 99' wziął Basic. Na stronie AC Stag masz taką tabelkę co który sterownik może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jako napisał:

 

Silniki serii FB20 i FB25 mają regulację luzów zaworowych za pomocą małych płytek tzw pestek.

Nie mają kasatorów hydraulicznych.

 

Faktycznie mój błąd.

Poprawka: silniki FB25 i FB20 mają regulowane mechanicznie luzy zaworowe.

Przepraszam za wprowadzenie w błąd opinię publiczną.

Poniżej płytki o których wspomniał Jako.

zawory.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zakładał ktoś z forum już może gaz do wrxa bądź stia?
Pomijając dyskusje o tym czy to wypada, jak znosi to silnik w praktyce... Bo teoretyków jest dużo
Ale którego wrx i sti?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, miki84 napisał:

Zakładał ktoś z forum już może gaz do wrxa bądź stia?

Pomijając dyskusje o tym czy to wypada, jak znosi to silnik w praktyce... Bo teoretyków jest dużo;)

na pewno @Jako zakładał, pytanie tylko który model cie interesuje dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy, chodzi mi głównie o to jak się sprawuje w praktyce, bo w teorii jak zwykle u nas są sprzeczne informacje.. 
Różnica jest pomiędzy silnikami z rodziny ej20 i ej25 a 2.0 DiT.
W teorii to gaz w turbo subaru to zuo a w praktyce i tak zdarzają się z gazem. :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dzixd napisał:


W teorii to gaz w turbo subaru to zuo a w praktyce i tak zdarzają się z gazem.
 

Regulacja co 40 tys km i jazda. Bardzo dużo turbo Subar lata na LPG tylko o tym się nie mówi bo podobno wstyd hehe,... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2019 o 12:18, miki84 napisał:

Zakładał ktoś z forum już może gaz do wrxa bądź stia?

Pomijając dyskusje o tym czy to wypada, jak znosi to silnik w praktyce... Bo teoretyków jest dużo;)

Jakbyś użył funkcji szukaj albo chociaż przejrzał ten wątek to zauważyłbyś że niejedna osoba zakładała. 

 

Gaz przy turbodoładowanych ej20 ma się dobrze i rzadko trafi się ktoś, kto na ten gaz narzeka.

Przy takim spalaniu często można uświadczyć głównie wrxy z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jedynie są czasem wtryski. Muszą być wydajne i jednocześnie szybkie. Taniej instalacji się nie zakłada. I raczej nie u Pana Mietka zza rogu bo założył LPG w starej corsie sąsiadowi i śmiga mu to. Jak byś chciał zakładać zajrzyj na Forum LPG, załóż temat i instalatorzy się w zasadzie sami odezwą.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacji LPG z wtryskiem w fazie ciekłej  do STI nie zamontujesz. Nie ma tak wydajnych wtryskiwaczy, chyba że dało by radę dać po dwa wtryskiwacze na cylinder.
A przypadkiem LPG fazy ciekłej nie jest tylko do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...