Biały Michał Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 Witajcie, w moim Hawk 2006 z "fabryczna" instalacja mam problem z cykajacym co kilka-kilkanascie sekund elektrozaworem przy parowniku w skutek czego przez moment (1-2sec.) spadaja lekko obroty, najbardziej daje sie to we znaki na wolnych. Wole nie sprawdzac co stanie sie jak to zignoruje. Bylem dzisiaj u Jako, wymienil swiece i filtry FC i FL, nie rozwiazalo to problemu. Nastepny do sprawdzenia jest moduł zarzadzajacy elektrozaworami (foto), stad moja prośba - czy któryś z szacownych forumowiczów ma taki na przymiarkę? Drugie pytanie, może ktoś ma pomysł co (jeśli nie moduł) to może być? Przerabiał podobne zagadnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuznicz Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Witam Pacjent Subaru Impreza 2.0 benzynka GAZ 150KM 2008 r. Lanosik Problem z przełączeniem na benzynę. Zatankowany do pełną dotankowane około 22l, przejechałem do domu. Po kilku godzinach i odpaleniu nie chciała się załączyć instalacja gazowa. Jakieś pomysły co mogło się stać. Instalacja nie była zakładana w Polsce lecz w Holandii a auto zakupione na jesieni 2018r. i nie serwisuje u żadnego gazownika. Mam zamiar poszukać kogoś konkretnego w woj, Lubelskim do pomocy w usterce i dalszym serwisowaniu, może kogoś polecacie Dowiedziałem się tez od pewnej osoby że mam słabą instalację gazową do subaru i zamiast utrzyywać parametry obniża je. Ostatnio zauważyłem spadki mocy ( zamulenia około 2-3 tysiące obrotów oraz nierówną pracę silnika na postoju, do tego doszła jeszcze ta awaria ) Pomocy! Subaru 2.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) Zapytaj na LPG Forum. Tam też jest mapa polecanych warsztatów. Instalacja w zasadzie dlaczego miała by być słaba. Kwestia doboru osprzętu i strojenia. Edytowane 8 Maja 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Witam, mam problem z ilością spalanego PB na LPG. Dotrysku paliwa nie mam na 100%. Na około 500km na LPG muszę dotankować te 10l PB. Silnik na LPG przełacza się po około 2km. Gazownik zalecił sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych. Niestety albo i stety wszystko suche. Jakieś wskazówki? Czy przy tych silnikach tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Nie rozumiem- uważasz, że za dużo? Jak robisz odcinki po 15-20km to wynik bardzo fajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 ~25km mam do pracy. Uważam, że to jest duże spalanie PB. Wychodzi mi średnio 4km dziennie na PB przez 10dni. 10l/40km / 20l/80km czyli 30l/100km. Rozumiem, że silnik zimny itd no ale ale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Coś inaczej mi wychodzi- ogólnie masz 0,5l na rozruch- jak dla mnie katalogowo, jeżeli chodzi o zimny silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 11 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2019 U mnie ostatnio (zima) wyszło 0.6l PB/100km. Na wiosnę nie tankowałem jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 11 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2019 19 godzin temu, prezespolski napisał: Witam, mam problem z ilością spalanego PB na LPG. Dotrysku paliwa nie mam na 100%. Na około 500km na LPG muszę dotankować te 10l PB. Silnik na LPG przełacza się po około 2km. Gazownik zalecił sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych. Niestety albo i stety wszystko suche. Jakieś wskazówki? Czy przy tych silnikach tak jest Przewody sprawdzałeś na odpalonym silniku? Małego wycieku możesz nie zauważyć gdy pompa nie pracuje, benzyna szybko odparowuje. Kiedyś w legacy miałem nieszczelność w miejscu gdzie przewody wychodzą z budy przed tylnym lewym kołem, widoczną tylko w czasie pracy pompy. Zorientowałem się jak zaczął "brać" więcej benzyny niż zwykle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 W dniu 11.05.2019 o 11:29, mirasek napisał: Przewody sprawdzałeś na odpalonym silniku? Małego wycieku możesz nie zauważyć gdy pompa nie pracuje, benzyna szybko odparowuje. Kiedyś w legacy miałem nieszczelność w miejscu gdzie przewody wychodzą z budy przed tylnym lewym kołem, widoczną tylko w czasie pracy pompy. Zorientowałem się jak zaczął "brać" więcej benzyny niż zwykle. Sprawdzę na dniach. Dzięki za wskazówki . W dniu 11.05.2019 o 09:05, pepedealer napisał: U mnie ostatnio (zima) wyszło 0.6l PB/100km. Na wiosnę nie tankowałem jeszcze. I o taki wynik się modlę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 W dniu 2.05.2019 o 19:31, Daniel Kowalski napisał: Czy Energy Gaz Polska z Warszawy jest okej? A kto to jako? Skąd on jest? idą mocno na ilość i można znaleźć opinie na forum-lpg że czasami mają niestety problemy z jakością montażu. Jeśli nie masz daleko to ja bym się nie zastanawiał i zaprowadził auto do Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Bardzo się zeźliłem, wymontowałem zbiornik LPG do legalizacji po 10 latach, zawiozłem do warsztatu i na miejscu dowiedziałem się, że od niedawna zbiorniki bada się zamontowane na aucie. Straciłem pół dnia na demontaż i stracę drugie pół na montaż na próżno. Jedyna korzyść to że wybrałem cały kurz i oczyściłem zbiornik i wnękę. Ktoś może potwierdzić nową procedurę? Dla mnie sprawa mocno dyskusyjna. Nie widziałem i nie czytałem o metodyce badania, ale zapewne sprawdzana jest szczelność, oznaki korozji i wytrzymałość na zadane ciśnienie, wyższe niż podaje dystrybutor LPG. Jak zobaczyć korozję na zamontowanym zbiorniku? Co się stanie i kto odpowiada za straty, jeżeli zbiornik nie przejdzie próby ciśnieniowej i eksploduje w aucie czy pod autem? Koszt legalizacji 300 (w Wawie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) https://migaz.waw.pl/legalizacja_zbiornikow.html tutaj masz napisane że po "uprzednim demontażu" butli. Pewnie chcieli Ci doliczyć za demontaż a nie mogą. W Warszawie są przynajmniej dwa zakłady Niżej masz adresy http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html Edytowane 14 Maja 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Właśnie jutro będę negocjował z Migazem, jest najbliżej. Możliwe, że w AMP Service chcieli mi wyssać kilkadziesiąt PLN za demontaż. Zdroworozsądkowo to badanie zbiornika, nie instalacji, jej szczelności i prawidłowości, więc mogę go przywieźć nawet rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 10 godzin temu, gourmet napisał: Koszt legalizacji 300 nie lepiej kupić nową butle? Masz 10lat z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 (edytowane) Cenowo tak samo, legalizacja też jest na kolejne 10 lat. Jedyny ew. kłopot to dopasowanie pod ten sam wielozawór. EDIT: właśnie rozmawiałem z innym warsztatem, zbiornik może być zdemontowany, ale wraz z oświadczeniem homologowanego warsztatu LPG który go zdemontował i potem zamontuje. Czyli walka z szarą strefą EDIT 2: znalazłem najbardziej rozsądny warsztat, w Kobyłce. Zbiornik może być zdemontowany, ale warsztat dokonujący kontroli musi go zamontować. Całość za 250 zł. Edytowane 15 Maja 2019 przez gourmet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 nie lepiej kupić nową butle? Masz 10lat z głowy Później właśnie wielozawór, pewnie nowy. Bo stary zapewne nie będzie pasował. A tak wymienia się tylko uszczelkę i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Swoją drogą to absurd. Znalazłem na allegro nowy zbiornik, identyczny do mojego za 289 zł (Grodków), uszczelkę pod wielozawór już kupiłem za 3 zł. Czyli 292 zł za materiał, pracę maszyn i ludzi, badania, papierologię, transport. Za te same pieniądze przyjeżdża urzędas i przybija pieczątkę na starym. Cholerny państwowy monopol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Później właśnie wielozawór, pewnie nowy. Bo stary zapewne nie będzie pasował. A tak wymienia się tylko uszczelkę i po sprawie. Kupujesz butle pod stary wielozawór, legalizacja na 10lat a nie 5lat, poza tym sprawę zamykasz w 1hWysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Ja bym wymieniał butlę. Zwłaszcza że czasem można kupić zbiornik innego producenta. Ciut inny kształt i już wejdzie parę litrów LPG więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Witam. Chciałbym również poruszyć kwestię instalacji holenderskiej. To, że większość gazowników omija łukiem tą instalację wcale nie znaczy, że jest słaba i kiepskiej jakości. Nasze 10-letnie auta wykręciły już trochę kilometrów na gazie. Również posiadam instalację AE SGI i rozpocząłem walkę z nierównymi obrotami na gazie na biegu jałowym. Kolega Biały Michał na początek wymienił filtry-prawidłowo. Kolejny etap to wymiana świec, sprawdzenie szczelności reduktora, gumowych przewodów podciśnieniowych, wtryskiwaczy. Z wtryskiwaczami podobno nie jest kolorowo. Obecnie szukam, instrukcji dotyczących czyszczenia/regeneracji. Niektórzy uważają, że tych wtrysków się nie regeneruje a nowe kosztują sporo ( kwadratowy 67R-010186 GFI) . Zamówiłem również interfejs do diagnostyki AG SGI może to coś wniesie. Koledzy jeżeli posiadacie w swoich autach instalacje tego typu i usuwaliście defekty związane z LPG podzielcie się z nami swoimi pomysłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Ja miałem w Lanosie GH - instalacja montowana przez dealera w Niemczech i po jakichś 160-180 tysiącach przebiegu auta zaczęły się problemy. Były próby czyszczenia (ultradźwiękami, jeśli dobrze pamiętam), ale nic to nie dało. Zatem wymieniałem po kolei wtryskiwacze. Na przestrzeni roku wymieniłem wszystkie cztery, gdzie jeden to koszt około 450 zł plus robocizna. Gdybym wiedział, że tak to wyjdzie, to zmieniłbym po prostu przód instalacji na coś nowszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, rosaskc napisał: Ja miałem w Lanosie GH - instalacja montowana przez dealera w Niemczech i po jakichś 160-180 tysiącach przebiegu auta zaczęły się problemy. Były próby czyszczenia (ultradźwiękami, jeśli dobrze pamiętam), ale nic to nie dało. Zatem wymieniałem po kolei wtryskiwacze. Na przestrzeni roku wymieniłem wszystkie cztery, gdzie jeden to koszt około 450 zł plus robocizna. Gdybym wiedział, że tak to wyjdzie, to zmieniłbym po prostu przód instalacji na coś nowszego. kupiłem kiedyś wóz z holenderską instalacją, zanim go zarejestrowałem dobrze w kraju, to już miałem wszystko pod maską ze staga. Edytowane 16 Maja 2019 przez Dymian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Każdy rozsądny to wywala. Chociaż kiedyś w zakupie kontrolowanym był Forek z LPG holenderskim, nawet się nim swego czasu interesowałem bo był później na sprzedaż na OTOMOTO. Facet w ogłoszeniu wspominał o tym że jego samochód był w telewizji. Ale wracając do tego wynalazku. Wywal to, załóż STAG'a, wtryski AC W02 itd. Taka anegdota z mojego życia... Kiedyś na siłę chciałem mieć telefon z windows phone, bo miał byc fajny. Wszyscy mieli już z Androidem, a ja się z uporem maniaka trzymałem tego wynalazku. Krótko mówiąc straciłem mnóstwo nerwów na tym telefonie. I teraz mam Androida i jestem zadowolony. Więc wywal to zmień sobie na STAG'a albo inną prostą instalację będziesz zadowolony. Nasze samochody to nie wynalazki z bezpośrednim wtryskiem żeby musiało być to nie wiadomo co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Citizen Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 W dniu 11.05.2017 o 16:14, marivip napisał: Panowie a ja mam takie pytanie. Zastanawiam się ostatnio. Bo tylko przy zapaleniu i tylko na zimnym silniku autko mi puszcza takiego solidnego kopciuszka. Dymek jest taki szaro błękitny burawy, i po chwili już leci normalnie tylko para. Do tego tylko ten początkowy dymek śmierdzi, później już normalnie. I zastanawiam się czy to nie przypadkiem Lubryfikacja daje taki motyw.. Ja tak miałem gdy któryś z matołowatych mechaników ojciec lub syn odkręcił dozowanie na maxa w Accordzie a potem rozebrali pół silnika bo myślałem że uszczelka - gdy byli bezradni jeden wsiadł odpalił i przegazował a ja zobaczyłem zasys lubryfikacji i skojarzyłem z zasłoną dymną która się potem pojawiła za samochodem (kolor niebieskawy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się