Daroot Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Kolego, nie rozumiesz podstawowej zasady. Lovato jest gówno warte, a to że wg Ciebie każdy warsztat ma znak dystrybutora, to pewnie tylko dlatego że rozdają go za darmo, byle tylko się reklamować. Nie wiem dlaczego masz taki interes w tym lovato, ale napiszę jeszcze raz - to gówniany sterownik. Bardzo gówniany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 LuzerFranek lovato jest dobre, ale jeśli chodzi o parowniki do I, II gen. Sam mam i chwale, ale jeśli chodzi o sekwencję to polskie produkty są o wiele lepsze i Twoje posty niewiele tu zmienią. Wolę kupić rodzimy produkt choćby dlatego, żeby zarobił Nasz producent, a nie byli faszyści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Kolego, nie rozumiesz podstawowej zasady. Lovato jest gówno warte, a to że wg Ciebie każdy warsztat ma znak dystrybutora, to pewnie tylko dlatego że rozdają go za darmo, byle tylko się reklamować. Nie wiem dlaczego masz taki interes w tym lovato, ale napiszę jeszcze raz - to gówniany sterownik. Bardzo gówniany. Pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Sterownik lovato produkowany jest przez firmę AEB, model MP48 jest bardzo dobry. Firma AEB to historia elektroniki auto-gazu. Np ich tester OBD z 2002 roku do dzisiaj czyta wszystkie marki po dwóch aktualizacjach, działa 13 lat bez usterki i działa lepiej niż większość kupowanych obecnie scanerów OBD. Elektronika AEB jest stosowana przez wielu producentów systemów LPG. Np Bigas, landirenzo, lovato, emmegas, elpigaz, zavoli, gms i kilku innych. Na przełomie wieku Aeb produkowało dla landi i landirenzo elektronikę do systemów trzeciej generacji IGS i LIS jednocześnie opracowało system wtrysku lpg za pomocą wtryskiwaczy lpg ale działający jak wcześniejsze systemy na bazie sygnałów z sond lambda i tps. Jako pierwszy z tym rozwiązaniem w Polsce pojawił się BIGAS i zdobył sporą popularność na początku lat dwutysięcznych. Zaraz potem pojawiły się pierwsze rozwiązania wtrysku sekwencyjnego realizowanego na bazie odczytu sygnałów z wtryskiwaczy benzyny, które są rozwijane do dzisiaj. Specyfika pracy z elektroniką Aeb może powodować niechęć u ludzi przyzwyczajonych do pracy ze stag czy tech czy innych polegających na przesuwaniu punktów na linii oznaczających przelicznik czasu wtrysku Pb na LPG. W AEB podobnie jak w sterownikach benzyny od początku pracuje się na mapie, zależnej od czasu wtrysku Pb oraz obrotów silnika. Daje to większą możliwość regulacji. Dostępne podstawowe opcje jak wzbogacenie przy przyspieszaniu czy filtry ekstrawtrysków działają i pozwalają doregulować pracę systemu LPG. Strategie dotrysku benzyny, wyjścia z cutoff, przerostów ciśnienia. To wszystko jest od dawna w niej i działa!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niko Ramus Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 (edytowane) 1) Tech 224 / Barracuda / KME Tur 2) Lovato Smart 3) KME NEVO, Reduktor KME, wtryskiwacze Barakuda Ok, dzieki za porady w temacie, to teraz tylko uzupelnie ze chodzilo o warsztaty (warszawskie): Ad.1 Klinika LPG, cena 3400 Ad.2 Klinika Autogaz, cena 2200 Ad.3 EGP , cena 2800 PS. Chyba pojde jednak w to Lovato...pytalem w paru warsztatach (innych, nie wymienionych tutaj) i wszedzie mowia ze do tego typu silnika i auta ta instalacja jak najbardziej jest wystarczajaca, cena tez kuszaca (promocyjna, normalnie kolo 2800 chodzi). Edytowane 29 Czerwca 2015 przez Niko Ramos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Dziwna sprawa i pierwsze kuku od założenia instalacji LPG 35 tys. km temu. Wracając z Krakowa zatankowałem do pełna na Lukoilu na Opolskiej i instalacja LPG zaczęła się zgrywać. Od pierwszego przyspieszenia po wyjeździe ze stacji zaczęła pod obciążeniem przełączać na Pb. Podczas drogi do Sącza starałem się zaobserwować, w jakich warunkach przełącza, no i wychodzi na to, że pod losowym obciążeniem. Zachowuje się podobnie do jazdy przy prawie pustym zbiorniku, ale możliwe było mocniejsze dodawanie gazu (z górki i pod górkę) niż przy kończącym się gazie. Po drodze próbowałem dotankować na wszelki wypadek, ale nadal przełączało na benzynę. Im bliżej Sącza, tym większe musiało być obciążenie, aby układ przełączył się na benzynę. Dodatkowo w drodze do Krakowa wszystko działało jak należy, wykrzaczyło się dopiero po zatankowaniu na Lukoilu. Jakieś pomysły, co mogło się stać, czy wróżymy z fusów i wybrać się do speca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Jakieś pomysły, co mogło się stać, czy wróżymy z fusów i wybrać się do speca? Kiedy ostatnio wymieniałeś filtry w instalacji ? Warto też przyjrzeć się elektrozaworowi przy parowniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Jeśli masz kabel do sterownika lpg to sam możesz sprawdzić czy zapisały się jakieś błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Kiedy ostatnio wymieniałeś filtry w instalacji ? Warto też przyjrzeć się elektrozaworowi przy parowniku. Wymieniałem 5 tys. km temu. Instalator uparł się na wymianę obu filtrów co 10 tys. km, przy przeglądzie. hugo, kabelka nie mam. Sam wykonuję konserwację podstawową: - mycie auta, - dolewanie oleju, - uzupełnianie płynu do spryskiwaczy, - walenie w deskę rozdzielczą, aby uciszyć przeszkadzajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Kupienie odpowiedniego kabla to żadna filozofia, podłączenie go + ściągnięcie z netu softu do niego również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Moze cisnienie siadlo na reduktorze? Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 No i wybrałem się przed chwilą do gazownika, żeby sprawdzić co tam w instalacji szumi, no i powiedzieć trzeba, że renoma go wyprzedza, bo, rozumiem że chyba ze strachu, sterownik ani raz nie przełączył z powrotem na benzynę przy ostrym pałowaniu. Wobec czego zadowolony zawróciłem do domu. Być może kwestia przegrzania czujnika gazu we wczorajszych wysokich temperaturach? Hmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 No i wybrałem się przed chwilą do gazownika, żeby sprawdzić co tam w instalacji szumi, no i powiedzieć trzeba, że renoma go wyprzedza, bo, rozumiem że chyba ze strachu, sterownik ani raz nie przełączył z powrotem na benzynę przy ostrym pałowaniu. Wobec czego zadowolony zawróciłem do domu. Być może kwestia przegrzania czujnika gazu we wczorajszych wysokich temperaturach? Hmm... Ja tak miałem właśnie jak czujnik ciśnienia gazu wariował od wysokiej temperatury latem i w losowych momentach przełączało na benzynę. Po wymianie na nowy jak ręką odjął. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Panowie, ma ktoś założoną instalkę V gen. ? Jak wygąda sprawa z trwałością pompy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harnas_007 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Koledzy, Jak można się skontaktować z forumowiczem JAKO? Wysłałem wiadomość priv ale póki co cisza. Potrzebuje zamontować LPG, będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 6 Lipca 2015 przez harnas_007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 telefonicznie (na jego profilu jest podany numer telefonu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Subaru Outback 2.5 BiFuell JTG 2006r. Przy nagłym przyspieszeniu przelacza na benzynę czy to może być zła jakość gazu a może coś poważniejszego zapalił mi się też błąd silnika i zaczęła migac kontrolka od tempomatu Instalacja jest fabryczna piątej generacji Panowie, ma ktoś założoną instalkę V gen. ? Jak wygąda sprawa z trwałością pompy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebaMokotow Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Zamiast lepiej grzebać w instalacji samemu, jedzcie do jakiegoś dobrego gazownika! Mój znajomy jakiś czas temu przez takie grzebanie w samochodzie rozwalił elektronike! Nie warto! Czasem jednak wystarczy zainwestowac troche czasu i pojechać i skonsultować co sie stało!Ja polecam warsztat w Radomiu firmy Auto Gaz Centrum. Raz 3 lata temu naprawiałem tam wtrysk po ostatnim włascicielu Imprezy i wszystko hula do dziś, a było to 5 lat temu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 SebaMokotow I tylko dlatego założyłeś konto, aby nas o tym poinformować? Zbytek łaski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuzerFranek Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Subaru Outback 2.5 BiFuell JTG 2006r. Przy nagłym przyspieszeniu przelacza na benzynę czy to może być zła jakość gazu a może coś poważniejszego zapalił mi się też błąd silnika i zaczęła migac kontrolka od tempomatu Instalacja jest fabryczna piątej generacji Panowie, ma ktoś założoną instalkę V gen. ? Jak wygąda sprawa z trwałością pompy? Stawiam na pompę. Instalacja V generacji dla gazu LPG Instalacje piątej generacji wyznaczają zupełnie nowy standard w dziedzinie LPG. Gaz wtryskiwany jest tu w postaci ciekłej, co za tym idzie doprowadzające go przewody mogą być elastyczne, nie zaś metalowe. W zbiorniku gazu znajduje się pompa, tłocząca płynny gaz aż do cylindrów. Dopiero tam następuje samoistne rozprężenie gazu i jego przejście do stanu lotnego. Zjawisku temu toważyszy wytwarzanie się niskiej temperatury, co w połączeniu z wtryskiem ciekłego, a nie lotnego paliwa, pozwala uzyskać znacznie lepsze wypełnienie cylidrów i w rezultacie efektywniejsze spalanie. Teoretycznie instalacje gazowe V generacji powinny w granicach kilku procent podwyższać moc silnika i obniżać jego spalanie. W praktyce, z powodu rozprowadzania w Polsce gazu LPG o niższych niż wymagają to standardy europejskie parametrach, można powiedzieć, że nie powodują one zauważalnego spadku osiągów silnika. Zaletą układów V generacji jest to, że można je stosować praktycznie do wszystkich samochodów wtryskowych. Ich wadą zaś jest koszt. Ceny takich instalacji rozpoczynają się od 5000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) witam,byłem wczoraj na przeglądzie gazu i jak podłączyliśmy kompa podczas jazdy wyszło, że nie ma "cut off-a"tzn. przy odjętym gazie wtryski dalej podają. Normalnie bym nie pytał ale to automat 4eat w imprezie gx.i nie wiem, czy tak ma być ? Edytowane 17 Lipca 2015 przez tomek_pa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) Panowie ratujcie-Pacjent Impreza n/a GF8 125hp. Objaw-ogólnie jakby lekko zmulona,a przy pełnym ogniu niewiele się dzieje,przedtem w okolicy 3-4k rpm czuc bylo fajnie przyrost NM,teraz tego nie ma.za to jak odpuszczę gazu(w sensie cofnę troche pedał gazu) to zaczyna lepiej przyśpieszać. Zakupiłem już filtry lpg - stare mają przejechane ok 12k. Instalacja Stefanelli.Wszystkie rzeczy typu eksploatacja wymieniane na bieżąco. filtr powietrza ,świece Denso ze zmniejszoną szczeliną na 0,9(mają przelatane 13k,zamówiłem nowe),zawory regulowane 10k temu,przewody NGK przejechane 10k. NIestety w Poznaniu nie ma serwisu stefanelli(oba zrezygnowały) Edytowane 17 Lipca 2015 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka10003 Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 witam... tydzień temu wyjezdziłem lpg do konca, gdy zatankowałem forek juz nie chciał wskoczyc na lpg,niby sie przełączył ale wcale nie reagował na dodawanie gazu...odstawiłem go do gaziarza wymienił membramy w reduktoze i wyczyścił rozdzielacz,wymienił filtry...nic nie regulował bo ,,w koltecu sie nic nie reguluje,,słowa fachowca... zadowolony wróciłem do domu na lpg 20km. drugi wyjazd po 10km gdy sie rozgrzał przeskoczył na lpg przy 80km/h nizej poszarpuje lekko. i znów postój 15min,jade 10km i przeskakuje na Pb... cóż to moze byc? oczywiscie w poniedziałek pojade do ,,fachowca,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 witam... tydzień temu wyjezdziłem lpg do konca, gdy zatankowałem forek juz nie chciał wskoczyc na lpg,niby sie przełączył ale wcale nie reagował na dodawanie gazu...odstawiłem go do gaziarza wymienił membramy w reduktoze i wyczyścił rozdzielacz,wymienił filtry...nic nie regulował bo ,,w koltecu sie nic nie reguluje,,słowa fachowca... zadowolony wróciłem do domu na lpg 20km. drugi wyjazd po 10km gdy sie rozgrzał przeskoczył na lpg przy 80km/h nizej poszarpuje lekko. i znów postój 15min,jade 10km i przeskakuje na Pb... cóż to moze byc? oczywiscie w poniedziałek pojade do ,,fachowca,, Nic się nie reguluje bo nie ma oprogramowania gaziarz... Zmien fachowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka10003 Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) moze ktos zna jakis dobry serwis kolteca w okolicach Garwolina,Ryk? kolego Akir myślisz ze to kwestia regulacji? Edytowane 19 Lipca 2015 przez luka10003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
william7 Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Z serwisem kolteca to ciężko ale jeśli to instalacja III generacji z rozdzielaczem to jesli reduktor jest ok i trzyma ciśnienie to może byc jeszcze kwestia rozdzielacza i jego silnika krokowego, może się blokuje trzpień. Nowy silnik krokowy kosztuje 20zl, ewentualnie można przeczyścić rozdzielcz i delikatnie go nasmarować aby trzpień wewnątrz luźno chodził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się