WojB Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Witam, na wstępie nadmienię, że od maja zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru 2,5 XT. Przynajmniej przez rok byłem. Mniej więcej w rocznicę zaczęły się problemy: "check engine + cruise". Pierwsza diagnoza z ASO: zawór powietrza wtórnego do wymiany - ZROBIONE; KOSZT: 1 TYS. PLN. Przez kilka tygodni był spokój, aż do połowy lipca, kiedy to "check engine + cruise" zaświeciło się ponownie. Druga diagnoza (z dnia dzisiejszego): do wymiany pompa powietrza wtórnego plus drugi zawór powietrza wtórnego: SZACOWANY KOSZT: 4,5 TYS. PLN. Teraz kilka pytań: 1) co może być przyczyną tych problemów? Chwilowa zmiana na 98 z 95? 2) czy te części są rzeczywiście takie drogie? 3) czy są jakieś rozwiązania alternatywne? Czyszczenie? Naprawa pompy? 4) co zrobić, aby wykluczyć wyrzucenie 4,5 tys. PLN w błoto, bo może "check engine" pojawi się ponownie za jakiś czas i będzie do wymiany np. 3 zawór (jeśli taki jest)? 5) czy można jeździć bez wymiany pompy/zaworów? jakie ryzyko? Pozdrawiam, WojB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 czy można jeździć bez wymiany pompy/zaworów? jakie ryzyko? można , jedynie check engine nie zasygnalizuje innych błedów. (chyba , ze jakis opornik wstawić) czy te części są rzeczywiście takie drogie? niestety tak , może poszukac jakis "używek ) czy są jakieś rozwiązania alternatywne? Czyszczenie? Naprawa pompy? byc może , ale poza przewinięciem silniczka/spr. nic innego do głowy mi nie przychodzi ( o ile sie da ) z zaworem to chyba tylko wymiana. np. 3 zawór (jeśli taki jest)? na szczęscie nie ma... co może być przyczyną tych problemów? Chwilowa zmiana na 98 z 95? wiek...? zawór sie nie domyka , do ukladu dostaje sie skroplona woda ze spalin? itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 WojB, witaj mam podobnie blad P0410 a juz, juz chcialem naprawiac ale 4,5 tys. a niech sobie murga, tylko ze czlowiek chce byc wolny od tych bledow i widziec tylko droge przed soba a nie choinke na kokpicie... po co to zaraz wyskakuja az 3 ikony bo u mnie jeszcze antyposlizg a co ten anty ma wspolnego z "lewym" powietrzem ? daj znac jak znajdzies alternatywe dzieki twej uwadze nie zrobilem wtopy w serwisie i nie odjechalem jak niepyszny... tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Są na rynku rozwiązania całkowicie eliminujące na zawsze problemy z ekologią , i są relatywnie bardzo tanie :roll: ( całość max 1000zł ) , niestety wszystkie te egr-y , pompy , po jakimś czasie sie brudzą, korodują , itp. i stwarzają problemy, i nie dotyczy do tylko SUBARU !!! w większości marek problemy z egr-ami są na porządku dziennym :roll: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 czy są jakieś rozwiązania alternatywne? http://www.iwsti.com/forums/how-install ... moval.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 carfit, piter, czy mam przez to rozumiec iz mozna te cala pompe z bebechami bez szkody dla auta (nie mowie o ekologii) wyp-dolic ??? a co w miejsce otwartych po tej operacji dziurek ? wystarcza zaslepki ... bez szkody dla auta ? tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 carfit, piter, czy mam przez to rozumiec iz mozna te cala pompe z bebechami bez szkody dla auta (nie mowie o ekologii) wyp-dolic ??? a co w miejsce otwartych po tej operacji dziurek ? wystarcza zaslepki ... bez szkody dla auta ? tomasz p. dokładnie tak ! firma coswrth produkuje zaslepki do głowic , i problem z głowy , oczywiście jeszcze trzeba pogrzebać w sofcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 carfit, czyli mimo iz nie chce, to remapik depcze mi po pietach ... tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 carfit, czyli mimo iz nie chce, to remapik depcze mi po pietach ... tomasz Pewnie nie tyle remap, co wylaczenie pewnych funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam, Miałem podobny problem w Imprezie 2005. Zapalił się CE. Okazało się, że jest to właśnie błąd P0410. Objawy były takie, że silnik przygasał przy wysprzęglaniu. Okazało się, że któryś z zaworów EGR jest brudny. Wszystko zostało zdemontowane i wyczyszczone. Silnik chodzi bezproblemowo, nie przygasa, obroty nie spadają poniżej prawidłowych wolnych. Niestety ale cały czas wywala ten sam błąd P0410, po kasowaniu jest to kwestia 1-2 dni, kiedy zapala się CE. Czy jest na to jakiś sposób oprócz wymiany części na nowe bardzo drogie ? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morgan Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Szukałem jakiś czas temu rozwiązania na ten problem. U mnie błąd P2441. Co zanaczy podobno że to zawór EGR tyle że już nie pamiętam czy lewy czy prawy a szkoda. Ostatnio w serwisie się dowiedziałem że takiego błędu nie ma . Gdzieś na tym forum było... Dla mnie podobnie jak to opisane wyżej było wkurzające że pali się to co się palić nie powinno a najbardizej brak tempomatu w tym czasie czyli w czasie jak miga kontrolka tempomatu. Kontrolka czasem sama zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła no i raz zapaliła się CE. Po tym jak poczytałem doszedłem do wniosku że ja zastosuje wersję naprawy za 100 zł i tak do dziś mam spokój. Kupiłem moduł OBDII i sam sprawdzam czy to ten nie inny błąd i jak ten to go ignoruje i kasuje. spokój na 2-3 tygodnie. Czas wykasowania 2 min. Można przez komputer lub komórkę. Właściwie to taniej niż jedno podłączenie pod komputer w serwisie więc warto bo i jak by się coś innego działo to sami się o tym dowiemy. Decyzję pozostawiam Wam ale ja polecam. Pozdrawiam, Morgan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojB Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Gdzie w Warszawie mozna wylaczyc "pewne funkcje"? Prosba o info na prv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Dla mnie podobnie jak to opisane wyżej było wkurzające że pali się to co się palić nie powinno a najbardizej brak tempomatu w tym czasie czyli w czasie jak miga kontrolka tempomatu. Kontrolka czasem sama zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła no i raz zapaliła się CE U mnie okazjonalne palenie się kontrolki tempomatu spowodowane było awarią sondy lambda. Po wymianie sondy jest spokój. Błąd, tak jak u Ciebie - też na nic nie wskazywał - w ASO wymieniono sondę zgodnie z doświadczeniem i zadziałało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbmastermx Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Hej i u mnie P0410 zawitało na desce rozdzielczej. Podzielę się z wami jak naprawić za darmo pompę ponieważ moją dziś reanimowałem. Cały problem polega na tym że do pompy dostaje się woda oraz wilgoć i silnik pompy zaczyna pływać. Wszystko śniedzieje i koroduje przez co pompa staje dęba. Zaczynamy maska w górę Potrzebujemy: -klucz nasadowy 10 -kombinerki -klucz nasadowy 7 ew. śrubokręt gwiazdkowy -papier ścierny gradacji 240 i 400 -środek do odrdzewiania lub elektrosol 1. Odkręcamy stelaż pompy a dokładniej 3 nakrętki (10). 2. Odpinamy kostkę. 3. Kombinerkami obsuwamy opaskę i ściągamy wąż gumowy. 4. Wyjmujemy naszą pompę. 5. Od spodu pompy odkręcamy 2 nakrętki puszki rezonansowej (10) i zdejmujemy ją. 6. Mamy teraz dostęp do 4 śrub obudowy silnika i kręcimy (7 lub gwiazdkowy śrubokręt). 7. Zdejmujemy osłonę silnika z magnesami i podziwiamy ogrom zniszczeń wody. 8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić. 9. Warto rozruszać i przejechać papierem szczotki silnika. 10. Psikamy wszystko odrdzewiaczem lub elektrosolem. 11. Trzeba rozruszać ręcznie wirnik a szczególnie łożysko na dole ew. smarować towotem. 12. Po oczyszczeniu wszystkiego i złożeniu w odwrotnej kolejności podłączamy naszą pompę i już wszystko śmiga. Pompę lepiej sprawdzić np. pod prostownikiem zanim zainstalujemy ją w aucie. Są tam tylko 2 duże piny więc łatwo się wpiąć niech pochodzi trochę i szczotki się dotrą. Nie ważna jest biegunowość. Sama pompa działa tylko ok 10s po odpaleniu zimnego silnika więc dajmy jej pohulać na prostowniku w celu dotarcia się. Pozdrawiam i piszcie w razie pytań. Czas naprawy to 1 godzina. Skala trudności 3 (0-10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić. i to sie najczęsciej rozpada , a magnesy obudowy sie odklejają i pekają :wink: , mozna powiedziec , ze mialeś "farta" ps. ale obserwuj bo pompa to nie przyczyna a skutek...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbmastermx Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Dziś rano zapalił się check i P2442 i P2440. Kontynuuję zabawę z tym hamerykańskim wymysłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarkinson Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Mam pytanie, padła mi pompa powietrza wtornego w Foresterze 2.0i 2007 i w ogóle nie kręci (sprawdzana na prostowniku). Czy jest możliwość regeneracji takiej pompy, bo wydaj mi się, że to zwykły silnik elektryczny? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Dorzucę i ja 3 gr. Powietrze wtórne ma za zadanie tylko i wyłącznie przyśpieszyć nagrzanie i rozpoczęcie działania przez katalizator. Więc, pomijając ekologię - auto 5 letnie i tak nie spełnia norm emisji spalin, w/g których zostało wyprodukowane - można to spokojnie wywalić (pamiętając o wyłączeniu programowym). Co do EGR, sprawa nie jest już tak prosta - przy niskich i średnich obciążeniach EGR spełnia dodatkowo rolę "obniżacza" spalania - nie działa przy "pedal to the metal". Częściowe wypełnienie spalinami cylindrów powoduje, że silnik zasysa mniej świeżego powietrza, a zatem tworząc mieszankę sterownik podaje mniej paliwa. Z moich doświadczeń wynika, że daje to oszczędność rzędu 1l / 100km. Więc moim zdaniem warto czyścić zawory EGR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 WojB pisz PW do carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 (edytowane) 8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić. i to sie najczęsciej rozpada , a magnesy obudowy sie odklejają i pekają , mozna powiedziec , ze mialeś "farta" ps. ale obserwuj bo pompa to nie przyczyna a skutek...... Podepne sie pod watek bo i mnie problem dotknal w foresterze. pompa (wentylatorek) powietrza u mnie dokaldnie jak napisal mbmastermx - w srodku cala w czarnym błocie zablokowana oczywiscie, udalo mi sie oczyscic i nawet dziala - wieczorem wsadze do samochodu i zobacze jaki efekt. ale poczytawszy troche o tym skretynialym eko-wynalazku mam kilka pytan: - czy dobrze na chlopski rozum kombinuje, ze jesli ta woda w pompie byla kondensatem z ukladu wydechowego (?) to moze oznaczac padniety ktorys (lub oba) z zaworkow? - jak to sie ma do faktu ze wywalalo mi tylko P0410, bez zadnych towarzyszacych? - gdyby jednak przyszlo do wyrwania chwasta - jak zrobic zeby sie nie narobic? Widze ze sa zaslepki do glowic ale wyczytalem ze do ktorejs z nich slaby dostep i troche mi sie nie chce grzebac - czy wystarczy zaslepic ten wezyk nasadzony na krociec pompy? dzieki z gory za odpowiedzi, pozdrufka janek Edytowane 23 Września 2013 przez JanekS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojB Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Jako, że przymierzam się do sprzedaży Forestera nadmienię, że temat można załatwić skutecznie np. w Mysiadle pod Warszawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cycu Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Mi ostatnio wyskakiwał błąd Pompy Powietrza, a gdy kupiłem nową (używaną) wywala mi błąd zawór pompy powietrza - Ktoś miał taki przypadek ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Mi ostatnio wyskakiwał błąd Pompy Powietrza, a gdy kupiłem nową (używaną) wywala mi błąd zawór pompy powietrza - Ktoś miał taki przypadek ? Pozdrawiam lepiej podaj numer błędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 (edytowane) po swoich doswiadczeniach smiem podejrzewac ze wiekszosc problemow zaczyna sie od zasyfialego/nieszczelngo ktoregos z dwoch zaworkow tego ukladu. w kosekwencji spaliny sie cofaja i skraplaja w pompie prowadzac i do jej awarii. Jaki z tego na koncu wyniknie CEL to chyba nieco loteryjna sprawa (Carfit - popraw mnie jesli sie myle pls) jak juz coś padnie to imho jedyne rozsadne wyjscie to wyrwac chwasta. U mnie sie tymczasowo skonczylo wylaczeniem CEL'i w sofcie, eleganckim zaslepieniem lewej strony (bo dobry dostep) i niezbyt eleganckim zaslepieniem prawej (bo dostep zarowno do rurki/zaworu jak i do glowicy parszywy) Edytowane 9 Września 2014 przez JanekS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobee Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 ..że sie podczepię pod temat... Czy ta pompa jak sie załącza to musi grzechotać (przez kilkanaście sekund) niemiłosiernie??? Czy jest to początek jej końca....? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się