Jump to content

Pompa powietrza wtórnego


WojB

Recommended Posts

Witam,

 

na wstępie nadmienię, że od maja zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru 2,5 XT. Przynajmniej przez rok byłem.

Mniej więcej w rocznicę zaczęły się problemy: "check engine + cruise".

 

Pierwsza diagnoza z ASO: zawór powietrza wtórnego do wymiany - ZROBIONE; KOSZT: 1 TYS. PLN. Przez kilka tygodni był spokój, aż do połowy lipca, kiedy to "check engine + cruise" zaświeciło się ponownie.

Druga diagnoza (z dnia dzisiejszego): do wymiany pompa powietrza wtórnego plus drugi zawór powietrza wtórnego: SZACOWANY KOSZT: 4,5 TYS. PLN.

 

Teraz kilka pytań:

1) co może być przyczyną tych problemów? Chwilowa zmiana na 98 z 95?

2) czy te części są rzeczywiście takie drogie?

3) czy są jakieś rozwiązania alternatywne? Czyszczenie? Naprawa pompy?

4) co zrobić, aby wykluczyć wyrzucenie 4,5 tys. PLN w błoto, bo może "check engine" pojawi się ponownie za jakiś czas i będzie do wymiany np. 3 zawór (jeśli taki jest)?

5) czy można jeździć bez wymiany pompy/zaworów? jakie ryzyko?

 

Pozdrawiam,

WojB

Link to comment
Share on other sites

czy można jeździć bez wymiany pompy/zaworów? jakie ryzyko?

 

można , jedynie check engine nie zasygnalizuje innych błedów. (chyba , ze jakis opornik wstawić)

 

czy te części są rzeczywiście takie drogie?

 

niestety tak , może poszukac jakis "używek

 

) czy są jakieś rozwiązania alternatywne? Czyszczenie? Naprawa pompy?

 

byc może , ale poza przewinięciem silniczka/spr.

nic innego do głowy mi nie przychodzi ( o ile sie da ) z zaworem to chyba tylko wymiana.

 

np. 3 zawór (jeśli taki jest)?

 

na szczęscie nie ma...

 

co może być przyczyną tych problemów? Chwilowa zmiana na 98 z 95?

 

wiek...? zawór sie nie domyka , do ukladu dostaje sie skroplona woda ze spalin? itd...

Link to comment
Share on other sites

WojB,

 

witaj mam podobnie blad P0410 a juz, juz chcialem naprawiac ale 4,5 tys. :evil::evil::evil:

a niech sobie murga, tylko ze czlowiek chce byc wolny od tych bledow i widziec tylko droge

przed soba a nie choinke na kokpicie... po co to zaraz wyskakuja az 3 ikony bo u mnie jeszcze

antyposlizg a co ten anty ma wspolnego z "lewym" powietrzem ?

daj znac jak znajdzies alternatywe dzieki twej uwadze nie zrobilem wtopy w serwisie i nie

odjechalem jak niepyszny...

 

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

Są na rynku rozwiązania całkowicie eliminujące na zawsze problemy z ekologią , i są relatywnie bardzo tanie :roll: ( całość max 1000zł ) , niestety wszystkie te egr-y , pompy , po jakimś czasie sie brudzą, korodują , itp. i stwarzają problemy, i nie dotyczy do tylko SUBARU !!! w większości marek problemy z egr-ami są na porządku dziennym :roll:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

carfit, piter,

 

czy mam przez to rozumiec iz mozna te cala pompe z bebechami

bez szkody dla auta (nie mowie o ekologii) wyp-dolic ???

a co w miejsce otwartych po tej operacji dziurek ?

wystarcza zaslepki ...

bez szkody dla auta ?

 

tomasz p.

Link to comment
Share on other sites

carfit, piter,

 

czy mam przez to rozumiec iz mozna te cala pompe z bebechami

bez szkody dla auta (nie mowie o ekologii) wyp-dolic ???

a co w miejsce otwartych po tej operacji dziurek ?

wystarcza zaslepki ...

bez szkody dla auta ?

 

tomasz p.

 

dokładnie tak ! firma coswrth produkuje zaslepki do głowic , i problem z głowy , oczywiście jeszcze trzeba pogrzebać w sofcie :D

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Miałem podobny problem w Imprezie 2005. Zapalił się CE. Okazało się, że jest to właśnie błąd P0410. Objawy były takie, że silnik przygasał przy wysprzęglaniu. Okazało się, że któryś z zaworów EGR jest brudny. Wszystko zostało zdemontowane i wyczyszczone. Silnik chodzi bezproblemowo, nie przygasa, obroty nie spadają poniżej prawidłowych wolnych. Niestety ale cały czas wywala ten sam błąd P0410, po kasowaniu jest to kwestia 1-2 dni, kiedy zapala się CE.

Czy jest na to jakiś sposób oprócz wymiany części na nowe bardzo drogie ? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Szukałem jakiś czas temu rozwiązania na ten problem. U mnie błąd P2441. Co zanaczy podobno że to zawór EGR tyle że już nie pamiętam czy lewy czy prawy a szkoda. Ostatnio w serwisie się dowiedziałem że takiego błędu nie ma :oops: . Gdzieś na tym forum było... Dla mnie podobnie jak to opisane wyżej było wkurzające że pali się to co się palić nie powinno a najbardizej brak tempomatu w tym czasie czyli w czasie jak miga kontrolka tempomatu. Kontrolka czasem sama zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła no i raz zapaliła się CE. Po tym jak poczytałem doszedłem do wniosku że ja zastosuje wersję naprawy za 100 zł i tak do dziś mam spokój. Kupiłem moduł OBDII i sam sprawdzam czy to ten nie inny błąd i jak ten to go ignoruje i kasuje. spokój na 2-3 tygodnie. Czas wykasowania 2 min. Można przez komputer lub komórkę. Właściwie to taniej niż jedno podłączenie pod komputer w serwisie więc warto bo i jak by się coś innego działo to sami się o tym dowiemy.

Decyzję pozostawiam Wam ale ja polecam.

Pozdrawiam,

Morgan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Dla mnie podobnie jak to opisane wyżej było wkurzające że pali się to co się palić nie powinno a najbardizej brak tempomatu w tym czasie czyli w czasie jak miga kontrolka tempomatu. Kontrolka czasem sama zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła no i raz zapaliła się CE

 

U mnie okazjonalne palenie się kontrolki tempomatu spowodowane było awarią sondy lambda. Po wymianie sondy jest spokój. Błąd, tak jak u Ciebie - też na nic nie wskazywał - w ASO wymieniono sondę zgodnie z doświadczeniem i zadziałało.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej i u mnie P0410 zawitało na desce rozdzielczej. Podzielę się z wami jak naprawić za darmo pompę ponieważ moją dziś reanimowałem.

 

Cały problem polega na tym że do pompy dostaje się woda oraz wilgoć i silnik pompy zaczyna pływać.

Wszystko śniedzieje i koroduje przez co pompa staje dęba.

 

Zaczynamy maska w górę

 

Potrzebujemy:

-klucz nasadowy 10

-kombinerki

-klucz nasadowy 7 ew. śrubokręt gwiazdkowy

-papier ścierny gradacji 240 i 400

-środek do odrdzewiania lub elektrosol

 

1. Odkręcamy stelaż pompy a dokładniej 3 nakrętki (10).

2. Odpinamy kostkę.

3. Kombinerkami obsuwamy opaskę i ściągamy wąż gumowy.

4. Wyjmujemy naszą pompę.

5. Od spodu pompy odkręcamy 2 nakrętki puszki rezonansowej (10) i zdejmujemy ją.

6. Mamy teraz dostęp do 4 śrub obudowy silnika i kręcimy (7 lub gwiazdkowy śrubokręt).

7. Zdejmujemy osłonę silnika z magnesami i podziwiamy ogrom zniszczeń wody.

8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić.

9. Warto rozruszać i przejechać papierem szczotki silnika.

10. Psikamy wszystko odrdzewiaczem lub elektrosolem.

11. Trzeba rozruszać ręcznie wirnik a szczególnie łożysko na dole ew. smarować towotem.

12. Po oczyszczeniu wszystkiego i złożeniu w odwrotnej kolejności podłączamy naszą pompę i już wszystko śmiga.

 

 

Pompę lepiej sprawdzić np. pod prostownikiem zanim zainstalujemy ją w aucie.

Są tam tylko 2 duże piny więc łatwo się wpiąć niech pochodzi trochę i szczotki się dotrą. Nie ważna jest biegunowość.

Sama pompa działa tylko ok 10s po odpaleniu zimnego silnika więc dajmy jej pohulać na prostowniku w celu dotarcia się.

 

Pozdrawiam i piszcie w razie pytań.

Czas naprawy to 1 godzina. Skala trudności 3 (0-10)

Link to comment
Share on other sites

8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić.

 

i to sie najczęsciej rozpada , a magnesy obudowy sie odklejają i pekają :wink: , mozna powiedziec , ze mialeś "farta" :D

ps. ale obserwuj bo pompa to nie przyczyna a skutek......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam pytanie, padła mi pompa powietrza wtornego w Foresterze 2.0i 2007 i w ogóle nie kręci (sprawdzana na prostowniku). Czy jest możliwość regeneracji takiej pompy, bo wydaj mi się, że to zwykły silnik elektryczny? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dorzucę i ja 3 gr. Powietrze wtórne ma za zadanie tylko i wyłącznie przyśpieszyć nagrzanie i rozpoczęcie działania przez katalizator. Więc, pomijając ekologię - auto 5 letnie i tak nie spełnia norm emisji spalin, w/g których zostało wyprodukowane - można to spokojnie wywalić (pamiętając o wyłączeniu programowym).

 

Co do EGR, sprawa nie jest już tak prosta - przy niskich i średnich obciążeniach EGR spełnia dodatkowo rolę "obniżacza" spalania - nie działa przy "pedal to the metal". Częściowe wypełnienie spalinami cylindrów powoduje, że silnik zasysa mniej świeżego powietrza, a zatem tworząc mieszankę sterownik podaje mniej paliwa. Z moich doświadczeń wynika, że daje to oszczędność rzędu 1l / 100km. Więc moim zdaniem warto czyścić zawory EGR.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić.

 

i to sie najczęsciej rozpada , a magnesy obudowy sie odklejają i pekają icon_wink.gif , mozna powiedziec , ze mialeś "farta" :D

ps. ale obserwuj bo pompa to nie przyczyna a skutek......

 

 

Podepne sie pod watek bo i mnie problem dotknal w foresterze.

 

pompa (wentylatorek) powietrza u mnie dokaldnie jak napisal mbmastermx - w srodku cala w czarnym błocie zablokowana oczywiscie, udalo mi sie oczyscic i nawet dziala - wieczorem wsadze do samochodu i zobacze jaki efekt.

 

ale poczytawszy troche o tym skretynialym eko-wynalazku mam kilka pytan:

- czy dobrze na chlopski rozum kombinuje, ze jesli ta woda w pompie byla kondensatem z ukladu wydechowego (?) to moze oznaczac padniety ktorys (lub oba) z zaworkow?

- jak to sie ma do faktu ze wywalalo mi tylko P0410, bez zadnych towarzyszacych?

- gdyby jednak przyszlo do wyrwania chwasta - jak zrobic zeby sie nie narobic? ;) Widze ze sa zaslepki do glowic ale wyczytalem ze do ktorejs z nich slaby dostep i troche mi sie nie chce grzebac - czy wystarczy zaslepic ten wezyk nasadzony na krociec pompy?

 

dzieki z gory za odpowiedzi, pozdrufka

janek

Edited by JanekS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 9 months later...

Mi ostatnio wyskakiwał błąd Pompy Powietrza, a gdy kupiłem nową (używaną) wywala mi błąd zawór pompy powietrza - Ktoś miał taki przypadek ? Pozdrawiam 

 

lepiej podaj numer błędu :)

Link to comment
Share on other sites

po swoich doswiadczeniach smiem podejrzewac ze wiekszosc problemow zaczyna sie od zasyfialego/nieszczelngo ktoregos z dwoch zaworkow tego ukladu. w kosekwencji spaliny sie cofaja i skraplaja w pompie prowadzac i do jej awarii. Jaki z tego na koncu wyniknie CEL to chyba nieco loteryjna sprawa (Carfit - popraw mnie jesli sie myle pls)

 

 

jak juz coś padnie to imho jedyne rozsadne wyjscie to wyrwac chwasta.

 

U mnie sie tymczasowo skonczylo wylaczeniem CEL'i w sofcie, eleganckim zaslepieniem lewej strony (bo dobry dostep) i niezbyt eleganckim zaslepieniem prawej ;) (bo dostep zarowno do rurki/zaworu jak i do glowicy parszywy)

Edited by JanekS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...