Paw Opublikowano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 W dniu 17.03.2021 o 14:29, Hawk84 napisał(a): Jeśli ktoś ma zamiar pozbyć się tego ekoustrojstwa, to polecam poniższe zaślepki, u mnie wraz z patentem kolegi Joki199 rozwiązane zostały problemy z migającym CRUISEM i błędami tego szajsu. Wszystko usunięte i Forek szybszy, bo jakieś dwa kilo lżejszy https://tafmet.pl/zaslepki-pompy-powietrza-wtornego/553-4-mm-zaslepki-z-uszczelkami-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-dla-silnikow-benzynowych-subaru-5902553473704.html Hej wywaliłes pompe i zawory fizycznie i patent kolego pomógł? Bo mi się nie udało może jakoś poradzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 Godzinę temu, Paw napisał(a): wywaliłes pompe i zawory fizycznie i patent kolego pomógł? Jaki patent? Po wywaleniu pompy i zaworów masz stały błąd na zegarach, aż nie zrobisz wyprogramowania w ECU. O jakim patencie piszesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk84 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Mam wstawiony potencjometr jak w podanym linku i po skasowaniu błędów prostym skanerem obd błąd występuje sporadycznie, tzn. raz, dwa razy do roku, wtedy podpinam v-linka i kasuje błąd i dalej jeżdżę bezstresowo. W moim przypadku zarówno zawory jak i pompa nie nadawały się do regeneracji a ceny używek to jakaś paranoja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk84 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 W dniu 15.04.2016 o 19:12, joki199 napisał(a): Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) O ten patent chodzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reader Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 W dniu 19.10.2021 o 13:22, artaa napisał(a): Gdzie kupić taki emulator? Cena? Jakiś link poproszę. To nie są tanie rzeczy. Problem w tym, że opracowany przeze mnie emulator nie nadaje się do zamontowania przez osoby nie znające się na elektronice. Głównie z uwagi na to, że są różne wersje systemu powietrza w różnych modelach Subaru. Brałem pod uwagę możliwość wbudowywania go bezpośrednio w ECU ale to temat wymagający jeszcze wyższych kwalifikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 tak sobie pomyślełem, czy jest jakiś soft kóry wogóle umie odczytac jakieś parametry tego systemu? typu, czy jest włączony, jakie jest ciśnienie, temp itp? kiedyś pamiętam był SSM ale nie kojarzę tam tych parametrów W romraider we wsadzie też tego nie widziałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maggik Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 Witam i kotleta odświeżam (niestety). W forku 2006 2.0 158KM dopadły mnie P2444 i P1410, a dodatkowo niedawno zaczął niedomagać na niskich obrotach pod obciążeniem (czuć głównie przy ruszaniu pod górkę albo jak próbuję ruszyć dynamicznie) - muszę go wkręcić na wyższe obroty i delikatnie sprzęgłem żeby się nie zdławił. Jestem umówiony na przeróbkę softu za ok 2 tygodnie, natomiast to załatwi tylko problem CEL. Pozostaje problem niedomagania na niskich obrotach... i tu mam kilka pytań... Czy te dwie sprawy w ogóle są powiązane, czy to czysty przypadek? Sugerowano mi (bo się nie znam), że jak się zawory zacięły w pozycji otwartej, to bierze lewe powietrze i dlatego wariuje przy tych niskich obrotach. Sugestia rozwiązana problemu - zaślepienie tych zaworów. Drugie pytanie wynikające z pierwszego - czy zaślepki są takie same jak do Forestera XT i innych? Znalazłem coś w necie, ale nie mam pewności czy to będzie u mnie w ogóle pasować (załącznik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk84 Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 U siebie wstawiłem zestaw z Tafmetu: tafmet.pl/zaslepki-pompy-powietrza-wtornego/553-4-mm-zaslepki-z-uszczelkami-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-dla-silnikow-benzynowych-subaru-5902553473704.html Na oko są identyczne. Pompa i zawory wywalone, czujnik zemulowany potencjometrem. U mnie podobnie tracił moc na niskich bo była nieszczelność na zaworach (zgnite totalnie), a po odłączeniu węża z pompy czuć było jak dmucha spalinami i sypały się korekty co skutkowało zamuleniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 (edytowane) Na Allegro mają wystawione po 40PLN https://allegro.pl/oferta/zaslepka-uszczelka-pompa-powietrza-wtornego-subaru-11366769036 Ja też u nich kupiłem do X na Allegro, blaszki są te same jak do XT. Edytowane 19 Czerwca 2023 przez artaa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maggik Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Dziękuję za informacje, mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie - czy do zamontowania tych zaślepek trzeba demontować kolektor? Pytam bo jeśli tak, to muszę jeszcze uszczelki do kolektora ogarnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Nie pamiętam, chyba nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 1 minutę temu, artaa napisał(a): Nie pamiętam, chyba nie. na pewno nie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2023 Zrobiłem sobie emulator instalacji powietrza wtórnego Symuluje pracę pompy i zaworów Można usunąć całą instalację Mogę zrobić jak ktoś potrzebuje 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk84 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Lekka ściema z tym emulatorem, po co tyle połączeń? Jedynym elementem jaki trzeba emulować jest czujnik ciśnienia w pierwszym zaworze, bo to jego wskazania mówią o tym czy zawór jest otwarty, czy też zamknięty. Poza tym przydałoby się przywitać: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 10 godzin temu, Maksym2209 napisał(a): [...] Zrobiłem sobie emulator instalacji powietrza wtórnego Symuluje pracę pompy i zaworów Można usunąć całą instalację Mogę zrobić jak ktoś potrzebuje Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 (edytowane) 10 godzin temu, Hawk84 napisał(a): Lekka ściema z tym emulatorem, po co tyle połączeń? Jedynym elementem jaki trzeba emulować jest czujnik ciśnienia w pierwszym zaworze, bo to jego wskazania mówią o tym czy zawór jest otwarty, czy też zamknięty. Poza tym przydałoby się przywitać: Może masz rację Ale można zlikwidować całą instalację i tyle. Już się przywitałem) Edytowane 22 Czerwca 2023 przez Maksym2209 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 12 godzin temu, _ONE_ napisał(a): Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum. jedno połączenie z wtyczką pompy (2 piny bez względu na sposób podłączenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 12 godzin temu, _ONE_ napisał(a): Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum. drugie połączenie ze złączem zaworu złącze na 6 pinów ale podłączone jest tylko 5 (1,2,3,4,6) podłączenie jak na zdjęciu (na emulatorze też wszystkie piny są podpisane) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 12 godzin temu, _ONE_ napisał(a): Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum. https://www.olx.pl/d/oferta/elektroniczny-przyrzad-zastepuje-instalacje-powietrza-wtornego-subaru-CID5-IDW5qCE.html?bs=olx_pro_listing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 11 godzin temu, Maksym2209 napisał(a): https://www.olx.pl/d/oferta/elektroniczny-przyrzad-zastepuje-instalacje-powietrza-wtornego-subaru-CID5-IDW5qCE.html?bs=olx_pro_listing Jest przewidziane jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem, bo jak rozumiem, nie jest całkiem prosty układ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Dla wolnych ssaków cena rewelacyjna bo za wykasowanie z komputera w wolnym ssaku biorą od 700 do 1000 natomiast w turbo porównywalna bo w turbo nie trzeba wyjmować komputera i da się wykasować za pomocą złącza OBD na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 3 godziny temu, _ONE_ napisał(a): Jest przewidziane jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem, bo jak rozumiem, nie jest całkiem prosty układ? do pełni szczęścia brakuje wtyczek. Nie ma jakiś tanich zamienników czy nie szukałeś? Wydaje mi się, ze subaru bazuje na JST którego na potęgę kopiują Chińczycy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Godzinę temu, AdaSch napisał(a): do pełni szczęścia brakuje wtyczek. Nie ma jakiś tanich zamienników czy nie szukałeś? Wydaje mi się, ze subaru bazuje na JST którego na potęgę kopiują Chińczycy. Nic nie brakuje, wtyczki bierzesz z pompy i elektrozaworów po wywaleniu z auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Godzinę temu, Henryk82 napisał(a): Nic nie brakuje, wtyczki bierzesz z pompy i elektrozaworów po wywaleniu z auta. brzeszczotem chcesz je odpiłować od zaworów i pompy? Pomysł ok, ale zima, woda, sól itp załatwią styki, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Nawet mi do głowy nie przyszło aby używać do tego brzeszczotu. Są specjalne szpikulce do wypinania pinów ze wtyczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się