Skocz do zawartości

Pompa powietrza wtórnego


WojB

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.03.2021 o 14:29, Hawk84 napisał(a):

 

Jeśli ktoś ma zamiar pozbyć się tego ekoustrojstwa, to polecam poniższe zaślepki, u mnie wraz z patentem kolegi Joki199 rozwiązane zostały problemy z migającym CRUISEM i błędami tego szajsu. Wszystko usunięte i Forek szybszy, bo jakieś dwa kilo lżejszy :D

 

https://tafmet.pl/zaslepki-pompy-powietrza-wtornego/553-4-mm-zaslepki-z-uszczelkami-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-dla-silnikow-benzynowych-subaru-5902553473704.html

Hej wywaliłes pompe i zawory fizycznie i patent kolego pomógł? 

Bo mi się nie udało może jakoś poradzisz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paw napisał(a):

wywaliłes pompe i zawory fizycznie i patent kolego pomógł?

 

Jaki patent?

 

Po wywaleniu pompy i zaworów masz stały błąd na zegarach, aż nie zrobisz wyprogramowania w ECU.

 

O jakim patencie piszesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wstawiony potencjometr jak w podanym linku i po skasowaniu błędów prostym skanerem obd błąd występuje sporadycznie, tzn. raz, dwa razy do roku, wtedy podpinam v-linka i kasuje błąd i dalej jeżdżę bezstresowo.

W moim przypadku zarówno zawory jak i pompa nie nadawały się do regeneracji a ceny używek to jakaś paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2016 o 19:12, joki199 napisał(a):

Witam wszystkich



Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).



Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.



oto wskazówki do pozbycia się problemu:



1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)



Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.



3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

- zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

- ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

- ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

- drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

- nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

- rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

- niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)



W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

O ten patent chodzi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.10.2021 o 13:22, artaa napisał(a):

 

Gdzie kupić taki emulator? Cena?

Jakiś link poproszę.

To nie są tanie rzeczy. ;)
Problem w tym, że opracowany przeze mnie emulator nie nadaje się do zamontowania przez osoby nie znające się na elektronice.
Głównie z uwagi na to, że są różne wersje systemu powietrza w różnych modelach Subaru.
Brałem pod uwagę możliwość wbudowywania go bezpośrednio w ECU ale to temat wymagający jeszcze wyższych kwalifikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie pomyślełem, czy jest jakiś soft kóry wogóle umie odczytac jakieś parametry tego systemu?

typu, czy jest włączony, jakie jest ciśnienie, temp itp?

 

kiedyś pamiętam był SSM ale nie kojarzę tam tych parametrów

 

W romraider we wsadzie też tego nie widziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam i kotleta odświeżam (niestety). W forku 2006 2.0 158KM dopadły mnie P2444 i P1410, a dodatkowo niedawno zaczął niedomagać na niskich obrotach pod obciążeniem (czuć głównie przy ruszaniu pod górkę albo jak próbuję ruszyć dynamicznie) - muszę go wkręcić na wyższe obroty i delikatnie sprzęgłem żeby się nie zdławił. Jestem umówiony na przeróbkę softu za ok 2 tygodnie, natomiast to załatwi tylko problem CEL. Pozostaje problem niedomagania na niskich obrotach... i tu mam kilka pytań...

 

Czy te dwie sprawy w ogóle są powiązane, czy to czysty przypadek? Sugerowano mi (bo się nie znam), że jak się zawory zacięły w pozycji otwartej, to bierze lewe powietrze i dlatego wariuje przy tych niskich obrotach. Sugestia rozwiązana problemu - zaślepienie tych zaworów.

 

Drugie pytanie wynikające z pierwszego - czy zaślepki są takie same jak do Forestera XT i innych? Znalazłem coś w necie, ale nie mam pewności czy to będzie u mnie w ogóle pasować (załącznik)

 

 

zaslepki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie wstawiłem zestaw z Tafmetu:

tafmet.pl/zaslepki-pompy-powietrza-wtornego/553-4-mm-zaslepki-z-uszczelkami-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-dla-silnikow-benzynowych-subaru-5902553473704.html

Na oko są identyczne. Pompa i zawory wywalone, czujnik zemulowany potencjometrem. U mnie podobnie tracił moc na niskich bo była nieszczelność na zaworach (zgnite totalnie), a po odłączeniu węża z pompy czuć było jak dmucha spalinami i sypały się korekty co skutkowało zamuleniem.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro mają wystawione po 40PLN

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-uszczelka-pompa-powietrza-wtornego-subaru-11366769036

Ja też u nich kupiłem do X na Allegro,  blaszki są te same jak do XT.

Edytowane przez artaa
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekka ściema z tym emulatorem, po co tyle połączeń? Jedynym elementem jaki trzeba emulować jest czujnik ciśnienia w pierwszym zaworze, bo to jego wskazania mówią o tym czy zawór jest otwarty, czy też zamknięty.

Poza tym przydałoby się przywitać:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maksym2209 napisał(a):

[...]

Zrobiłem sobie emulator instalacji powietrza wtórnego
Symuluje pracę pompy i zaworów

Można usunąć całą instalację

Mogę zrobić jak ktoś potrzebuje

 

Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Hawk84 napisał(a):

Lekka ściema z tym emulatorem, po co tyle połączeń? Jedynym elementem jaki trzeba emulować jest czujnik ciśnienia w pierwszym zaworze, bo to jego wskazania mówią o tym czy zawór jest otwarty, czy też zamknięty.

Poza tym przydałoby się przywitać:

 

 

Może masz rację

Ale można zlikwidować całą instalację i tyle.

Już się przywitałem):D

Edytowane przez Maksym2209
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, _ONE_ napisał(a):

 

Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum.

photo_2023-06-22_19-32-17.thumb.jpg.6e35719a9e7d0e2443fccfd93a3f3b3a.jpgphoto_2023-06-22_19-32-18.thumb.jpg.243c9bbfed3f96b6103a431e21e5f910.jpg

5e1577as-962.jpg.4f7cdb873202f47eebe9519da10f786f.jpg

 

drugie połączenie ze złączem zaworu
złącze na 6 pinów ale podłączone jest tylko 5 (1,2,3,4,6)
podłączenie jak na zdjęciu (na emulatorze też wszystkie piny są podpisane)

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, _ONE_ napisał(a):

 

Napisz coś więcej na temat zasady działania i sposobu podłączenia. Warto też podać cenę na forum.

 

 

https://www.olx.pl/d/oferta/elektroniczny-przyrzad-zastepuje-instalacje-powietrza-wtornego-subaru-CID5-IDW5qCE.html?bs=olx_pro_listing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maksym2209 napisał(a):

 

Jest przewidziane jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem, bo jak rozumiem, nie jest całkiem prosty układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wolnych ssaków cena rewelacyjna bo za wykasowanie z komputera w  wolnym ssaku biorą od 700 do 1000 natomiast w turbo porównywalna bo w turbo nie trzeba wyjmować komputera i da się wykasować za pomocą złącza OBD na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, _ONE_ napisał(a):

 

Jest przewidziane jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem, bo jak rozumiem, nie jest całkiem prosty układ?

do pełni szczęścia brakuje wtyczek. Nie ma jakiś tanich zamienników czy nie szukałeś?

Wydaje mi się, ze subaru bazuje na JST którego na potęgę kopiują Chińczycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AdaSch napisał(a):

do pełni szczęścia brakuje wtyczek. Nie ma jakiś tanich zamienników czy nie szukałeś?

Wydaje mi się, ze subaru bazuje na JST którego na potęgę kopiują Chińczycy.

Nic nie brakuje, wtyczki bierzesz z pompy i elektrozaworów po wywaleniu z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Henryk82 napisał(a):

Nic nie brakuje, wtyczki bierzesz z pompy i elektrozaworów po wywaleniu z auta.

brzeszczotem chcesz je odpiłować od zaworów i pompy?

Pomysł ok, ale zima, woda, sól itp załatwią styki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...