Skocz do zawartości

Pompa powietrza wtórnego


WojB

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, hary87 napisał:

Witam Mam pytanie Zakładając że nie przeszkadzają mi mrugające kontrolki to czy dojdzie do jakiejś wtórnej awarii jeżeli pozostawię zepsutą pompę powietrza , jeżdżę już jakieś 2 miesiące foresterowi nic nie dolega , mechanik nie widzi przeciwwskazań Co wy na to ?

generalnie błąd spowodowany systemem napowietrzania nie jest jakoś restrykcyjny , to , jak coś rzeczywiście będzie błąd inny m nie jesteś w stanie stwierdzić , i to jest kłopot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Spoiler

 

Powitać znajomy ma problem z pompą ,rozebrał ją i był syf nie miłosieny w niej wywaliło oczywiście już dawno błąd,ale po wyczyszczeniu wszystko działa,jednak zajehane są łożyska bo strasznie hałasują,uwaga pytanie? gdzie mogę dokupić takie pikne malutkie łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, czy jest możliwość usunięcia w.w. pompy i pozbycia się błedu p 2433. Chodzi o forestera 2.0 n/a 2006r. Czytałem forum i dowiedziałem się, że w wolnossących silnikach nie da się tego zrobić w ecu. Pompy raczej nie da się zregenerować, po wykręceniu z auta nie da się się zdjąc obudowy silnika, a wiatrak zassał stopiony kawałek plastiku który jest pod pompką i wchodził w obudowę w której jest wirnik. Proszę o jakąś rade i ewentualnie koszt takiego silniczka, czy da się go zastąpić podobną pompką np z audi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie szukałem, dzisiaj kuzyn był na giełdzie i miał się rozejrzeć za używkami pomp, a z racji tego, że handluje częściami to mówi, że kupi pare i da mi na próbę z rożnych modeli a ja sprawdzę która bedzie pasować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przez check, który akurat zaświecił się podczas padania technicznego nie otrzymałem pieczątki. Muszę w 2 tygodnie rozwiązać problem. Wyskakują mi 2 błędy P2444 oraz P1410. Pompę dzisiaj oczyściłem ale nic nie pomogło. Ma ktoś jakąś radę? Przeglądając forum są różne opinie na temat wycięcia pompy oraz zaworów. Jedni twierdzą, że w 2.0 nie można tego zrobić (tylko z turbo). Gdzie leży prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest to najlepsze rozwiązanie, ale nadal podmiana na jakąś inną wydaje się tańszą opcją. 
Obawiam się że tylko wydaje. Silników, ich kompow, NA nie da sie normalnie flashowac (złączem) tylko zewnętrznie, na zewn. programatorze. Ten człowiek tak to robi, przy okazji eliminując kilka innych bolaczek (min slawetne mulenie 2-3 k obr.). Ja z jego usług nie korzystałem ale ma rzeszę zadowolonych klientow

melduje ze nic nie musze

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2018 o 00:08, notor3 napisał:

Witam, czy jest możliwość usunięcia w.w. pompy i pozbycia się błedu p 2433. Chodzi o forestera 2.0 n/a 2006r. Czytałem forum i dowiedziałem się, że w wolnossących silnikach nie da się tego zrobić w ecu.

 

W moim Forku 2.0X pompa jest wyłączona i wyrzucona z ECU.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja niestety muszę czekać do następnego tygodnia, bo teraz nie było żadnej używanej pompy na giełdzie. Zawory EGR miałem czyszczone i jedyny błąd jest od pompy powietrza wtórnego, która jest ewidentnie spalona i jeśli uda się podmienić np. na taką ze smarta jak było opisane kosztem 150zł to warto. Dziury w obrotach nie mam a jeśli padnie mi zawór który kosztuje ok 1000zł to skorzystam chyba z oferty mapteka, chociaż kosztuje raz tyle to jednak jest w kraju.

Edytowane przez notor3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

W miejscu gdzie opisywałem mój samochód ura_bus mnie natchnął do drążenia tematu. Znajomy podpial się dzisiaj w pracy ( zapomniałem kod błędu) ale coś tam błąd pompy powietrza wtórnego. Efekt check engine + cruise. Pytałem mojego mechanika bo on mi to kasował mówi ze to samo było. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela bo tez to miał, czyścili pompę i zawory, brak nieszczelności itp i nic to nie pomogło. 

Pytania: za co w ogole odpowiada ta pompa? Piszecie ze da się to zrobić ale jak? Co ma to wspólnego z tempomatem?!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Thomas napisał:

Nie wiem jak w Wwie, ale w okolicach Lodzi wylaczenie "pewnych funkcji" kosztowalo mnie 850PLN.

Na razie mam spokoj, oby tak pozostalo...

Jak za samo wyłączenie pompy w wersji turbo zapłaciłeś 850PLN to grubo przepłaciłeś, w turbo podpinam się kompem i wyłączam te błędy w 5min za ułamek tej kwoty :) Nawet z dojazdem do Warszawy by wyszło dużo mniej :)

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, VEC napisał:

Ktoś mądry może mnie oświecić do czego ta pompa służy i jakie są skutki wyłączenia/awarii?

Pierwsze kilkadziesiąt sekund od uruchomienia silnika pompuje powietrze do wydechu w celu obniżenia emisji na zimnym silniku (dzięki temu szybciej nagrzewa się katalizator), nie ma wpływu na działanie silnika. Awaria wywala błąd ECU.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, skwaro napisał:

Jak za samo wyłączenie pompy w wersji turbo zapłaciłeś 850PLN to grubo przepłaciłeś, w turbo podpinam się kompem i wyłączam te błędy w 5min za ułamek tej kwoty :) Nawet z dojazdem do Warszawy by wyszło dużo mniej :)

Hmmm... wydaje mi się że myślimy o nieco innych czynnościach.

Wyłączenie kompem błędów to co innego niż wymontowanie kompa z samochodu i grzebanie w nim tak aby przestał "widzieć" pompę i się o nią "dopytywać". I takie coś mam zrobione.  Komp nie "widzi" pompy to i jej nie steruje. Pompa pozostała pod maską, ma tylko wypięty kabelek/wtyczkę.

Kilka postów wyżej była wspomniana kwota do 1000PLN.

Z migającym checkiem nie jechał bym do Wwy.... zgasł by po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...