Skocz do zawartości

Pompa powietrza wtórnego


WojB

Rekomendowane odpowiedzi

W wersji turbo nie trzeba wyjmować ECU, wystarczy się podpiąć interfejsem Tactrix i wyłączyć błędy. ECU się wyjmuje tylko w wersji bez doładowania i to zupełnie inna bajka. Jeżeli masz wersję z turbo i ktoś Ci wyjmował ECU do tej operacji to naciągnął Cię na kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podpowie ktoś, który zawór jest oznaczony jako bank 1, a który bank 2 ? 

 

Druga rzecz, przy której się ostatnio zatrzymałem to wyjęcie tej śmiesznej blaszki po rozpołowieniu zaworu. To trzeba po prostu podważyć ? 

Mój zawór sporadycznie się zacina więc licze, że po czyszczeniu i rozruszaniu posłuży jeszcze jakiś czas. 

Pompę rozebrałem i o dziwo w środku nie ma najmniejszych śladów dziejącego się zła. Nawet dopatrzyłem się filtra powietrza w obudowie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka przykręcona jest do podstawy która wykonana jest z jakiegoś tworzywa odpornego na wysoką temperaturę.

Musisz podważyć całą tę podstawę, ale ostrożnie bo pod nią jest uszczelka gumowa (przy składaniu daje w kość, ciężko ją

prawidłowo ułożyć i następnie dobrze złożyć obie części zaworu). Który zawór jest który, niestety nie wiem.

Do czyszczenia najlepszy jest jakiś szpraj do EGR.

Pozdrawiam

Bulion

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bulion napisał:

Musisz podważyć całą tę podstawę, ale ostrożnie bo pod nią jest uszczelka gumowa (przy składaniu daje w kość, ciężko ją

prawidłowo ułożyć i następnie dobrze złożyć obie części zaworu).

No właśnie ta uszczelka wstrzymała mnie przed próbą podważenia w obawie o uszkodzenie. No, ale chyba nie mam wyjścia. Dzięki za podpowiedź. W weekend siadam ponownie do tematu. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 15.04.2016 o 19:12, joki199 napisał:

Witam wszystkich



Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).



Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.



oto wskazówki do pozbycia się problemu:



1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)



Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.



3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

- zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

- ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

- ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

- drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

- nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

- rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

- niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)



W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)


Odświeżam temat bo mam kilka pytań. 

Zrobiłem tak jak powyżej, błąd się już nie pojawia :D

 

Ale pompa wyje niemiłosiernie po uruchomieniu silnika, więc odłączyłem od niej wtyczkę, nie uruchamia się jest ok. 

 

Zastanawiam się czy jest sens zamontować zaślepki w bloku, czy zostawić tak jak jest, wszystko.  Jak robiliście ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem ostatnio te wszystkie eko wspomagacze przy remoncie po UPG jak ktoś chce zestaw z Forester SG 2007 2.5XT bądź zawory to piszcie.Wszystko sprawne:D

Edytowane przez Adaśko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie mam szybkie pytanie na temat tego obiegu wtórnego.

 

Z racji kosztów naprawy tego systemu (padnieta pompa i oba zawory) od kilku miesięcy kasuję sobie tego checka raz na tydzień czy dwa przy pomocy najtańszej wtyczki obd na bluetooth i wszystko gra, żadnych skutków ubocznych nie odczuwam. Czy mogę poprostu wymontować cały ten układ i zaślepić te miejsca wyciętą blachą? Chciałbym wyrzucić te wszystkie graty spod maski i nadal kasować błąd co jakiś czas. Mam gdzie to wyciąć plazmą więc z kształtem blaszek nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kasujesz błąd i przez pewien okres czasu jest ok tzn. że system działa. Możliwe, że od czasu do czasu zacina się zawór. Sam tak miałem.

Jak wymontujesz wszystko to Check się zapali na stałe i go nie skasujesz. W modelach turbo jest możliwość wyłączenia tego w sterowniku. W wolnossących jest z tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzięki chłopie jesteś wielki naprawiłem w końcu ten cholerny zawór wszystko działa nic się nie świeci na desce i nie mryga w końcu może pojeżdżę na tempomacie, jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawiam (a naprawiłem manualną dwu litrową jednostkę nie zaturbioną 2005 po lift forka tak dla info) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie problem z błędem P0410 - kasowanie błędu a po 2-3 dniach na nowo mruga Cruise - tempomat nie działa.

Dziś był demontaż pompy, sucho w miarę czysto lekki pyłek, po podłączeniu pod prostownik pompa działa.

 

Demontując pompę zauważyłem że pod nią wiele suchych liści itp.

Zauważyłem że pompa bierze powietrze właśnie z dołu raczej nie było obiegu powietrza.

Czy taka sytuacja mogła powodować błąd P410?

Forester SG 2.0 2005

 

Pozdrawiam

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sammyPL napisał:

Czy taka sytuacja mogła powodować błąd P410?

Jest tylko ten błąd ? Bo to wskazuje usterkę całego systemu, ale nie precyzuje, który z podzespołów nie działa. 

Te liście nie mają znaczenia. U mnie też były. Jeżeli pompa sprawna to za problemy odpowiada któryś z dwóch zaworów. Ale OBD powinno sygnalizować gdzie leży usterka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był problem opisany przez kolegę Joki199.

Zastosowałem powyższe rozwiązanie z potencjometrem i wcześniejszy błąd P2433 znikł + wymiana pierwszej sondy lambda.

Teraz zmagam się z P0410, który wskazuje mi OBDII i szukając rozwiązań wszędzie trafiam na pompę. No i ten migający Cruise oraz niedziałający przez to tempomat.

 

Edit:

Dziś na zimnym pompa załączyła się na ok 8-10s, brak błędu kontrolka Cruise nie miga.

zapewne to pozorna radość.

Edytowane przez sammyPL
update
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 15.04.2016 o 19:12, joki199 napisał:

Witam wszystkich



Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).



Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.



oto wskazówki do pozbycia się problemu:



1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)



Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.



3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

- zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

- ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

- ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

- drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

- nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

- rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

- niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)



W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

 

Jeśli ktoś ma zamiar pozbyć się tego ekoustrojstwa, to polecam poniższe zaślepki, u mnie wraz z patentem kolegi Joki199 rozwiązane zostały problemy z migającym CRUISEM i błędami tego szajsu. Wszystko usunięte i Forek szybszy, bo jakieś dwa kilo lżejszy :D

 

https://tafmet.pl/zaslepki-pompy-powietrza-wtornego/553-4-mm-zaslepki-z-uszczelkami-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-dla-silnikow-benzynowych-subaru-5902553473704.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastosowanie rezystorów niestety uniemożliwia ECU odczyty z czujnika ciśnienia atmosferycznego a co za tym idzie, ECU nie może kompensować zmian wysokości/ciśnienia.
Aby pozostawić funkcjonalność sensora konieczny jest emulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Sorry może nie doczytałem ale chciałem się Was dopytać w jakiej pozycji mam zostawić zawór jeżeli zawór padł i nie chce się otwierać ani zamykać. Chcę go rozebrać oczyścić i złożyć aby po prostu był. W jakiej pozycji go zostawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja zawitam do klubu po dwóch dniach od skasowania błędu pojawia się ponownie, próbować reanimować te zawory i pompę czy pozbywać się a może wykasować z ECU powiadamianie o tym bo u mnie turbo i chyba tak się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ipsx82 napisał:

To i ja zawitam do klubu po dwóch dniach od skasowania błędu pojawia się ponownie, próbować reanimować te zawory i pompę czy pozbywać się a może wykasować z ECU powiadamianie o tym bo u mnie turbo i chyba tak się da.

Wykasować w ECU, w turbo bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 15.06.2021 o 21:33, wysiolbnix napisał:

Panowie mam Legacy 2.0 Automat i mam ten sam problem z SIG , czytam różne tematy i pytanie co najlepiej zrobić ? Wyrzucić cały ten system zaślepiając otwory ? 

Bo juz zgłupiałem . 

 

Najlepiej to przywrócić pełną sprawność. :)

 

Przy uszkodzonych zaworach trzeba zaślepiać otwory w głowicach.

W wersji bez turbo, zawór z czujnikiem ciśnienia należy zostawić wpięty w wiązkę gdyż ECU z niego korzysta.

I do tego jeszcze emulator aby błędów nie zgłaszał.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
W dniu 13.04.2020 o 13:18, Michał Chrościcki napisał:


Odświeżam temat bo mam kilka pytań. 

Zrobiłem tak jak powyżej, błąd się już nie pojawia :D

 

Ale pompa wyje niemiłosiernie po uruchomieniu silnika, więc odłączyłem od niej wtyczkę, nie uruchamia się jest ok. 

 

Zastanawiam się czy jest sens zamontować zaślepki w bloku, czy zostawić tak jak jest, wszystko.  Jak robiliście ? 

Gdzie się znajduje bezpiecznik pompy wtórnej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2021 o 19:42, Reader napisał:

Przy uszkodzonych zaworach trzeba zaślepiać otwory w głowicach.

W wersji bez turbo, zawór z czujnikiem ciśnienia należy zostawić wpięty w wiązkę gdyż ECU z niego korzysta.

I do tego jeszcze emulator aby błędów nie zgłaszał.

 

Gdzie kupić taki emulator? Cena?

Jakiś link poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...