Adam12 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 W SBD z 5MT wystarczy posłuchać silnika żeby jeździć tak samo. dla nie których to "wyższa szkoła jazdy". Niemniej prawdą jest, że z 5MT trzeba bardziej uważać na poziom obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 W SBD z 5MT wystarczy posłuchać silnika żeby jeździć tak samo. dla nie których to "wyższa szkoła jazdy". Niemniej prawdą jest, że z 5MT trzeba bardziej uważać na poziom obrotów. Zgadza się. Ale jadąc np na autostradzie z prędkością 2500 rpm na piątce, jeśli zaczyna się niewielki podjazd - raczej nikt nie wymyśli, aby redukować. A CVT w takich warunkach podbija obroty - w okolice 2,8 - 3 krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 jadąc np na autostradzie z prędkością 2500 rpm na piątce, jeśli zaczyna się niewielki podjazd - raczej nikt nie wymyśli, aby redukować. A CVT w takich warunkach podbija obroty - w okolice 2,8 - 3 krpm to jest największa zaleta takiej skrzyni, daje możliwość błyskawicznego dostosowania optymalnych obrotów do żądanej prędkości jadąc po płaskim 90 czy 100 km/h jakie obroty silnika będzie utrzymywała CVT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Przy jeździe po płaskim np na tempomacie utrzymuje minimalne możliwe obroty (ok 1800 przy 100, przy mniejszych prędkościach nawet ok 1400). Ale każdy NAJMNIEJSZY podjazd czy próba przyspieszenia i 2200 to absolutne minimum jakie się pojawia, a 2800 czy 3200 nie należy do rzadkości Edytowane 23 Września 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Panowie mam pytanko-czy wd. waszej organoleptycznej wiedzy diesel boxer z roku 2014/15 jest wolny od wcześniejszych wad?Wiem,że mało kto zrobił świeżym subarakiem większy przebieg żeby móc to sprawdzić ale może macie jakąś wiedze w tym temacie?Planuje się u mnie w rodzinie zakup co prawda forka ale z rocznika 2014 lub 2015 w automacie z dieslem no i zastanawiamy się czy nie będzie to mina.Auto ma być używane ok 5 lat.Przebieg w tym czasie ok. 200.000km Tak naprawde nie wiadomo jak jest z tymi nowymi sbd bo mało kto obecnie je kupuje- internetowe wpisy oraz prasa motoryzacyjna zrobiły swoje - ludzie boja sie aut z tym silnikiem. Za 2 -3 lata bedzie wiadomo czy poprawili tego diesla czy nie. Ja bym nie kupował z jednej prostej przyczyny. Auto jezdzi naprawde fajnie ale spadek wartosci jest gigantyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Moja skrzynia CVT podbija obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu do 4000 a nawet ciut powyżej. Staram się jeździć spokojnie, ale czasem trzeba depnąć i wtedy słychać ten przyjemny pomruk... Mam nadzieję, że skrzynia wie co robi..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Zgadza się. Ale jadąc np na autostradzie z prędkością 2500 rpm na piątce, jeśli zaczyna się niewielki podjazd - raczej nikt nie wymyśli, aby redukować. A CVT w takich warunkach podbija obroty - w okolice 2,8 - 3 krpmTo prawda. Ale w CVT masz (matematycznie) nieskończoną ilość przełożeń i możesz 'zredukować' o dowolną część. W 5MT musiałbyś zrzucić na IV i wtedy miałbyś już 3500-4000RPM (tyle się kręci, jeśli sobie dobrze przypominam, na IV przy ok. 130km/h) Edytowane 23 Września 2015 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Moja skrzynia CVT podbija obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu do 4000 a nawet ciut powyżej. Przy dynamicznym tak. Dokręca w okolice 4200 - 4300, a po zmianie chyba nigdy nie jest mniej jak 3400 Edytowane 23 Września 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Widzę, że tak jak do sprzęgła gdzie kierowca musiał być kompatybilnym z samochodem tak i do używania SBD jest i musi być przestrzegana specjalna instrukcja obsługi której najdrobniejsze nieprzestrzeganie może spowodować kabuuum. Chyba jednak nie o to chodzi ale ja pewnie się mylę i zaraz mi ktoś to udowodni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Widzę, że tak jak do sprzęgła gdzie kierowca musiał być kompatybilnym z samochodem tak i do używania SBD jest i musi być przestrzegana specjalna instrukcja obsługi której najdrobniejsze nieprzestrzeganie może spowodować kabuuum. Chyba jednak nie o to chodzi ale ja pewnie się mylę i zaraz mi ktoś to udowodni. powyższe uwagi dotyczą każdego współczesnego diesla. Tylko nie każdy o tym mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 moj znajomy mechanik przeslal jakis czas temu przyslal mi fote z porownaniem walu SBD i zwyklego n/a - roznica kolosalna, kiedys nawet wklejalem fote na Forum Możesz wskazać te kolosalne różnice? Wał SBD Wał N/A Wał Spec C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Widzę, że tak jak do sprzęgła gdzie kierowca musiał być kompatybilnym z samochodem tak i do używania SBD jest i musi być przestrzegana specjalna instrukcja obsługi której najdrobniejsze nieprzestrzeganie może spowodować kabuuum. Chyba jednak nie o to chodzi ale ja pewnie się mylę i zaraz mi ktoś to udowodni. powyższe uwagi dotyczą każdego współczesnego diesla. Tylko nie każdy o tym mówi. Ogromna większość diesli nie ma konstrukcji boksera więc jednak pewna specyfika tutaj jest. Są konstrukcje mniej i bardziej udane ale często psuje się akurat co innego niż w SBD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 ale często psuje się akurat co innego niż w SBD mam kilku znajomych, którym "skończyły" się współczesne diesle przy przebiegach w okolicach 100k km lub mniej. Powody były różne ale efekt ten sam. Silnik na śmietnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 problem jest inny i podejrzewam ze wibrację niszcza wał ... Tak zniszczyła silnik moja sio. Jeździła ponad 15 tys km z walniętą dwumasą. Przeciągnięta wymiana oleju dobiła auto to w trybie auto obroty są wyższe ... Też mnie to zaskoczyło. Na A4 jadę spokojnie 140 wg GPS i mam obroty 2500 w trybie auto i 2300 w manualu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Na A4 jadę spokojnie 140 wg GPS i mam obroty 2500 w trybie auto i 2300 w manualu prawie jak w benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Na A4 jadę spokojnie 140 wg GPS i mam obroty 2500 w trybie auto i 2300 w manualuprawie jak w benzynie Dokładnie jak w FXT Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Nie ma co się dziwić biorąc pod uwagę moc 150 vs. 240 KM. Z drugiej strony w OBK SBD 6MT były podobne obroty więc gdzie te oszczędności z tytułu CVT.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Z drugiej strony w OBK SBD 6MT były podobne obroty więc gdzie te oszczędności z tytułu CVT... oszczędnością jest optymalne wykorzystanie silnika przy każdej zadanej prędkości - to cecha CVT specyficzna dla tej skrzyni momentalne zwiększenie obrotów jak potrzeba jak i momentalne zejście w dół jeśli takie są wystarczające w trybie ciągłym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 mam na myśli praktykę a nie zapis katalogu W 2.5 N/A spadek obrotów w stosunku do MT jest znaczący co bardzo pozytywnie wpłynęło na spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) mam na myśli praktykę a nie zapis katalogu ale to właśnie jest praktyka, jadą skrzynia manualną - nie zmieniasz biegów tak często jak np. CVT czy nawet DSG - jadąc manualem nie dobierzesz tak dokładnie optymalnych obrotów silnika do prędkości powiedzmy lokalna droga w lekko pofałdowanym terenie, jadący manualem ma włączoną cały czas 4 i jedzie stałą prędkością na 2200 obr/min dla wygody nie zmienia biegu bo taka prędkość obrotowa wystarcza żeby auto nie męczyło się na lekkich podjazdach ale jest zbędna w przypadku zjazdów jak i jazdy po płąskim CVT będzie dobierało najbardziej optymalne obroty dla każdego odcinka raz to pewnie będzie pewnie 3000 na podjeździe po to żeby za chwilę przejść na powiedzmy 1500 natomiast co do jazdy autostradą z przepisową prędkością wg. prędkościomierza to ciekawie to wygląda SBD bez DPF testując nocą (potrzebne są światła auta z tyłu) 140 km/h 2350 obr/min czyli 6-ty bieg - wyraźne drobne cząstki sadzy objawiające się mgiełką widzianą promieniu światła auta jadącego za nami (w dzień całkowicie niewidoczne zjawisko) ta sama prędkość ale na 5-tym biegu czyli obroty około 2600 całkowity brak tego zjawiska w jednym i drugim przypadku stała prędkość po równej drodze miesiące temu wspominałem, że przepisową prędkość autostradą wolę przejechać na 5-tym biegu jak na 6-tym bo to "dobijało" mojego SBD jakie obroty utrzyma przy 140 km/h SBD z CVT ? Edytowane 24 Września 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 jakie obroty utrzyma przy 140 km/h SBD z CVT ? Przy licznikowych 140 - ciut poniżej 2500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 140 km/h 2350 obr/min czyli 6-ty bieg - drobne cząstki sadzy o 2600 całkowity brak tego zjawiska bo przy obrotach w ok. 2200 i wysokim biegu DPF jest wypalany najefektywniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 w 2.0i przy 140 km/h na 6 biegu jest troche wiecej niz 3000obr. Biorac pod uwage fakt ze sbd nie kreci sie do 6,5k obr , to obroty jak na diesla wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) ... przepisową prędkość autostradą wolę przejechać na 5-tym biegu jak na 6-tym bo to "dobijało" mojego SBD Mam tak samo jak Ty. Nawet w mieście rzadko zapinam 4-kę. Edytowane 24 Września 2015 przez andgoldi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 140 km/h 2350 obr/min czyli 6-ty bieg - wyraźne drobne cząstki sadzy objawiające się mgiełką widzianą promieniu światła auta jadącego za nami (w dzień całkowicie niewidoczne zjawisko) ta sama prędkość ale na 5-tym biegu czyli obroty około 2600 całkowity brak tego zjawiska w jednym i drugim przypadku stała prędkość po równej drodze sorry pomyliłem prędkość to jest przy 130 km/h bo przy obrotach w ok. 2200 i wysokim biegu DPF jest wypalany najefektywniej. najefektywniej to 4-ty bieg 2000-2200 obr/min, prędkość około 80-90 km/h spaliny są na tyle ciepłe, że DPF ma wymaganą temperaturę a sam silnik pracuje nie wysilony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się