Skocz do zawartości

Outback Diesel - silnik do wymiany - Ratunku!


sokol123

Rekomendowane odpowiedzi

 

W SBD z 5MT wystarczy posłuchać silnika żeby jeździć tak samo.

 

dla nie których to "wyższa szkoła jazdy".

Niemniej prawdą jest, że z 5MT trzeba bardziej uważać na poziom obrotów.

 

Zgadza się. Ale jadąc np na autostradzie z prędkością 2500 rpm na piątce, jeśli zaczyna się niewielki podjazd - raczej nikt nie wymyśli, aby redukować. A CVT w takich warunkach podbija obroty -  w okolice 2,8 - 3 krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jadąc np na autostradzie z prędkością 2500 rpm na piątce, jeśli zaczyna się niewielki podjazd - raczej nikt nie wymyśli, aby redukować. A CVT w takich warunkach podbija obroty -  w okolice 2,8 - 3 krpm
 

 

to jest największa zaleta takiej skrzyni, daje możliwość błyskawicznego dostosowania optymalnych obrotów do żądanej prędkości 

 

 

jadąc po płaskim 90 czy 100 km/h jakie obroty silnika będzie utrzymywała CVT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe po płaskim np na tempomacie utrzymuje minimalne możliwe obroty (ok 1800 przy 100, przy mniejszych prędkościach nawet ok 1400). Ale każdy NAJMNIEJSZY podjazd czy próba przyspieszenia i 2200 to absolutne minimum jakie się pojawia, a 2800 czy 3200 nie należy do rzadkości

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie mam pytanko-czy wd. waszej organoleptycznej wiedzy diesel boxer z roku 2014/15 jest wolny od wcześniejszych wad?Wiem,że mało kto zrobił świeżym subarakiem większy przebieg żeby móc to sprawdzić ale może macie jakąś wiedze w tym temacie?Planuje się u mnie w rodzinie zakup co prawda forka ale z rocznika 2014 lub 2015 w automacie z dieslem no i zastanawiamy się czy nie będzie to mina.Auto ma być używane ok 5 lat.Przebieg w tym czasie ok. 200.000km

Tak naprawde nie wiadomo jak jest z tymi nowymi sbd bo mało kto obecnie je kupuje- internetowe wpisy oraz prasa motoryzacyjna zrobiły swoje - ludzie boja sie aut z tym silnikiem. Za 2 -3 lata bedzie wiadomo czy poprawili tego diesla czy nie. Ja bym nie kupował z jednej prostej przyczyny. Auto jezdzi naprawde fajnie ale spadek wartosci jest gigantyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynia CVT podbija obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu do 4000 a nawet ciut powyżej. Staram się jeździć spokojnie, ale czasem trzeba depnąć i wtedy słychać ten przyjemny pomruk... Mam nadzieję, że skrzynia wie co robi.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ale jadąc np na autostradzie z prędkością 2500 rpm na piątce, jeśli zaczyna się niewielki podjazd - raczej nikt nie wymyśli, aby redukować. A CVT w takich warunkach podbija obroty -  w okolice 2,8 - 3 krpm

To prawda. Ale w CVT masz (matematycznie) nieskończoną ilość przełożeń i możesz 'zredukować' o dowolną część. W 5MT musiałbyś zrzucić na IV i wtedy miałbyś już 3500-4000RPM (tyle się kręci, jeśli sobie dobrze przypominam, na IV przy ok. 130km/h) Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynia CVT podbija obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu do 4000 a nawet ciut powyżej.

 

Przy dynamicznym tak. Dokręca  w okolice 4200 - 4300, a po zmianie chyba nigdy nie jest mniej jak 3400 ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że tak jak do sprzęgła gdzie kierowca musiał być kompatybilnym z samochodem tak i do używania SBD  jest i musi być przestrzegana specjalna instrukcja obsługi której najdrobniejsze nieprzestrzeganie może spowodować kabuuum. Chyba jednak nie o to chodzi ale ja pewnie się mylę i zaraz mi ktoś to udowodni. :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że tak jak do sprzęgła gdzie kierowca musiał być kompatybilnym z samochodem tak i do używania SBD  jest i musi być przestrzegana specjalna instrukcja obsługi której najdrobniejsze nieprzestrzeganie może spowodować kabuuum. Chyba jednak nie o to chodzi ale ja pewnie się mylę i zaraz mi ktoś to udowodni. :yahoo:

 

 

powyższe uwagi dotyczą każdego współczesnego diesla. Tylko nie każdy o tym mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzę, że tak jak do sprzęgła gdzie kierowca musiał być kompatybilnym z samochodem tak i do używania SBD  jest i musi być przestrzegana specjalna instrukcja obsługi której najdrobniejsze nieprzestrzeganie może spowodować kabuuum. Chyba jednak nie o to chodzi ale ja pewnie się mylę i zaraz mi ktoś to udowodni. :yahoo:

 

 

powyższe uwagi dotyczą każdego współczesnego diesla. Tylko nie każdy o tym mówi.

 

 

Ogromna większość diesli nie ma konstrukcji boksera więc jednak pewna specyfika tutaj jest. Są konstrukcje mniej i bardziej udane ale często psuje się akurat co innego niż w SBD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

problem jest inny i podejrzewam ze wibrację niszcza wał ...

 

Tak zniszczyła silnik moja sio. Jeździła ponad 15 tys km z walniętą dwumasą. Przeciągnięta wymiana oleju dobiła auto :facepalm:

 

 

 

to w trybie auto obroty są wyższe ...

 

Też mnie to zaskoczyło. Na A4 jadę spokojnie 140 wg GPS i mam obroty 2500 w trybie auto i 2300 w manualu :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z drugiej strony w OBK SBD 6MT były podobne obroty więc gdzie te oszczędności z tytułu CVT...
 

 

oszczędnością jest optymalne wykorzystanie silnika przy każdej zadanej prędkości - to cecha CVT specyficzna dla tej skrzyni 

 

momentalne zwiększenie obrotów jak potrzeba jak i momentalne zejście w dół jeśli takie są wystarczające w trybie ciągłym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam na myśli praktykę a nie zapis katalogu

 

ale to właśnie jest praktyka, jadą skrzynia manualną

- nie zmieniasz biegów tak często jak np. CVT czy nawet DSG

- jadąc manualem nie dobierzesz tak dokładnie optymalnych obrotów silnika do prędkości

 

powiedzmy lokalna droga w lekko pofałdowanym terenie, jadący manualem ma włączoną cały czas 4 i jedzie stałą prędkością na 2200 obr/min

dla wygody nie zmienia biegu bo taka prędkość obrotowa wystarcza żeby auto nie męczyło się na lekkich podjazdach ale jest zbędna w przypadku zjazdów jak i jazdy po płąskim

 

CVT będzie dobierało najbardziej optymalne obroty dla każdego odcinka raz to pewnie będzie pewnie 3000 na podjeździe po to żeby za chwilę przejść na powiedzmy 1500

 

natomiast co do jazdy autostradą z przepisową prędkością wg. prędkościomierza to ciekawie to wygląda SBD bez DPF testując nocą (potrzebne są światła auta z tyłu)

 

140 km/h 2350 obr/min czyli 6-ty bieg - wyraźne drobne cząstki sadzy objawiające się mgiełką widzianą promieniu światła auta jadącego za nami (w dzień całkowicie niewidoczne zjawisko) ta sama prędkość ale na 5-tym biegu czyli obroty około 2600 całkowity brak tego zjawiska

w jednym i drugim przypadku stała prędkość po równej drodze

 

miesiące temu wspominałem, że przepisową prędkość autostradą wolę przejechać na 5-tym biegu jak na 6-tym bo to "dobijało" mojego SBD

 

jakie obroty utrzyma przy 140 km/h SBD z CVT ?  ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

140 km/h 2350 obr/min czyli 6-ty bieg - wyraźne drobne cząstki sadzy objawiające się mgiełką widzianą promieniu światła auta jadącego za nami (w dzień całkowicie niewidoczne zjawisko) ta sama prędkość ale na 5-tym biegu czyli obroty około 2600 całkowity brak tego zjawiska w jednym i drugim przypadku stała prędkość po równej drodze
 

 

sorry pomyliłem prędkość to jest przy 130 km/h


 

 

bo przy obrotach w ok. 2200 i wysokim biegu DPF jest wypalany najefektywniej.
 

 

najefektywniej to 4-ty bieg 2000-2200 obr/min, prędkość około 80-90 km/h

 

spaliny są na tyle ciepłe, że DPF ma wymaganą temperaturę a sam silnik pracuje nie wysilony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...