Skocz do zawartości

ajwar

Użytkownik
  • Zawartość

    82
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ajwar

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    lubuskie
  • Auto
    OBK 2,0D CVT MY13
    XV 2,0i CVT MY16
    (był:Forester 2,0i MY06)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ajwar

    dławnienie forester 125km

    u mnie w forku 2,0 MY2005 miałem taki problem, okazało się że to przepustnica czy coś takiego - po czyszczenie problem znikał. Znów się pojawiał jak jakieś paliwo kiepskie było. Ciekawe że nigdy nic takiego się nie działo, jak na zachodnim paliwie jeździłem.....
  2. ajwar

    webasto w OBK 2,0D - problemy

    proszę bardzo, wysyłam na priv a tak sobie myślę przy okazji, że też mam skórę i to dokładaną, a nie fabryczną i ogrzewanie foteli działa bez zarzutu....... czyli może u Ciebie jest ten sam problem - ktoś dołączył w webasto dogrzewanie w czasie jazdy i to wysyła jakiś błąd
  3. ajwar

    webasto w OBK 2,0D - problemy

    Dzięki. ASO które montowało brało się za to 3 razy - nic. Niemiecki serwis w sumie zwrócił tylko/aż uwagę, że to na pewno problem źle zamontowanego webasto. Wczoraj pojechałem do serwisu webasto w Poznaniu na ul.Wołowskiej. Okazało się że "jeden kabelek za dużo" podłączony był i robił problemy na linii webasto-komputer. Właściciel widać, że zna się na rzeczy, dobry fachowiec. Kabelek odłączony, problem zniknął. Nic nie mruga wszystko działa. Super. Jestem szczęśliwy. Warto było czekać 3lata.
  4. Dobry wieczór! Jeżdżę już trzeci rok tym autem i wszytko jest ok, poza tym że zawsze w zimę jak temp. spada poniżej +5-6stopni, zaczyna mrugać mi kontrolka check engine. Auto odebrałem z krajowego salonu Subaru z już zamontowanym Webasto Thermo Top C Demo z pilotem Telestart T100 HTM. Nawet próbowałem w tamtejszym serwisie to naprawić, ale jak zajechałem to akurat się cieplej zrobiło i kontrolka nie świeciła. Później próbowaem jeszcze przy okazji przeglądu w serwisie niemieckim, gdzie też ręce rozłożyli, bo to "przyczyną jest źle podłączone webasto". Więc tak jeździłem aż do teraz, bo do migania przywykłem, webasto działało,a żadnych innych objawów poza kontrolką migającą nie było. Ale tydzień temu na terenie Niemiec: 1/kontrolka checkengine zapaliła się na stałe, 2/przestał działać tempomat (kontrolka migająca) 3/zaczęła świecić kontrolka (!) z informacją że awaria hamulca parkingowego. Auto poza tym zachowywało się bez zarzutu. Podjechałem do najbliższego serwisu (Frankfurt) gdzie poinformowano mnie, że przyczyną jest webasto i że jednak trzeba to poprawić bo ostatni epizod mógł być potencjalnie niebezpieczny. Odłączono webasto, skasowano błędy, podłączono webasto z powrotem i znów jeżdżę, z migającym checkengin... Postanowiłem więc coś z Tym zrobić. Proszę o pomoc, info, pomysły. Co robić, czy nic nie robić i jeździć dalej. Auto mam na gwarancji do 27.02.2017
  5. Dobry wieczór! Jeżdżę już trzeci rok tym autem i wszytko jest ok, poza tym że zawsze w zimę jak temp. spada poniżej +5-6stopni, zaczyna mrugać mi kontrolka check engine. Auto odebrałem z salonu Subaru w Mikołowie z już zamontowanym Webasto Thermo Top C Demo z pilotem Telestart T100 HTM. Nawet próbowałem w tamtejszym serwisie to naprawić, ale jak zajechałem to akurat się cieplej zrobiło i kontrolka nie świeciła. Później próbowaem jeszcze przy okazji przeglądu w serwisie niemieckim, gdzie też ręce rozłożyli, bo to "przyczyną jest źle podłączone webasto". Więc tak jeździłem aż do teraz, bo do migania przywykłem, webasto działało,a żadnych innych objawów poza kontrolką migającą nie było. Ale tydzień temu na terenie Niemiec: 1/kontrolka checkengine zapaliła się na stałe, 2/przestał działać tempomat (kontrolka migająca) 3/zaczęła świecić kontrolka (!) z informacją że awaria hamulca parkingowego. Auto poza tym zachowywało się bez zarzutu. Podjechałem do najbliższego serwisu (Frankfurt) gdzie poinformowano mnie, że przyczyną jest webasto i że jednak trzeba to poprawić bo ostatni epizod mógł być potencjalnie niebezpieczny. Odłączono webasto, skasowano błędy, podłączono webasto z powrotem i znów jeżdżę, z migającym checkengin... Postanowiłem więc coś z Tym zrobić. Proszę o pomoc i informację co można z tym zrobić. Auto mam na gwarancji do 27.02.2017
  6. ajwar

    XV 2016

    prawie żaden - 2300km
  7. ajwar

    XV 2016

    Wszytko to bardzo ciekawe co piszecie, widzę że XV wzbudza sporo emocji. Ja jeżdże nim prawie codziennie ale mniej niż żona, bo to taki nasz wołek roboczy -szkoła, zajęcia pozaszkolne,praca, zakupy itp.Na trasy jest OBK. W takim trybie jazdy ciężko zejść tym autem poniżej 10litrów. Nie piszę tego z oburzeniem ale wcześniej gdzieś czytałem że spalanie 8. W sumie to tylko odczyt z komputera, jeszcze anie razu nie przeliczałem spalonych litrów na przejechane km. Ma ktoś 2,0i CVT 2016? podobne wrażenia?
  8. ajwar

    System start/stop

    a ja dziś rano zauważyłem, że system odżył - zgasił silnik, ale dopiero po przełączeniu skrzyni na P. A wcześniej wydaje mi się że gasił jak tylko do zera wyhamowałem
  9. ajwar

    System start/stop

    A u mnie to się chyba zepsuło, bo zadziałało kilka razy w jakiś dziwnych okolicznościaćh, silnik sam odpalał bez sensu i zniknęło na szczęście. Poza tym p[odobno serwis może to wyłączyć, ale na zawsze.
  10. ajwar

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    Ja właśnie pierwsze 2tys km XV 2,0i przekroczyłem. Autko fajne, ale na trasie bardzo mocno reaguje na drogę i ruchy kierownicą, wręcz skacze jak ping-pong i wychyla się na zakrętach. W przyszłym sezonie Geolandary pójdą precz, zamienie je na jakieś dobre szosówki. Zastanawiam się czy nie wziąć felg większych i niższy profil kapci. Ma tak ktoś? W OBK po zamianie G95 na deszczówki Michelina jeździ się o wiele lepiej......
  11. ajwar

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    podobno szkoły docierania, tu na forum gdzieś nawet czytałem, koledzy radzili "na ostro" - podobno auto potem żwawsze jest A sprzedawca w salonie to w ogóle zapewniał że silnik dotarty na hamowni No ale teraz to mam wątpliwości....i strach mnie obleciał., że teraz olej będzie brał
  12. ajwar

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    Już wyjaśniam: był (i jest nadal) sobie OBK 2,0D CVT - radzi sobie doskonale w tych naszych warunkach, a i w mieście zaparkowanie nim to dla mnie żaden kłopot (żonie trochę trudniej). Ponieważ potrzebne było drugie auto, to chcieliśmy coś mniejszego. A że markę już mieliśmy wybraną....to jedynym słusznym wyborem był XV. No bo rozwiązanie typu OBK + OBK lub OBK+ Forester wydały nam sie niepraktyczne idroższe. Uprzedzam pytanie o Levorga i BRZ - za niskie ;-)
  13. ajwar

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    pomijając różnice w silnikach (diesel vs. benzyna) jaka to różnica czy tą samą trasę pokona OBK czy XV ? XV wbrew pozorom nie ma aż tak dużo miejskich cech, fakt to najmniejsze z dostępnych w UE (z małym wyjątkiem) Subaru ale patrząc na wielkość to jeden z większych kompaktów na rynku to naprawdę nie jest małe miejskie autko swoja droga to sprawdziłbym z ciekawości jak daleko od przodu auta siedzi kierowca w OBK i XV bo coś mi się wydaje, że będą to zbliżone wyniki dla mnie XV to świetne auto w trasy, niemalże optimum tego co mogę sobie wymarzyć, może linia dachu mogła by być parę cm niżej, dla kogoś kto lubi kompakty - ja osobiście źle się czuje w innych autach - XV wydaje się być zaprojektowany "pod kierowcę" reszta przestrzeni jest ułożona pod niego za tą cechę XV uwielbiam nie mam "zbędnych kg, litrów czy cm za sobą", kierowca nie jest "wciśnięty" gdzieś na przodzie celem wykorzystania jak największej przestrzeni za nim dla kogoś kto lubi jeździć, użytkuje auto w różnorakich warunkach projekt Subaru o nazwie XV jest niemalże bezkonkurencyjny ale "nie ma róży bez kolców" rozczarowaniem jest/była słaba jakość wykonania, dramatyczny brak wsparcia gwarancyjnego cały czas zadaje sobie pytanie co innego zamiast Subaru XV i mimo wszytko wracam do tego auta a dla mnie optimum to XV na co dzień a OBK w trasę bo mam takie potrzeby - dwa auta potrzebne w moim rodzinnym układzie, ale nie zawsze obydwa są w ruchu. Ketivv chyba odczytał mój wpis jako krytykę XV, a on naprawdę mi pasuje.
  14. ajwar

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    W zasadzie to źle napisałem, że auto do miasta - mieszkam pod miastem, na przysłowiowym zadupiu pod lasem, droga leśna/polna ok 1,5-2km do najbliższego asfaltu. Ta trasa codziennie przynajmniej po 2x tam i z powrotem. Praca i sporo spraw codziennych w mieście, szkoła w sąsiedniej wsi, więc pracy to auto ma sporo, szkoda było krążownika imieniem OBK..... Porównania do MY14 nie mam.
  15. ajwar

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    2,0i CVT - auto przyprowadzone, zrobiłem 450km po trasie (70% autostrada) i ok 100 po mieście. Nie mam teraz czasu za wiele, ale wrażenia bardzo pozytywne. Dosyć sztywne zawieszenie, co akurat przy krótkim wysokim aucie wspomaga trakcję na zakrętach,przyspieszenie wystarczające, ale wolę OBK z jego 350Nm jeśli mam wykonać jakiś manewr. Na autostradzie myślałem, ze będzie gorzej, głośniej i w ogóle....Do 140/h całkiem cicho, potem trochę głośniej, ale wydaje mi się że w sporej części za ten hałas odpowiadają Geolandary i relingi na dachu. Kilka odcinków po 180/h jechałem- autko prowadzi się pewnie, aczkolwiek w porównaniu z OBK jakieś wrażliwsze na kierownicy się wydaje (pewnie kwestia masy i wielkości). Mogę je śmiało porównać jeśli chodzi o trakcję, przyspieszenie i zawieszenie do mojego Forka II z 2006 z silnikiem 2,0. Wniosek: OBK na trasę, XV po mieście. Jakby co to pytajcie, w wolnej chwili napiszę
×