Jump to content

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Recommended Posts

Oto zakładam nowy wątek poświęcony eksploatacji i używaniu na co dzień fajnego i interesujacego auta jakim jest Subaru Outback 6 generacji [wg kodu modelowgo - BT]  z rocznika produkcyjnego 2021.

 

Muszę na początku napisać, że w Outbacku obecnej generacji zapatrzyłem się jakiś rok temu, wówczas też miałem okazję go przetestować przez weekend i wówczas też to auto bardzo mi się spodobało.

Po prostu zagrało na całej linii. Koncept samochodu, komfort, jego analogowa charakterystyka, swoista wyjątkowość, potwierdzona zresztą faktem, że od tego czasu nie widziałem ani jednego outbacka tej generacji na ulicy:P.

 

To wszystko spowodowało, że zachciało mi się tego auta i to bardzo.

 

Spokojne auto na niespokojne czasy.

 

Szczęśliwym zbiegiem kilku okoliczności jest i bohater tego wątku:

 

 

Outback 6 generacji to wersja 2,5i Platinium w kolorze Crystal Black Silica [D4S], z czarnym wnętrzem.

 

Z akcesoriów dokupiona została wykładzina bagażnika oraz listwa ochronna progu tylnego zderzaka.

 

Przed odbiorem samochód został zabezpieczony powłoką cermiczną 5-cio letnią ULTRACOAT oraz wykonana została konserwacja podwozia wg technologii WAXOYL.

Można sie zderzać z rzeczywistością naszych dróg.

 

Samochód ma mi służyć w pracy więc będzie pokonywał ponadprzeciętne jak na Subaraczka przebiegi. Szacuję że w ciągu roku zrobi ok 50tys km, a zamierzam go użytkować przez 3-4 lata. Trochę czasu razem zatem spędzimy i liczę na to że będą to miłe, bezstresowe i komfortowe kilometry.

 

Pomyślałem, że taki wątek eksploatacyjny na forum może zaciekawić wiele osób bo materiałów na temat tej generacji Outbacka u nas niewiele, a jak są to raczej rozproszone, szczątkowe i takie raczej chwilowe.

 

Plany:

Najbliższe plany związane są z zakupem nowych alufelg które przejmą funkcję kół letnich, gdzie OEM-y trafią na zimówki.

Tu myślę nad jakimś grafitowym BRAID’em FULLRACE A, albo OZ RALLY RACING. Chciałbym pozostać przy oemowej szerokości i to jest trochę problematyczne bo felgi oem to 7 cali, pod oponę 225.

Aftermarkety są dostępne jako standard od 8cali, a wszystko co węższe tylko na zamówienie.

Na szczęście czas mam do przyszłej wiosny więc coś się wymyśli.

 

CDN...

 

image.thumb.jpeg.31a8f5d0000b6699eb8bbf84344a030e.jpeg

 

 image.thumb.jpeg.fe018f3a47db5057f4d28fb63c967d3c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.39cac4f39da389b848a5feb808b2f004.jpeg

 

 

 

image.thumb.jpeg.9d93612f3ca75fe4017f23f35e5c6bba.jpeg

 

image.thumb.jpeg.91db10a2c8510fc234cd1889c1447d01.jpeg

 

image.thumb.jpeg.23e068a7b19966e3aa784c3b73dadab0.jpeg

 

image.thumb.jpeg.bf21337033ad9cb7ea591cc064a21770.jpeg

 

 

 

image.jpeg

  • Like 14
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz gratki auta, niech się sprawuje! :)

 

Sam myślę o takim jako o "planie B" (jeżeli zamówione auto z jakichś powodów nie dotrze na czas,tj. do przełomu 2022/23, kiedy muszę zrealizować zakup)

 

Tylko z felgami zrobiłbym dokładnie naodwrót. OEM'y zostawiłbym jako letnie, a na zimę kupiłbym jakieś fajne 17'ki. Felgi diamond-cut bardzo szybko "korodują" nawet przy minimalnych uszkodzeniach, dlatego słabo nadają się na warunki zimowe

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Chciałbym pozostać przy oemowej szerokości i to jest trochę problematyczne bo felgi oem to 7 cali, pod oponę 225.

Aftermarkety są dostępne jako standard od 8cali,


Kupiłem do OBK MY15 felgi 18 x 8, ET 45 i założyłem na nie fabryczne opony. Nie było żadnego problemu - opony ładnie leżały.

Duży plus zestawu o powyższych parametrach polegał na tym, że koło wyszło na zewnątrz (ale nie wystawało z nadkola), co znacznie poprawiło wygląd OBK. 
 

19 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Tylko z felgami zrobiłbym dokładnie naodwrót. OEM'y zostawiłbym jako letnie, a na zimę kupiłbym jakieś fajne 17'ki. Felgi diamond-cut bardzo szybko "korodują" nawet przy minimalnych uszkodzeniach, dlatego słabo nadają się na warunki zimowe


Po trzech zimowych sezonach  na oemowych felgach najpierw w OBK, potem po kolejnych trzech w XV nie mogę potwierdzić tej teorii.

7B1B90B4-6A1C-4FAD-817F-C8ADBA6BFDDE.jpeg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, spawalniczy napisał:


Kupiłem do OBK MY15 felgi 18 x 8, ET 45 i założyłem na nie fabryczne opony. Nie było żadnego problemu - opony ładnie leżały.

Duży plus zestawu o powyższych parametrach polegał na tym, że koło wyszło na zewnątrz (ale nie wystawało z nadkola), co znacznie poprawiło wygląd OBK. 
 


Po trzech zimowych sezonach  na oemowych felgach najpierw w OBK, potem po kolejnych trzech w XV nie mogę potwierdzić tej teorii.

7B1B90B4-6A1C-4FAD-817F-C8ADBA6BFDDE.jpeg

 

Dzięki za podpowiedź. Faktycznie 8cali jest ok.

 

Widzę oczami wyobraźni^_^ oz rally racing. Znalazłem je na razie tylko na foresterze ale daje pogląd że wygląda interesująco.

SmartSelect_20220507-135302_Opera.jpg

SmartSelect_20220522-114049_Opera.jpg

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pisałem, że przed odbiorem auto zostało zakonserwowane technologią Waxoyl.

 

Konserwacja o charakterze wosku w kolorze czarnym, profile wosk bezbarwny

Do konserwacji zdjęte zostały osłony podwozia.

 

 

 

image.thumb.jpeg.495f3f51dd7d939bd0b63d8204ae4f8e.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.236a037952e2906e8a146c2cf0218b83.jpeg

 

image.thumb.jpeg.1614d00cedae5bc53ae919de2a6924df.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b09dadea30f433fa751613a39418e2d2.jpeg

 

image.thumb.jpeg.eb60d9f3a5156d75d7a6e17200663ea3.jpeg

 

image.thumb.jpeg.42daf60e7855c015e961f15b90b73273.jpeg

 

image.thumb.jpeg.80bdfd768e580a0765531e7b94633430.jpeg

 

image.thumb.jpeg.6d52b80e7af9efc2a5bbc7e44a1ade4a.jpeg

 

image.thumb.jpeg.731a2328cd50ed0d48759812d5f054c4.jpeg

 

 

 

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Pisałem, że przed odbiorem auto zostało zakonserwowane technologią Waxoyl.

 

Konserwacja o charakterze wosku w kolorze czarnym, profile wosk bezbarwny

Do konserwacji zdjęte zostały osłony podwozia.

 

fajnie, orientacyjny koszt?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.05.2022 o 10:40, VEC napisał:

na pewno odroczyłeś to w czasie, ale... czekam na pierwszą rdzę :mrgreen: :biglol:

 

Może nie bedzie tak źle. :rolleyes:

 

 

Tymczasem pojeździłem trochę w ostatnich dniach, poznaję auto, jego reakcje na codzienne użytkowanie i j podtrzymuję stanowisko, że to świetny, komfortowy wóz. No i że jestem nim oczarowany absolutnie.

W ostatnich 15-tu latach miałem 6 nowych aut ale żaden z nich mi tak nie odpowiadał jako całokształt. OBK ma zdecydowanie "to" coś. Trudne do sparametryzowanie, ale tam jest.

 

I tak to poznając samochód, jeżdżąc nim tu i tam,  na liczniku pojawił się pierwszy tysiak.

 

image.thumb.jpeg.fc631bafc2f45753e64890dc5e81defb.jpeg

 

 

 

Spalanie wspomnę, w tym momencie wyłącznie z kronikarskiego obowiązku, raczej jako ciekawą notatkę. Później przyjdzie czas na bardziej rozbudowaną analizę bo rejestruję spalanie w apce Fuelio. Także będą wykresy;)

No ale do rzeczy. Otóż auto z dwóch tankowań wykazało średnie spalanie 7,8l/100km, przy czym jadąc po "skandynawsku" na krajówkach można zejść poniżej 7l. 

 

image.thumb.jpeg.4a1438743c7df6c5687366d7ea5da548.jpeg

 

 

 

 

Z obserwacji użytkowych z pierwszych kilometrów:

- na postoju wrzucanie D, R lub przechodzenie na P czuć pod tyłkiem załączanie, rozłączanie napędu, tak analogowo

- ruszanie z parkingu - jak zaciągnięty jest "ręczny", wrzuca się na D, puszczam hamulec nożny i auto stoi i czeka na muśnięcie gazu by automatycznie zwolnić ręczny i ruszyć. OK, tak to się robi, tyle że tu to muśnięcie gazu powoduje, że auto moim zdaniem ciut za agresywnie rusza, tak nadpobudliwie. Z poprzednich aut pamiętam że takie ruszanie było bardziej płynne takie pełzanie. A OBK rusza zdecydawnie, niczym uszczypnięta żaba. Ech ten gen rajdowy:biglol: Nie wydłubiesz DNA.

- trudno wyczuć krańcową pozycję kierownicy tzn manewrując na parkingu i kręcąc do oporu cały czas idzie lekko aż do pojawienia sie nagłego stuknięcia wieszczącego, że już dotarło się do końcowej pozycji. W innych autach te ostatnie milimetry ruchu kierownicą sygnalizowane były przez mechanizm większym oporem. Łatwo wyczuć że jesteś blisko krańca przekładni. A w OBK kręcisz, kręcisz z taką samą siłą i łup. Koniec. Może trzeba  się jeszcze wjeździć i wyczucie przyjdzie z czasem.

- auto jest przyjemnie wyciszone i ładnie pachnie

- jedzie kojąco

- no i wciąż nie spotkałem drugiego obk tej generacji na ulicyB)

 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co do ruszania z ręcznego i kręcenie kierownicą to samo mam w Black Bandit. Wspomaganie elektryczne więc nie ma się co dziwić. Tylko spalanie jakoś 4 litry mam większe :facepalm:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dirkdiggler said:

 

I tak to poznając samochód, jeżdżąc nim tu i tam,  na liczniku pojawił się pierwszy tysiak.


Czy będziesz wymieniał olej po dotarciu silnika? Jeśli tak to jaki olej będziesz wlewał?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ivo napisał:


Czy będziesz wymieniał olej po dotarciu silnika? Jeśli tak to jaki olej będziesz wlewał?

Tak, olej wymienię za chwilę, a co do typu i marki to się zobaczy co tam ASO poleci.

 

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, kriskristoffers napisał:

Zresztą @K0 MAR Ci opowie sporo o olejach, bo się chłop zna :)

Pod warunkiem, że przeczytał cały wątek olejowy :P

 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Aga napisał:

Pod warunkiem, że przeczytał cały wątek olejowy :P

Łatwiej przeczytać w całości "W poszukiwaniu straconego czasu" niż wątek olejowy. BTW dotyczy to wszystkich forów motoryzacyjnych, na które zaglądałem, nie tylko subarowego.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sartek napisał:

Łatwiej przeczytać w całości "W poszukiwaniu straconego czasu" niż wątek olejowy. BTW dotyczy to wszystkich forów motoryzacyjnych, na które zaglądałem, nie tylko subarowego.

Warunkiem bycia pełnoprawnym forumowiczem The Forum jest przeczytanie całego wątku olejowego i uzyskanie zaliczenia :P

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, kriskristoffers napisał:

Tylko spalanie jakoś 4 litry mam większe :facepalm:

Czas na dietę :P

 

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Aga napisał:

Warunkiem bycia pełnoprawnym forumowiczem The Forum jest przeczytanie całego wątku olejowego i uzyskanie zaliczenia :P

 

Każdy coś uważa, jednocześnie będąc przekonanym, że reszta nie ma racji - zaliczyłem? ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...