Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.07.2022 o 14:52, dirkdiggler napisał:

Podaję dla potomnych nr części  TPMS:  28103FL002 lub 28103FL003.

 

Koszt w ASO to solidne  470pln/szt plus programowanie.:facepalm: . Także szanować TPMS-y.

Nie da sie tego załatwić poza ASO?  Przeciez to jest rozbój w biały dzień.  Tez teraz chciałbym kupić dodatkowy komplet kól.

 

P.S. 3 lata temu do Stingera kupowałem felgi 19" OEMowe w aso za 1200 zl/szt. i tpmsy za 700 zł/ kpl! Brutto ! I nie musialem jeszce placic za programowanie. Dowiozłem opony i zmontowali w gratisie. Można...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W ten wątek będę wrzucał zdjęcia porównawcze OBK z innymi autami które napotkam gdzieś w podróży.

 

Im więcej takich porównań bezpośrednich tym bliższy jestem wnioskowi, że OBK nie można porównać z żadnym innym autem na rynku. Jest to twór na swój sposób wyjątkowy, osobliwy gabarytem, proporcjami i rysunkiem.

 

Zacznę od porównania, które było już w innym wątku, mianowicie zestawienie parkingowe z Volvo V90 CC oraz Tiguanem i XC60.

 

20220720_182701.thumb.jpg.d7b653e8c08e2aca6cbec9c22b131e53.jpgimage.thumb.jpeg.d22814836b49310d29e22813fc338ed9.jpeg

 

20220720_182644.thumb.jpg.8d5b388b96cc1478f18ca7ffb197cf45.jpg

 

Udało mi się zamontować akcesoryjne chalapacze. Montaż możliwy na podwórku bez ściągania kół.

 

 

image.thumb.jpeg.7be80d9b19386f838ea7e7c3e62eeee3.jpeg

 

image.thumb.jpeg.5f4f74cda82b616ad4473347c10f3874.jpeg

 

image.thumb.jpeg.1cb96035b84fdeb436abbd5c6bbbe537.jpeg

 

image.thumb.jpeg.afee899ee89b619c8a84f09e9cd397c7.jpeg

 

Oprócz tego zrobiłem sobie kilka zdjęć referencyjnych zabezpieczonego woskami podwozia. Będę co roku wrzucał aktualizację jak się ta woskowa warstwa sprawuje. 

Korozja najszybciej wchodzi na tylną belkę zawieszenia i okolice, a że dostęp łatwy to można śledzić co się dzieje (mam nadzieję że niewiele się będzie działo).

Belka i okolice zabezpieczone woskiem bezbarwnym Innotec, cała reszta czarnym Waxoil, profile bezbarwnym Waxoil.

 

 

image.thumb.jpeg.55ab022eb491898b3ab8fc249a48b4bb.jpeg

 

image.thumb.jpeg.7b24c7bd663a042283004e64f3014af3.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f763d7b66739e97c3a337377b8d285b1.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b15a2fb264cfd619462d5f098515eee2.jpeg

 

 

A tak to się zachowuje. Detailing level PRO:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zreazalizować dostawę dywaników Weathertech z Włoch. Także jak ktoś zainteresowany to można do nich pisać.

 

Dywaniki są dużo sztywniejsze i większe od oem-ów.

 

Oem-y są zrobione z miękkiej, elastycznej gumy, która dobrze dopasowuje sie do wnęk.

WT natomiast są sztywne jak dykta. Minusem tej sztywności jest to że mają swój nadany kształt i tak idealnie nie dopasowują sie do wnęk.

 

Większa powierzchnia znacznie lepiej chroni burty.

Przy oemowych dywanikach miejsce pod piętą prawej stopy,  nie jest chroniona wogóle i dywan w trakcie eksploatacji w tym miejscu się wyciera.

Weatehertech zachodzi również na podstopnicę.

 

Tylne dywaniki chronią  tunel środkowy także jak ktoś wozi dzieciaki to jest to jakiś dodatkowy plus.

 

Tylna mata jest w sumie podobna do oem jeśli chodzi o materiał. Jest bardziej elastyczny niż dywaniki kabinowe.

Mata była zwinięta do transportu więc potrzeba chwili by się odpowiednio ułożyła (teraz jest delikatne zafałdzenie).

 

Generalnie polecam i szkoda że nie są dostępne w dystrybucji u nas.

 

image.thumb.jpeg.f674c3709fe2f2907e0e4c6854beedac.jpeg

 

image.thumb.jpeg.1d2d7cfb1e8d5199f2ded3e01e29dd80.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a07f54af735d717b7b984fa1d7f0c821.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f28dc865fa27a4b231f1abed8b33dc8d.jpeg

 

image.thumb.jpeg.4d572a81ce35e0930889d1085a644802.jpeg

 

image.thumb.jpeg.88fe64d75a2da68d5ed0989e9c83a19e.jpeg

 

image.thumb.jpeg.41352129b02b9311b7fc39f981b6d804.jpeg

 

image.thumb.jpeg.779634ca573c85d8e52a88f3a420a534.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f750af1d3734c33b838139e7638d6f38.jpeg

 

image.thumb.jpeg.73c277de34f60cbd42469d1b697bccb8.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a10130841f4806a0da0ddc9de7ee9884.jpeg

 

image.thumb.jpeg.94398747eee4bd97951ce3ccb7dae104.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f28a5f29105d9e3c3b95c17c35014237.jpeg

 

image.thumb.jpeg.92d0320e041c394748aef66e27e8eaeb.jpeg

 

image.thumb.jpeg.491929c1bcc3f9a237650187a57b0a42.jpeg

 

image.thumb.jpeg.bf9123fe3ee2ff010b5a707d6f85a921.jpeg

 

 

 

Dodatkowo kilka słów o przygotowaniu bagażnika dachochowego.

Wersja Platinium OBK ma te fajne rozkładane relingi.

Są one lakierowane na srebrno i wyglądają dobrze jednak rysują się bardzo łatwo.

Po montażu na przymiarkę bagażnika zostały na nich ślady suwu bagażnika. 

Warto je dać do oklejenia folią ppf jak się dużo na dachu wozi. Dodatkowo można sam bagażnik okleić samoprzylepnym filcem (takich jakim wykleja się schowki.

Powoduje to dobry poślizg bagażnika w trakcie montażu oraz ograniczy porysowanie elementu samochodu.

 

image.thumb.jpeg.b0a4b290eb05722a781dbea75a689804.jpeg

 

image.thumb.jpeg.c382358578e90883653e5fa50227b2e7.jpeg

 

image.thumb.jpeg.605376d5f047a8670afefe54f2905055.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dirkdiggler napisał:

Generalnie polecam i szkoda że nie są dostępne w dystrybucji u nas.

Prezentują się świetnie.

 

Odezwałem się do nich i dostawy spodziewają się pod koniec września. Można się zapisać na listę i dadzą znać jak się pojawią.

 

Mam nadzieję, że przed zimą się wyrobią.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wrzucę aktualizację z tytułu przekroczenia pierwszej piętnastki na liczniku

 

image.thumb.jpeg.8afb8ef743523171c1ba4d3d9db6e733.jpeg

 

Z uwagi na dość sporo planowanych kilometrów związanych z wyjazdem wakacyjnym auto pojechało na oficjalny pierwszy przegląd tuż przed wyjazdem, czyli trochę szybciej niż książeczka serwisowa wskazuje bo przy stanie licznika 12 500km. I w sumie dobrze bo jak wróciliśmy do Polski to na liczniku było prawie 18tys km. 

 

Była to druga wymiana oleju (pierwsza przy 4tys km). Ale olej tym razem zalany to ENEOS SUSTINA 5W30. Mała buteleczka wzięta na ewentualne dolewki, co jak się okazało nie było potrzebne.

 

image.thumb.jpeg.37ed7f886d56cb30b6d38596f0c89db3.jpeg

 

Auto przygotwane do wyjazdu. Umyte, świeżo po przeglądzie. Można kręcić kilometry.

 

image.thumb.jpeg.ed91a25bc8e3585a906c95a7a5a73723.jpeg

 

Przejechane podczas prawie 3 tygodni ponad 5tys km, z boksem i 4 osobami na pokładzie. Czechy, Austria, Włochy. 

 

Jeśli kogoś interesuje spalanie z tekich wojaży to wyniosło ono 7,7l/100km - licznik wyzerowany przy wyjeździe.

 

Zresztą oczywiście posłużę się w tym miejscu statystykami z apki by pokazać jak się spalanie kształtuje od początku aż do dziś - czyli przez 18tys km.

Średnia z 7,68, komputer auta kalkuluje zaś AVG B z 9999km i pokazuje 7,7l/100km więc wskazania kompa vs rzeczywistość są bardzo zbliżone.

 

Niech przemówią wykresy. Ostatnie 9 tankowań na wykresie to wycieczka po Europie z boksem i 4-ma dorosłymi osobami na pokładzie, wypchanym bagażnikiem.

Teraz uwaga. W Europie podróżuje się generalnie wolno, prędkości >130km tylko w Polsce, Czechy trzeba się pilnować, AUstria wiadomo, a po Włoszech jeździliśmy głównie drogami lokalnymi które są bardziej urokliwe niż autostrady. Tempo jak u nas na krajówkach czyli 50-70 w większości, rzadko 90.

 

image.thumb.jpeg.27d4ae5701e137f2f06c231e13791e12.jpeg

 

Auto spisało się nieźle, jazda z boksem nie męczy do prędkości 120-130km/h  a Thule Motion XT nie odznaczał się nadmiernym hałasem. OBK sam w sobie aerodynamikę ma jaką ma i dodatnie bagażnika dachowego niewiele tu zmieniło. Zastosowanie belek zintegrowanych natomiast to pomysł genialny w swojej prostocie. Zakładanie i ściąganie boksa to chwilka.

 

Jazda autem po Europie to przyjemność i komfort, pod warunkiem że nie przekracza się tych 130-140km/h. Potem zaczyna być dość głośno. Auto ma duże lusterka, relingi, wysoko zawiszone nadwozie i to zaczyna grać swoja wietrzną melodię:rolleyes: Niskie auta są w te klocki dużo lepsze i zapewniaja lepszy komfort akustyczny.

 

Wiadomo, że pierwsze zauroczenie każdym autem mija z czasem, w trakcie codziennej eksploatacji odkrywa się szczegóły których nie sposób wychwycić na jeździe próbnej. Coś tam wyłazi z czasem. Zaskakuje w pozytywnym i negatywnym znaczeniu.

 

Jeśli chodzi o aspekty negatywne, które stanowią w moich oczach istotną kwestię to wymienię dwa:

 

- plastiki w środku potrafią zatrzeszczeć - głównie deska rozdzielcza ale i panele drzwi - jak się jedzie po drodze "tarce" to można usłyszeć jak to wszysko ze sobą pracuje - w skodzie, fordzie, vw nie pracowały, tu pracują, OK taki Subaru smaczek

- podatność na zarysowania zewnętrznych paneli którymi zabudowane jest dookoła auto - tu się zatrzymam na chwilę bo dla mnie chorobliwego detalisty i estety który każde auto utrzymuje w stanie bliskim fabrycznego jest to cios niespodziewany i bolesny.

Czarne plastiki zrobione są takiego tworzywa, które zarysowuje się pod paznokciem, wystarczy przejechać pazurem i zostaje krecha, nie potrzeba ani patyków, gałęzi czy  twardych elemetów metalowych. Wystarczy paznokieć, wystarczy otrzeć się spodniami jeansowymi i zostaje trwały ślad. Wiecie jak to będzie wyglądać po kilku latach eksploatacji? Te panele będą wygłądały jak nieszczęście obrypane siatką zarysowań których żaden detailowy cudowny eliksir nie usunie. A że paneli dużo to całe auto będzie się zużywać estetynie bardzo szybko. I to mi się nie podoba.

Moim zdaniem w aucie które nakierowane jest na aktywne użytkowanie, czasami napotkanie jakiegoś krzaka, zabudowa nadwozia czymś takim co od patrzenia się rysuje i jest jeszcze gorsz od piano black jest zupełnym przeciwieństwem tego co tam powinno być. Dlaczego Forestery i XV mają inne tworzywo, które tak łątwo się nie rysuje, a OBK dostał takie badziewie tego nie rozumiem.

 

Oczywiście te panele nie występują jako części zamienne (przynajmniej te ze zderzaków) i by je wymienić na nowe trzeba będzie kupić cały nowy zderzak. 

 

 

No ale co tam. NIe panelami człowiek żyje. Z czasem o nich zapomnę.

 

Ze spraw zasadniczych OBK to fantastyczne auto na codzień, funkcjonalne, rozsądnie palące, na swój sposób unikatowe (podczas wycieczki po Europie napotkałem tylko jednego w Wenecji), urzeka swoim charakterem i bardzo lubię nim jeździć.

 

Trochę ładnych okoliczność przyrody:

 

image.thumb.jpeg.87f0feccc331dac416aec624662ca914.jpeg

 

image.thumb.jpeg.80920a3e0206a5ea31abbbd075eb5494.jpeg

 

image.thumb.jpeg.55986a0d152ae420b7b90515eb0fe8a2.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.28b4511fa0c439b3da5646b61903144e.jpeg

 

image.thumb.jpeg.bc52cfbf32634468fd49c188933d44b5.jpeg

 

image.thumb.jpeg.3df4d2c918b76865f1781c2c84a4b762.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f980d5bf9d20f34761b32bc3c569ddb7.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.ceecf1193e3f471d088e2a44bd3024d6.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.6e6a18fa7d44622c6e9a1d2790cd895d.jpeg

 

 

 

image.thumb.jpeg.9d2c667da74fe4c04ef7cb3295194b18.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.cdb162f7f7fc360db5a33e400876bedc.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.f8d022a24616329c73a809bc34abe0d2.jpeg

 

I rzeczone ultra łatwe do zarysowania panele plastikowe.

 

image.thumb.jpeg.ea0cd960a94f54a2f6f8bd38c4ac20ff.jpeg

 

  • Super! 11
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, dirkdiggler napisał:

Niskie auta są w te klocki dużo lepsze i zapewniaja lepszy komfort akustyczny.

Niskie auta tej marki również nie rozpieszczają pod tym względem. Mam aktualną Imprezę (jedyną w Bydgoszczy ) i jest tak samo jak u Ciebie, czyli do ok 120 km/h jest w miarę ok, a powyżej mocno nie ok. Tak przy okazji, trochę pojeździłem OBK i jednego czego Ci w nim naprawdę zazdroszczę, to fotele. Są sporo wygodniejsze od moich. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrazenia z uzytkowania nawigacji? Czy jezdzisz na google?

 

Ja zrobilem 3 tys. km po Europie i bylem pozytywnie zaskoczony nawigacja. Nie bylo zle, tylko kilka razy w Czechach mnie sciagnela z glownej drogi na droge baaaardzo lokalna, bo niby szybciej. Gdybym nie to ze to Outback to bylbym niezle wkurzony, zawieszenie ratowalo sytuacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam praktycznie wyłącznie Android Auto, swoją drogą, świetnie działający od jakiegoś czasu. Oryginalna bardzo mi się podoba, tak wizualnie i jest całkiem niezła, pod warunkiem, że prowadzi drogami sprzed kilku lat. W ciągu trzech lat miałem otrzymać 6 aktualizacji lecz nie dostałem żadnej. No, nie dało się.. Nie wiem, czy z winy serwisu, czy kogoś innego, w każdym razie mam pierwszą i jedyną wersję i za każdym razem dowiadywałem się, że to jest jedyna aktualna. Przerzuciłem się na AA i przestałem się tym interesować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na nawigacji google i zasadniczo działa to bardzo dobrze. Kilka razy pojawiła się wątpliwość na rozjazdach autostrady bo komunikat graficzny był niejednoznaczny. No i raz wyprowadziła nas w pole na gruntówkach w Toskanii. Po 15km jazdy drogą żwirową mapa się zapętliła i kazała zawracać tą samą drogą. Po kilku kilometrach powrotu znów kazała zawracać i tak w pętli:biglol:

Piękne widoki dzieki temu zobaczyliśmy. Dwukrotnie:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli zastanawialiście sie kiedyś jaki jest mierzalny efekt zastosowania systemu Stop/Start to mam do pokazania takie liczby.

 

Przy aucie używanym  głównie na trasach, a więc wsiadam, następnie jadę obwodnicami, krajówkami, s-kami 300-400km często bez zatrzymania, wysiadam.

SS u mnie nie ma za bardzo co robić, więc myślę że przy aucie użytkowanym na krótszych dystansach, z większym udziałem jazd miejskich mój wynik można spokojnie podwoić, jak nie potroić.

 

Na dystansie 20kkm pokazało się takie podsumowanie.

 

czas przestojów pracy silnika 4h 45min 

"oszczędzono" 8,9 l benzyny

 

image.thumb.png.b8b1b1b236ea7d3ecce8d0976f4446f5.png

  • Dzięki! 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dirkdiggler napisał:

Jeśli zastanawialiście sie kiedyś jaki jest mierzalny efekt zastosowania systemu Stop/Start to mam do pokazania takie liczby.

 

Przy aucie używanym  głównie na trasach, a więc wsiadam, następnie jadę obwodnicami, krajówkami, s-kami 300-400km często bez zatrzymania, wysiadam.

SS u mnie nie ma za bardzo co robić, więc myślę że przy aucie użytkowanym na krótszych dystansach, z większym udziałem jazd miejskich mój wynik można spokojnie podwoić, jak nie potroić.

 

Na dystansie 20kkm pokazało się takie podsumowanie.

 

czas przestojów pracy silnika 4h 45min 

"oszczędzono" 8,9 l benzyny

 

image.thumb.png.b8b1b1b236ea7d3ecce8d0976f4446f5.png

nie wiem jak można korzystać z s&s w lato, kiedy potrzebna jest klima :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, VEC napisał:

nie wiem jak można korzystać z s&s w lato, kiedy potrzebna jest klima :huh:

W nowszych autach klimatyzacja nie wyłącza się przy zgaszeniu auta przez system SS.
Działa jeszcze kilkadziesiąt sekund, a to przeważnie wystarcza do momentu ponownego uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GdaKon napisał:

W nowszych autach klimatyzacja nie wyłącza się przy zgaszeniu auta przez system SS.
Działa jeszcze kilkadziesiąt sekund, a to przeważnie wystarcza do momentu ponownego uruchomienia.

masz na myśli nawiew czy kompresor? bo o ile auto nie ma instalacji 48v, albo nie jest hybrydą/elektrykiem to s&s w upały jest bezużyteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, VEC napisał:

masz na myśli nawiew czy kompresor? bo o ile auto nie ma instalacji 48v, albo nie jest hybrydą/elektrykiem to s&s w upały jest bezużyteczny.

Dlatego w upały ss jest w większości czasu nieaktywny i nie wyłącza silnika na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kopsnę drobną aktualizację.

 

OBK śmiga bardzo dobrze, niewiele się dzieje.

 

Za chwilę nastąpi przegląd na 30tys km więc sporo sie tych kilometrów już nawinęło. W zasadzie na serwisie to będzie 27tys km licznikowe z uwagi na wcześniejszy przedurlopowy serwis który wykonany był ciut przed harmonogramem.

 

 

Korzystając ze zniżek, które wypracowałem sobie przez lata przy restauracji Imprezy domówiłem jeszcze "po starej cenie" 4szt filtrów oleju oraz 20litrów oleju ENEOS SUSTINA 5W30. Będzie na chwilę.

 

A tak to nudy. Auto myję raz po zakończeniu tygodnia na bezdotyku i raz w miesiacu u siebie ręcznie. Detailingowo. Co jakiś czas trochę popracuję nad komorą silnika jako, że silniki w Subarakach generalnie szybko się brudzą a jak się czyści komorę regularnie to dość łatwo doprowadzić to do ładu. 

 

Zrobiłem kolejną rotację kół przy 20tys km. Swoją drogą muszę opracować łatwy sposób na rotowanie kół u siebie na podwórku. Jakiś lewarek, klucz dyno plus akumulatorowy i drugi komplet kół gdzie jedno będzie robić za chwilowe wsparcie podczas wymiany. 

 

Wciaż czekam na moje Braidy ale mam informację, że w ciągu kilku dni powinny dojechać z fabryki. W sam raz przed zimą. 

 

Przy okazji zapytam innych użytkowników aktualnej gamy modelowej Subaru czy też tak macie pokręcone z poziomem głośności audio jak jest w OBK. Dopytuję bo w innych markach jakie znam problem nigdy nie istniał w żadnej formie.

Wg mnie w OBK brakuje  normalizacji głośności niezależnie od źródeł dźwięku. Tu każde źródło ma inny poziom głośności.

 

Wytłumaczę obrazowo: 

 

Słuchasz sobie radia fm - ustawiasz głośność na 12 - jest w sam raz

Zmieniasz źródło dżwięku na telefon przez Android Auto np Tidal, Spotify, You tube etc ------- tu na 12 jest za cicho!, prawie nic nie słychać więc podkręcasz volume do 20. Teraz jest OK (tj taka sama głośność słyszana uchem jak podczas radia fm na 12)

Kończysz podróż. Na drugi dzień wsiadasz do auta, zanim telefon i Android auto się zainicjują mija chwia.

W tym czasie auto startuje defaultowo z  radiem FM, a głośność masz ustawione z poprzedniego dnia na 20 bo słuchałeś tidala. A na volume 20 drodzy Państwo jest na radiu FM mega głośno.  W godzinach porannych takie ryknięcie audio w zamkniętej przestrzeni jest jak strzał cucący w twarz. Można sie solidnie wystraszyć.

 

(A jak dojdzie do tego fakt, że miałeś jakąś lokalną rozgłośnie ustawioną, której akurat tu gdzie przebywasz nie ma, to dostaniesz mega głośny szum i trzask zamiast dźwięku fm). Jak trzydzieści lat temu jak się pokrętłem stacji radiowych szukało.

 

 

Wg mnie poziom głośności powinien być taki sam wg skali niezależnie od źródła. I chyba programowo jest to do osiągnięcia.

Lub, a może dodatkowo, auto powinno zawsze startować z głośnością minimalną tak by nie wystraszyć użytkownika. Podgłośnić zawsze można i jest to przyjemniejsze niż paniczne szukanie pokrętła ściszania jak ci w ucho huknie jakiś hałas.

 

Ale co tam, oby tylko takie problemy były:rolleyes:

Może aktualizacją softu stacji to  poprawi.

 

 

image.thumb.jpeg.8c57d7f0d71b0c42c9ba6a4215531f49.jpeg

 

image.thumb.jpeg.4411ec9b5ec0bde3f54d9124383c72d9.jpeg

image.thumb.jpeg.6086ea48f86186ae889f7598e20d0ced.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d79b45cea722f3c551af43931b05605a.jpeg

image.thumb.jpeg.c7a5f5d6473689f975cd918f5a2b6965.jpeg

 

image.thumb.jpeg.78d00b15e09c546c27b1e26e4265ee0a.jpeg

image.thumb.jpeg.f87c0c9388955789976b1de72d2941d4.jpeg

 

 

 

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2022 o 14:59, dirkdiggler napisał:

Myślę że właśnie tak to zostanie zrobione. Tj klonowanie bo w MENU auta nie widzę żadnych możliwości przełączania pomiędzy kołami zima/lato.

 

Pod koniec lipca będę na przeglądzie na 15tys to podpytam o szczegóły.

 

Jak tam się zakończyła sprawa TPMS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MarcinW napisał:

Jak tam się zakończyła sprawa TPMS?

To nowela i jeszcze się nie zakończyła :biglol:

 

Jak dojdą felgi to nastąpi arcyrozstrzygajacy test z natury.

 

 

Na dziś.

ASO mówi że każdorazowo po zmianie kół trzeba bedzie wpisywać czujniki do auta bo w samochodzie jest miejsce tylko na 4szt. A oemowe TPMSy się nie programują wiec nie można z nich zrobić klonów.

 

Lokalny gumiarz twierdzi podobnie i dodaje że oemów nie ruszy swoim sprzętem, a w katalogu OBK kończy się jako model w 2019r. Gość poleca zakupić swoje aftermarkety i zrobić z nich klony oemów, które mam teraz na aucie. To może zadziałać. Alenie musi.  On nie gwarantuje bo nigdy nie miał OBK my21;) Trzeba zrobić, obserwować :puchar:

 

Ale generalnie może być tak,  że wszyscy speklują bo nikt jeszcze takiej roboty nie robił w my21:P

 

Mogę się mylić, ale mam małą nadzieję, że wogóle to może być błędne założenie że każdorazowo trzeba wpisać nowe czujniki do komputera auta. Może samo się nauczy, a auto obsłuży więcej niż 4 oemy.

 

Bo dlaczego jak robię rotację kół i czujniki przypisane do konkretnego koła (np prawy przód) jak trafią na lewy tył to samochód po chwili sam to rozpoznaje i nie sadzi żadnych błędów. Nic nie trzeba programować. Po prostu po kilku minutach kręcenia sie kół komputer odczytuje właściwie wszystkie koła jakby wychwycił że czujniki są pozmieniane miejscami i na nowo rozpoznaje ich pozycje.

Tak czy owak trzeba zrobić test.

cdn....

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dirkdiggler problem z głośnością, o którym piszesz miałem w BRZecie ze stacją kenwooda (bodajże) natomiast w OUTBACKu my2019 problem nie występuję.

Strasznie mnie to irytowało ale mimo własnych prób oraz wizycie w sklepie sprzedającym i montującym te urządzenia problemu nie udało się rozwiązać :(

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, dirkdiggler said:

(...) Gość poleca zakupić swoje aftermarkety i zrobić z nich klony oemów, które mam teraz na aucie. To może zadziałać. Alenie musi.  On nie gwarantuje bo nigdy nie miał OBK my21;) Trzeba zrobić, obserwować :puchar:

 

Ale generalnie może być tak,  że wszyscy speklują bo nikt jeszcze takiej roboty nie robił w my21:P.

 

Nie trzeba spekulować, robota była robiona w zeszłym roku w MY21 ;) Cub'y bez problemu sklonowały OEMy i działa to bez problemu. Nic nie trzeba programować w aucie.

Edytowane przez ivo
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...