Skocz do zawartości

Outback Diesel - silnik do wymiany - Ratunku!


sokol123

Rekomendowane odpowiedzi

Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 tys przebiegu, 30 tys przebiegu... To wyglada jak licytacja kto ma krotszy przebieg. W tej sytuacji nazwa wadliwej czesci brzmi conajmniej dwuznacznie-short block:).... Moj byl cbyba long block, bo przejechalem bezawaryjnie ponad 120 tys km. A propos-czy SIP w miejsce uszkodzonego sbort blocku nie moglby montowac long-blocku? Moze to trwale rozwiazaloby problem SBD...:)

Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tez teraz jezdze Volvo z silnikiem d5. Ale trudno jednak porownywac silnik 220KM i 440NM z SBD, bo to jednak zupelnie inna kategoria "wagowa". Byc moze kiedys Subaru zdecyduje sie zbudowac diesla 2.5 lub 3.0. Chociaz patrzac np na silniki oferowane do Levorga to Subaru jest coraz bardziej Eco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 tys przebiegu, 30 tys przebiegu... To wyglada jak licytacja kto ma krotszy przebieg. W tej sytuacji nazwa wadliwej czesci brzmi conajmniej dwuznacznie-short block:).... Moj byl cbyba long block, bo przejechalem bezawaryjnie ponad 120 tys km. A propos-czy SIP w miejsce uszkodzonego sbort blocku nie moglby montowac long-blocku? Moze to trwale rozwiazaloby problem SBD...:)

 

Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tez teraz jezdze Volvo z silnikiem d5. Ale trudno jednak porownywac silnik 220KM i 440NM z SBD, bo to jednak zupelnie inna kategoria "wagowa". Byc moze kiedys Subaru zdecyduje sie zbudowac diesla 2.5 lub 3.0. Chociaz patrzac np na silniki oferowane do Levorga to Subaru jest coraz bardziej Eco...
Ja jezdze 2 litrowym 5 cylindrowym ktory mozna powiedziec ze jest zblizony do tego w subaru. Ma 400 NM i 163 KM w serii. Wazy 1690kg.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez najman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi nasuwa się jedno zajebiście WaŻNE pytanie... Skoro wszyscy czekamy jak na ścięcie na awarię silnika... Czy nie da się zrobić jego remontu przed ukręceniem wału???

Boże przecież otwarcie tego badziewia i sprawdzenie stanu powinno dać nam odpowiedź:

POJEŻDŻE czy NIE...

Wał ma mikropęknięcia czy nie...

Jak tam tłoki, okładzinye i całe to cholerstwo..

 

Wiem jestem elektrykiem z wykształcenia a nie mechanikiem silnikowym... wiec może koszty są większe ale tak mi przyszło do głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit robil taka naprawe przed awaria rok temu w cenie 12tys zl. Nie wiem jak wyglada to teraz.

 

Edit:

Jest chyba troche taniej http://www.subaru.pl/silnik/blok-silnika.html

Zestaw naprawczy do diesla,

ale nie wiem ile robocizna.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez najman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jak się ma spalanie w takim d5 z awd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jak się ma spalanie w takim d5 z awd?

Ciezko z dostepnoscia D5 awd wiec kupilem praweie nowke 2.0 D3 5 cylindrow 163km i 400nm w automacie Le naped tylko przod. Przy 100kmh pali 4l a przy 140kmh 7,5l - predkosci wedlug gps nie licznika. Takze ok 1.5 mniej od subaru. Fajnie tym sie jezdzi. Chociaz znajomych nowy forek diesel cvt tez fajnie jezdzi chociaz jest wolniejszy i gorzej trzyma sie w zakretach to wnporownanku z poprzednikiem jest duzo lepiej.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a przy 140kmh 7,5l - predkosci wedlug gps nie licznika. Takze ok 1.5 mniej od subaru.

 

jakie Subaru z SBD paliło Ci 9 l przy 140km/h? Może lepiej było je naprawić zamiast sprzedawać :)

 

9 to pali przy 160 ;)

Przy 140 spokojnie zamyka się w 7,5 - przynajmniej OBK CVT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w forku bylo 137 wedlug gps a na liczniku mialem rowne 150. Ja sprawdzam spalanie nie wedlug kompa tylko "na baku" forek palil o 1.5 wiecej i mial wyzsze obroty przy wiekrzych predkosciach. Chociaz i tak malo palil jak na swoje gabaryty. Owszem moglem naprawic, za jakies 15tys zestaw naprawczy do diesla plus do tego wtryski. Wolalem sprzedac

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo d5awd ktorym jezdze pali wyraznie wiecej od OBK, min. o 2L na 100 km. Fakt, ze przebieg jeszcze niewielki wiec obserwacja niepelna. Wg mnie komputer i w OBK i w XC60 zaniza spalanie rzeczywiste o jakies 20%. Gdy np OBK pokazywal 6L, to faktycznie bylo 7-7,5. Choc i tak uwazam go za ekonomiczny pojazd. Faktury zbieram, bo wliczam w koszty wiec faktyczne spalanie policzyc trudno nie jest. XC60 jest jednak wyzsze, szersze. I ciezsze od OBK, silnik ma pojemnosc 2.4 i 220KM, wg mnie z zalozenia nie moze palic mniej. I pewnie moja obserwacja jest niewlasciwa, bo trzeba by raczej porownac XC60 do Forestera, XC70 do OBK, a V60 do Levorga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracając do tematu cudownych diesli ... . Utworzyłem fundusz remontowy dla mojego outbacka i zbieram:). Zastanawiam się, czy da się w tym aucie zastąpić tego diesla jakimś innym silnikiem ze sprawdzonej jednostki. Czy byłoby to opłacalne, mój tok rozumowania jest następujący: o ile padnie mi silnik, mam nadzieje że tego nie dożyję, to czy warto pakować kasę w naprawę/wymianę wadliwej jednostki czy nie lepiej zainwestować w modyfikację i w sprawdzoną jednostkę diesla a nawet benzyny z innego auta itp.. Czy jest to realne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu cudownych diesli ... . Utworzyłem fundusz remontowy dla mojego outbacka i zbieram:). Zastanawiam się, czy da się w tym aucie zastąpić tego diesla jakimś innym silnikiem ze sprawdzonej jednostki. Czy byłoby to opłacalne, mój tok rozumowania jest następujący: o ile padnie mi silnik, mam nadzieje że tego nie dożyję, to czy warto pakować kasę w naprawę/wymianę wadliwej jednostki czy nie lepiej zainwestować w modyfikację i w sprawdzoną jednostkę diesla a nawet benzyny z innego auta itp.. Czy jest to realne?

 

Nie wiem czy łatwo będzie znaleźć sprawdzony silnik z używanymi jest problem, że tak naprawdę nic o nich nie wiadomo.  Remont może być kosztowniejszy, ale jest duża szansa, że dłużej podziała + może gwarancja na usługę jak serwis konkretny. Ja bym remontował. Zdaje się, że konwersję na benzynowy ktoś na Forum przerabia - ale koszta mogą być spore (trzeba mieć jakiegoś dawcę na części wg. mnie skoda zachodu). Jaki przebieg i czy serwisowany w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

o ile padnie mi silnik, mam nadzieje że tego nie dożyję, to czy warto pakować kasę w naprawę/wymianę wadliwej jednostki czy nie lepiej zainwestować w modyfikację i w sprawdzoną jednostkę diesla a nawet benzyny z innego auta itp.. Czy jest to realne?

koszta naprawy padnietego SBD napewno znasz. Wartosc rynkową aut z rocznika 2008-2011 tez. Pewnie niedługo cena remontu zrówna sie z ceną uzywanego starego sprawnego auta z SBD. W innych markach koszty czesci zamiennych wraz z upływem czasu maleją w Subaru za bardzo nie chcą. Jezdzij i sie nie martw a jak padnie to padnie i kupisz sobie cos w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystkie świece nowe, regeneracji poddane wtryski, turbina, silnik (58.ooo km) = brum brum brum.

Z jednej kieszeni po kolano dwusetek było mało.

 

W progu stojąc, Was czekam z tej strony powitać, pocieszyć, pożałować.

 

Konkurs: na pierwszych trzech użytkowników subaru diesel po przejściach oczekują nagrody!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...