najman Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Chyba nie. Mój padł przy 9 tys. Co było przyczyną tz. co powiedzieli w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojteq70 Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 9 tys przebiegu, 30 tys przebiegu... To wyglada jak licytacja kto ma krotszy przebieg. W tej sytuacji nazwa wadliwej czesci brzmi conajmniej dwuznacznie-short block:).... Moj byl cbyba long block, bo przejechalem bezawaryjnie ponad 120 tys km. A propos-czy SIP w miejsce uszkodzonego sbort blocku nie moglby montowac long-blocku? Moze to trwale rozwiazaloby problem SBD... Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tez teraz jezdze Volvo z silnikiem d5. Ale trudno jednak porownywac silnik 220KM i 440NM z SBD, bo to jednak zupelnie inna kategoria "wagowa". Byc moze kiedys Subaru zdecyduje sie zbudowac diesla 2.5 lub 3.0. Chociaz patrzac np na silniki oferowane do Levorga to Subaru jest coraz bardziej Eco... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) 9 tys przebiegu, 30 tys przebiegu... To wyglada jak licytacja kto ma krotszy przebieg. W tej sytuacji nazwa wadliwej czesci brzmi conajmniej dwuznacznie-short block:).... Moj byl cbyba long block, bo przejechalem bezawaryjnie ponad 120 tys km. A propos-czy SIP w miejsce uszkodzonego sbort blocku nie moglby montowac long-blocku? Moze to trwale rozwiazaloby problem SBD... Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tez teraz jezdze Volvo z silnikiem d5. Ale trudno jednak porownywac silnik 220KM i 440NM z SBD, bo to jednak zupelnie inna kategoria "wagowa". Byc moze kiedys Subaru zdecyduje sie zbudowac diesla 2.5 lub 3.0. Chociaz patrzac np na silniki oferowane do Levorga to Subaru jest coraz bardziej Eco...Ja jezdze 2 litrowym 5 cylindrowym ktory mozna powiedziec ze jest zblizony do tego w subaru. Ma 400 NM i 163 KM w serii. Wazy 1690kg. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 27 Września 2015 przez najman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Chyba nie. Mój padł przy 9 tys. Co było przyczyną tz. co powiedzieli w ASO? Luz w układzie korbowo-tłokowym. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mans Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 A mi nasuwa się jedno zajebiście WaŻNE pytanie... Skoro wszyscy czekamy jak na ścięcie na awarię silnika... Czy nie da się zrobić jego remontu przed ukręceniem wału??? Boże przecież otwarcie tego badziewia i sprawdzenie stanu powinno dać nam odpowiedź: POJEŻDŻE czy NIE... Wał ma mikropęknięcia czy nie... Jak tam tłoki, okładzinye i całe to cholerstwo.. Wiem jestem elektrykiem z wykształcenia a nie mechanikiem silnikowym... wiec może koszty są większe ale tak mi przyszło do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Carfit robil taka naprawe przed awaria rok temu w cenie 12tys zl. Nie wiem jak wyglada to teraz. Edit: Jest chyba troche taniej http://www.subaru.pl/silnik/blok-silnika.html Zestaw naprawczy do diesla, ale nie wiem ile robocizna. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 1 Października 2015 przez najman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A jak się ma spalanie w takim d5 z awd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Ja swojego forka z dieslem rocznik 2009 sprzedalem rok temu z przebiegiem 150tys km i wymienilem tylko sprzeglo z dwumasa. Jednak silnik juz slabo pracowal. Teraz kupilem volvo v60 z 5 cylindrowym silnikiem w automacie i jest bajka. Szwagierka zakupila forka diesla z cvt i tez nawet niezle jezdzi ale w porownaniu z volvo to subaru jest wolniejsze i bardziej mulowate Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A jak się ma spalanie w takim d5 z awd? Ciezko z dostepnoscia D5 awd wiec kupilem praweie nowke 2.0 D3 5 cylindrow 163km i 400nm w automacie Le naped tylko przod. Przy 100kmh pali 4l a przy 140kmh 7,5l - predkosci wedlug gps nie licznika. Takze ok 1.5 mniej od subaru. Fajnie tym sie jezdzi. Chociaz znajomych nowy forek diesel cvt tez fajnie jezdzi chociaz jest wolniejszy i gorzej trzyma sie w zakretach to wnporownanku z poprzednikiem jest duzo lepiej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 a przy 140kmh 7,5l - predkosci wedlug gps nie licznika. Takze ok 1.5 mniej od subaru. jakie Subaru z SBD paliło Ci 9 l przy 140km/h? Może lepiej było je naprawić zamiast sprzedawać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 a przy 140kmh 7,5l - predkosci wedlug gps nie licznika. Takze ok 1.5 mniej od subaru. jakie Subaru z SBD paliło Ci 9 l przy 140km/h? Może lepiej było je naprawić zamiast sprzedawać 9 to pali przy 160 Przy 140 spokojnie zamyka się w 7,5 - przynajmniej OBK CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 predkosci wedlug gps nie licznika. 9 to pali przy 160 Przy 140 spokojnie zamyka się w 7,5 - przynajmniej OBK CVT 140 wg GPS to będzie pewnie 150 km/h wg. "licznika" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 predkosci wedlug gps nie licznika. 9 to pali przy 160 Przy 140 spokojnie zamyka się w 7,5 - przynajmniej OBK CVT 140 wg GPS to będzie pewnie 150 km/h wg. "licznika" Dokładnie obecnie u mnie 147 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 U mnie w forku bylo 137 wedlug gps a na liczniku mialem rowne 150. Ja sprawdzam spalanie nie wedlug kompa tylko "na baku" forek palil o 1.5 wiecej i mial wyzsze obroty przy wiekrzych predkosciach. Chociaz i tak malo palil jak na swoje gabaryty. Owszem moglem naprawic, za jakies 15tys zestaw naprawczy do diesla plus do tego wtryski. Wolalem sprzedac Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 zresztą o kant pupy rozbić takie porównania Volvo FWD z Subaru AWD 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojteq70 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Volvo d5awd ktorym jezdze pali wyraznie wiecej od OBK, min. o 2L na 100 km. Fakt, ze przebieg jeszcze niewielki wiec obserwacja niepelna. Wg mnie komputer i w OBK i w XC60 zaniza spalanie rzeczywiste o jakies 20%. Gdy np OBK pokazywal 6L, to faktycznie bylo 7-7,5. Choc i tak uwazam go za ekonomiczny pojazd. Faktury zbieram, bo wliczam w koszty wiec faktyczne spalanie policzyc trudno nie jest. XC60 jest jednak wyzsze, szersze. I ciezsze od OBK, silnik ma pojemnosc 2.4 i 220KM, wg mnie z zalozenia nie moze palic mniej. I pewnie moja obserwacja jest niewlasciwa, bo trzeba by raczej porownac XC60 do Forestera, XC70 do OBK, a V60 do Levorga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Owszem moglem naprawic, za jakies 15tys zestaw naprawczy do diesla plus do tego wtryski. Wolalem sprzedac to taki żarcik był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Zgadza sie to dwa rozne auta, ale ja akurat je poronuje do siebie poniewaz niecaly rok temu mialem forka. zresztą o kant pupy rozbić takie porównania Volvo FWD z Subaru AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sędziwuj Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Wracając do tematu cudownych diesli ... . Utworzyłem fundusz remontowy dla mojego outbacka i zbieram:). Zastanawiam się, czy da się w tym aucie zastąpić tego diesla jakimś innym silnikiem ze sprawdzonej jednostki. Czy byłoby to opłacalne, mój tok rozumowania jest następujący: o ile padnie mi silnik, mam nadzieje że tego nie dożyję, to czy warto pakować kasę w naprawę/wymianę wadliwej jednostki czy nie lepiej zainwestować w modyfikację i w sprawdzoną jednostkę diesla a nawet benzyny z innego auta itp.. Czy jest to realne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Wracając do tematu cudownych diesli ... . Utworzyłem fundusz remontowy dla mojego outbacka i zbieram:). Zastanawiam się, czy da się w tym aucie zastąpić tego diesla jakimś innym silnikiem ze sprawdzonej jednostki. Czy byłoby to opłacalne, mój tok rozumowania jest następujący: o ile padnie mi silnik, mam nadzieje że tego nie dożyję, to czy warto pakować kasę w naprawę/wymianę wadliwej jednostki czy nie lepiej zainwestować w modyfikację i w sprawdzoną jednostkę diesla a nawet benzyny z innego auta itp.. Czy jest to realne? Nie wiem czy łatwo będzie znaleźć sprawdzony silnik z używanymi jest problem, że tak naprawdę nic o nich nie wiadomo. Remont może być kosztowniejszy, ale jest duża szansa, że dłużej podziała + może gwarancja na usługę jak serwis konkretny. Ja bym remontował. Zdaje się, że konwersję na benzynowy ktoś na Forum przerabia - ale koszta mogą być spore (trzeba mieć jakiegoś dawcę na części wg. mnie skoda zachodu). Jaki przebieg i czy serwisowany w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 o ile padnie mi silnik, mam nadzieje że tego nie dożyję, to czy warto pakować kasę w naprawę/wymianę wadliwej jednostki czy nie lepiej zainwestować w modyfikację i w sprawdzoną jednostkę diesla a nawet benzyny z innego auta itp.. Czy jest to realne? koszta naprawy padnietego SBD napewno znasz. Wartosc rynkową aut z rocznika 2008-2011 tez. Pewnie niedługo cena remontu zrówna sie z ceną uzywanego starego sprawnego auta z SBD. W innych markach koszty czesci zamiennych wraz z upływem czasu maleją w Subaru za bardzo nie chcą. Jezdzij i sie nie martw a jak padnie to padnie i kupisz sobie cos w benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Nie maleją, w innych markach shortblocki aż tak cenami od SBD nie odbiegają. Zmiana silnika będzie bardziej kosztowna jak remont SBD ale ją osobiście bym diesla nie reanimowal. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Wiem ze carfit swego czasu wzmacniał blok na oryginalnych poprawionych częściach co kosztowało 12tys zł ale to przed awaria bo po awarii cena była 2 razy wyższa. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajka Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Wszystkie świece nowe, regeneracji poddane wtryski, turbina, silnik (58.ooo km) = brum brum brum. Z jednej kieszeni po kolano dwusetek było mało. W progu stojąc, Was czekam z tej strony powitać, pocieszyć, pożałować. Konkurs: na pierwszych trzech użytkowników subaru diesel po przejściach oczekują nagrody! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 W progu stojąc, Was czekam z tej strony powitać, pocieszyć, pożałować... Może spróbuj napisać jeszcze raz, na spokojnie i po polsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się