Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

10 minut temu, turdziGT napisał:

Akurat tu uwazam odwrotnie poprzednia miała fajniejszy środek

Zaletą wnętrza poprzednika był klasyczny układ zegarów i wybierak biegów umieszczony tam, gdzie być powinien. Natomiast jakość plastików i spasowanie tego wszystkiego „premium” miały tylko w nazwie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubię poczytać sobie ten wątek, bez pisania tak, ale..

W dniu 5.06.2019 o 13:04, chojny napisał:

Kombi to zło "by default".

z tym nie mogę się po prostu zgodzić - zgłaszam więc zdanie odrębne:)

 

A skoro zacząłem... Na pewno znacie to doświadczenie z żabą: jak wrzucić ją do wrzątku, to wyskoczy, ale jak do zimnej wody, którą następnie będziesz gotował, to żaba nawet nie spróbuje ucieczki i da się ugotować.

Czyli na razie zaczynają nam się podobać wirtualne zegary, tablety zamiast ergonomicznych, klasycznych środkowych paneli środkowych, a za jakiś czas będziemy się pozdrawiać zza kierownicy tesli...

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W dniu 8.06.2019 o 12:47, kozeek napisał:

z tym nie mogę się po prostu zgodzić - zgłaszam więc zdanie odrębne:)

 

Zgadzam się na Twoje zdanie odrębne, z którym się oczywiście nie zgadzam. 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, chojny napisał:

A to fajne jest :) ciekawe czy w Audi też tak się da? No i co z legendarną Skodą?!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoda i Seat mają to samo w wielu jednostkach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na stronie forda jest już pełna specyfikacja focusa st....

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Elvisiak napisał:

Skoda i Seat mają to samo w wielu jednostkach :)

 

Tak jak Audi... ciekawe, które logo na które naklejają, czy mają jakąś procedurę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, burton napisał:

na stronie forda jest już pełna specyfikacja focusa st....

 

Na szybko przejrzałem.  A gdzie automat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, dirkdiggler napisał:

A gdzie automat?

 

nie widać.... a wiesz może czyj automat tam wkładają.? ZF?

i dość drogi, aż 10 tys dopłaty...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, chojny napisał:

 

Tak jak Audi... ciekawe, które logo na które naklejają, czy mają jakąś procedurę. 

Daj jakiś przykład silnika który przywędrował z vw/skody/seata do audi, oprócz malucha typu A1, kiedyś A2. W większości audi silniki są wzdłużnie, od kogo te silniki mają i jakie logo zaklejają?

Phaeton jak wszedł i miał zostać killerem klasy premium, to dostał stare motory z audi a8 (D2), kiedy już D3 jeździło. Jak VW sobie wymyślił najmocniejszego diesla V10 5.0, to audi i przebiło v12 i 6.0 :)

Nie kojarzę żadnego sensownego silnika, który by miał przyjść od skody, seata, czy VW :)

 

Cudowne BMW też miało silniki np od toyoty, PSA i za chwilę w zamian że dali suprę będą w bmkach hybrydy toyoty, bo tu bmw przespał trochę czas :) Mało która marka nie miała jakiś kooperacji z inną marką, już nie wspominając wewnątrz danej grupy.

Edited by Korton

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Korton napisał:

za chwilę w zamian że dali suprę będą w bmkach hybrydy toyoty, bo tu bmw przespał trochę czas :)

To już było dawno temu ;) Toyota dostała diesle 2.0 a w zamian udostępniła technologię hybrydową, którą BMW rozwija dalej po swojemu (hybrydy plug-in)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ponton500 napisał:

A ten silnik z Audi jakis mocniejszy sie wydaje...niz Gofra.

Musi się wydawać mocniejszy, żeby uzasadnić różnicę w cenie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Korton napisał:

Daj jakiś przykład silnika który przywędrował z vw/skody/seata do audi, oprócz malucha typu A1, kiedyś A2. W większości audi silniki są wzdłużnie, od kogo te silniki mają i jakie logo zaklejają?

Phaeton jak wszedł i miał zostać killerem klasy premium, to dostał stare motory z audi a8 (D2), kiedy już D3 jeździło. Jak VW sobie wymyślił najmocniejszego diesla V10 5.0, to audi i przebiło v12 i 6.0 :)

Nie kojarzę żadnego sensownego silnika, który by miał przyjść od skody, seata, czy VW :)

 

Cudowne BMW też miało silniki np od toyoty, PSA i za chwilę w zamian że dali suprę będą w bmkach hybrydy toyoty, bo tu bmw przespał trochę czas :) Mało która marka nie miała jakiś kooperacji z inną marką, już nie wspominając wewnątrz danej grupy.

 

Nie denerwuj się tak. 

 

Te same silniki są pod maskami AUDI, VW, Skody, Seata czy Cupry, zmieniają tylko logo na plastikowej klapce i tyle. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, chojny napisał:

Te same silniki są pod maskami AUDI, VW, Skody, Seata czy Cupry

Zapomniałeś o Porsche :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Zyzol napisał:

Zapomniałeś o Porsche :mrgreen:

 

Nie chciałem już Krotona bardziej stresować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, chojny napisał:

 

Nie chciałem już Krotona bardziej stresować. 

Dobre....czytając twoje posty w innych wątkach to raczej ty masz problem z różnicą poglądów nie bedącymi zgodne z twoimi . Więcej luzu, bez napinki :) 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Korton napisał:

Dobre....czytając twoje posty w innych wątkach to raczej ty masz problem z różnicą poglądów nie bedącymi zgodne z twoimi . Więcej luzu, bez napinki :) 

 

Ale że to, że te same silniki siedzą w Audi, Skodzie, VW, Seacie, Porsche, Mitsu to moja opinia, pogląd? Myślałem że to fakt. Ty się wzburzyłeś z tego powodu. 

 

Nie wiem o co Ci chodzi. 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Korton napisał:

Dobre....czytając twoje posty w innych wątkach to raczej ty masz problem z różnicą poglądów nie bedącymi zgodne z twoimi . Więcej luzu, bez napinki :) 

Zostaw Korton... Pan Chojny ma swoją wizję świata. I każdego kto ma inną, z przyjemnością, z wyższości pozycji Junior Admina, posługując się awatarem przedstawiającym Człowieka, który zapewne Mu imponuje, a który o istnieniu Pana Chojnego nie ma pojęcia, oceni. TTTM. VAG i Audi to szmelc z naklejkami na silnikach, kokpit Merca to rzyg, kombi to zło.. ;)

 

Ad rem wątku - Seat Cupra Carbon - jezdzil ktoś? Fajnie można to teraz kupić...

 

Edited by Tsunetomo

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Seat Cupra Carbon - jezdzil ktoś? Fajnie można to teraz kupić...

 

polecam Ci filmik na youtube "Bitwa tunerów - 750 KM w dwóch Cuprach z "wirusem" (Leon kontra Carbon)  - Zachar OFF

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, chojny napisał:

 

Ale że to, że te same silniki siedzą w Audi, Skodzie, VW, Seacie, Porsche, Mitsu to moja opinia, pogląd? Myślałem że to fakt. Ty się wzburzyłeś z tego powodu. 

 

Nie wiem o co Ci chodzi. 

 

 

O tym właśnie pisałem, o twój odbiór innego zdania, gdzie ty tam widzisz nerwy i wzburzenie? Jeśli ktoś się z tobą nie zgadza odbierasz to jako atak. Z mojej strony koniec tematu, zeby bylo jasno nie twierdze ze mam 100% racji i poprosilem o przyklad.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Korton napisał:

O tym właśnie pisałem, o twój odbiór innego zdania, gdzie ty tam widzisz nerwy i wzburzenie? Jeśli ktoś się z tobą nie zgadza odbierasz to jako atak. Z mojej strony koniec tematu, zeby bylo jasno nie twierdze ze mam 100% racji i poprosilem o przyklad.

 

Ale jakie odmienne zdanie? Audi, Skoda, VW, Seat nie współdzielą silników w ramach koncernu? Nic innego nie pisałem a Ty się ciskasz. Naprawdę nie wiem o co się unosisz. Widzę że jeździsz Audi i może filmik z odklejanym logo bierzesz zbyt osobiście. 

 

 

Pytasz o przykład współdzielenia silnika? Proszę pierwszy z brzegu, który obejmuje marki o których pisałem:

 

2.0 R4 16v "Turbo FSI"/TSI/TFSI (EA113)

 

Audi A4 (B7),

Audi A3 (8P),

Audi TT,

VW Passat (B6),

VW Golf Mk5 GTI,

VW Jetta Mk5 GLI,

SEAT León FR Mk2,

SEAT Altea,

SEAT Toledo Mk3,

SEAT Exeo,

Škoda Octavia (1Z) vRS

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, chojny napisał:

Audi, Skoda, VW, Seat nie współdzielą silników w ramach koncernu?

Oczywiście, że dzielą.

Kultowy 1.9tdi, a później 2.0tdi, produkowany w Polkowicach, był przeznaczony dla całej grupy.

Wiem, bo tam pracowałem.

Owszem, słyszałem pewne ploteczki, że niektóre części (np. uszczelki, uszczelniacze, etc.) były segregowane na sort I, II i III z "właściwym" przeznaczeniem.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, BartZ napisał:

Oczywiście, że dzielą.

Kultowy 1.9tdi, a później 2.0tdi, produkowany w Polkowicach, był przeznaczony dla całej grupy.

Wiem, bo tam pracowałem.

Owszem, słyszałem pewne ploteczki, że niektóre części (np. uszczelki, uszczelniacze, etc.) były segregowane na sort I, II i III z "właściwym" przeznaczeniem.

 

Dokładnie o to mi chodzi.

 

To że poszczególne marki dodadzą coś od siebie, inna osłona, uszczelka, zaworek, przewodzik, naklejka, logo,  zmodyfikowane oprogramowanie sterujące to kosmetyka ale baza jest ta sama, co ma zwyczajnie ekonomiczny sens a przy okazji ułatwia serwisowanie i dostęp do części zamiennych oraz eksploatacyjnych. 

 

Nawet nie wiedziałem że klepali klekoty w Polsce. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, chojny napisał:

Pytasz o przykład współdzielenia silnika? Proszę pierwszy z brzegu, który obejmuje marki o których pisałem:

 

2.0 R4 16v "Turbo FSI"/TSI/TFSI (EA113)

 

Audi A4 (B7),

Audi A3 (8P),

Audi TT,

VW Passat (B6),

VW Golf Mk5 GTI,

VW Jetta Mk5 GLI,

SEAT León FR Mk2,

SEAT Altea,

SEAT Toledo Mk3,

SEAT Exeo,

Škoda Octavia (1Z) vRS

 

To czy jeżdże nie ma nic do rzeczy, nie jestem fan-boyem audi. Chojny o taki przykład mi chodziło, a nie wycieczki słowne :)

Wiem, ze współdzielą silniki, ale patrząc na całą game silnikową, to chyba jest tego mniej niż więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...