Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dalej będę twierdził, ze to porównanie od czapy. Octavia RS nie jest liderem na rynku. A znajdź mi samochód z napędem na jedna os, który robi setke w 4,3 sekundy. Moglibyście płakać, gdyby supra ją robiła w 6 sekund.

 

porównanie @tamer9 jest kompletnie bez sensu, jest dokładnie na odwrót. Tania, popularna marka toyota sięga po silnik jednego z liderów segmentu premium, wielokrotnie uznawany ze jeden z najlepszych dużych silników  benzynowych. To ma być powód do wstydu dla toyoty? Jak dla mnie to est dla nich w pewnym sensie nobilitacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby zrobili 22B na m3/m4 to ja bym się nie pogniewał :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, tamer9 napisał:

osłużę się porównaniem (innym niż z Talismanem, skoro tamto było nietrafione): wyobraźcie sobie, że Subaru zapowiada powrót legendy, powróci nowe 22B. Przez kilka lat czekamy na powrót legendy, w tym czasie Subaru podgrzewa atmosferę licznymi zapowiedziami. W końcu następuje ten dzień, premiera, "powrót króla". I co? I wielkie nic, bo okazuje się że nowe 22B to tak naprawdę Skoda Octavia RS ze zmienionymi światłami i zderzakami i z logiem Plejad. Czy w tym przypadku też byście twierdzili, że to super samochód, bo ma dobre osiągi i jest tani?

He he, podobnie myślimy, coś podobnego napisałem kilka dni temu ;)

To było do trudziego.

 

W dniu 16.01.2019 o 00:09, Adi napisał:

Wytłumaczę Ci to językiem, który doskonale zrozumiesz ....językiem Audi ;)

Zakładamy, że Audi po Twoim modelu robi sobie dłuższą przerwę z RS4. Po jakimś czasie zapowiadają kontynuację, puszczają kuszące kawałki, wizualizacje, piszą o powrocie legendy etc. ....i wreszcie tadam! w kooperacji z np. Peugeotem, czy innym Renault robią faceliftinga na np. Talismanie, z 280 konnym silnikiem.

Fajnie?  ;) 

Ale możesz mieć to za 2 stówki! Lepiej?

 

7 minut temu, krist napisał:

Tania, popularna marka toyota

Mówisz o największym na świecie producentem samochodów?

M.in. takich tanich jak Lexus z np. LFA, jeśli chodzi o możliwości i wiedzę techniczną? 

11 minut temu, krist napisał:

sięga po silnik jednego z liderów segmentu premium,

To nie jest złe, ale nie tylko po silnik sięgnęli, praktycznie tylko zmienili przód i dodali znaczki.

No i najważniejsze. Wiele osób o tym mówiło. Tożsamość legendy. Praktycznie przy każdym innym modelu mówilibyśmy o genialnej kooperacji, połączeniu sił etc. Tu oczekiwaliśmy takiej prawdziwej japońskiej myśli technicznej, trochę na przekór, trochę zwariowanej, a nie z kalkulatorem w ręku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok panowie rozumie wasz tok myślenia, tylko że Supra zbudowana jest na BMW a to jedne z najlepiej jeżdżących samochodów więc z technicznego punktu widzenia nie ma powodów do zmartwień przynajmniej dla mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było już w tym temacie kilka razy pisane ale trzeba napisać jeszcze raz bo większość chyba nie rozumie. Nikt by nie narzekał jakby to BMW ze znaczkiem Toyota nazwali Sake, Sushi czy inne Seppuku ale nie Supra bo to o to głównie się rozchodzi, a nie czy będzie miało dobry silnik,osiągi jak i prowadzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Adi napisał:

Mówisz o największym na świecie producentem samochodów?

M.in. takich tanich jak Lexus z np. LFA, jeśli chodzi o możliwości i wiedzę techniczną? 

po pierwsze primo toyota nie jest już największym producentem, Nissan-Renault jest pierwsze, a 2 VW Toyota spadłaz 2 miejsca w 2017 na 3 w 2018

po drugie primo, tak, marka toyota to są tanie samochody, marka lexus jest pozycjonowana wyżej, ale rozmowa jest o toyocie suprze, nie o LFA

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to zmienia diametralnie jak Toyota nie jest już pierwszym producentem, nawet nie już 2, a 3 dopiero 3. Normalnie bieda dobrze że w ogóle mają jeszcze na transport tego co wyprodukowali :P Ale w ogóle mówimy o liczbie sprzedaży, obrocie, zysku czy czym? :mrgreen:

O Lexusie było że jest jakby nie patrzeć ich więc to co powstaje tam przechodzi przez ich ręce i mogą raczej wykorzystać te rozwiązania czy to w Lexusie, czy w Toyocie, czy nawet w Subaru bo też w jakimś stopniu jest od nich zależny.

 

2 godziny temu, krist napisał:

marka toyota to są tanie samochody

 toyota Century też? :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graficy już zaczęli "naprawiać" to co Toyota spaprała. Z tym skrzydłem i światłami nawet do mnie gada.

 

20190120_202810.jpg

20190120_202818.jpg

 

I oryginał dla zestawienia

 

 

20190120_203525.jpg

 

W sumie te światła i skrzydło to takie dosyć charakterystyczne elementy poprzedniej generacji.

26 minut temu, radekk napisał:

toyota Century też? :mrgreen:

 Szczególnie w wersji GRMN

 

 

 

yg0d5ky7l9q3r1ozbwk0.png

3 godziny temu, kamilgt napisał:

Jakby zrobili 22B na m3/m4 to ja bym się nie pogniewał :D 

 

Powiedzmy że oparliby to na M2 Competition. Subaru reklamowałoby go przez kilka lat, gadając o 22b i rajdach. 

Potem pokazują samochód i niby jest z nim wszytko OK, ale jednak coś jest nie tak jak trzeba. Niby jeździ super, jest szybkie, wygląda ogień ale coś jest nie tak. Czegoś brakuje. 

I to samo jest z Suprą. Wszystko niby się zgadza ale ....

Edited by matros1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak lepiej taka Supra niż Eclipse od Mitsu, które zostało crossoverem...

Jeśli Supra będzie spoko to dla mnie bez znaczenia że powstała w taki czy inny sposób, rozumiem wkurzenie fanatyków ale dla reszty świata Supra powinna być OK :)

Edited by Paweł_P

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, krist napisał:

Tania, popularna marka toyota

:facepalm: jak porównasz najdroższe i najtańsze wersje Yarisa a Seicento to zobaczysz co najmniej dwu krotną różnicę cenową a przecież to ten sam segment. 

 

Dla Ciebie Land Cruser V8 czy klasyk 2000 GT też są tanie ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supra.jpg

  • Like 1
  • Haha 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, llkuba napisał:

:facepalm: jak porównasz najdroższe i najtańsze wersje Yarisa a Seicento to zobaczysz co najmniej dwu krotną różnicę cenową a przecież to ten sam segment. 

 

Dla Ciebie Land Cruser V8 czy klasyk 2000 GT też są tanie ?

 

 

nie wiem czy to aż tak trudne do pojęcia, ale fakt że toyota popełniła kiedyś coupe które było całkowitą klapą, i z racji limitowanej podaży jest teraz warte fortunę nie ma wpływu na jej pozycjonowanie na rynku kilkadziesiąt lat później.

Porównaj sobie LC V8 i cenę nowej Gelendy z V8, i może zobaczysz, że tak Toyota ma być popularną marką oferującą samochody w korzystnych cenach. Od luksusu i prestiżu w tym segmencie mają podróbkę LC w wykonaniu lexusa, czyli LX470 czy jak to się teraz nazywa.

 

A co do pingwina z głową słonia, mam teraz w firmie Avensisa diesel, tego aktualnego, tam siedzi silnik BMW, wystarczy zdjąć plastikową osłonę i wszędzie jest logo ze śmigłem. Po katastrofie jakościowej z silnikami D4D Toyota poszła po rozum do głowy i wzięła sprawdzony silnik bmw i efekt jest taki że auto ma u mnie 100tys i nie spaliła się nawet żarówka, a nie ma łatwego życia. PIerwsze recenzje sugerują ze z suprą też będzie wszystko dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, krist napisał:

nie wiem czy to aż tak trudne do pojęcia, ale fakt że toyota popełniła kiedyś coupe które było całkowitą klapą, i z racji limitowanej podaży jest teraz warte fortunę nie ma wpływu na jej pozycjonowanie na rynku kilkadziesiąt lat później.

Porównaj sobie LC V8 i cenę nowej Gelendy z V8, i może zobaczysz, że tak Toyota ma być popularną marką oferującą samochody w korzystnych cenach. Od luksusu i prestiżu w tym segmencie mają podróbkę LC w wykonaniu lexusa, czyli LX470 czy jak to się teraz nazywa.

Masz rację Toyota nie jest marką luksusową ale przynajmniej z Lexusem przechodzą test łosia. 

 

A tutaj taka ciekawostka (w skrócie Będziesz Miał Wydatki):

 

 

 

Godzinę temu, krist napisał:

Po katastrofie jakościowej z silnikami D4D Toyota poszła po rozum do głowy i wzięła sprawdzony silnik bmw i efekt jest taki że auto ma u mnie 100tys i nie spaliła się nawet żarówka, a nie ma łatwego życia. PIerwsze recenzje sugerują ze z suprą też będzie wszystko dobrze

To nie są silniki produkowane w Japoni. W moim 14 letnim Subaru nie wymieniłem żadnej żarówki i wszystkie świecą, też mi nowość :biglol:

I od kiedy silnik BMW sprawia, że żarówki nie przepalają się :biglol:. Jestem na Forum Subaru czy Tico :facepalm:.

Edited by llkuba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzadko sie wypowiadam, ale jak czytam te marudzenie to mi sie niebieski scyzoryk Subaru z któregoś tam zlotu w kieszeni otwiera. 

 

Nazwa to nazwa, wygląd też jednemu będzie pasował, innemu nie. W tym wątku, jak i na tym forum piszą ludzię kochający jazde samochodem! I najważniejsze w nowej Suprze jak to auto będzie jeździć! 

 

Supra MKIII to też było całkiem inne auto niż Supra MKIV, myślicie że ktoś narzekał że czwórka nie jast kontynuatorem poprzedniczki :)

 

A co do różnic to wydaje mi się, że Toyota zrobiła więcej niż zmieniła tylko znaczek. Życie pokaże...

 

https://wrc.net.pl/glowny-inzynier-toyoty-supry-odlecial-740-na-nurburgringu-to-pestka

Edited by gryka
  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gryka jak będziesz fanem japońskiej motoryzacji to zrozumiesz dlaczego ludzie marudzą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, llkuba napisał:

Gryka jak będziesz fanem japońskiej motoryzacji to zrozumiesz dlaczego ludzie marudzą ;)

 

Ci co mnie znają troche bardziej wiedzą że jestem ;) Ale jestem też fanem niemieckiej :)Wyobraź sobie w garażu GC8 TypeR, do szaleństw E30 z F20C pod maską (to jest dopiero mariaż- polecam każdemu spróbować), a na codzień czystej już krwi bawarka. 

 

A nowa Supra to będzie super auto i myśle godna baza do nie gorszych modów niż w MKIV, tunerzy już zacierają ręce. Toyota ma wiele super aut pod logiem Lexa, dajcie nowej Suprze szanse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, gryka napisał:

Ci co mnie znają troche bardziej wiedzą że jestem ;) Ale jestem też fanem niemieckiej :)Wyobraź sobie w garażu GC8 TypeR, do szaleństw E30 z F20C pod maską (to jest dopiero mariaż- polecam każdemu spróbować), a na codzień czystej już krwi bawarka

Wielki szacunek za GC8 i ciekawe połączenie silnika z S2000 z karoserią E30 ;)

8 minut temu, gryka napisał:

A nowa Supra to będzie super auto i myśle godna baza do nie gorszych modów niż w MKIV, tunerzy już zacierają ręce. Toyota ma wiele super aut pod logiem Lexa, dajcie nowej Suprze szanse :)

To na pewno będzie świetne auto ale w sercu cały czas będzie żal, że legenda nie jest produkowana w Japonii... .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gryka napisał:

Rzadko sie wypowiadam, ale jak czytam te marudzenie to mi sie niebieski scyzoryk Subaru z któregoś tam zlotu w kieszeni otwiera. 

 

Nazwa to nazwa, wygląd też jednemu będzie pasował, innemu nie. W tym wątku, jak i na tym forum piszą ludzię kochający jazde samochodem! I najważniejsze w nowej Suprze jak to auto będzie jeździć! 

 

Supra MKIII to też było całkiem inne auto niż Supra MKIV, myślicie że ktoś narzekał że czwórka nie jast kontynuatorem poprzedniczki :)

 

A co do różnic to wydaje mi się, że Toyota zrobiła więcej niż zmieniła tylko znaczek. Życie pokaże...

 

https://wrc.net.pl/glowny-inzynier-toyoty-supry-odlecial-740-na-nurburgringu-to-pestka

A na pewno bedzie jezdzic swietnie bo baza jest dobra.Dodatkowo producenci celowo dają teraz testować wersje przedprodukcyjne po to zeby wprowadzić ostatnie poprawki po feedbacku dziennikarzy.Supra tez przeszła taka rundę wiec na pewno wyłapali co trzeba.Zreszta z ostatnich prób GR czy GT86 i Yaris GR oba wyszły swietnie wiec nic nie wskazuje dlaczego teraz mielialo by byc inaczej.

5 minut temu, llkuba napisał:

Wielki szacunek za GC8 i ciekawe połączenie silnika z S2000 z karoserią E30 ;)

To na pewno będzie świetne auto ale w sercu cały czas będzie żal, że legenda nie jest produkowana w Japonii... .

CTR tez nie jest i czy cos to zmienia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, llkuba napisał:

I od kiedy silnik BMW sprawia, że żarówki nie przepalają się

Masz rację, nie sprawia. Ale poprzednie avensisy z dieslem mają zasłużoną kiepską opinię, a model od '15  dzięki silnikowi z BMW nie ma żadnych słabych stron (jakościowo, bo ogólnie to szału nie robi jako samochód, zwykłe auto do nawijania kilometrów)

Toyota w tej chwili nie ma żadnego silnika 6 cylindrowego rzędowego z turbo, więc miała 2 opcje albo pożyczyć od kogoś kto taki ma, albo budować swój. Myślę że katastrofa finansowa jaką był Lexus LFA (gdzie do każdej sprzedanej sztuki dołożyli jakieś chore pieniądze) czegoś ich jednak nauczyła.

I nie mówcie że to nie jest odważny samurajski projekt, bo trzeba mieś fantazję żeby zrobić tak małe auto z krótkim rozstawem, gdzie mogli zrobić tłustego gt 4 miejscowego, i pewnie więcej by takich sprzedali. jeśli to wycenią tak jak piszą czyli ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, turdziGT napisał:

CTR tez nie jest i czy cos to zmienia ?

9 generacja Civica była produkowana w Japonii. 

 

Dla mnie to zmienia bo Supra to powrót legendy po kilkunastu latach nieobecności. 

5 minut temu, krist napisał:

Toyota w tej chwili nie ma żadnego silnika 6 cylindrowego rzędowego z turbo, więc miała 2 opcje albo pożyczyć od kogoś kto taki ma, albo budować swój. 

Wydaje mi się, że to nie jest problem dla Toyoty stworzyć własny motor ale wygodniej i taniej jest pożyczyć silnik który na pewno będzie spełniał wszystkie normy CO2. Toyota tylko w nielicznych i wybranych modelach (wersjach) z silnikami benzynowymi zakładała Turbo. Sam widzisz, że odchodzą od dieslów bo wolą Hybrydy.

45 minut temu, krist napisał:

Myślę że katastrofa finansowa jaką był Lexus LFA (gdzie do każdej sprzedanej sztuki dołożyli jakieś chore pieniądze) czegoś ich jednak nauczyła.

 

Wydaje mi się, że do LFA nie dokładali ale mogę być w błędzie.

https://www.motofakty.pl/artykul/lexus-lfa-jeden-z-dwoch-egzemplarzy-w-polsce-do-kupienia.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic to nie wnosi do dyskusji ale CTR-y od 7 gen. (EP3) są produkowane w UK (to raczej pewna informacja - nawet wg VINu)  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, llkuba napisał:
4 godziny temu, krist napisał:

Myślę że katastrofa finansowa jaką był Lexus LFA (gdzie do każdej sprzedanej sztuki dołożyli jakieś chore pieniądze) czegoś ich jednak nauczyła.

 

Wydaje mi się, że do LFA nie dokładali ale mogę być w błędzie.

 

LFA nigdy nie było budowane z myślą o robieniu na nim pieniędzy. Podobnie jak Bugatti. To jest popis możliwości koncernu, wizytówka i jeżdżąca reklama. Do tego takie samochody często służą jako platformy testowe dla rozwiązań, które potem lądują w jakimś Golfie czy innym Yarisie. 

 

Także z tymi stratami to taki trochę mit dla kupujących. Owszem na samym samochodzie kasy nie robią. Ale dzięki niemu zarabiają gdzie indziej. Jednak tym już się nie chwalą ;) 

 

Cytat

Lexus has lost money on every LFA sold, but this vehicle served not just as a showroom attracter, but also as a testbed for future applications on Lexus products, such as carbon fiber. Certain characteristics of the LFA, including the gauge design, have trickled down to mainstream Lexus products such as the Lexus IS. The LFA was an indication of future Lexus models possessing sportier driving dynamics, and was an indication of a new aggressive design language across the lineup. The F Sport lineup in today’s Lexus lineup is an effort to carry on the legacy of the legendary Lexus LFA   ..... The LFA is such a vehicle that highlights what Toyota/Lexus is capable of doing. It debunks many of the stereotypes that often attack many Lexus vehicles, and it has helped in creating Lexus vehicles that possess improved driving dynamics.

 

Edited by matros1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, mrusz napisał:

nic to nie wnosi do dyskusji ale CTR-y od 7 gen. (EP3) są produkowane w UK (to raczej pewna informacja - nawet wg VINu)  ;)

Mój Tata kiedyś miał Civika z grudnia 91 roku to był początek produkcji Made in Japan. W tamtych czasach był to aktualny model. Na tym modelu uczyłem się jeździć. 

A co do 7 generacji CTR mój znajomy który pracował w serwisie Hondy w latach 90 siątych stwierdził, że straciła na jakości. Kiedyś mi powiedział, że klient kupił u nich nowe auto i po tygodniu przyjechał bo coś pukało w drzwiach. Jak ściągli boczek z drzwi to okazało się, że ktoś na produkcji wsadził puszkę po napoju.

4 godziny temu, matros1 napisał:

LFA nigdy nie było budowane z myślą o robieniu na nim pieniędzy. Podobnie jak Bugatti. To jest popis możliwości koncernu, wizytówka i jeżdżąca reklama. Do tego takie samochody często służą jako platformy testowe dla rozwiązań, które potem lądują w jakimś Golfie czy innym Yarisie. 

 

Także z tymi stratami to taki trochę mit dla kupujących. Owszem na samym samochodzie kasy nie robią. Ale dzięki niemu zarabiają gdzie indziej. Jednak tym już się nie chwalą ;)

Gdzieś muszą rozwijać swoją technologię po tym jak nie startują w F1  ;)

 

W WRC coś dzieje się ;).

 

https://toyotagazooracing.com/wrc/#close

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, llkuba napisał:

 

A tutaj taka ciekawostka (w skrócie Będziesz Miał Wydatki):

 

 

 

Dobre. Jak odbiorę mojego Ecoboosta, w którym każą wymienić olej po pierwszych 20 tkm, po 1000km też obejrzę sobie filtr ;) Potem będą wymiany co 10tkm. Nie wierzę, że w 140 koniach z 1,0 litra olej "wystarcza" na 20.000 km, i to 5W20.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, matros1 napisał:

LFA nigdy nie było budowane z myślą o robieniu na nim pieniędzy. Podobnie jak Bugatti. To jest popis możliwości koncernu, wizytówka i jeżdżąca reklama. Do tego takie samochody często służą jako platformy testowe dla rozwiązań, które potem lądują w jakimś Golfie czy innym Yarisie. 

 tak oczywiście. Z tymże odniosłem wrażenie że niektórzy komentujący chcieliby żeby nowa supra to było takie mini LFS, auto unikalne, z osobną technologią na potrzeby tego jednego modelu. A to niemożliwe z przyczyn finansowych, można dokładać to halo car którego wyjdzie mało, a nie do modelu który ma jednak się sprzedać w większej ilości egzemplarzy.

jest o tym ciekawa notka: https://www.carthrottle.com/post/why-are-people-so-angry-about-the-new-a90-toyota-supra/?fbclid=IwAR1T0rOg4KR7p3SBQ5cw-_ssmKntBZmrTCONDgS110ZM0evSh4LdDrHm3Kg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...