Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

tak na przyklad we Francji Supra 330 KM (MT) kosztowala ok. 440 tys. frankow (~67 tys. EUR w przeliczeniu), Impreza GT z koncowki produkcji - ok. 160 tys. frankow (~24 tys. EUR), roznica prawie x3 ;)

A ile kosztowało 911 Turbo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Halo halo, niezadowoleni i skorzy do ocen, ilu z was jezdzilo Suprami? Jezeli nie mk.4, to przynajmniej mk.3, hm? ;)

ale czy żeby mieć na jakiś temat zdanie, trzeba to posiadać, używać, zaraz będzie czy wystarczająco, bo np 1mln km to będzie za mało w czyimś mniemaniu:mrgreen: McLarenem nie jeździłem, nie wiem jak Ty, ale jak zrobiliby coś pokroju Priusa to nawet jeśli nie jeździłeś to uważałbyś że super :mrgreen: mają modele nawet niekoniecznie nawiązujące do F1, ale patrząc na nie stwierdzam że fajna kontynuacja sportowych samochodów. I mogą zrobić nawet swojego Suva, ale jakby reklamowali go jako następcę F1 to dla mnie byłaby to profanacja.

 

45 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Wyglada na to, ze wszyscy tu (i nie tylko) kojarza Supre z najmocniejsza jej wersja (z szybkich i wscieklych? ;):lol: ), ktora to btw w Europie jako nowe auto kosztowala jakies abstrakcyjne pieniadze, i tym samym zapominaja, ze trzon sprzedaz stanowily slabsze wersje (osiagi ktorych nie byly jakies powalajace tak naprawde)

BMW M5 też stanowi promil sprzedaży, kosztuje astronomiczne pieniądze w porównaniu do przeciętnych możliwości społeczeństwa. Trzon sprzedaży stanowią pojazd konstrukcyjnie ten sam w o wiele słabszych wersjach (w dodatku na gnojówkę) A dla wielu byłoby to spełnienie marzeń, czy wieszalo sobie plakaty z takim modelem. A patrząc na typowo pokrewnego konkurenta, Skyline też występował w wersjach chyba nawet słabszych niż Supra.

Ja nie mam nic przeciwko słabszym wersjom, wręcz przeciwnie, fajnie, ale oczekiwałem pojazdu który będzie nawiązaniem, że wsiadając poczuję się jak siedzę w spadkobiercy tego modelu, a nie wsiadam i wiem że siedzę w BMW.

Niech mają ten model i życzę im żeby sprzedawał się lepiej niż Gt86, ale jak dla mnie nie jest to następca Supry, a latami robili szum wokół. Nawet już nie gra w tej samej klasie co poprzednia. Z ciekawości włączyłem wikipedię i spojrzałem na tabelkę przy Suprze

segment G

konkurencja

Nissan Skyline
Mitsubishi GTO
Mazda RX-7
Honda NSX 

 

patrzę na BMW Z4 bo o Suprze tylko wzmianka że będzie następca

ale segment C

konkurencja

Audi TT
Porsche 987 Boxster

 

jest jakaś różnica i fajnie że pojawił się konkurent dla tych modeli, ale ten konkurent dla przykładu to Porsche Boxter, a nie nazwali go 91. Mimo że Boxter/Cayman jest też fajnym i szybkim samochodem

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Than_Junior napisał:

Halo, czy jest tu jakiś mod?? Możnaby tę dyskusję przerzucić do "o motoryzacji", albo chociaż do tematu o potencjalnej nowej MR2, Bo już tam bardziej pasuje niż do hot hatchy ;)

 

Jest ale na telefonie i nie chce rozwalić tematu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekk, a teraz marsz do wikipedii i poczytaj sobie o wczesniejszych pokoleniach Supry (Supra - to nie tylko mk.4 Biturbo ;) )

to, ze ostatnie jej pokolenie gralo w okreslonej grupie aut, nie musiz automatu oznaczac, ze i najnowsze pokolenie musi to robic

 

powtorze sie: fajnie, ze Toyota zrobila to auto, szkoda ze nie zrobili tego o wlasnych silach...

ale mimo wszystko i tak fajnie, ze prawdopodobnie trafi tego wiecej na drogi niz w przypadku NSX, GTR i innych kultowych egzotykow za astronomiczna kase

 

dla mnie EOT

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Than_Junior napisał:

Nie ublizając Ci, ale pancerny masz telefon skoro jesteś na nim :D

 

waga piorkowa? ;):D

 

 

20 minut temu, matros1 napisał:

A ile kosztowało 911 Turbo? 

 

911 bi-turbo (993) z podobnego okresu, co i wspomniana Supra, kosztowalo ok. 790 tys. frankow (~120 tys. EUR)

 

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

radekk, a teraz marsz do wikipedii i poczytaj sobie o wczesniejszych pokoleniach Supry (Supra - to nie tylko mk.4 Biturbo ;) )

to, ze ostatnie jej pokolenie gralo w okreslonej grupie aut, nie musiz automatu oznaczac, ze i najnowsze pokolenie musi to robic

wybacz że Cię nie posłucham i nie poczytam:mrgreen: ale ja to doskonale wiem. Jednak kojarzone jest bardziej z tymi bardziej sportowymi, bo nawet i 3 gen jest kojarzona z tymi. I chodzi o to że Toyota robiła tyle szumu i nawiązywała jednak do tych ostatnich wersji że tworzą ich następcę, że jednak czegoś takiego się większośc spodziewała. A teraz Ty marsz do wikipedii i poczytaj o Skyline i pierwszych generacjach, to to dopiero były sportowe modele:P Nawet pierwszy GT-R w budzie C10 to nie był jakiś super sportowy model.

13 minut temu, eddie_gt4 napisał:

ale mimo wszystko i tak fajnie, ze prawdopodobnie trafi tego wiecej na drogi niz w przypadku NSX, GTR i innych kultowych egzotykow za astronomiczna kase

oczywiście fajnie, ale fajniej by było jakby to był jakiś inny, czy nowy sportowy model, a jakby poza tym powstał też model który byłby egzotykiem dla nielicznych konkurującym z NSX, GTR i taki żeby np nosił tą nazwę Supra do której nawiązywali jako tych jednak modeli bardziej sportowych i mniej dostępnych dla szarego ludka. Czy nawet niech stworzyli całkiem nowy model który za X lat stałby się tak kultowy jak te o których tu piszemy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, radekk napisał:

i co właścicielowi po tej Suprze jak widać że i tak wzdychał do Subaru i chciałby mieć WRXa:mrgreen:

Właściciel posiadał kiedyś GT ka i Bloba, jest fanem japońskiej motoryzacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, burton napisał:

zapominacie, że tu chodzi o biznes.... ma ktoś dane ile sprzedało się nowej hondy nsx? to zobaczycie ile sprzeda się tej supry.... ktoś tam pewnie wszystko policzył i wyszło co wyszło...

 

W USA 

Screenshot_20190116-171537_Samsung Internet.jpg

20190116_171836.jpg

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, burton napisał:

zapominacie, że tu chodzi o biznes.... ma ktoś dane ile sprzedało się nowej hondy nsx? to zobaczycie ile sprzeda się tej supry.... ktoś tam pewnie wszystko policzył i wyszło co wyszło...

 

Toyota ma jednak tą przewagę, że przy swojej wielkości sprzedaży, dźwignąć coś ambitniejszego nie byłoby być albo nie być dla koncernu, szczególnie, że całymi garściami mogła czerpać z Lexa LFA. 

 

Nie od dziś wiadomo, że księgowi mają za dużo do powiedzenia przy konstruowaniu samochodów. Patrząc jako pertolhead - źle. 

 

Wiemy też, że niestety "odpałowe" konstrukcje bardzo często były finansowymi porażkami albo jednym z gwoździ do trumny firmy czy też managera odpowiedzialnego za projekt. Patrząc na na ilość przebajerzonych niewypałów - też źle. 

 

Trafić z modelem, fajnym i supersprzedawalnym... dla fabryki super. 

 

Spotykać za każdym rogiem takie samo, nawet super fajne auto... dla kupującego źle. 

 

Czyli.. ma być szybko, w sumie drogo ale tak żeby dało się to jakoś ugryźć, żeby się dobrze sprzedawało ale jednak nie w milionach, czyli było jednak trochę elitarne...

 

 

Patrz ideał japońskiej motoryzacji czyli GTR i o to miała walczyć Supra a będzie z Audi TT, BMW Z4 czy NIssanem 370z o ile go jeszcze produkują (sprawdziłem, produkują i można mieć za 30T$) . Czyli pasuje. 

 

 

Toyota dokonała pauperyzacji Supry i o to jest szum. Nowa Supra może być i fajnym autem, pewnie nawet jest, będzie się pewnie świetnie sprzedawać ale nie jest spadkobiercą legendy, jej kolejnym krokiem w rozwoju Godzilli a wykorzystując jej legendę robi krok wstecz w rozwoju wypadając z ligi super samochodów ale ma wielkie szanse na sukces rynkowy w lidze popularnych samochodów sportowych. 

 

Supra stała się zwyczajnie Celicą.   

 

 

 

40 minut temu, matros1 napisał:

 

Screenshot_20190116-171537_Samsung Internet.jpg

 

Nom, to jest taki segment i są na nim mniej i bardziej udane modele. Dane sprzedaży z rynku US oczywiście aby nie zakłamywać wyników. 

 

Bez tytułu.jpg

GTR.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieszacie psy na nowej Suprze a wg mnie auto fajne. 280k za jakość i silnik BMKi, styl Japończyków to dobra cena. 340km spokojnie po stage1 będzie miał ok 400km. Z nazwą mogli iść w kierunku Celica, ale i tak nie zabili legendy jak zrobiło to Mitsu z Eclipse... To dopiero dramat.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekk napisał:

i co właścicielowi po tej Suprze jak widać że i tak wzdychał do Subaru i chciałby mieć WRXa:mrgreen:

Subaru zawsze w sercu :). Kupię jeszcze na pewno nie jedno :). Dzięki Kuba za wrzutke :).

W moich oczach nowa Supra nie wypada tak źle. Ludzie bardzo sceptycznie podchodzą do tego auta, bo musi ono stawić czoła temu jaką otoczke zbudowała ostatnia seria. Na grupie Mk4 ludzie wypowiedzieli się również bardzo negatywnie. 

Ja chętnie bym nowa pojezdzil. Jeśli będzie za 20 lat w przystępnych pieniądzach, to kupię :). Ludzie na pewno będą modyfikować je na potęgę :). Kastruja tą motoryzacja też trochę przepisy, ale to rynek zweryfikuje jak dany model się przyjmie :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ta Supra to ma akurat bardzo porzadne wykonczenie. Nie jest tak tanio zrobiona jak orginalna. Orginalna byla jak typowy japonczyk akurat jedzilem jedna w latach 90. W tej widac porzdne wykonczenie. Jak dla mnie :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, przemorg napisał:

Dzięki Kuba za wrzutke :).

 

Nie ma za co B). Uwielbiam Supre ... nawet Yarisa 1.0 wspominam bardzo dobrze.

 

DSC_0087.thumb.JPG.c6d6a962f09473a992b267051214022a.JPG

 

 

 

PS: Szykuj wątrobę bo w najbliższym czasie będzie grubo :biglol:.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

Toyota ma jednak tą przewagę, że przy swojej wielkości sprzedaży, dźwignąć coś ambitniejszego nie byłoby być albo nie być dla koncernu

 

zgadzam się ale widać od lat, że Toyota liczy każdego $ i może dlatego są tam gdzie są....

VW reaktywował Bentleya, wszystko super, cacy, tylko Bentley ma stratę ok 150 mln eur.... w Toyocie by tego nie zrobili... wzięli silnik diesla z BMW, potem współpraca z Subaru, teraz znowu z BMW...

a przy ich potencjale mogli by robić wszystko sami... może dlatego nie muszą się łączyć jak Nissan z Renault itd., produkują dla zysku a nie idei...

Honda z NSX pewnie też grubo umoczyła... poza tym ceny w USA są dużo niższe niż w Europie, a mimo to co to jest 1000 aut na 270 mln czy ile tam mają mieszkańców....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, burton napisał:

zapominacie, że tu chodzi o biznes.... ma ktoś dane ile sprzedało się nowej hondy nsx? to zobaczycie ile sprzeda się tej supry.... ktoś tam pewnie wszystko policzył i wyszło co wyszło...

jak pokazuje przykład choćby GTRa można zrobić fajny samochód za wór pieniędzy który będzie się dobrze sprzedawał, a raczej GTR spełnił oczekiwania Nissana.

Toyota miała też tą przewagę że mają Lexa i model LFA na bazie którego mogli stworzyć Suprę będącą nadal w lidze wozów klasy GT, a to co stworzyli z BMW wypuścić swoją drogą jako inny model. Chyba że za jakiś czas zobaczymy jakiś nowy model klasy GT który będzie miał budować nową historię.

 

Godzinę temu, grin napisał:

Wieszacie psy na nowej Suprze a wg mnie auto fajne.

ale my nie twierdzimy że nie jest fajnym. Wręcz przeciwnie może być znakomitym, ale jest niedosyt bo spodziewano się czegoś innego po całym tym szumie robionym w kwestii powrotu Supry i tego jako samochodu jednak bliższego klasie GT, a okazuje się że wyszło takie Audi TT czy Z4, w sumie to dosłownie wyszło Z4:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radekk napisał:

Toyota miała też tą przewagę że mają Lexa i model LFA na bazie którego mogli stworzyć Suprę będącą nadal w lidze wozów klasy GT, a to co stworzyli z BMW wypuścić swoją drogą jako inny model. 

No właśnie, Toyota ma Lexusa i modele RC i LC. Miałaby strzelać sobie w kolano ładując kupę kasy w projekt i kanibalizując sprzedaż własnych aut z segmentu premium? I po co? Żeby było „wow” w internetach?

Czy to się podoba, czy nie podoba, motoryzacja wygląda inaczej niż 20 lat temu. Zmieniła się technika, zmienił się rynek, zmienili się konsumenci.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zyzol napisał:

No właśnie, Toyota ma Lexusa i modele RC i LC. Miałaby strzelać sobie w kolano ładując kupę kasy w projekt i kanibalizując sprzedaż własnych aut z segmentu premium? I po co? Żeby było „wow” w internetach?

Czy to się podoba, czy nie podoba, motoryzacja wygląda inaczej niż 20 lat temu. Zmieniła się technika, zmienił się rynek, zmienili się konsumenci.

Lex jednak w dużej mierze dąży to elektryków, przynajmniej stara się to pchać w każdy model, zaraz mogliby wprowadzić model tej klasy w pełni elektryczny zważywszy że tacy gracze się pojawiają w tej klasie. Zresztą jednak w moim mniemaniu potencjalny klient to Lexa jest trochę inny niż Toyoty. Terenówki zarówno Lexa i Toyoty są praktycznie te same tylko znaczkiem się różnią i radzą sobie. Ja widziałbym potencjał stworzenia 2 samochodów podobnej klasy które byłyby dla innej grupy i radzące sobie. A w kwetii podobieństw patrząc na VW group Audi, Lambo, co oni jeszcze tam mają, nawet takie bardziej przystępne cenowo Golf R, Leon Cupra, tworzą mimo wszystko niby podobne pojazdy i się sprzedają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, radekk napisał:

Lex jednak w dużej mierze dąży to elektryków, przynajmniej stara się to pchać w każdy model, zaraz mogliby wprowadzić model tej klasy w pełni elektryczny zważywszy że tacy gracze się pojawiają w tej klasie.

 

Ponoć będzie LC F

https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Lexus-LC-F-w-2021-roku-600-KM-mocy,33809,1

 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Zyzol napisał:

I to właśnie jest auto, które by mogło godnie nosić nazwę Supra ;-)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...