Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, skwaro napisał:

Honda też zrobiła następce NSXa, tyle że oba auta są z trochę innej półki cenowej. A nowa Supra powinna się nazywac Celica, bo to zupełnie inna klasa auta niż poprzednia generacja.

To prawda to jedyny błąd jaki tu zrobili ale mysle ze zdecydowali sie na Supre ze względów marketingowych.Po prostu Supra ma większe przebicie ale nie mozna zapominać ze Celica kiedys tez nazywała sie Celica Supra dopiero pózniej nazwy przeszły na dwa odrębne modele.

Suma sumarum najwazniejsze jest jak ten samochod bedzie jezdzic i ile kosztuje a nie jak sie nazywa i na czym jest zbudowany i jakiego silnika używa.

Jezli było by to auto za 500 czy 600 to niewiele osób mogło by sobie na nie pozwolić a tak to jest w zasięgu większe ilości osób zwłaszcza kiedys jako samochod z drugiej ręki.Dla mnie to duży pozytyw tak jak to ze silnik BMW to bardzo sprawdzona konstrukcja która znosi spore przyrosty mocy wiec nie do końca wiem po co robić sztorm w szklance wody.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztorm jest bo fajne auta są jak mechanikę robią Japończycy, a design Europejczycy a najlepiej Włosi. Tu jest odwrotnie, dlatego auto ani nie jest ładne, ani nie spodziewam się bezawaryjności Toyoty tylko problemów BMW...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Korton napisał:

Nissan potrafił zrobić następce skyline'a, co by nie mówić gtr im wyszedł, o osiągach już nie wspomnę

 

Do tego nissan nie pompował balonika przez pierdylion lat i nie wypuszczał do sieci teaser'ów nowego samochodu. Za to jak wszedł na rynek, to rozdupczył na torze samochody 2x droższe, pokroju Porsche itd. Pokazali imho godnego następce R34. Do tego coś co zrobili sami i mogło być/jest technologiczną wizytówką koncernu. 

 

Tego samego oczekiwałem od Toyoty i nowej Supry. W zamian dostaliśmy nakoksowaną GT86. Co samo w sobie nie jest złe, jednak nie powinno się nazywać Supra. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzacie. Ilu z was może czy mogło sobie pozwolić na nowego GTRa ? Raczej niewielu. Dzieki tej fuzji powstał samochód na który prawdopodobnie może sobie pozwolić więcej osób.

Czyli z waszego punkt widzenia było lepiej żeby robili samochód którego większość z nas może sobie co najwyżej plakat w garażu powiesić, niż iść do salonu i go kupić ?

Ja na prawdę mam w d..... jak jeździ czy wygląda najwspanialsze Ferrari za to bardzo się cieszę jak powstają dobre samochody które można sobie na prawdę kupić. Nikt jeszcze tym nie jechał nikt nic nie wie a wy już oceniacie i przylepiacie łatkę. Zacznijmy od tego roku z was może sobie wogole pozwolić na auto za 200K ale oczekiwania macie za milion :) Ci ca mają kupić i tak kupią i będą zapewne zadowoleni. Wiecej wyboru w danym segmencie = większa konkurencja a większą konkurencja rezultuje w lepszych produktach.Dla mnie już samo to jest pozytywem pojawienia się tego auta.

 

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudzi, Supry też chyba żaden z nas nie miał, a jednak do dziś wzbudza emocje. Kontynuacja powinna trzymać poziom, a ten przebieraniec BMW powinien być modelem między GT86, a właściwym supersamochodem-Suprą.

Wytłumaczę Ci to językiem, który doskonale zrozumiesz ....językiem Audi ;)

Zakładamy, że Audi po Twoim modelu robi sobie dłuższą przerwę z RS4. Po jakimś czasie zapowiadają kontynuację, puszczają kuszące kawałki, wizualizacje, piszą o powrocie legendy etc. ....i wreszcie tadam! w kooperacji z np. Peugeotem, czy innym Renault robią faceliftinga na np. Talismanie, z 280 konnym silnikiem.

Fajnie?  ;) 

Ale możesz mieć to za 2 stówki! Lepiej?

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki sprzedaży pokażą ile to auto jest warte, zarówno pod względem technicznym jak i sentymentalnym. Toyota GT86 jest przystępna cenowo  jednak ludzie się nie rzucili do salonów. Segment samochodów sportowych jest trochę nieobliczalny. 

 

Dla przykładu wyniki sprzedaży z Europy za rok 2017

 

20190116_071404.jpg

20190116_071514.jpg

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, turdziGT napisał:

Przesadzacie. Ilu z was może czy mogło sobie pozwolić na nowego GTRa ? Raczej niewielu. Dzieki tej fuzji powstał samochód na który prawdopodobnie może sobie pozwolić więcej osób.

Czyli z waszego punkt widzenia było lepiej żeby robili samochód którego większość z nas może sobie co najwyżej plakat w garażu powiesić, niż iść do salonu i go kupić ?

I trafiłeś w sedno. To oczywiste, że najfajniejsze auto to takie, którego nikt nie kupi, kosztuje 2 mln, ale fajnie wygląda na plakacie. Zamiast na ulicach, lepiej oglądać na YT, a jakby jeszcze złoiło na takim filmiku Porsche, to strzelałyby korki od szampana:D

A tak to co? Marne osiągi, cena przyzwoita, paskudny wygląd i mariaż z kim? Z BMW (o zgrozo!):thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończycy widać lubią wracać do nazw poprzednich modeli. Toyota i tak zrobiła auto chociaż minimalnie nawiązujące do poprzednika w przeciwieństwie do Mitsubishi gdzie z Eclipse zrobili suva.

 

Fajnie, że Toyota wypuściła po tych nie za pięknych autach do turlania się do kościoła typu Prius takie coupe z normalnym silnikiem turbo tylko jak wspomniało kilka osób jednak po koalicji z BMW nie powinno nazywać    się to Supra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym był zainteresowany zakupem jakiegoś ciekawszego pojazdu tego typu to prędzej bym ustawił się po tego Lexusa niż ta niby Suprę. Dla mnie to co prezentuje ten model to nie zasługuje na nazwę Supra. Już chyba bym wolał Z4 przynajmniej bym wiedział czym jeżdżę, a nie wsiadam niby do Toyoty, jakiejś legendy, japończyka, ale jednak siedzę w BMW bo nawet nie chciało im się stworzyć własnego wnętrza.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

zawsze jest jakas alternatywa dla niezadowolonych... juz widze kolejki przy salonach Lex'a  :biglol:

 

https://www.motor1.com/features/300912/lexus-rc-f-versus-supra/?utm_source=zergnet.com&utm_medium=referral&utm_campaign=zergnet_3690951

Tylko ze RCF jest prawie dwa razy drozszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, radekk napisał:

(...) Dla mnie to co prezentuje ten model to nie zasługuje na nazwę Supra (...)

 

Halo halo, niezadowoleni i skorzy do ocen, ilu z was jezdzilo Suprami? Jezeli nie mk.4, to przynajmniej mk.3, hm? ;)

 

Wyglada na to, ze wszyscy tu (i nie tylko) kojarza Supre z najmocniejsza jej wersja (z szybkich i wscieklych? ;):lol: ), ktora to btw w Europie jako nowe auto kosztowala jakies abstrakcyjne pieniadze, i tym samym zapominaja, ze trzon sprzedaz stanowily slabsze wersje (osiagi ktorych nie byly jakies powalajace tak naprawde)

 

 

22 minuty temu, turdziGT napisał:

Tylko ze RCF jest prawie dwa razy drozszy.

 

Przypomniec Ci, ile w Europie kosztowala Supra twin-turbo i jak to wypadalo na tle owczesnych aut sportowych? :)

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

Halo halo, niezadowoleni i skorzy do ocen, ilu z was jezdzilo Suprami? Jezeli nie mk.4, to przynajmniej mk.3, hm? ;)

 

Wyglada na to, ze wszyscy tu (i nie tylko) kojarza Supre z najmocniejsza jej wersja (z szybkich i wscieklych? ;):lol: ), ktora to btw w Europie jako nowe auto kosztowala jakies abstrakcyjne pieniadze, i tym samym zapominaja, ze trzon sprzedaz stanowily slabsze wersje (osiagi ktorych nie byly jakies powalajace tak naprawde)

 

Tak i jarają nas te słabe wersje jak Impreza 1,5. 

 

:P

 

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

Przypomniec Ci, ile w Europie kosztowala Supra twin-turbo i jak to wypadalo na tle owczesnych aut sportowych? :)

 

I tego oczekiwano po Suprze. Auto sportowe dla ludu to GT86, Celica. 

 

Właśnie... gdyby to nazwano Celica to by było super ale Supra ma być Supra że ryje beret, jak NSX, GTR, jak... 911 a nie jak Z4. 

 

Wygląda jakby im się projekty pomyliły. Jako nowa Celica byłby to strzał w 10, naprawdę.  

 

  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, matros1 napisał:

Tak poproszę. Z czystej ciekawości. 

 

tak na przyklad we Francji Supra 330 KM (MT) kosztowala ok. 440 tys. frankow (~67 tys. EUR w przeliczeniu), Impreza GT z koncowki produkcji - ok. 160 tys. frankow (~24 tys. EUR), roznica prawie x3 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

tak na przyklad we Francji Supra 330 KM (MT) kosztowala ok. 440 tys. frankow (~67 tys. EUR w przeliczeniu), Impreza GT z koncowki produkcji - ok. 160 tys. frankow (~24 tys. EUR), roznica prawie x3 ;)

Czyli teraz powinna kosztować kolo pół miliona, i ryć beret jak to powiedział @chojny :) Nazwali by to GT86 SZPORT EDYSZYN i by nie bylo szumu i rozczarowania ;) 

Brachol mojej mamy mial gdzies w 2001-2002 roku, dokladnie nie pamietam, ale te czasy szybkich i wscieklych, czerwoną targe MK4  z kierą po lewej stronie, jakis import ze stanow. To ale robiło robotę, mialem wtedy plus 10 do respectu wsrod starszych ziomali :lol: 

Edytowane przez filipk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipk93 napisał:

Czyli teraz powinna kosztować kolo pół miliona, i ryć beret jak to powiedział @chojny :) Nazwali by to GT86 SZPORT EDYSZYN i by nie bylo szumu i rozczarowania ;)

 

Dokładnie, czyli klasa GTRa, NSXa, 911, dokładnie tam gdzie kiedyś Supra należała. Może była najsłabsza i najwolniejsza ale to była ta półka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, chojny napisał:

gdyby to nazwano Celica to by było super ale Supra ma być Supra że ryje beret (...)  

 

btw, dosc sporne stwierdzenie, imho

 

dla kazdego, kto choc troszke interesuje sie motoryzacja (no moze poza pokoleniem, ktore wyroslo na szybkich i wscieklych ;):biglol: ), wiadomo nie od dzis, ze Celica byla autem o wiele bardziej kultowym i z wiekszym "dorobkiem" w prawdziwych sportach motoryzacyjnych - wystraczy spojrzec na ilosc zwyciestw i mistrzowst WRC, ktore zostaly osiagniete przez auta z nazwa "Celica" B)

 

Celica - to dziedzictwo rajdowe, okraszone licznymi zwyciestwami i mistrzostwami, a Supra - mokry sen nastolatkow i tiuningowcow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, eddie_gt4 napisał:

 

btw, dosc sporne stwierdzenie, imho

 

dla kazdego, kto choc troszke interesuje sie motoryzacja (no moze poza pokoleniem, ktore wyroslo na szybkich i wscieklych ;):biglol: ), wiadomo nie od dzis, ze Celica byla autem o wiele bardziej kultowym i z wiekszym "dorobkiem" w prawdziwych sportach motoryzacyjnych - wystraczy spojrzec na ilosc zwyciestw i mistrzowst WRC, ktore zostaly osiagniete przez auta z nazwa "Celica" B)

 

Celica - to dziedzictwo rajdowe, okraszone licznymi zwyciestwami i mistrzostwami, a Supra - mokry sen nastolatkow i tiuningowcow...

 

Każdy kto choć troszę interesuje się motoryzacją wie, że Supra się do rajdów nie nadawała, była za duża, miała zły napęd, miała zły silnik... :P

 

W rajdach nie jeżdżą hypercary ale zwykłe sedany, potem hatche, czasem własnie coupe jak Celica, a teraz auta klasy B. 

 

 

3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

a Supra - mokry sen nastolatkow i tiuningowcow...

 

Luz, nowa już nie. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, ale tu nie chodzi o rajdy, tylko o dorobek stricte "sportowy"... Supra kojarzy sie z driftem i wyscigami na 1/4 mili (chyba szczegolnie w PL ;) ), a Celica - z prawdziwym sportem (co prawda dawno to bylo i ostatnia generacja Celiny troszke rozmyla ten wizerunek), ot co chcialem powiedziec

 

podobnie jest w przypadku Subaru - wiekszosc kojarzy slowo "Impreza" z rajdami i zwyciestwami, i nie wazne, ze to bylo juz dosc dawno temu i dzisiejsze Imprezy niewiele maja wspolnego z tym wizerunkiem i historia tej nazwy...

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, chojny napisał:

 

Dokładnie, czyli klasa GTRa, NSXa, 911, dokładnie tam gdzie kiedyś Supra należała. Może była najsłabsza i najwolniejsza ale to była ta półka. 

Akurat Supra w tamtym czasie jako pierwsza wyłamała się z gentelment's agreement o max mocy 280KM i była właśnie najmocniejsza z japońskich superaut - 324KM na Stany i EU. Dopiero później zaczęło się szaleństwo z mocą.

 

Ale fakt że była ona z półki NSXa czy GTRa. Nie wiem ile kosztowała Supra w Polsce, ale NSX nowy w salonie kosztował ok. 600 000zł, nowa generacja NSXa to wydatek 800 000zł. Supra obecnie to zupełnie inna półka niż wtedy. I nie chodzi o to czy to dobre czy złe auto, tylko o klasę do jakiej obecnie jest zaliczana.

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...