Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, elmo napisał:

Cos ciężki poród rodzą go juz od zeszłego roku.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4/24/2017 o 23:20, carfit napisał:

 

Nie zgodzę sie , te testy na Nurburgring są totalnie niewiarygodne i nie mają kompletnie nic wspólnego z rzeczywistoscia , a własciwie ze sprzedawanymi autami w salonie, klatki , slicki ,odchudzone z kg,  inzynierowie od zawiasu i programu itd. , to tak jakbyś wystawił seryjne np. AUDI R8 , do R8 w wersji wyscigowej La Mans . 

Dawno mowilem aby to było wiarygodne trzeba brać wersje salonowe , z oponami w oryginale , i tego samego kierowce niesponsorowanego przez żaden koncern, ale to mało realne w naszym świecie .... 

Jest coś takiego czyli Sportauto - supertest, dwóch kierowców (jeden robił testy przez 20 lat aż do 2015 roku, drugi robi od 2015 roku do teraz), seryjne opony i informacja w jakich warunkach test został przeprowadzony (temperatura itd). Tutaj link do większości wyników https://en.wikipedia.org/wiki/Sport_auto_(Germany) (180 testów, wszystkich jest pewnie koło 250, bo wychodzi co najmniej jeden Supertest w jednym numerze raz na miesiąc). Na wiki można sobie sortować dowolnie.

Jeśli chodzi o Subaru:
Subaru  WRX STI 4x4 (model 2014), 8.28 Min  (1.16,8 Min Hockenheim), Dunlop SportMaxx RT
Subaru Impreza 2.0 WRX STi (model 2002-2005), 8.24 Min (1.17,9 Min Hockenheim), Bridgestone Potenza RE070 (opcjonalne opony, seryjnie RE040, czas 8.32)

Poniżej Top 30:

 

results pt1.png

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez JJacek
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ketivv napisał:

Jest gorzej niż źle :)

Generalnie, fajna lista tych czasów na ringu, jak kiedyś w dyskusjach przy piwie trafię na kolejnego zaślepionego Subaru fana to mu pokażę czas Leona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były ponoć plany, że Polacy pobiją rekord, Seba ze szwagrem wszystko sobie zaplanowali ale skoro już zrobione to projekt pewnie zawieszą... przynajmniej prototyp rozwojowy, czyli dotychczasowy stan prac pojedzie do muzeum dumy narodowej ;) 

 

O mało co się udało ;)

 

targi4.jpg

 

 

 

Osiągi rekordzisty są powalające, spalinowe bryki wyglądają dość blado, :( szkoda że to tak szybko poszło :(

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, JJacek napisał:

Jest coś takiego czyli Sportauto - supertest, dwóch kierowców (jeden robił testy przez 20 lat aż do 2015 roku, drugi robi od 2015 roku do teraz), seryjne opony i informacja w jakich warunkach test został przeprowadzony (temperatura itd). Tutaj link do większości wyników https://en.wikipedia.org/wiki/Sport_auto_(Germany) (180 testów, wszystkich jest pewnie koło 250, bo wychodzi co najmniej jeden Supertest w jednym numerze raz na miesiąc). Na wiki można sobie sortować dowolnie.

Jeśli chodzi o Subaru:
Subaru  WRX STI 4x4 (model 2014), 8.28 Min  (1.16,8 Min Hockenheim), Dunlop SportMaxx RT
Subaru Impreza 2.0 WRX STi (model 2002-2005), 8.24 Min (1.17,9 Min Hockenheim), Bridgestone Potenza RE070 (opcjonalne opony, seryjnie RE040, czas 8.32)

Poniżej Top 30:

 

results pt1.png

 

 

 

 

 

 

Ciekawe RS5 MY12 szybsze niz RS6 MY14  za to RS4 MY09 czyli z tymsamym motoremco RS5 sporo wolniejsze.szkoda ze nie podane w jakich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

Ciekawe RS5 MY12 szybsze niz RS6 MY14  za to RS4 MY09 czyli z tymsamym motoremco RS5 sporo wolniejsze.szkoda ze nie podane w jakich warunkach.

Chodzi Ci o temperaturę i wilgotność? Generalnie to ja zrobiłem tą tabelę, tzn napisałem program, który zczytał te dane. Jeśli chodzi o dodatkowe informacje to są dostępne m.in:

- temperatura powietrza

- temperatura jezdni

- cisnienie

- czasy poszczególnych sekcji/sektorów (5 sektorów)

Niestety jeśli chodzi o temperaturę i ciśnienie to są one dostępne tylko w nowszych testach. Nie zapisywałem wszystkich danych, ale to nie problem. Problem jest z ich wyświetleniem. Jak dorzuciłem do tabeli typ napędu (fwd, awd, rwd) i typ skrzyni (automat, manual, dwusprzęgłowa) to stała się nie czytelna tzn zbyt szeroka nawet przy rozdzielczości full hd (1920 x 1080).

Co do Audi to ciekawe, że ciężkie RS6 jest szybsze, na wolniejszym Hockenheim a wolniejsze od RS5 na szybszym Nordschleife. RS4 to B7, a nie B8 (patrz na datę testu i datę produkcji). Masa podobna, ale RS5 jest jednak o te 30 KM mocniejszy i pewnie też trochę nowocześniejszy/lepszy. Stosunek mocy do masy 4.2 kg/PS vs 3.9 kg/PS (RS4 B7 vs RS5)

ps. test RS6 - 24 st C, 30 st C jezdni, 1.013 mbar, niestety dla RS5 tych danych brak

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie o to mi chodziło ze w przypadku RS6 na logikę powinno byc odwrotnie.

 

Nowy Hultaj fajnie zaczyna wygladac.

 

 

image.jpg

image.jpg

http://www.carscoops.com/2017/05/spied-new-hyundai-i30-n-is-koreas-vw.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowca jest ten sam, bo jeszcze sprawdziłem artykuł w PDF'ie (w wersji internetowej tego nie było). Ktoś na innym forum pisał, o tym że Horst von Saurma czasami w jednym aucie czuje się lepiej i wyciśka z niego więcej w innym trochę gorzej. Możliwe, że takim wolnossącym RS5 łatwiej było mu pojechać lepszy czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przyjaciel z którym zawsze jeźdżę na rajdy , kupił sobie Clio RS w limitowanej wersji Trophy , powiem jedno uuuuuu lala !!!

a właściwie to jestem wściekły na sprzedawców w salonach Renault , że mi odradzali RS-a na co dzień :( . Kupiłem Clio GT i teraz bardzo żałuje :wacko:. Straszyli mnie że jest mega twarde i nie nadaje sie na miasto , totalna bzdura !!!!Zawieszenie świetnie pracuje , dobrze wybiera , i nie jest betonem . 

Auto genialne , LC w serii z mega dzwiękiem , ma zamontowanego Acrapovica , dzwięk rewelacja ! 

Genialnie sie prowadzi , zmieniony soft  skrzyni względem RS i GT , krótsza przekładnia , poprostu bajka . 

P.S. Może chce ktoś kupić rocznego Clio GT w full wersji ? ;):rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5/18/2017 o 19:22, carfit napisał:

Mój przyjaciel z którym zawsze jeźdżę na rajdy , kupił sobie Clio RS w limitowanej wersji Trophy , powiem jedno uuuuuu lala !!!

a właściwie to jestem wściekły na sprzedawców w salonach Renault , że mi odradzali RS-a na co dzień :( . Kupiłem Clio GT i teraz bardzo żałuje :wacko:. Straszyli mnie że jest mega twarde i nie nadaje sie na miasto , totalna bzdura !!!!Zawieszenie świetnie pracuje , dobrze wybiera , i nie jest betonem . 

Jeździłem kiedyś przez tydzień RSem i jedyne co mi przeszkadzało, to nie zawias (twardość była OK), co absurdalnie wielkie felgi 18 z absurdalnie niskimi oponami 205/40, które właśnie dawały efekt betonowego zawiasu, czy raczej wrażenie jazdy na samych felgach. Zamiast cieszyć się jazdą trzeba było wypatrywać najmniejszych dziur, a mimo to kilka razy tak przyrżnąłem felgą, że aż zęby zabolały.

Wystarczyło pewnie wziąć seryjne 17 i byłby wspaniały HH na codzień.

Poza tym wszystko co piszesz się zgadza. Wspaniały dźwięk, szczególnie przy LC, te podwyższone obroty biegu jałowego w trybie sportowym..., super się prowadził, skrzynia dla mnie była super (chociaż powszechnie w dobrym tonie było na nią narzekać) i te metalowe łopatki z GTRa.... Oddawałem to auto z wielkim żalem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2a7e51752835904814fae15b67bcd5.jpg

8dbe292477c523f5abffb3e850eca0.jpg

18622303_810455579103063_6928676418195838531_n.jpg

18671059_810455665769721_4640301179092698761_n.jpg

18671214_810455649103056_2257282153955264081_n.jpg

18698050_810455679103053_5399616445959257451_n.jpg

18698216_810455619103059_2852942603784163830_n.jpg

18698510_810455635769724_7221657241023148354_n.jpg

18698537_810455605769727_647010266559941737_n.jpg

18739857_810455719103049_1308600045778777551_n.jpg

bab8d4ba29514528d4723be314721c.jpg

c9a6c20d878f4d75a1bb3d317e7568.jpg

 

Zobaczymy jak to będzie jeździło, ale spora szansa że to będzie mój następny dupowóz. Padaka tylko że nie ma zwykłego ręcznego, tylko to elektryczne gówno :(

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj widać o ile jest szersza od zwykłej meganki (w tym wypadku wersji GT). Widać też o ile większe są wszystkie chłodnice. 

Szkoda że kamuflaż zakrywa jeszcze sporo smaczków stylistycznych takich jak np. wloty/wyloty na błotnikach itp. 

2018-renault-megane-rs-preview.jpg

megane_tce_205gt(5).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielką niewiadomą jest silnik tej zabawki. Sporo wskazuje na to że będzie to 1.8 z nowego Alpine, a tak naprawdę mocno zmodyfikowana jednostka z Clio RS/Megane GT.

Generalnie opinie na forach Renault są mocno podzielone. Jednym się podoba, inni twierdzą że Megane RS 3 jest "ostatnim" prawdziwym RS'em.

 

Mi pasuje że jest 4drzwiowe + automatyczna skrzynia.

Nie podoba mi się za to brak prawdziwego ręcznego (może w wersji produkcyjnej​ się to zmieni).

Silnik 1.8 może być dobry ale może też być totalną padaką w porównaniu z pancernym i sprawdzonym 2.0.

Czas pokaże. Trzeba czekać do Września na Frankfurt.

 

Tak czy siak widzę plusy w obu przypadkach:

1. Jak samochód będzie do dupy to ceny obecnego RS'a poszybują w górę ... będę zarobiony ;)

2. Jak będzie nie gorszy niż obecna generacja, to będę miał fajny dupowóz

 

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...