Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Zelazny napisał:

Za to G AMG czy X5M z mocą ponad 500 koni mają sens i już są bezpieczne ;)

 

Tak bo do auta za pół bańki wpakujesz wszystko co potrzeba (zawias, hamulce, staby, duże koła i niskie opony, elektronikę itp.) a taki Kodiak zdjęty z taśmy mający pod 300 KM (po chipie 350 KM) może być mega niebezpieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Paweł_P napisał:

Tak bo do auta za pół bańki wpakujesz wszystko co potrzeba (zawias, hamulce, staby, duże koła i niskie opony, elektronikę itp.) a taki Kodiak zdjęty z taśmy mający pod 300 KM (po chipie 350 KM) może być mega niebezpieczny.

Ale co za problem wpakować hamulce i inne rozwiązania z takiego Golfa R, Audi SQ5 czy podobnych? Takie Audi ma moc 313 koni, wagę podobną i jakoś jest niebezpieczne? Myślę. że inżynierowie wiedza co robią, zresztą auto musi przejść wszystkie testy bezpieczeństwa. Pożyjemy, zobaczymy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest problemem myślę, tylko kwestia ile finalnie będzie kosztował taki samochód i czy sie będzie sprzedawał ;) bo o ile za M, AMG czy RS ludzie wydadzą te pół bańki to o tyle jakiegoś Kodiaka za 200k może się nie opłacać produkować ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stawce dzisiejszych hot hatch'y to taki bardziej worm hatch. Pewnie spoko auto ale do czołówki raczej bez podejścia. Elektroniczna szpera w tym gronie też raczej szału nie robi.
Myślę że będzie solidny kawał wozu ale raczej bardziej liga Peugeota 308 GTI, niż Hondy czy Renault o wszystkich 4x4 nie wspominając.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matros1 napisał:

W stawce dzisiejszych hot hatch'y to taki bardziej worm hatch. Pewnie spoko auto ale do czołówki raczej bez podejścia. Elektroniczna szpera w tym gronie też raczej szału nie robi.
Myślę że będzie solidny kawał wozu ale raczej bardziej liga Peugeota 308 GTI, niż Hondy czy Renault o wszystkich 4x4 nie wspominając.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
 

To na pewno mysle ze nawet do Cupry tez ciezko bedzie podejść.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla ilu % potencjalnych klientow naprawde bedzie mialo znaczenie, ze na torze bedzie wolniejsze? Ile razy w ciagu roku srednio scigac sie bedzie z wozami konkurencji? ;) Nie udawajmy, ze cale zycie polega na sciganiu sie na dziesietne sekundy. Czy Hyundai N bedzie mial 240 czy 300 KM nie ma znaczenia, tak dlugo jak bedzie dawal frajde z jazdy, jednoczesnie oferujac niezly kompromis miedzy emocjami, a praktycznoscia na codzien, i to wszystko za rozsadne pieniadze. A to ze Focus RS go na torze zje... co z tego, ja sie pytam? :) Bardzo dobrze, ze jest wiejszy wybor, a patrzac po wynikach Hyundaia w WRC, taki sportowy HH to bardzo dobry dodatek do oferty!

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Than_Junior napisał:

A dla ilu % potencjalnych klientow naprawde bedzie mialo znaczenie, ze na torze bedzie wolniejsze? Ile razy w ciagu roku srednio scigac sie bedzie z wozami konkurencji? ;) Nie udawajmy, ze cale zycie polega na sciganiu sie na dziesietne sekundy. Czy Hyundai N bedzie mial 240 czy 300 KM nie ma znaczenia, tak dlugo jak bedzie dawal frajde z jazdy, jednoczesnie oferujac niezly kompromis miedzy emocjami, a praktycznoscia na codzien, i to wszystko za rozsadne pieniadze. A to ze Focus RS go na torze zje... co z tego, ja sie pytam? :) Bardzo dobrze, ze jest wiejszy wybor, a patrzac po wynikach Hyundaia w WRC, taki sportowy HH to bardzo dobry dodatek do oferty!

Ja miałem na myśli ze to bardziej konkurencja dla Golfa GTI czy Focusa ST niz Type R czy nowgo Megane RS ktore sa raczej nastawione tylko na tor.

Co da twojego podsumowania absolutnie sie zgadzam.Najwazniejsza jest przyjemność z jazdy a nie osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne przecieki z Megane RS. Zaczyna gadać do mnie to 4drzwiowe nadwozie.

 

3e1abfac79a911a6ba47dc5127c703a7.jpg

818327c20604feca6a6b8105c348f906.jpg

 

Przy okazji porównanie o ile jest szersza od wersji GT.

 

Źródło: https://www.motor1.com/news/173658/2018-renault-megane-rs-leaked/

 

598f15288755c02c3823d0c804ffb8ec.jpg

4e1187a34996aba26fc672b081442fc2.jpg

9094dfef4f6907591f84eeb3551b6ac1.jpgce990fab506119dc2aa9878151d1b192.jpg

A tutaj nałożone na siebie GT i RS

 

rs-gt1.jpg

 

Fajna agresywna geometria.

Jaram się jak Rzym za Nerona :evil2:

 

Dnia 13.07.2017 o 21:24, Crazy_Ivan napisał:

MX-5 jakoś na brak popularności nie narzeka nawet ze swoją mocą ;)

 

MX-5 jest swojego rodzaju fenomenem mającym pozycje kultowego. Jest bezkompromisowym lekkim samochodem z tylnym napędem, który nie jest szybki ale daje bana na ryju. Co ciekawe podobna formuła w BRZ/GT86 nie do końca zagadała do klientów i słyszy się marudzenie na brak mocy.

 

Ważne jest tutaj moim zdaniem to że samochód jest bezkompromisowy. Nie próbuje niczego udawać. 

 

N'ka Hyundaia moim zdaniem jest niestety tylko szybkim hatchbackiem, który jest pełen kompromisów żeby się przypodobać jak największej grupie klientów. Widać cięcie kosztów: np. hamulce, brak mechanicznej szpery, co sprawia dla mnie wrażenie modnego "sportowego" produktu który ma dobrze wyglądać na podjeździe i przy barowych pogadankach a tor trzeba omijać tym z daleka. 

Moim zdaniem nie zasługuje na miano HotHatcha właśnie z tego powodu, choć powtarzam nie mam wątpliwości  że będzie to solidy kawał wozu. 

Sytuacja podobna do nowego Clio RS. Niby ma wszystko żeby być HOT, niby szybszy od poprzednika (choć nie zawsze) ale ... i tak większość twierdzi że poprzednik dawał więcej frajdy i że był ostatnim Hot Hatchem najbliższym pierwotnej formule tego segmentu. Jego sukces polega właśnie na tym że jest bezkompromisowy, podobnie jak wszystkie generacje Megane RS do tej pory. 

Zrozumiała to też Honda tworząc swojego jarmarczno-bazarowego potworka. Albo go kochasz, albo nienawidzisz. Nie mam miejsca na kompromisy. 

 

 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czesci sie zgadzam a po części nie.Nka plasuje sie poniżej wspomnianych i ma konkurować z Golfem GTI czy Focusem ST.Patrzac z tej perspektywy żaden  z wymienionych nie ma wielotloczkowych zaciskow czy mechanicznej szpery wiec ciezko za to krytykować.

Inna kwestia jest marketing i to w jaki sposob próbują wejść w ten segment.

rynek potrzebuje obu za równo tych hardcorowych jak i tych stonowanych odmian pytanie tylko czy tym stonowanym bedą w stanie wystarczająco zabłysnąć.

Moim skromnym zdaniem zrobili by lepiej jak by poszli na całość i rzucili sie do gardlaType R czy MRS.W tej klasie nie ma za bardzo przywiązania do marki po prostu kupuje sie to co jest najlepsze i daje najwiecej frajdy z jazdy.

ponizej to przywiązanie jest bardzie widoczne i watpie ze ten kto Jezdzil golfemGTI bedzie miał chcesz zamienić go na Hyundaia.

 

Osobna kwestia jest sama geneza Tego gatunku czyli HH.Podstawowym kryterium było to ze miało byc szybko i tanio i dzis żaden z tych samochodów zwłaszcza w tym segmencie nie spelna tych kryteriów bo sa po prostu za drogie a najbliżej korzeni sa w tej chwili auta pokroju Fiesty ST czy Clio RS.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

Inna kwestia jest marketing i to w jaki sposob próbują wejść w ten segment.

 

Mi własnie o ten marketing chodzi. Wmawia się nam że to samochody sportowe. W folderach fotki na torze wyścigowym, odwołania do WRC lub F1 i inne chwyty reklamowe. Rzecz w tym że te samochody tory powinny omijać z daleka (mam tu na myśli np. Peugeot 308 GTi, Golf GTi, Megane GT). Wszystkie to fajne, solidne i szybkie hatchbacki, jednak to tylko tyle i aż tyle. 

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

Moim skromnym zdaniem zrobili by lepiej jak by poszli na całość i rzucili sie do gardlaType R czy MRS.W tej klasie nie ma za bardzo przywiązania do marki po prostu kupuje sie to co jest najlepsze i daje najwiecej frajdy z jazdy.

Dokładnie tak i tego właśnie oczekiwałem od nowego Hyundaia. Liczyłem że będzie walczył w lidze MRS, Type R, Golfa GTi Clubsport S czy Leona Cupry. Może jeszcze się Koreańczycy zdecydują wypuścić taką wersję. 

 

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

ponizej to przywiązanie jest bardzie widoczne i watpie ze ten kto Jezdzil golfemGTI bedzie miał chcesz zamienić go na Hyundaia

Właśnie dlatego nie wróżę mu sukcesów. Tani nie będzie a po bułki można kupić wersję za 70-80 tyś. 

 

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

szybko i tanio i dzis żaden z tych samochodów zwłaszcza w tym segmencie nie spelna tych kryteriów bo sa po prostu za drogie a najbliżej korzeni sa w tej chwili auta pokroju Fiesty ST czy Clio RS

 

Zgadzam się prawie w 100% (uważam że cena Clio jest grubo przesadzona). W sumie najbliżej tej idei dzisiaj to chyba wcześniej wspomniana MX-5 i BRZ. Samochody proste, "tanie" i dające sporo frajdy. 

 

Sukcesu oryginalnej idei HH trzeba się chyba też doszukiwać w tym że tamtymi samochodami łatwo było się zbliżyć do limitu ich możliwości. Nie trzeba było być Kubicą czy innym Loebem żeby jechać na limicie i mieć z tego frajdę. Dzisiaj samochody są tak przeładowane różnymi wspomagaczami a technika zawieszeń, opon itd. poszła tak daleko, że łatwiej osiągnąć limit kierowcy amatora niż samochodu. To potrafi być frustrujące i pewnie stąd mamy rożne "driftmody", automatyczne" rev matching" itd., które mają dać wrażenie zbliżania się do tego limitu. Niestety to wszystko kosztuje.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkim nieobecnym Hot Hatchem jest Mazda 3 MPS. Szkoda, że Mazda nie ma w planach tego modelu bo, po pierwsze

zapewne byłby najładniejszy na rynku a po drugie, jednym  z szybszych i angażujących w prowadzenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Ken napisał:

Wielkim nieobecnym Hot Hatchem jest Mazda 3 MPS. Szkoda, że Mazda nie ma w planach tego modelu bo, po pierwsze

zapewne byłby najładniejszy na rynku a po drugie, jednym  z szybszych i angażujących w prowadzenie...

Moze ten segment jest mało opłacalny i dlatego zrezygnowali? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, matros1 napisał:

Mi własnie o ten marketing chodzi. Wmawia się nam że to samochody sportowe. W folderach fotki na torze wyścigowym, odwołania do WRC lub F1 i inne chwyty reklamowe. Rzecz w tym że te samochody tory powinny omijać z daleka (mam tu na myśli np. Peugeot 308 GTi, Golf GTi, Megane GT). Wszystkie to fajne, solidne i szybkie hatchbacki, jednak to tylko tyle i aż tyle. 

 

megane gt jest odpowiednikiem peugota gt (nie gti), nie wiem jak vw bo jakoś nie interesuje mnie ta marka

to megane gt jest fajne, ale cena idzie mocno powyżej 100kpln a to już sporo, podobnie clio rs też ma cenę mocno wybitą

generalnie ceny hh i tych mniejszych i większych idą mocno do góry

ciekaw jestem ile będzie kosztowała nowa fiest st, ale czuję że też już nie będzie mocno do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
megane gt jest odpowiednikiem peugota gt (nie gti), nie wiem jak vw bo jakoś nie interesuje mnie ta marka


Megane GT znalazło się w tym gronie bo jest też reklamowane jako samochód "sportowy". Do tego Reanult postanowiło doczepiać do niego logo Renault Sport.
Widać takie czasy. Robią to co się sprzedaje. Teraz każdy na FB, instagramie czy innym portalu jest #fit, #sport, #aktywny ... to i produkty muszą takie być. Jednak podobnie jak na tych portalach są takie tylko na pokaz a z rzeczywistością nie ma to nic wspólnego.
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...