Houdini Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 tak samo jak nie holuje sie auta z AWD z przednimi kolami na wozku. Pytanie całkiem serio i poważnie się nad tym zastanawiam czy straż miejska i holujący, którzy z nimi współpracują biorą to pod uwagę? Tzn.znajdą się na tym który samochód jest Awd, albo czy ich to w ogóle obchodzi? Bo właściciela zwykle przy tym nie ma, odbiera potem auto z parkingu. Mnie się to raz przydarzyło i do dziś tego nie wiem. Nic się nie zepsuło, ale w razie czego jak to udowodnić? W Wawie wszystko pięknie nagrywają, już raz oglądałem taki "filmik" :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 w Irlandii na przegladzie nie bada sie hebli w AWD na rolkach. koles montuje na podlodze przyspieszeniomierz, rozpedza auto na specjalnym odcinku, wciska sprzeglo i hamuje, wskazania odczytuje z urzadzenia. U nas też jest taka możliwość, jest to standardowe wyposażenie stacji. Tyle, że to urządzenie nie bada hamulców tylko opóźnienie hamowania. dlaczego? bo subaru po wjechaniu na rolki przednia lub tylna osia wyjezdza z tych rolek zaraz po ich uruchomieniu. Jakbyś czytał posty, to byś zauważył, że właśnie od przynajmniej kilku postów opisujemy badanie. Masz rację, tylko nie każde subaru i nie na każdym badaniu. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciex Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 jpol, Houdini dzięki, nie wiedziałem o tym. Tzn. dopiero na żądanie "klienta" taki film pokazują? I z niego wynika że robią wszystko prawidłowo, gdy jest napęd AWD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 przydlugawy filmik, ale moze akurat ktos bedzie chcial poogladac (niedlugo ma byc krotsza wesja, gdzie beda podane dane aut) http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... pp5tW71qYI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 A tu filmik o VDC (Forester 2.5XT MY09 auto) w bardziej realnych sytuacjach niż rolki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 przydlugawy filmik, ale moze akurat ktos bedzie chcial poogladac (niedlugo ma byc krotsza wesja, gdzie beda podane dane aut)http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... pp5tW71qYI Cudowna elektroniczna blokada Forester 2.0D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Chciałem odkopać temat. Najbardziej interesuje mnie zestawienie S-AWD (impreza wolnossąca, wrx, sti) vs quattro(a4 b7 1,8t) podczas normalnej jazdy drogowej oraz używania w warunkach torowych/agresywnej jeździe drogowej. I pytanie dotyczące napędu Audi, a konkretniej to w audi RS6. Na stornie audi jest opcja zakupu pakietu w którym dostajemy SPORTOWY MECHANIZM RÓŹNICOWY. Orientuje się jak jest on zbudowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Tutaj masz fajnie wytłumaczone wszystkie typy napędu aktualnie stosowanego w Subaru: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Wszystko z CVT to taki Haldex w sumie. Porównywalnym napędem z Audi (szczególnie w odmianach sportowych) jest STi z DCCD. Sportowy dyferencjał audi na tylnej osi ma dwa sprzęgła wielopłytkowe które dbają o optymalny rozdział momentu na koła tylnej osi: https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/quattro_en/sport-differential Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Godzinę temu, RoadRunner napisał: Wszystko z CVT to taki Haldex w sumie. Porównywalnym napędem z Audi (szczególnie w odmianach sportowych) jest STi z DCCD. Sportowy dyferencjał audi na tylnej osi ma dwa sprzęgła wielopłytkowe które dbają o optymalny rozdział momentu na koła tylnej osi: https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/quattro_en/sport-differential Taki "Haldex" tylko wyjściowo "spięty" na 60x40 ... a dalej komputer decyduje ... czy dobrze to rozumiem ? (FXT my16) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Nie nazwałbym tego "Haldexem", bo z filmiku zamieszczonego powyżej wynika, że w CVT mamy napęd na 4 koła od samego początku. Wracając do porównania napędu w zwykłej A4 i Imprezie (NA albo WRX). Przedni i tylni dyferencjał mają taką samą budowę? Róźnica jest tylko w centralnym w Audi torsen, zaś w Subaru sprzęgł wiskotyczne? Dobrze zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 15 godzin temu, M-Nowy napisał: Taki "Haldex" tylko wyjściowo "spięty" na 60x40 ... a dalej komputer decyduje ... czy dobrze to rozumiem ? (FXT my16) 60:40 I jest to taki "haldex" tylko i znacznie większej pojemności cieplnej i odporności na przegrzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Ale "haldex" nie jest "spięty" cały czas, dopiero podczas uślizgu jednego z kół zostaje "dopięta" tylnia oś. A w przypadku CVT jest cały czas częsciowo "spiety". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 45 minut temu, LUKENSZ napisał: Ale "haldex" nie jest "spięty" cały czas, dopiero podczas uślizgu jednego z kół zostaje "dopięta" tylnia oś. A w przypadku CVT jest cały czas częsciowo "spiety". Haldex nie jest jeden i to nie chodzi tylko o generacje. W ramach jednej generacji możesz mieć różnie oprogramowany sterownik. Ale zazwyczaj (w V gen.) 10-15% jest permanentnie przesyłane na drugą oś. Wśród Subaromaniaków Haldex, czy też napędy dołączane uchodziły za drugą kategorię, ale z tego co widzę, było to w czasach gdy Subaru dawało centralny dyferencjał i sprzęgło wielopłytkowe. Obecnie jakby więcej poważania miał Jak wspomniał @przemekka systemy o mniejszej pojemności cieplnej są dołączane albo sprzęgnięte w niewielkim stopniu. Są jednak systemy o większym stopniu sprzęgnięcia np. w Porsche czy Nissanie GTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Czyli jadąc grzecznie 140 km/h autostradą FXT z CVT może być tak, że 100% idzie na przód a tył się tylko toczy celem oszczędności na paliwie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 A wiadomo mniej więcej ile zostaje na tył w takich warunkach, skoro inicjalnie jest 60:40 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Co do "haldex'a" to w Audi A3 8P w teorii jest "haldex" III generacja. Niejednokrotnie próbowałem zerwać przyczepność przy ruszaniu i się nie udało (140km), ale jak szybko zmienię z 1 na 2 i dodatkowo strzelę ze sprzęgła to już przyczepność gubi. Dodatkowo podczas pokonywania łagodnego zakrętu z prędkością ok 100-120km/h, w niewiarygodnym deszczu poczułem, że tył zgubił przyczepność, a po ułamku sekundy (zdążyłem odpuścić trochę gazu) nagle poczułem, że tył dostał trochę momentu i już miał przyczepność. Czyli na seryjnym komputerze w Haldexie III tylna oś nie jest napędzana cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Mam nadzieję LUKENSZ że nie jeździsz po drogach publicznych w takich warunkach z takimi prędkościami. Siła odśrodkowa przy tej prędkości jest na tyle duża i pragnie Cię wywalić za wszelką cenę z zakrętu. Forester też ma tendencję do wypłużania przodem z zakrętu jeśli mu nie odpuścisz gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Godzinę temu, RoadRunner napisał: Haldex nie jest jeden i to nie chodzi tylko o generacje. W ramach jednej generacji możesz mieć różnie oprogramowany sterownik. Ale zazwyczaj (w V gen.) 10-15% jest permanentnie przesyłane na drugą oś. Wśród Subaromaniaków Haldex, czy też napędy dołączane uchodziły za drugą kategorię, ale z tego co widzę, było to w czasach gdy Subaru dawało centralny dyferencjał i sprzęgło wielopłytkowe. Obecnie jakby więcej poważania miał Jak wspomniał @przemekka systemy o mniejszej pojemności cieplnej są dołączane albo sprzęgnięte w niewielkim stopniu. Są jednak systemy o większym stopniu sprzęgnięcia np. w Porsche czy Nissanie GTR. W skrzyniach automatycznych Subaru to rozwiązanie jest stosowane chyba od zawsze (nie licząc kilku wyjątków z centralnym dyfrem i VTD) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 @Miałki Spokojnie to było w Poznaniu na torze ;). Sporo kilimetrów zrobiłem OBK 2005 2,5 NA w automacie i tam na mokrej nawierzchni to przód wyjeżdzał jak w ośce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Godzinę temu, LUKENSZ napisał: Co do "haldex'a" to w Audi A3 8P w teorii jest "haldex" III generacja. Niejednokrotnie próbowałem zerwać przyczepność przy ruszaniu i się nie udało (140km), ale jak szybko zmienię z 1 na 2 i dodatkowo strzelę ze sprzęgła to już przyczepność gubi. Dodatkowo podczas pokonywania łagodnego zakrętu z prędkością ok 100-120km/h, w niewiarygodnym deszczu poczułem, że tył zgubił przyczepność, a po ułamku sekundy (zdążyłem odpuścić trochę gazu) nagle poczułem, że tył dostał trochę momentu i już miał przyczepność. Czyli na seryjnym komputerze w Haldexie III tylna oś nie jest napędzana cały czas. W A3 8P masz haldex drugiej generacji stosowany w VAG do 2008r i tył dopinany jest w momencie uślizgu przedniej osi dlatego efekt na zakręcie jak opisałeś. Od 2008r jest stosowany haldex czwartej generacji, który stale spina tył chyba na 10% i nie wymaga już poślizgu kół przednich. Proporcje momentu zmieniają się w zależności od stylu jazdy, drogi itd. Spina bardziej tył zawsze przy ruszaniu, przy dynamicznie pokonywanych zakrętach i na asfalcie i np na śniegu, czy podczas szybkiej jazdy, żeby zwiększyć stabilność pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 58 minut temu, Guzik napisał: W A3 8P masz haldex drugiej generacji stosowany w VAG do 2008r i tył dopinany jest w momencie uślizgu przedniej osi dlatego efekt na zakręcie jak opisałeś. Od 2008r jest stosowany haldex czwartej generacji, który stale spina tył chyba na 10% i nie wymaga już poślizgu kół przednich. Proporcje momentu zmieniają się w zależności od stylu jazdy, drogi itd. Spina bardziej tył zawsze przy ruszaniu, przy dynamicznie pokonywanych zakrętach i na asfalcie i np na śniegu, czy podczas szybkiej jazdy, żeby zwiększyć stabilność pojazdu. O kurczę to jestem zasokoczony bo przed zakupem, sprawdzałem na różnych stronach i wszędzie pisali, że w 8P już siedzi trzecia generacja. Człowiek się uczy całe życie. Wracając do Imprezy, jest możliwość maniplowania wyjściowym rozkładem monemtu? Tak żeby z oryginalnego 50/50 zrobić 40/60? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Jak przednie koła będą na lodzie to zrobisz nawet 0:100. Przy tej samej przyczepności raczej niemożliwe jest przeniesienie większej mocy na tylną (dołączaną) oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKENSZ Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Bardziej chodzi mi o jakąś modyfikację dyferencjałów, która by na to pozwoliła. Wiem, że można przełożyć skrzynię i dyfry z STI, ale jestem ciekawy czy jest też jakaś inna opcja. Wie ktoś moze coś na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.