Skocz do zawartości

LUKENSZ

Nowy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Audi A3 8P Quattro

Osiągnięcia LUKENSZ

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. Bardziej chodzi mi o jakąś modyfikację dyferencjałów, która by na to pozwoliła. Wiem, że można przełożyć skrzynię i dyfry z STI, ale jestem ciekawy czy jest też jakaś inna opcja. Wie ktoś moze coś na ten temat?
  2. O kurczę to jestem zasokoczony bo przed zakupem, sprawdzałem na różnych stronach i wszędzie pisali, że w 8P już siedzi trzecia generacja. Człowiek się uczy całe życie. Wracając do Imprezy, jest możliwość maniplowania wyjściowym rozkładem monemtu? Tak żeby z oryginalnego 50/50 zrobić 40/60?
  3. @Miałki Spokojnie to było w Poznaniu na torze ;). Sporo kilimetrów zrobiłem OBK 2005 2,5 NA w automacie i tam na mokrej nawierzchni to przód wyjeżdzał jak w ośce...
  4. Co do "haldex'a" to w Audi A3 8P w teorii jest "haldex" III generacja. Niejednokrotnie próbowałem zerwać przyczepność przy ruszaniu i się nie udało (140km), ale jak szybko zmienię z 1 na 2 i dodatkowo strzelę ze sprzęgła to już przyczepność gubi. Dodatkowo podczas pokonywania łagodnego zakrętu z prędkością ok 100-120km/h, w niewiarygodnym deszczu poczułem, że tył zgubił przyczepność, a po ułamku sekundy (zdążyłem odpuścić trochę gazu) nagle poczułem, że tył dostał trochę momentu i już miał przyczepność. Czyli na seryjnym komputerze w Haldexie III tylna oś nie jest napędzana cały czas.
  5. Ale "haldex" nie jest "spięty" cały czas, dopiero podczas uślizgu jednego z kół zostaje "dopięta" tylnia oś. A w przypadku CVT jest cały czas częsciowo "spiety".
  6. Nie nazwałbym tego "Haldexem", bo z filmiku zamieszczonego powyżej wynika, że w CVT mamy napęd na 4 koła od samego początku. Wracając do porównania napędu w zwykłej A4 i Imprezie (NA albo WRX). Przedni i tylni dyferencjał mają taką samą budowę? Róźnica jest tylko w centralnym w Audi torsen, zaś w Subaru sprzęgł wiskotyczne? Dobrze zrozumiałem?
  7. Chciałem odkopać temat. Najbardziej interesuje mnie zestawienie S-AWD (impreza wolnossąca, wrx, sti) vs quattro(a4 b7 1,8t) podczas normalnej jazdy drogowej oraz używania w warunkach torowych/agresywnej jeździe drogowej. I pytanie dotyczące napędu Audi, a konkretniej to w audi RS6. Na stornie audi jest opcja zakupu pakietu w którym dostajemy SPORTOWY MECHANIZM RÓŹNICOWY. Orientuje się jak jest on zbudowany?
  8. Tak jak wszyscy na forum chciałem zacząć od przywitania się z resztą społeczności. Na forum dotarłem przez zafascynowanie marką spod znaku plejad i chęcią zgłebiania wiedzy na jej temat Pozdrawiam wszystkich
×
×
  • Dodaj nową pozycję...