Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

no to jestem w klubie...u mnie to samo!

 

Co ciekawe dwa lata jeździłem na 95 i stwierdziłem, że założę LPG bo auto zostaje u mnie na dłużej. Po zakupie wymieniony rozrząd, wszelkie płyny...nie robiona regulacja zaworów!- jazda wyśmienita! Moc, napędy, komfort super! Sprawdzone auto w ASO. Igła!

 

Przed założeniem LPG kontrola w ASO i czyszczenie przepustnicy...Igła wszystko!

 

Po założeniu LPG przejechane 1000km i zaczęło się...muł na benzynie i LPG...jadę do gazowników a oni stwierdzają, że te auta mają tak po założeniu LPG. Wychodzi co jest nie tak w aucie, silniku, krótko po założeniu LPG. Udałem się więc do mechanika - zakładu specjalizującego się w naprawach Subaru i wyszło, że świeca jedna padła, oraz zawór EGR. Przy okazji sprawdzili luzy zaworowe. Wszystko super. Po 50 km powrót do muła w granicach 2800 - 3200 obrotów. Do końca nie wiem jaki diabeł tkwi w silniku...nie próbowałem jeszcze resetować kompa...ale wg mnie to bez sensu...gdyż musi być przyczyna "wypadania" pamięci komputera, lub jego zanieczyszczenie "złymi" danymi. Co do softu nowego to przecież nie smartphone by wgrywać nowe oprogramowanie...(po mojemu).

 

Jak żyć? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym nie wrzucać wszystkich problemów do jednego worka. Problem dławienia jest opisany konkretnie na forach RomRaider np. w przypadku silnika EJ204 wynika to z rejestrowania przez czujnik spalania stukowego stuku systemu AVCS. Od razu napiszę, że taki czujnik nie rejestruje dźwięku, jest to czujnik piezoelektryczny, który po mechanicznym odkształceniu kryształu (np. w wyniku uderzenia w silnik) wytwarza napięcie. Dlatego jak ktoś chce sprawdzić czy ten czujnik mu działa, to powinien uderzyć kluczem w blok silnika (powinno być słychać korektę zapłonu i zmianę dżwięku silnika). Jak ktoś pisze w tym wątku o swoim problemie, a potem okazuje się, że jest odpięta rurka od airboxa, to trochę ręce opadają.

 

Przykładowy wątek: http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z mojego dłuuuuugiego doświadczenia z tym problemem wszystkie inne metody okazały się doraźne albo ryzykowne, lub problem wracał tylko później. Moim zdaniem SIP nie wykazało się tutaj wystarczającym zaangażowaniem i wielu użytkownikom nie pomogło zupełnie poza jednym wyjątkiem.

 

...ja chyba jestem tym wyjątkiem :).

Stan po roku od ostatniego mulenia - nadal super. Na hamowni tego nie mierzyłem, ale już cofanie zapłonu o 5-6st daje subiektywną utratę kilkudziesięciu Nm i KM. Jak już pisałem aktualizacja softu zbiegła się w moim aucie z wymianą rozrządu (ASO Koper). Nie wiem co pomogło bo:

 

 

 

 

...pierwsze z brzegu z tego wątku, w którym wypowiada się polecany przez @pompika rosyjski tuner:

- This is a problem of rattling AVCS that cause a false knock signal. (może u mnie nie pomogła aktualizacja softu, tylko po wymianie rozrządu AVCS mniej hałasuje?)
- AVCS 50 deg advanced causes mechanical noise intepreted as "knock". (nie wiem jak było u mnie wcześniej, ale teraz AVCS 50 nie daje stuków podczas logowania - dziś sprawdziłem).
- Subaru UK knows about this and offer a remap for unhappy customers. (mi się wydawało, że na tym właśnie polegała ostatnia aktualizacja softu, ale za mało jest zadowolonych użytkowników żeby to potwierdzić :().
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powracam to tego wątku, żeby nowego nie zakładać...

Dzisiaj oglądając sobie autko od spodu, zauważyłem, że mam przykręconą lewą masę od głowicy, a z tej po prawej stronie zostało same oczko.

Czy może mieć to jakieś połączenie z dławieniem?

Niby brak masy może prowadzić do zakłoceń czujników, tutaj akurat mam na myśli stukowca

Edytowane przez don-legaś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę parę groszy do tematu.

Po wizycie w ASO i wgraniu nowego softu u mnie objawy ustąpiły (jak już pisałem wcześniej w tym wątku).

Zdarzyło się, że Kredens parę razy się "zastanowił" przez ułamek sekundy przy głębszym wciśnięciu, ale były to sporadyczne przypadki.

No i parę dni temu zachciało mi się naładować w garażu akumulator. Ściągnąłem w tym celu klemy. Nie pytajcie po co, bo nie udzielę logicznej odpowiedzi  :rolleyes:

Po naładowaniu, zapięciu klem i przejażdżce gablota zaczęła łapać muła. Donośnym głosem wyraziłem więc wtedy parę niecenzuralnych słów.

Ale ze zdziwieniem zauważyłem, że ww. objawy stopniowo ustępowały z każdym dniem / ustąpiły w końcu całkowicie.

Dziwne jest to o tyle, że większość w tym wątku opisuje zgoła odmienne przypadki - po klemie jest gites, a potem myjnia z grzybnią, że się tak wyrażę  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę parę groszy do tematu.

Po wizycie w ASO i wgraniu nowego softu u mnie objawy ustąpiły (jak już pisałem wcześniej w tym wątku).

Zdarzyło się, że Kredens parę razy się "zastanowił" przez ułamek sekundy przy głębszym wciśnięciu, ale były to sporadyczne przypadki.

No i parę dni temu zachciało mi się naładować w garażu akumulator. Ściągnąłem w tym celu klemy. Nie pytajcie po co, bo nie udzielę logicznej odpowiedzi :rolleyes:

Po naładowaniu, zapięciu klem i przejażdżce gablota zaczęła łapać muła. Donośnym głosem wyraziłem więc wtedy parę niecenzuralnych słów.

Ale ze zdziwieniem zauważyłem, że ww. objawy stopniowo ustępowały z każdym dniem / ustąpiły w końcu całkowicie.

Dziwne jest to o tyle, że większość w tym wątku opisuje zgoła odmienne przypadki - po klemie jest gites, a potem myjnia z grzybnią, że się tak wyrażę ;)

Ja odpinam kleme z reguły raz na tydzień. Nie jest to męczące, operacja trwa z 30 sekund z otwarciem i zamknięciem maski.

Ale już mnie irytuje takie zachowanie, jak chce człowiek przybutować, a tu taki uj...

Po nowym roku zbieram się na operację którą ktoś mi polecił.

Nie jest tanio ale znika to raz na zawsze

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jaka operację? Turbo?

Ciutke tańszą, niestety albo i stety nie turbo.

Starczy mi już aut z turbawką. Fakt że poprzednio był turbo klekot ale chyba wole wolnessaki

 

To miałaby być ingerencja w sterowanie zapłonem...bardzo minimalna ale pomaga

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym żeby parę osób, napisało jaki silnik i zrobiło jego zdjęcie żeby coś porównać temu co nie muli i temu co muli ? myślę że to się da obejść i naprawić bez aktualizacji softu :)

Ja słyszałem że to ma, może nie każdy, ale wiekszośc wolnychssaków. Niewiem jak to jest w 2,5 i 3,0 ale motory serii EJ20 to nęka. Podobno to kwestia kiepskiego paliwa, ale i na benie i lpg jest podobnie

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów wracamy do początków ! Znaleźć przyczynę, a nie narzekać. Przyczyn jest mnóstwo. Od obijających się blach od wydechu, do problemów ze zmiennymi fazami rozrządu. Od pół roku, moją RC 06 jeździ moja córka. Zjawisko z okolic 60 kkm nie powróciło. Dlaczego ? Być może dlatego, że silnik chodzi cichutko, nic się nie telepie i nikt nie przerabiał wydechu. Samochód ma w tej chwili 133 kkm i jest ok. Nie chciałem być ostry. Chciałem tylko powiedzieć, że trzeba szukać. Mikrofon łapie to co słyszy. Nie jest selektywny.

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów wracamy do początków ! Znaleźć przyczynę, a nie narzekać. Przyczyn jest mnóstwo. Od obijających się blach od wydechu, do problemów ze zmiennymi fazami rozrządu. Od pół roku, moją RC 06 jeździ moja córka. Zjawisko z okolic 60 kkm nie powróciło. Dlaczego ? Być może dlatego, że silnik chodzi cichutko, nic się nie telepie i nikt nie przerabiał wydechu. Samochód ma w tej chwili 133 KKm i jest ok. Nie chciałem być ostry. Chciałem tylko powiedzieć, że trzeba szukać. Mikrofon łapie to co słyszy. Nie jest selektywny.

A mój ma ponad 270 przelotu. Dlatego ja zaryzykuje z zapłonem. Wydaję mi się że u mnie w komorze nic się luźno nie bangla

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może narażę się na bana, ale czy ktoś przećwiczył już

http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/subaru_na_2_0_ecu_hitachi.php

Zastanawiam się nad tym ale nie wiem czy wywalać 2KPLN. Może to koniec tego wątku, jeżeli to działa (BTW wstyd dla FHI, że nie potrafili ogarnąć tego tematu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@przymar, opcja fajna ale jednak koszt sporawy. U mnie po zmianie softu na LPG nie zauważam od kilku miesięcy efektu mulenia prawie w ogóle, najgorzej było w upalne dni.

Możesz przybliżyć o co chodzi ze zmianą softu na lpg?

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

markos007, o 04 Jan 2017 - 13:01, powiedział: @przymar, opcja fajna ale jednak koszt sporawy. U mnie po zmianie softu na LPG nie zauważam od kilku miesięcy efektu mulenia prawie w ogóle, najgorzej było w upalne dni. Możesz przybliżyć o co chodzi ze zmianą softu na lpg?

 

chodzi o zwykłe wgranie najnowszego softu :)

wspomniałem o lpg dlatego, że jeżdżę na takim paliwie i nie mam na razie większych problemów z muleniem.

Choć jak wspomniałem wcześniej, największe mulenie zauważałem w lato. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@przymar, opcja fajna ale jednak koszt sporawy. U mnie po zmianie softu na LPG nie zauważam od kilku miesięcy efektu mulenia prawie w ogóle, najgorzej było w upalne dni.

Dodatkowo mam notoryczne problemy z błędem EGR, więc u mnie byłby podwójny zysk. Ale pytanie - czy toto w ogóle działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi ktoś się wypowiedzieć co ma LPG, co mu nie muli, pewnie ma emulator map sensora założony albo sondy lambda ?? może ktoś się wypowie ??

emulatory stosowalo sie jesli juz to w czasach instalacji LPG 2gen, watpie czy taka ma ktos w Imprezie/Forku. Poza tym w przypadku sterownika w EJ20 ktory sam sobie proboje optymalizowac nastawy takze na plus (inna sprawa ze mu to nie wychodzi) takie emulatory maja sredni sens

 

ja mam LPG i niestety mulenie. Z tym ze malo typowe bo zaplon nie jest cofany, IAM maksymalny (1), korekty zaplonu czesto w mocnym plusie (+6..9), z rzadka tylko korekta na -1 ...-2 mimo to muli i/lub szarpie jak mu sie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

musi ktoś się wypowiedzieć co ma LPG, co mu nie muli, pewnie ma emulator map sensora założony albo sondy lambda ?? może ktoś się wypowie ??

emulatory stosowalo sie jesli juz to w czasach instalacji LPG 2gen, watpie czy taka ma ktos w Imprezie/Forku. Poza tym w przypadku sterownika w EJ20 ktory sam sobie proboje optymalizowac nastawy takze na plus (inna sprawa ze mu to nie wychodzi) takie emulatory maja sredni sens

 

ja mam LPG i niestety mulenie. Z tym ze malo typowe bo zaplon nie jest cofany, IAM maksymalny (1), korekty zaplonu czesto w mocnym plusie (+6..9), z rzadka tylko korekta na -1 ...-2 mimo to muli i/lub szarpie jak mu sie podoba.

 

U mnie jeżeli się w ogóle mulenie i poszarpywanie pojawia, to wyłącznie przez LPG. Na benzynie problemu nie ma. Przed wymianą wtrysków gazu mulenie było już po 10 km od włączenia LPG, po wymianie (na gwarancji) wtrysków LPG mulenie tak czasem jakby się na chwilę chciało pojawić, po czym znika na kilka tygodni i tak falowo. Za to doprowadzenie do spadku ciśnienia gazu na tyle, żeby się instalacja przełączyła na benzynę, wywołuje muła natychmiastowego i konieczność podpięcia laptopa - w wiadomym celu (przy klemach nie chce mi się dłubać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...