Jump to content

Łukasz Pełszyński

Nowy
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About Łukasz Pełszyński

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa / Białystok
  • Auto
    Subaru Forester III 2008 AT 2.0 150KM

Recent Profile Visitors

369 profile views
  1. Zostawiam dla potomnych, którzy będą próbowali rozwiązać podobny problem: prawe tylne łożysko, słychać nawet jak się kręci kołem na podnośniku.
  2. Też mi się wydaje, że może być łożysko może uszkodzone od jakiejś dziury. Co do przegubów to miałem zmienianie rok temu. Ale co ciekawe, jak ruszam i skręcam w prawo to raz cyknie mi prawy przegub - bardzo mało trwałe są te części zamienne.
  3. Cześć! Pojawił mi się gdzieś napędzie dziwny dźwięk. Forester SH 2.0 Benzyna 2008. Jest to taki oscylacyjny dźwięk, który pojawia się tylko w okolicach 80-85 km/h (ciszej) i 100-110 km/h (głośniej). Tutaj jest filmik: Ciężko stwierdzić będąc w środku, ale na pewno dochodzi spod samochodu. Macie pomysły co to może być? Opony raczej nie - nie zmieniane od dłuższego czasu. Skrzynia automat hydrauliczny, dźwięk jest nawet na neutralu gdy się toczy. Gdy samochód jest mocniej obciążony to dźwięk jest głośniejszy.
  4. Masz na myśli smar w maglownicy? Bo w moim samochodzie jest wspomaganie elektryczne i nie ma zbiorniczka z płynem.
  5. Witajcie, mam naprawdę dziwny problem. Im więcej kręcę tym ciężej mi chodzi kierownica. Szukam pomysłów co to może być - ogólnie miałem luz na maglownicy (stukanie) i wybity sworzeń przedniego wahacza. Maglownica rzekomo miała być do regeneracji, ale jak "ekspert" obejrzał to tylko dokręcił śrubę i luz zniknął. Wtedy nie zwracałem na to uwagi i ogólnie mało jeździłem samochodem bo dziecko było małe i nie jeżdziłem w trasy. Ale kierownica jest o wiele sztywniejsza i dziwnie się zachowuje. Przede wszystkim ciężko mi zrobić minimalną korektę jak jestem w trasie, w tym zakresie gdzie w innych samo
  6. Cześć, mam problem z kluczykiem w Foresterze i zastanawiam się jaka przyczyna może być. Dokładniej z otwieraniem/zamykaniem przyciskami na kluczyku. Mam dwa kluczyki, baterie zmienione. Samochód mi się zazwyczaj otwiera. Gorzej z zamknięciem. Całość zaczęła się zimą tego roku gdy miałem problemy z zamknięciem samochodu. Temperatury wzrosły i problem zniknął. Teraz znowu zimniej i już mam pierwsze objawy. Dzisiaj jest 10*C i otworzyłem bez problemu ale już zamknąć nie mogę. Czasami drugi kluczyk może zamknąć ale dzisiaj i to nie zadziałało. Sprawę komplikuje fakt że mam centralkę alarmową, do k
  7. Oglądałem te sondy i na zewnątrz nic nie widać, wygląda na to że są wstawione tak jak należy, bez dystansów. Dodam tylko, że jak samochód jest rozgrzany to nie śmierdzi i na badaniu wyniki są poprawne. Ktoś ma może info ile katalizator może kosztować do tego samochodu ? Ale by padł katalizator po 90 tyś. km?
  8. Ja mam automat i zmiana oleju może pomóc trochę na takie rzeczy. Tylko moim zdaniem trzeba lać taki olej jak producent zaleca a nie taki jak wlewają w ASO (czasem leją uniwersalny, który może być gęstszy). Subaru ATF lub Subaru ATF HP do nowszych hydraulicznych. Co do ciągnięcia i nie zrzucania podczas hamowania. Na zimnym też mi ciągnie. Ogólnie lekko ciągnąć będzie bo tak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Ja robię tak ze na zimnym jak wjadę na światło czerwone i jest chwila postoju to wrzucam N i przed zmianą światła daję D. Wtedy nie denerwuje mnie to zjawisko. Jak się rozgrzeje
  9. No właśnie nie mam od nowości. Ale o ile się nie mylę, to wtedy druga lambda by zwracała info o złych spalinach i bym miał jakiś błąd. Jeśli chodzi o diagnostykę, to kiedyś wydałem dwie stówki na diagnostykę w ASO i dowiedziałem się nic, twierdzili że wszystko w normie Katalizator chyba jest, samochód kupiłem miał przebieg 88 tyś. Ja zrobiłem jeszcze 20 tyś. Wiadomo jaka jest trwałość katalizatora w tym modelu? Zadam jeszcze takie pytanie - możliwe, że w komisie ten katalizator wycięli (i sprzedali?). Komuś się coś takiego zdarzyło? Pytanie hipotetyczne ale w sumie postaram się upew
  10. Śmierdzi na 100% z rur wydechowych - spalinami, ale takimi spalinami jakby z benzyną, trudno określić ale jest to zarąbiście śmierdzące. Tak jak pisałem, nie jest to moje przewrażliwienie bo w innych samochodach jakimi jeździłem problem nie występuje. Z jednej strony to logiczne, że na początku mieszanka jest bogata ale się zastanawiam czy ona nie jest u mnie za bogata. I tutaj podejrzewałbym albo problem z sondą lambda albo z przepływomierzem lub czujnikiem podciśnienia. Normalnie mi wszystko działa i od dwóch lat kiedy mam ten samochód nic się nie zmieniło, potem też jak mi ta kontrolka zgaś
  11. Cześć. Kiedyś już pytałem o wysokim wyniku węglowodorów na teście spalin. Problem znika po konkretnym rozgrzaniu silnika (po przejechaniu kilkudziesięciu km) ale i tak nie daje mi spokoju. Mam Forestera III 2.0 wolnossący. W skrócie - po odpaleniu samochodu strasznie śmierdzi spalinami, tak że muszę odpalać z włączonym obiegiem wewnętrznym. Osoby z zewnątrz też to czują. To się dzieje na zimnym silniku. Wiadomo, na zimnym zawsze zaśmierdzi ale tutaj skala problemu jest o wiele za duża. Żyję z tym tak, że zamykam wszystko co się da, obieg wewnętrzny i szybko ruszam. Przestaje śmi
  12. Co prawda nie do wersji turbo ale może się przyda http://www.instructables.com/id/How-to-check-and-change-a-Mass-Air-Flow-Sensor-for/ Z tego co czytałem, to praktycznie zawsze w przepływomierzu jest czujnik temperatury. Na pewno masz coś z tym czujnikiem temperatury. Jeśli masz MAF to on zawsze będzie za filtrem powietrza. Z tym, ze np. w Legacy III wolnossącym nie ma przepływomierza. Możesz mieć tylko MAP sensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym a czujnik temperatury oddzielnie. Najlepiej pooglądać obrazki w Internecie. Ten wątek dotyczy tego, od kiedy zaczęto stosować M
  13. W moim automacie bardzo szybko wrzuca kolejne biegi a ich jest tylko 4. Tak więc zazwyczaj samochód jeździ na bardzo niskich obrotach silnika. Co do regulacji luzów - większość ludzi, którzy mają hydrauliczne popychacze uważa, że tego się nigdy nie robi bo cała idea hydraulicznego mechanizmu jest taka, że ten luz się sam ustawia. Ale z powodu zabrudzeń oleju taki popychacz może się zatkać i przestać działać. Może też się wyeksploatować i nie trzymać ciśnienia. Warto, aby ktoś kto ma Subaru z popychaczami hydraulicznymi i je wymieniał się wypowiedział.
  14. W Foresterze SH (III) sprzed liftu jest silnik EJ204. Czy się do gazu nadaje, to nie wiem, pewnie tak jak każdy. Ma popychacze hydrauliczne, koszt regulacji luzów w ASO ok. 3 tyś. zł (faktycznie wymiana zużytych popychaczy hydraulicznych). Silnik w miarę oszczędny na trasach. W weekend zrobiłem trasę 100km i miałem 7.8L spalanie średnie. W mieście spala 10L przy moim stylu jazdy. Na trasie bardzo dobrze jeździ, cicho pracuje silnik. Przy dużych prędkościach szum powietrza (powyżej 130km/h), ale wynika to z kształtu samochodu. Przy krótkich dojazdach samochód jest nieopłacalny - po pierwszych 2
  15. Mnie też interesuje żywotność CVT. Mój ojciec twierdzi, że kiedyś były popularne i dużo tych skrzyń leżało potem na złomowiskach, bo łańcuch się rozciągał albo urywał.
×
×
  • Create New...