-
Content Count
43 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
1 NeutralnyAbout Łukasz Pełszyński
-
Rank
..:: Świeżynka ::..
Profile Information
-
Gender
mężczyzna
-
Skąd
Warszawa / Białystok
-
Auto
Subaru Forester III 2008 AT 2.0 150KM
Recent Profile Visitors
369 profile views
-
Zostawiam dla potomnych, którzy będą próbowali rozwiązać podobny problem: prawe tylne łożysko, słychać nawet jak się kręci kołem na podnośniku.
-
Też mi się wydaje, że może być łożysko może uszkodzone od jakiejś dziury. Co do przegubów to miałem zmienianie rok temu. Ale co ciekawe, jak ruszam i skręcam w prawo to raz cyknie mi prawy przegub - bardzo mało trwałe są te części zamienne.
-
Cześć! Pojawił mi się gdzieś napędzie dziwny dźwięk. Forester SH 2.0 Benzyna 2008. Jest to taki oscylacyjny dźwięk, który pojawia się tylko w okolicach 80-85 km/h (ciszej) i 100-110 km/h (głośniej). Tutaj jest filmik: Ciężko stwierdzić będąc w środku, ale na pewno dochodzi spod samochodu. Macie pomysły co to może być? Opony raczej nie - nie zmieniane od dłuższego czasu. Skrzynia automat hydrauliczny, dźwięk jest nawet na neutralu gdy się toczy. Gdy samochód jest mocniej obciążony to dźwięk jest głośniejszy.
-
Łukasz Pełszyński changed their profile photo
-
Masz na myśli smar w maglownicy? Bo w moim samochodzie jest wspomaganie elektryczne i nie ma zbiorniczka z płynem.
-
Łukasz Pełszyński started following Forester SH 2.0 benzyna, spaliny and Ciężko chodzi kierownica
-
Witajcie, mam naprawdę dziwny problem. Im więcej kręcę tym ciężej mi chodzi kierownica. Szukam pomysłów co to może być - ogólnie miałem luz na maglownicy (stukanie) i wybity sworzeń przedniego wahacza. Maglownica rzekomo miała być do regeneracji, ale jak "ekspert" obejrzał to tylko dokręcił śrubę i luz zniknął. Wtedy nie zwracałem na to uwagi i ogólnie mało jeździłem samochodem bo dziecko było małe i nie jeżdziłem w trasy. Ale kierownica jest o wiele sztywniejsza i dziwnie się zachowuje. Przede wszystkim ciężko mi zrobić minimalną korektę jak jestem w trasie, w tym zakresie gdzie w innych samo
-
Cześć, mam problem z kluczykiem w Foresterze i zastanawiam się jaka przyczyna może być. Dokładniej z otwieraniem/zamykaniem przyciskami na kluczyku. Mam dwa kluczyki, baterie zmienione. Samochód mi się zazwyczaj otwiera. Gorzej z zamknięciem. Całość zaczęła się zimą tego roku gdy miałem problemy z zamknięciem samochodu. Temperatury wzrosły i problem zniknął. Teraz znowu zimniej i już mam pierwsze objawy. Dzisiaj jest 10*C i otworzyłem bez problemu ale już zamknąć nie mogę. Czasami drugi kluczyk może zamknąć ale dzisiaj i to nie zadziałało. Sprawę komplikuje fakt że mam centralkę alarmową, do k
-
Oglądałem te sondy i na zewnątrz nic nie widać, wygląda na to że są wstawione tak jak należy, bez dystansów. Dodam tylko, że jak samochód jest rozgrzany to nie śmierdzi i na badaniu wyniki są poprawne. Ktoś ma może info ile katalizator może kosztować do tego samochodu ? Ale by padł katalizator po 90 tyś. km?
-
Ja mam automat i zmiana oleju może pomóc trochę na takie rzeczy. Tylko moim zdaniem trzeba lać taki olej jak producent zaleca a nie taki jak wlewają w ASO (czasem leją uniwersalny, który może być gęstszy). Subaru ATF lub Subaru ATF HP do nowszych hydraulicznych. Co do ciągnięcia i nie zrzucania podczas hamowania. Na zimnym też mi ciągnie. Ogólnie lekko ciągnąć będzie bo tak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Ja robię tak ze na zimnym jak wjadę na światło czerwone i jest chwila postoju to wrzucam N i przed zmianą światła daję D. Wtedy nie denerwuje mnie to zjawisko. Jak się rozgrzeje
-
No właśnie nie mam od nowości. Ale o ile się nie mylę, to wtedy druga lambda by zwracała info o złych spalinach i bym miał jakiś błąd. Jeśli chodzi o diagnostykę, to kiedyś wydałem dwie stówki na diagnostykę w ASO i dowiedziałem się nic, twierdzili że wszystko w normie Katalizator chyba jest, samochód kupiłem miał przebieg 88 tyś. Ja zrobiłem jeszcze 20 tyś. Wiadomo jaka jest trwałość katalizatora w tym modelu? Zadam jeszcze takie pytanie - możliwe, że w komisie ten katalizator wycięli (i sprzedali?). Komuś się coś takiego zdarzyło? Pytanie hipotetyczne ale w sumie postaram się upew
-
Śmierdzi na 100% z rur wydechowych - spalinami, ale takimi spalinami jakby z benzyną, trudno określić ale jest to zarąbiście śmierdzące. Tak jak pisałem, nie jest to moje przewrażliwienie bo w innych samochodach jakimi jeździłem problem nie występuje. Z jednej strony to logiczne, że na początku mieszanka jest bogata ale się zastanawiam czy ona nie jest u mnie za bogata. I tutaj podejrzewałbym albo problem z sondą lambda albo z przepływomierzem lub czujnikiem podciśnienia. Normalnie mi wszystko działa i od dwóch lat kiedy mam ten samochód nic się nie zmieniło, potem też jak mi ta kontrolka zgaś
-
Cześć. Kiedyś już pytałem o wysokim wyniku węglowodorów na teście spalin. Problem znika po konkretnym rozgrzaniu silnika (po przejechaniu kilkudziesięciu km) ale i tak nie daje mi spokoju. Mam Forestera III 2.0 wolnossący. W skrócie - po odpaleniu samochodu strasznie śmierdzi spalinami, tak że muszę odpalać z włączonym obiegiem wewnętrznym. Osoby z zewnątrz też to czują. To się dzieje na zimnym silniku. Wiadomo, na zimnym zawsze zaśmierdzi ale tutaj skala problemu jest o wiele za duża. Żyję z tym tak, że zamykam wszystko co się da, obieg wewnętrzny i szybko ruszam. Przestaje śmi
-
Co prawda nie do wersji turbo ale może się przyda http://www.instructables.com/id/How-to-check-and-change-a-Mass-Air-Flow-Sensor-for/ Z tego co czytałem, to praktycznie zawsze w przepływomierzu jest czujnik temperatury. Na pewno masz coś z tym czujnikiem temperatury. Jeśli masz MAF to on zawsze będzie za filtrem powietrza. Z tym, ze np. w Legacy III wolnossącym nie ma przepływomierza. Możesz mieć tylko MAP sensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym a czujnik temperatury oddzielnie. Najlepiej pooglądać obrazki w Internecie. Ten wątek dotyczy tego, od kiedy zaczęto stosować M
-
W moim automacie bardzo szybko wrzuca kolejne biegi a ich jest tylko 4. Tak więc zazwyczaj samochód jeździ na bardzo niskich obrotach silnika. Co do regulacji luzów - większość ludzi, którzy mają hydrauliczne popychacze uważa, że tego się nigdy nie robi bo cała idea hydraulicznego mechanizmu jest taka, że ten luz się sam ustawia. Ale z powodu zabrudzeń oleju taki popychacz może się zatkać i przestać działać. Może też się wyeksploatować i nie trzymać ciśnienia. Warto, aby ktoś kto ma Subaru z popychaczami hydraulicznymi i je wymieniał się wypowiedział.
-
W Foresterze SH (III) sprzed liftu jest silnik EJ204. Czy się do gazu nadaje, to nie wiem, pewnie tak jak każdy. Ma popychacze hydrauliczne, koszt regulacji luzów w ASO ok. 3 tyś. zł (faktycznie wymiana zużytych popychaczy hydraulicznych). Silnik w miarę oszczędny na trasach. W weekend zrobiłem trasę 100km i miałem 7.8L spalanie średnie. W mieście spala 10L przy moim stylu jazdy. Na trasie bardzo dobrze jeździ, cicho pracuje silnik. Przy dużych prędkościach szum powietrza (powyżej 130km/h), ale wynika to z kształtu samochodu. Przy krótkich dojazdach samochód jest nieopłacalny - po pierwszych 2
-
Subaru Forester XT 2015 - Padł silnik przy 36780 km...
Łukasz Pełszyński replied to Grzesiek85's topic in Forester
Mnie też interesuje żywotność CVT. Mój ojciec twierdzi, że kiedyś były popularne i dużo tych skrzyń leżało potem na złomowiskach, bo łańcuch się rozciągał albo urywał.