Hubeeert Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Nie jest to chyba przypadek...To się nazywa marketing i wmawianie ;-)Sam mam FWD (nawet dwa ) ale wygląda na to, że już niedługo jednego sie pozbędę a na to miejsce przybędzie AWD ze starej szkoły :cool: Nawet bardzo niedługo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Moda, 4wd jest trendi więc japiszony łykają Szkody prawie jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 skoro wszyscy wiedzą, że ośka jest lepsza? Od skutera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 a na to miejsce przybędzie AWD ze starej szkoły :cool: Czyli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 W środę będziesz wiedział. Za tydzień ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Dla 99,99% kierowców poruszających się po terenach głównie nizinnych FWD wystarcza w zupełności zimą, latem, na suchym, na mokrym, na liściach, na dziurach etc. SAWD jest naturalnie przereklamowane choć sam nim jeżdżę bo jestem chorym fanatykiem marki od kilku już lat. Oczywiście że łatwiej podjechać pod górkę i poruszać się po śliskim ale bez przesady, obiektywnie patrząc na nasze (99% kierowców) umiejętności ta przewaga nie jest warta wydawania furgonu kasy za to że ma się awd. Dowód - w dzisiejszy zimowy poranek po totalnie zaśnieżonej, oblodzonej drodze dojechałem do pracy forkiem strubo z nowymi zimówkami w takim samym czasie jak kolega skodą felicją na letnich oponach i uwaga miałem jeden moment że mogłem wpaść komuś za przeproszeniem w dupę bo się zagapiłem i hamowałem, hamowałem a on nie chciał wyhamować (pieprzony abs). Dlatego dla mnie awd jest na pewno dobry dla górali i fanatyków, ewentualnie tego 0,01% który ogarnia i wykorzystuje przewagę tego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Dlatego dla mnie awd jest na pewno dobry dla górali i fanatyków, Czyli dla mnie :grin: Kiedyś tata miał dużego fiata i jak jechaliśmy do kościoła zimą ( 3 km ) to z tego połowę z bratem i mamą pchaliśmy to porypane RWD, dlatego moim marzeniem z dzieciństwa był czteronapędowiec, a że wybór padł na subaru to dlatego że jest wyjątkowe i z tradycjami sportowymi.Teraz już ja mam rodzinę i ona nie musi wysiadać i pchać auto zimą i to jest ta wyższość SAWD od RWD i FWD :grin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 dobry dla górali i fanatyków I to mi wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Dlatego dla mnie awd jest na pewno dobry dla górali i fanatyków, Czyli dla mnie :grin: Kiedyś tata miał dużego fiata i jak jechaliśmy do kościoła zimą ( 3 km ) to z tego połowę z bratem i mamą pchaliśmy to porypane RWD, dlatego moim marzeniem z dzieciństwa był czteronapędowiec, a że wybór padł na subaru to dlatego że jest wyjątkowe i z tradycjami sportowymi.Teraz już ja mam rodzinę i ona nie musi wysiadać i pchać auto zimą i to jest ta wyższość SAWD od RWD i FWD :grin haa! co racja to racja, sam mialem kilka takich sytuacji a i auto chyba takie samo (kremowy fiat 125p taty) bezapelacyjna wyzszosc, a pogoda juz sie pomalu zapowiada i mam nadzieje, ze cos z tego bedzie w w przyszlosci. zeby ta w koncu zima porzadnie wygladala jak przed laty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 dobry dla górali i fanatyków I to mi wystarczy Mnie tyszzz! Nie wiem!? Może ktoś nie ma dużego doświdczenia z innymi napędami!? Ja mam! Zrobiłem duuuużo kilometrów z FWD i na dzisiaj jak wsiadam do dupowozu żony to jej współczuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Dyzio_d, ja mam tak samo, jak na codzień jeżdżę Miśkiem to czlowiek się przyzwyczaja i jak później siądę do FWD to wypadam z każdego zakrętu biedni ci ludzie w tych kijowych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Marketing? Dziś działania marketingowe idą ku niższemu spalaniu i atrakcyjniejszym cenom. A 4x4 (celowo nie piszę "AWD") nie pomaga ani ograniczyć spalania, ani obniżyć ceny wozu. Czyli nie marketing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 dla górali i fanatyków a to nie oznacza w odniesieniu do subaru tego samego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Tak BTW Przemeq czym różni się wg ciebie 4x4 od AWD, gdyż zakładam, iż użycie słowa "celowo" sugerować może pewne rozbieżności między tymi dwoma systemi? :wink: Tuszę, iż o ile nie napędza się koła zapasowego, to All Wheel Drive przekazuje moc do kół ... 4, a w 4x4 do kół,..., mhm, również 4. Przypuszczam, w swej skromności, że wiem o co ci chodzi, ale jednak chętnie poznam twoje poglądy w przedmiotowej materii :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 domyślam się , że AWD rozumiane jest jako permanentny nierozłaczny napęd zawsze i w każdej chwili na wszystkie koła a 4x4 może oznaczać np dołaczalną (ręcznie bądź automatycznie) jedną z osi gdy jest ona potrzebna. czyli taki naprzykład Haldex to 4x4 ale nie AWD przy takim rozumowaniu. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 domyślam się , że AWD rozumiane jest jako permanentny nierozłaczny napęd zawsze i w każdej chwili na wszystkie koła a 4x4 może oznaczać np dołaczalną (ręcznie bądź automatycznie) jedną z osi gdy jest ona potrzebna. czyli taki naprzykład Haldex to 4x4 ale nie AWD przy takim rozumowaniu. hiszpan25 - o to właśnie chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 domyślam się , że AWD rozumiane jest jako permanentny nierozłaczny napęd zawsze i w każdej chwili na wszystkie koła a 4x4 może oznaczać np dołaczalną (ręcznie bądź automatycznie) jedną z osi gdy jest ona potrzebna. czyli taki naprzykład Haldex to 4x4 ale nie AWD przy takim rozumowaniu. hiszpan25 - o to właśnie chodziło. Mimo wszystko trochę to naciągane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Mnie też to jakoś nie pasuje :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 tak czy siak naped na 4 łapy daje jednak większą "dzielność" na sliskim i nie ma co tu dyskutowac... zwykła fizyka sie kłania... jak jedno koło musi przenieść dajmy na to 100Nm to szybciej zerwie przyczepność niż jak musi przenieść tylko 50Nm... proste i logiczne... PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Generalnie podział na 4x4 i AWD to taki trochę podział na siłę ale ew. można coś takiego rozgraniczyć. Każde rozwiązanie napędowe należy rozpatrywać indywidualnie, każde ma podobne założenia ale znaczaco się różnia nie tylko budową ale także zastosowaniem. 4x4 - czyli przenoszenie stałego momentu obrotowego na poszczególne osie (nie koła). Czyli napęd zestrojony w sztywnych proporcjach. AWD - napęd wszystkich kół ale moment obrotowy rozdzielany jest na poszczególne osie poprzez mechanizm różnicowy (centralny). Może się to odbywac mechanicznie, elektronicznie itp itd. Ale tak jak mówię, mamy teraz tyle rozwiązań, że cięzko jest powiedzieć jednoznacznie, które rozwiązanie do jakiego rodzaju napędu nalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Tomasz_555, problem w tym że niezależnie od rodzaju napędu nie przenosi się na poszczególne koła momentu ani mocy jak to się zwykło potocznie mawiać i jak to bezmyślnie zawsze powtarzają dziennikarze :wink: przeniesienie napędu to kwestia głównie związana z mechanizmami różnicowymi, który w różny sposób są sterowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Tomasz_555, problem w tym że niezależnie od rodzaju napędu nie przenosi się na poszczególne koła momentu ani mocy jak to się zwykło potocznie mawiać i jak to bezmyślnie zawsze powtarzają dziennikarze :wink: Możesz podać wielkość fizyczną poza momentem związaną z napędem którą jesteś w stanie zmierzyć na kołach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Paweł_P Ty tu nie pitol, że znasz się na napędach tylko udowodnij, że nowoczesny aktywny napęd jest w stanie objechać 15-sto letnią babcie liczę na rewanż w niedziele na ostatnich Tychach!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 RoadRunner, nie znam się na tym i nie wiem o co Ci chodzi, mnie chodzi natomiast o to, że to nie moment obrotowy i moc "wędrują" po kołach. A powiedz mi jak wytlumaczysz to, że jak w FWD staniesz jednym z kół przednich na lodzie a drugim na asfalcie to i tak nie ruszysz pod górę? Oczywiście zakładam brak ASR, chodzi mi o zwykłe pozbawione elektroniki auto. Premo, 15-to letnia babcia lżejsza o 200 kg z bardziej doświadczonym driverem jest ciężka do objechania :razz: tym razem w niedzielę mnie nie będzie :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 domyślam się , że AWD rozumiane jest jako permanentny nierozłaczny napęd zawsze i w każdej chwili na wszystkie koła a 4x4 może oznaczać np dołaczalną (ręcznie bądź automatycznie) jedną z osi gdy jest ona potrzebna. czyli taki naprzykład Haldex to 4x4 ale nie AWD przy takim rozumowaniu. hiszpan25 - o to właśnie chodziło. Wybaczcie panowie, bo nie chodzi tu o jakąś złośliwość, ale rozumując w ten sposób, mogę założyć, iż auto 4x4 w momencie załączenia drugiej osi (niezależnie jak), a które było przed chwilą 2x4, staje AWD? Czy tak? :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się