Skocz do zawartości

Czy S-AWD faktycznie jest przereklamowane...?


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki jest rozkład momentu obrotowego między osie w Subaru Imprezie ???

 

zalezy od skrzyń, roczników itd... ;) od 50:50 do 90:10 czy jakoś tak ;)

była gdzieś dyskusja, co jak się odpycha i dlaczego.

 

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 3:05 pm ]

To zalezy od kierowcy.

 

zdecydowanie i tylko. bezradna małpka z odruchem hamowania przy kazdym poslizgu obróci każdy samochód. Mnie stawia bokiem, na co drugim skrzyżowaniu, ale nie jest to jakiś problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@shyha broń Boże nie chodziło o Twoją wypowiedź. Po prostu siadłem sobie wczoraj przeczytałem na jednym "wdechu" :) ten cały topic i palce aż same mi się układały na klawiaturze. Co do konkretnych modeli to ja Ci podam jeszcze lepszy, u mnie w garażu stoi również Laguna II 3.0 210 KM :D To jest dopiero auto do jazdy wyczynowej, nic tylko wkładać klatkę i jechać :) Niestety ciężki przód +miękkie zawieszenie +układ kierowniczy który komunikuje się z podłożem chyba za pomocą kursu korespondencyjnego = idealny samochód na wakacje z rodziną i psem :D Ale są również inne ośki o których pisałem wcześniej, mam ogólnie do osiek sentyment także stanąłem trochę w obronie ich imienia( tzn tych które na to zasługują :D )

 

PS Focusem RS też bym nie pogardził szczególnie że kosztuje niecałe 130k przynajmniej tak pisali w kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to i naprawdę żal mi jest niektórych, co stawiają wszystko na ostrzu noża. Oczywiście jedyna słuszna marka to Subaru i tyle, każdy tu ma sto przykładów na to jak to FWD nie mieli kołami na mokrym, itp. ale chciałbym zauważyć że po pierwsze każde auto wymaga innego stylu jazdy więc na pewno nikt nacodzień FWD nie ciśnie na mokrym z pod świateł tzw. strzałem ze sprzęgła bo wie że szkoda opon. Poza tym przykłady jak to ktoś czegoś tam nie zrobił, że stracił panowanie można od razu skasować bo nigdy nie wiesz co ta osoba faktycznie zrobiła źle, i może to nie mieć związku z FWD/RWD. Oczywiście Subaru będzie mieć lepszą trakcję na śniegu/deszczu ale też nie można przesadzać w drugą stronę. Ja swoim FWD ostatnio jak wyprzedzałem przy 180 prawym pasem musiałem zrobić łosia poboczem bo koleś wjeżdżał mi w drzwi, to było na mokrym. nawet mnie nie zarzuciło(oczywiście nie był to typowy ciasny łoś między pachołkami ale wiadomo o co chodzi:) ) Regularnie robie stare Forestery z niższą budą o podobnych parametrach. Co do rajdów to to Clio chyba nie ma szpery, po drugie kiedyś słyszałem jak bodajże Kuzaj czy ktoś z naszych TOP kierowców mówił że z większej ilości sytuacji da się wyjść przednionapędówką. Następny przykład to Focus RS vs Impreza STI, no comments. Zgodze się że Subaru jest lepsze dla kierowców o średnich umiejętnościach bo nie muszą się martwić tym wyolbrzymianym przez niektórych buksowaniem kół, ale powiedzmy sobie szczerze jeśli ktoś lubi ostrą jazdę to kupi auto które najlepiej czuje bo i tak zapewne ten ktoś potrafi kontrolować poślizg FWD/RWD więc niekoniecznie dla tego kogoś najlepszy wybór to AWD w którym poślizg zacznie się przy prędkości o 20 km/h większej. Nie napisałem tego wszystkiego z powodu niechęci do Subaru bo uważam że AWD to bezpieczeństwo jeśli się jeździ normalnie, ale jeśli tak jak mówię ktoś jeździ na granicy to po pierwsze AWD jest moim zdaniem trudniejsze do opanowania jeśli naprawdę grubo się przesadzi, po drugie temu komuś naprawdę nie robi różnicy bo, poradzi sobie i FWD i RWD i z wozem drabiniastym.

 

kuban, z całym szacunkiem ale...jedyną osobą która się okrutnie napięła i "wywaliła" elaborat, co się zowie, na milyion stron, byłeś Ty sam Brachu :mrgreen:

 

Luz, każdemu według potrzeb, każdemu według zasług. Jeden preferuje czekoladę , drugi jak mu skarpety capią. Jedno jest pewne S-AWD dla takiego Leszcza Kierownicy, jak ja to jedyne wyjście. I za to cenię S-AWD i co mi Pan zrobi ?

 

:mrgreen:

 

Pozdrowienia piątkowe, wieczorne, wczesnojesienne

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem? Co takiego jest fajnego w jeździe ośką? Moim zdaniem FWD ma same wady :sad:

Jeździłem długo slow-motion Pugiem 206 i w momencie gdy go sprzedawałem świetnie go czułem i podobała mi się jazda nim po zakrętach. Z chęcią dosiadłbym teraz jakieś mocniejsze FWD właśnie pokroju Puga 206. :) Owszem, jazda autem z takim napędem może nie jest tak efektowna jak AWD czy RWD ale daje mimo wszystko dużo frajdy :D Zresztą wystarczy popatrzeć co Filip Janota robi ze swoim CCS - potęga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem? Co takiego jest fajnego w jeździe ośką? Moim zdaniem FWD ma same wady :sad:

Proponuję obejrzeć filmiki z jazdy ośkami Jeana Ragnottiego. To co ten gość wyprawia z ośką to 99,9% bywalcy tego forum ze mną na czele nie zrobią w żadnym AWD. Tak wię i jazda ośką może być bardzo cool :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede sie silił na jakąś długa wypowiedź bo mi się troche spieszy ale uzytkując na codzień RWD, wiem że ma ono jedynie przewage nad AWD na suchej nawierzchni. Uważam, że aby czuć się bezpiecznie i komfortowo w 100% na polskich drogach warto kupić auto z napędem na 4 koła bo co roku atakuje niespodziewanie zima, co roku mamy mnóstwo liści na mokrej nawierzchni, mieliśmy, mamy i będziemy mieli na zawsze ( :mrgreen: ) dziury i koleiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek i wychodzi mi, że na suchą nawierzchnię to RWD lub FWD (najlepiej zaszperowane) w zależności od upodobań kierowcy, a na mokre i śnieżne dla drogoych lamerów najlepsze jest AWD :cool:

 

Mi się osobiście AWD podoba np. dlatego, że nawet jadąc głębokim bokiem wciąż przyspiesza, przez co można szybko i bezpiecznie robić nawrotki zanim ruch z naprzeciwka się rozpędzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, czemu wszyscy sie tak czepili tej szybkiej jazdy - ze wtedy SAWD ma taka a taka przewage. Przeciez 99,99999% kierowcow nie jezdzi sportowo!

 

Niemniej jednak wlasnie na codzien w najmniej oczekiwanych sytuacjach to wlasnie naped na cztery kola ratuje nam dupe. Ja mialem juz kilka sytuacji, gdzie dopiero po fakcie zdalem sobie sprawe z tego, w jakiej mierze mi to pomoglo wyjsc z tego calo. A wcale szybko nie jezdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie na codzien w najmniej oczekiwanych sytuacjach to wlasnie naped na cztery kola ratuje nam dupe. Ja mialem juz kilka sytuacji, gdzie dopiero po fakcie zdalem sobie sprawe z tego, w jakiej mierze mi to pomoglo wyjsc z tego calo. A wcale szybko nie jezdze.

Podpisuję się pod tym obiema rencami. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

już kiedyś podobna dyskusja się toczyła o wyższości AWD nad resztą WD :wink: i któryś z szanownych kolegów wskazał na przypadek gdzie jakieś tam auto (chyba audi, ale ośka) w slalomie (tym samym i w tych samych warunkach) było nieznacznie, ale jednak szybsze niż któraś tam Impreza ergo każdy kij ma dwa końce i nie wszystko złoto co się świeci czy coś tam :mrgreen:

Ja uwielbiam Subaru i jego 4x4, ale nie stawiałbym kategorycznej tezy, że jest to najlepsza rzecz na świecie, a cała reszta to syf... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy przez pół roku jesien + zimę, mamy nierówne drogi, koleiny, kałuże w deszczu, jesienią liście leżą na drogach. Utrata przyczepności to nie zerwanie trakcji na 4 kołach, czaem wystarczy na jednym by w deszczu zapakowac w rów w drugą stronę na czoło. Ktoś napisał bełkot jakby mieszkał w USA na Florydzie i jeździł tylko w słońcu hajłejami.

 

O to to! Zgadzam się. Pomiędzy śnieżycą, a suchym asfaltem na równej drodze występuje mnóstwo stanów przejściowych, na których AWD się sprawdza, a Polska leży w takiej strefie i ma taki klimat, że u nas dominują właśnie te stany przejściowe :twisted:.

 

Poza tym: dlaczego wszyscy producenci zwiększają udział samochodów 4x4 / AWD w swojej gamie? Nie jest to chyba przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w tych samych warunkach

 

no właśnie, aby napisać czy powiedzieć że ośka była szybsza, trzeba natychmiast dodawać w jakich warunkach... a mnie, kierownika S-AWD obojętne jakie są warunki, im gorsze tym lepiej, mniejszy ruch więcej miejsca dla mnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście , że na sucho nawet FWD daje radę,ale już na mokro nie mówiąc o śniegu różnice FWD/AWD są niezaprzeczalne... już kilka razy AWD ruszałem/przejeżdżałem bez problemów na całorocznych oponach tam gdzie FWD na zimówkach bezradnie mieszały kółkami... to chyba najlepszy dowód na to, że AWD>FWD

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj u nas (Poznan) popadalo troche bialego. Po drodze do pracy dziewczyne w golfie przede mna obrocilo o 360 - stanela w poprzek drogi, wysiadala i powiedziala, ze nie jedzie dalej. Udalo mi sie ja namowic, zeby jednak wsiadla i pojechala. Pare sekund pozniej z przeciwka spokojnie przejechal starszy Pan w OBK. Po drodze widzialem jeszcze puga 207 ze starsza pania w srodku w krzakach. Jezeli bede zonie kupowal kiedys samochod, to AWD.

 

Pod firma, na zwykle pelnym parkingu stalo 5-6 osiek, 3 forestery i 1 OBK.

 

Mnie AWD uratowalo tez kilka razy, ale oska prawodopodobnie bym nie dopuszczal do takich sytuacji. Pamietac tylko trzeba, ze AWD hamuje tak samo lub gorzej od oski...

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...