Dehnel Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 A jaki jest rozkład momentu obrotowego między osie w Subaru Imprezie ??? zalezy od skrzyń, roczników itd... od 50:50 do 90:10 czy jakoś tak była gdzieś dyskusja, co jak się odpycha i dlaczego. [ Dodano: Pią Paź 30, 2009 3:05 pm ] To zalezy od kierowcy. zdecydowanie i tylko. bezradna małpka z odruchem hamowania przy kazdym poslizgu obróci każdy samochód. Mnie stawia bokiem, na co drugim skrzyżowaniu, ale nie jest to jakiś problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuban Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 @shyha broń Boże nie chodziło o Twoją wypowiedź. Po prostu siadłem sobie wczoraj przeczytałem na jednym "wdechu" ten cały topic i palce aż same mi się układały na klawiaturze. Co do konkretnych modeli to ja Ci podam jeszcze lepszy, u mnie w garażu stoi również Laguna II 3.0 210 KM To jest dopiero auto do jazdy wyczynowej, nic tylko wkładać klatkę i jechać Niestety ciężki przód +miękkie zawieszenie +układ kierowniczy który komunikuje się z podłożem chyba za pomocą kursu korespondencyjnego = idealny samochód na wakacje z rodziną i psem Ale są również inne ośki o których pisałem wcześniej, mam ogólnie do osiek sentyment także stanąłem trochę w obronie ich imienia( tzn tych które na to zasługują ) PS Focusem RS też bym nie pogardził szczególnie że kosztuje niecałe 130k przynajmniej tak pisali w kmh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 mam ogólnie do osiek sentyment Jakim cudem? Co takiego jest fajnego w jeździe ośką? Moim zdaniem FWD ma same wady :sad: Służbowo mam teraz inne autko (AWD) :grin: A jakie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Czytam to i naprawdę żal mi jest niektórych, co stawiają wszystko na ostrzu noża. Oczywiście jedyna słuszna marka to Subaru i tyle, każdy tu ma sto przykładów na to jak to FWD nie mieli kołami na mokrym, itp. ale chciałbym zauważyć że po pierwsze każde auto wymaga innego stylu jazdy więc na pewno nikt nacodzień FWD nie ciśnie na mokrym z pod świateł tzw. strzałem ze sprzęgła bo wie że szkoda opon. Poza tym przykłady jak to ktoś czegoś tam nie zrobił, że stracił panowanie można od razu skasować bo nigdy nie wiesz co ta osoba faktycznie zrobiła źle, i może to nie mieć związku z FWD/RWD. Oczywiście Subaru będzie mieć lepszą trakcję na śniegu/deszczu ale też nie można przesadzać w drugą stronę. Ja swoim FWD ostatnio jak wyprzedzałem przy 180 prawym pasem musiałem zrobić łosia poboczem bo koleś wjeżdżał mi w drzwi, to było na mokrym. nawet mnie nie zarzuciło(oczywiście nie był to typowy ciasny łoś między pachołkami ale wiadomo o co chodzi:) ) Regularnie robie stare Forestery z niższą budą o podobnych parametrach. Co do rajdów to to Clio chyba nie ma szpery, po drugie kiedyś słyszałem jak bodajże Kuzaj czy ktoś z naszych TOP kierowców mówił że z większej ilości sytuacji da się wyjść przednionapędówką. Następny przykład to Focus RS vs Impreza STI, no comments. Zgodze się że Subaru jest lepsze dla kierowców o średnich umiejętnościach bo nie muszą się martwić tym wyolbrzymianym przez niektórych buksowaniem kół, ale powiedzmy sobie szczerze jeśli ktoś lubi ostrą jazdę to kupi auto które najlepiej czuje bo i tak zapewne ten ktoś potrafi kontrolować poślizg FWD/RWD więc niekoniecznie dla tego kogoś najlepszy wybór to AWD w którym poślizg zacznie się przy prędkości o 20 km/h większej. Nie napisałem tego wszystkiego z powodu niechęci do Subaru bo uważam że AWD to bezpieczeństwo jeśli się jeździ normalnie, ale jeśli tak jak mówię ktoś jeździ na granicy to po pierwsze AWD jest moim zdaniem trudniejsze do opanowania jeśli naprawdę grubo się przesadzi, po drugie temu komuś naprawdę nie robi różnicy bo, poradzi sobie i FWD i RWD i z wozem drabiniastym. kuban, z całym szacunkiem ale...jedyną osobą która się okrutnie napięła i "wywaliła" elaborat, co się zowie, na milyion stron, byłeś Ty sam Brachu Luz, każdemu według potrzeb, każdemu według zasług. Jeden preferuje czekoladę , drugi jak mu skarpety capią. Jedno jest pewne S-AWD dla takiego Leszcza Kierownicy, jak ja to jedyne wyjście. I za to cenię S-AWD i co mi Pan zrobi ? Pozdrowienia piątkowe, wieczorne, wczesnojesienne Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Jakim cudem? Co takiego jest fajnego w jeździe ośką? Moim zdaniem FWD ma same wady :sad: Jeździłem długo slow-motion Pugiem 206 i w momencie gdy go sprzedawałem świetnie go czułem i podobała mi się jazda nim po zakrętach. Z chęcią dosiadłbym teraz jakieś mocniejsze FWD właśnie pokroju Puga 206. Owszem, jazda autem z takim napędem może nie jest tak efektowna jak AWD czy RWD ale daje mimo wszystko dużo frajdy Zresztą wystarczy popatrzeć co Filip Janota robi ze swoim CCS - potęga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Jakim cudem? Co takiego jest fajnego w jeździe ośką? Moim zdaniem FWD ma same wady :sad: Proponuję obejrzeć filmiki z jazdy ośkami Jeana Ragnottiego. To co ten gość wyprawia z ośką to 99,9% bywalcy tego forum ze mną na czele nie zrobią w żadnym AWD. Tak wię i jazda ośką może być bardzo cool :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 lukass, to jak bym ja wsiadl za stery FWD to tez bym tak jezdzil jak Jean? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 lukass, to jak bym ja wsiadl za stery FWD to tez bym tak jezdzil jak Jean? Chyba mnie nie zrozumiałeś. Chodziło mi o to że jazda FWD też może dać wiele fun-u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 OK, rozumie - jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi to co sie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buncol555 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Nie bede sie silił na jakąś długa wypowiedź bo mi się troche spieszy ale uzytkując na codzień RWD, wiem że ma ono jedynie przewage nad AWD na suchej nawierzchni. Uważam, że aby czuć się bezpiecznie i komfortowo w 100% na polskich drogach warto kupić auto z napędem na 4 koła bo co roku atakuje niespodziewanie zima, co roku mamy mnóstwo liści na mokrej nawierzchni, mieliśmy, mamy i będziemy mieli na zawsze ( ) dziury i koleiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sim_one Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Chyba mnie nie zrozumiałeś. Chodziło mi o to że jazda FWD też może dać wiele fun-u. Jasne . W końcu extremalny FWD to po prostu troleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Czytam ten wątek i wychodzi mi, że na suchą nawierzchnię to RWD lub FWD (najlepiej zaszperowane) w zależności od upodobań kierowcy, a na mokre i śnieżne dla drogoych lamerów najlepsze jest AWD :cool: Mi się osobiście AWD podoba np. dlatego, że nawet jadąc głębokim bokiem wciąż przyspiesza, przez co można szybko i bezpiecznie robić nawrotki zanim ruch z naprzeciwka się rozpędzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stigrb Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Nie rozumiem, czemu wszyscy sie tak czepili tej szybkiej jazdy - ze wtedy SAWD ma taka a taka przewage. Przeciez 99,99999% kierowcow nie jezdzi sportowo! Niemniej jednak wlasnie na codzien w najmniej oczekiwanych sytuacjach to wlasnie naped na cztery kola ratuje nam dupe. Ja mialem juz kilka sytuacji, gdzie dopiero po fakcie zdalem sobie sprawe z tego, w jakiej mierze mi to pomoglo wyjsc z tego calo. A wcale szybko nie jezdze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 .... Służbowo mam teraz inne autko (AWD) :grin: ... Pewno Škoda Superb 3.6. V6 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 wlasnie na codzien w najmniej oczekiwanych sytuacjach to wlasnie naped na cztery kola ratuje nam dupe. Ja mialem juz kilka sytuacji, gdzie dopiero po fakcie zdalem sobie sprawe z tego, w jakiej mierze mi to pomoglo wyjsc z tego calo. A wcale szybko nie jezdze. Podpisuję się pod tym obiema rencami. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Następny przykład to Focus RS vs Impreza STI, no comments. No wkradł się drobny błąd. Test był Fokus RS vs Impreza WRX 265 BHP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebel Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 .... Służbowo mam teraz inne autko (AWD) :grin: ... Pewno Škoda Superb 3.6. V6 4x4 Niestety nie subaru.... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Panowie, już kiedyś podobna dyskusja się toczyła o wyższości AWD nad resztą WD :wink: i któryś z szanownych kolegów wskazał na przypadek gdzie jakieś tam auto (chyba audi, ale ośka) w slalomie (tym samym i w tych samych warunkach) było nieznacznie, ale jednak szybsze niż któraś tam Impreza ergo każdy kij ma dwa końce i nie wszystko złoto co się świeci czy coś tam Ja uwielbiam Subaru i jego 4x4, ale nie stawiałbym kategorycznej tezy, że jest to najlepsza rzecz na świecie, a cała reszta to syf... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Mamy przez pół roku jesien + zimę, mamy nierówne drogi, koleiny, kałuże w deszczu, jesienią liście leżą na drogach. Utrata przyczepności to nie zerwanie trakcji na 4 kołach, czaem wystarczy na jednym by w deszczu zapakowac w rów w drugą stronę na czoło. Ktoś napisał bełkot jakby mieszkał w USA na Florydzie i jeździł tylko w słońcu hajłejami. O to to! Zgadzam się. Pomiędzy śnieżycą, a suchym asfaltem na równej drodze występuje mnóstwo stanów przejściowych, na których AWD się sprawdza, a Polska leży w takiej strefie i ma taki klimat, że u nas dominują właśnie te stany przejściowe . Poza tym: dlaczego wszyscy producenci zwiększają udział samochodów 4x4 / AWD w swojej gamie? Nie jest to chyba przypadek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 i w tych samych warunkach no właśnie, aby napisać czy powiedzieć że ośka była szybsza, trzeba natychmiast dodawać w jakich warunkach... a mnie, kierownika S-AWD obojętne jakie są warunki, im gorsze tym lepiej, mniejszy ruch więcej miejsca dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 oczywiście , że na sucho nawet FWD daje radę,ale już na mokro nie mówiąc o śniegu różnice FWD/AWD są niezaprzeczalne... już kilka razy AWD ruszałem/przejeżdżałem bez problemów na całorocznych oponach tam gdzie FWD na zimówkach bezradnie mieszały kółkami... to chyba najlepszy dowód na to, że AWD>FWD PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 dzisiaj u nas (Poznan) popadalo troche bialego. Po drodze do pracy dziewczyne w golfie przede mna obrocilo o 360 - stanela w poprzek drogi, wysiadala i powiedziala, ze nie jedzie dalej. Udalo mi sie ja namowic, zeby jednak wsiadla i pojechala. Pare sekund pozniej z przeciwka spokojnie przejechal starszy Pan w OBK. Po drodze widzialem jeszcze puga 207 ze starsza pania w srodku w krzakach. Jezeli bede zonie kupowal kiedys samochod, to AWD. Pod firma, na zwykle pelnym parkingu stalo 5-6 osiek, 3 forestery i 1 OBK. Mnie AWD uratowalo tez kilka razy, ale oska prawodopodobnie bym nie dopuszczal do takich sytuacji. Pamietac tylko trzeba, ze AWD hamuje tak samo lub gorzej od oski... pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Poza tym: dlaczego wszyscy producenci zwiększają udział samochodów 4x4 / AWD w swojej gamie? Nie jest to chyba przypadek... Marketing? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Ale co to za marketing, skoro wszyscy wiedzą, że ośka jest lepsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się