Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jedno oczko bardziej nie przeszkodziło w radosnym kopanku w drodze powrotnej.

 

...hedonista... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jedno oczko bardziej nie przeszkodziło w radosnym kopanku w drodze powrotnej.

 

YEAH! :mrgreen:

 

PS "Radosne kopanko" - określenie, które radośnie wylansowałem :mrgreen:.

 

Ojej! Nie wiedzialem!

PS: czy mozna Cie zatem nazwac radosnym bogiem lansu? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siela, no nie mów, że drugi subarak i drugi raz problem z przepływomierzem :shock:.

 

Obawiam się, że tak bo obiawy są identyczne. Auto jedzie po czym nagle przestaje reagować na gaz, schodzi z obrotów, dławi się i gaśnie. I nie ma reguły kiedy. Nie raz robi to raz i jest spokój, a nie raz nie da się kilometra przejechać. Mam to nagle od trzech dni.

 

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 5:40 pm ]

Jeżeli ktoś miał by do porzyczenia sprawną przepływkę JECS o numerze 22680 AA160 A36 000 R60 to był bym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siela, no nie mów, że drugi subarak i drugi raz problem z przepływomierzem :shock:.

 

Obawiam się, że tak bo obiawy są identyczne. Auto jedzie po czym nagle przestaje reagować na gaz, schodzi z obrotów, dławi się i gaśnie. I nie ma reguły kiedy. Nie raz robi to raz i jest spokój, a nie raz nie da się kilometra przejechać. Mam to nagle od trzech dni.

 

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 5:40 pm ]

Jeżeli ktoś miał by do porzyczenia sprawną przepływkę JECS o numerze 22680 AA160 A36 000 R60 to był bym bardzo wdzięczny

 

Podjedź, zamienimy się,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest z tymi maskami w Antychach?

Zdarłem ze swojej wszystko, co się dało i nie chce zardzewieć.

Samochód stał "pod chmurką" jakiś miesiąc i nic. Zardzewiał jedynie spaw - elegancko, ale co z resztą? :shock: :roll: :mrgreen:

Wezmę ją wypiaskuję/wyśrutuję i ocynk zejdzie :twisted::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Założyłem temat w dziale technicznym, ale ten wątek chyba będzie lepszy bo widzę, że dość dużo tutaj turbo-dziadko-fanów :)

 

Postanowiłem w końcu dołączyć do forum jako, że mam nadzieję stać się szczęśliwym posiadaczem turbodziadka. Do tej pory śledziłem forum w trybie "do odczytu" :)

Ale po kolei: dlaczego turbodziadek ?

Bo mi się podoba :) Zarówno sedan jak i kombi. A może to wspomnienie z dzieciństwa. Pamiętam, że w jednym z programów motoryzacyjnych (auto-moto fan club) była relacja z jazdy 24 godzinnej na torze turbo(wtedy jeszcze nie dziadkiem) :)

 

Nie spodziewam się, że uda mi się znaleźć zakonserwowane Legacy Turbo które odstało 15 lat w garażu więc planuję od razu budżet na doinwestowanie. Na kupno + doinwestowanie mogę przeznaczyć 25 kPLN (+oczywiście potem stałe koszty utrzymania bez fuszerek)

Pytanie jest czy ktoś przechodził przez taką procedurę ?

Głównie chodzi mi o ceny części które najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić/naprawić.

Podstawą decyzji o zakupie będzie stan blacharki, czy auto jest proste oraz sprężanie na sucho i mokro tak aby nie okazało się, że trzeba kapitalkę robić. Na resztę to jest turbo, skrzynię, sprzęgło, przeguby, zawieszenie zostałoby z 15 kPLN zakładając, że nie wszystko z wymienionych wymaga naprawy.

Ma sens to wyliczenie ?

 

Ok - pytanie dlaczego nie Impreza GT. Jak już mówiłem to, że turbodziadek mi się podoba a ponadto GTka też pewnie bym musiał doinwestować więc cena bazowa by skoczyła a i być może koszta części też (chociaż nie jestem pewien).

 

Z góry dziękuję za wytknięcie słabych punktów tego co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikki - ja ci tylko zapodałem sposób gościa, który zrobił tak maskę do Jetty Mk1, niedaleko mojej ex-pracy. Że tak powiem - znajomy znajomego, zjechał maskę szlifierką najpierw grubiej potem drobniej a potem słona woda przez polewanie co jakiś czas. Tyle że dość długo to trwało bo jakiś miesiąc. Szmaty na pewno zapewnią ci lepsze trzymanie wilgoci na masce ale muszą być równiutko rozłożone bo inaczej będzie nierówne rdzewienie - po jakimś czasie samoistnie się wyrówna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sie wbiję z innym pytaniem. po szaleństwach na ułężu turbodziadek postanowił nawiązać z nami łączność. zaczął migać chech-enginem. a konkretnie - zapala sie na jałowych obrotach, po dodaniu gazu (i podczas schodzenia z obrotów) nie świeci. zmian w przyspieszeniu, odgłosach itp nie zaobserwowano. może to być syfne paliwo? macie jakieś koncepcje co to moze być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoadRunner, ja robię coś takiego z moim dziadkiem.

Podstawa to kupić Dziadka w ładnym stanie blacharskim. Mój jeździł w Rzymie i nie ma ani grama korozji, ma tylko rysy, wgnieciony błotnik, i miał popękane lusterka.

Kupiłem go za 7K, niejeżdżącego, miał padnięte ECU, do czeku nie mógł dojść żaden pseudo elektryk samochodowy.

W ciągu 10tyś do wymiany:

 

- sprzęgło + koło zamachowe

- alternator

- osłony przegubów przednich- były uszkodzone

- łożysko + uszczelniacze w skrzyni

- cewka zapłonowa

 

Nie wspominam już o pierdołach jak oring pod zbiorniczkiem od płynu wspomagania itp. itd.

 

Wyciek z przekładni to też standard, moja już niestety umiera :sad:

 

Pamiętaj też że, w antykach są te nieszczęsne pukające popychacze. Może uda Ci się znaleźć egzemplarz bez pukających, może ktoś, je wymienił i przeczyścił kanały olejowe, możliwe też że były wymieniane głowice na gwarancji w ASO.

Moim zdaniem nie ma sensu remontować tego silnika- można kupić w dobrym stanie poniżej 2,5k. Na części czeka się 2-4tygodni, mało co jest dostępne od ręki. Za same części do zrobienia głowic trzeba zapłacić prawie 5k :shock:

 

Czasami jest też problem z cewkami. Jedna kosztuje 320zł

Mi udało się ściągnąć z Australii cewki BOSCH'a HEC716, są to cewki do jakiegoś pickupa z lat 80, sprawdzony patent w Australii, tak każdy zmienia na te cewki w Legacy Turbo, STI czy WRXie (>96) Cena za 4szt to niecałe 800zł, trzeba jeszcze dopasować przewody.

 

Z takich częstych problemów, to jeszcze cieknący szyberdach i zacinający się centralny.

Klima jest jeszcze na stary typ gazu, i jest problem z jej napełnieniem.

 

Jak już doprowadzisz go do bdb stanu technicznego:

 

- pierwsza rzecz to VOSchip- specjalnie przygotowany do Legacy Turbo/Liberty RS przez Adriana Vos'a z Australii, cena około 1k z przesyłką- samochód zaczyna jeździć tak jak powinien od początku, ładuje 1.1bara i całkowicie zmienia się zakresie od 2,5-4k RPM, reakcja na gaz jest zupełnie inna niż w serii.

- wydech- ja w tym tygodniu wycinam katy i montuje tłumik końcowy. Potem planuje przelot 2,5". Z tym chipem, możesz wsadzić spokojnie 3" i nie będzie overboost'u

- można też małym kosztem poprawić dolot

- oczywiście hamulce, ja po zimie planuję czterotłoczkowy zestaw z WRX

- zawias- używam auta na co dzień, i chcę żeby było dość komfortowo,

planuję AGX + sprężyny z GT seria + przednie topmounty (bez nich nie zamontujesz sprężyn), na początek można wsadzić tylko sprężyny z GT (+ top mounty)- samochód obniży się o około 3cm.

- rozpórka przednia pasuje idealnie z GC8 STI

 

Kup sedana, bo bagażnik jest naprawdę duży, w porównaniu do GT a antyk kombi wygląda gorzej, i jest cięższy. Sedan waży nawet kilka kg mniej niż newage WRX.

 

Ciężko tak wyliczyć co będziesz, musiał wymienić, bo w każdym takim samochodzie, mogą być inne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. No właśnie też chcę przede wszystkim zwrócić uwagę na blacharkę.

Chociaż plany to jedno a rzeczywistość to drugie. Już samych ogłoszeń jest dosyć mało a podejrzewam, że znaleźć z dobrą blacharką to nie jest tak prosto.

Sprawdzałeś na hamowni ile faktycznie ma mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...