Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, ale zrobię to jak założę te nowe cewki i wytnę katy :mrgreen:

Sam VOSchip nie daje dużo mocy, maks 20KM, za to bardzo poprawia dolny i środkowy zakres obrotów.

Adrian Vos twierdzi, że oryginalna mapa jest niedopracowana w dolnym i środkowym zakresie, za to powyżej 4,5k RPM już nic nie mógł poprawić bo jest optymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymrugaj błędy...

 

sugestia bardzo trafiona. wymrugałem czujnik doładowania i sonde lambda. po kuknieciu pod maskę okazałosię, że się zsunął przewód z tegoż czujnika... no comments pls :oops:

 

Zamieszanie robisz tylko.

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek z przekładni to też standard, moja już niestety umiera :sad:

I jakie masz plany ? Szukasz używanej czy tę jakoś regenerujesz ?

 

Pamiętaj też że, w antykach są te nieszczęsne pukające popychacze. Może uda Ci się znaleźć egzemplarz bez pukających, może ktoś, je wymienił i przeczyścił kanały olejowe, możliwe też że były wymieniane głowice na gwarancji w ASO.

Chodzi o tzw. "szklanki" redukujące automatycznie luz zaworów ?

Moim zdaniem nie ma sensu remontować tego silnika- można kupić w dobrym stanie poniżej 2,5k. Na części czeka się 2-4tygodni, mało co jest dostępne od ręki. Za same części do zrobienia głowic trzeba zapłacić prawie 5k :shock:

Tylko skąd wziąść taki silnik ? :) I czy musi być dokładnie od Legacy ? (oczywiście taki który by pasował bez dużych przeróbek).

Jeśli chodzi o części to mam nadzieję, że elementy wymieniane "planowo" tzn. filtr oleju/paliwa/powietrza, paski klinowe itp. są dostępne od ręki. Tak ?

 

Czy poza ASO jest w Wa-wie jakiś serwis, który by dobrze sprawdził turbodziadka przed zakupem ? Czy może ASO ?

Fajnie aby mieli "know how" dotyczące danego modelu tak aby wiedzieli na co patrzeć i ewentualnie w co się wsłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

igor_bb napisał/a:

 

Wyciek z przekładni to też standard, moja już niestety umiera :sad:

 

I jakie masz plany ? Szukasz używanej czy tę jakoś regenerujesz ?

 

Myślę nad krótszą przekładnią z STI, ale żeby ją zamontować trzeba trochę porzeźbić, jak nie znajdę w dobrej cenie to zregeneruję moją.

 

Chodzi o tzw. "szklanki" redukujące automatycznie luz zaworów ?

 

Tak, chodzi właśnie o nie. Tylko ich klepanie nie zawsze jest spowodowane ich uszkodzeniem. Legasiowe głowice mają, bardzo wąskie kanały olejowe i po jakimś czasie po prostu się zatykają i w głowicach jest za małe ciśnienie oleju.

 

Silnik pasuje z europejskiego GT 94-96, lub z każdego JDMowego WRXa 92-96.

Można też wsadzić silnik z STI 94-96 ale on ma chyba inną kompresję, i musiałbyś go wystroić na jakimś SA, a to już duże koszty. Oryginalny silnik z Legacy jak i GT (94-96) z TD05, ma spokojnie potencjał do 280KM więc nie ma co kombinować.

 

Co do zakupu silnika, to najlepiej szukać JDM WRX, którego ktoś sprzedaje na części. Są też firmy, które sprowadzają same silniki z Japonii.

 

Co do sprawdzenia to może być w ASO, pod warunkiem, że ASO w twoim mieście jest na dobrym poziomie. Ja do ASO w BB nawet nie jadę, bo wiem że nie ogarniają tematu staruchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dostęp do warsztatu czy wszystko robisz u kogoś/zlecasz komuś ?

Generalnie zawsze co mogłem to robiłem sam wliczając rozrząd i popychacze w Daewoo i elektrykę w Passacie ale jak straciłem dostęp do garażu to momentami mam wahania przed turbodziadkiem :???: W Olsztynie jest niby serwis Subaru ale ponoć nie za bardzo się wyznają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dostęp do warsztatu czy wszystko robisz u kogoś/zlecasz komuś ?

Generalnie zawsze co mogłem to robiłem sam wliczając rozrząd i popychacze w Daewoo i elektrykę w Passacie ale jak straciłem dostęp do garażu to momentami mam wahania przed turbodziadkiem :???: W Olsztynie jest niby serwis Subaru ale ponoć nie za bardzo się wyznają.

 

Polecam kontakt z Emotosport'em. Mieszka blisko i ogarnia... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja naprawiam w niezależnym serwisie. Jest tam mechanik, który jeździ Subaru i on robi wszystko z moim Antykiem.

 

Najlepiej jak by ktoś z forum Ci polecił jakiś warsztat w twojej okolicy, który ogarnia Subaru.

 

Polecam kontakt z Emotosport'em. Mieszka blisko i ogarnia... :wink:

 

I już masz pierwszy namiar :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Olsztynie nie ma problemu z warsztatem, tylko z kasą na niego. :mrgreen:

Możesz podzielić się bliższymi informacjami ? Poza ASO w necie nic nie znalazłem :/

 

[ Dodano: Sob Sie 15, 2009 12:18 am ]

Jak jest w dziadkach z nabijaniem klimy ? Bo teraz niby inny czynnik jest w nowszych autach czy coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co do turbodziadka to naprawdę gorąco polecam jest to mój drugi egzemplarz i po użytkowaniu pierwszego ten mnie niczym nie zaskoczył.

Używam samochodu na co dzień i odpukać od grudnia 2008 jeszcze mnie nie zawiódł zrobione co prawda tylko niecałe 30 tyś km. ale zawsze wrócił o własnych siłach, poprzednim ok 50 tyś i 3 razy był holowany: rozrząd, sprzęgło, pompa paliwa.

Serwis nie jest strasznie drogi(przegląd,olej, filtry ok 450 zł) jedynie co sprawia problem to fakt iż za samochód płacimy ok 7-12tyś i zaraz na serwisie możemy zostawić np:

AGX+sprężyny ok 3tyś

skrzynia WRX ok 3tyś

cały układ wydechowy ok 2,5 tyś

rozrząd ok 1,5 tyś ale nie jestem do końca pewien.

Dla właścicieli Gt czy WRX nie są to straszne ceny ale dla nas procentowo do wartości auta jest to kosmos no ale cóż przynajmniej mniej zapłaciliśmy za auto :mrgreen: .

 

Co do klimatyzacji w okolicy warszawy nie ma problemu dokładniej piaseczno.

 

Ja mimo iż wszystko mam robione na bieżąco nie mam czasu podjechać z jednym problemem, nawet na lokalizacje problemu. Mianowicie jak odpuszczam gaz z okolicy prawej tylnej strony słychać rezonans. Tak jak by podpora mostu?

 

I jeszcze trochę takich suchych danych:

przelot 288.883 :mrgreen:

ładuje 1,45barabara

spalanie od 9,xxx do 1x,xxx ale nie więcej jak 15litrów/100km

spożycie oleju brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja jestem (a raczej byłem) nastawiony mocno na tak, ale dowiedziałem się, że turbodziadki nie były w ocynku i po zimie - dwóch jest problem :( Nawet miałem okazję być przewiezionym Legacy kolegi Fala. Wszystko suuuper tylko aby blachy trochę lepiej się trzymały....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zebym mial jakies mocno odkrywcze teorie i na pewno wszyscy to wiedza. :roll:

Jesli chodzi o profilaktyke to pomaga porzadne zabezpieczenie auta preparatami antykorozyjnymi, byl nawet watek w techniczyn o tym ostatnio.

 

A jak juz sie przytrafi ruda, to dobry spec potrzebny, ktory usunie zainfekowane elemnty ( thx Przemeq :wink: ) i dalej jak wyzej.

 

Ja u siebie mam taki wlasnie plan przed najblizsza zima, powinno pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siela jako autor watku, pochwal sie co knujesz

 

Jak nikt nie chce kupić mojej Turbowiśni to nie sprzedaje :mrgreen: A prawda jest taka, że chciałem kupić auto, które okazało się, że na razie nie jest do sprzedania więc ja też rezygnuje ze sprzedaży. Dzisiaj wyciągnąłem Legaca na sobotni spacerek i powiem Wam jedno. To auto jest warte dużo więcej niż 16 000 :) Odszykuje go jeszcze bardziej i chyba na prawde zostawie go na wieki wieków. Amen.

P.S. A poza tym czy to by nie był wiocha jak by autor wątku Turbodziadków sprzedał swojego Turbodziadka :mrgreen:

 

[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 5:20 pm ]

Sa przeciwwskazania

 

Myślę, że nie ma :)

 

Turbodziadkowcy! Kiedy robimy jakiś spot ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...