Skocz do zawartości

Tuning Subaru Diesel Boxer a gwarancja?


ForesterStrong

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ej ludzie, to gdzie jest ta legendarna elastycznosc diesli?

 

Od 2000 do 3500.

 

Ciekawe ile wykręcają,... czy wyżej też jedzie taki diesel dobrze?.

 

Mój antyk przy 3500 właśnie jest w pełni gotowy i napompowany i do 6500 nie zchodzi z tonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecię zdiesel ma mocniejszy dół i dużo trudniej go zdusić przy ruszaniu niż benzyniaka

 

jacky x ty chyba jestes od diesla raczej teoretykiem niz praktykiem, co? :wink: koledzy ci juz odpowiedzieli czemu dieslem sie ciezko rusza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ludzie, to gdzie jest ta legendarna elastycznosc diesli?

zależy co kto rozumie pod pojęciem elastyczności

Ciekawe ile wykręcają,... czy wyżej też jedzie taki diesel dobrze?.

 

Mój antyk przy 3500 właśnie jest w pełni gotowy i napompowany i do 6500 nie zchodzi z tonu.

Wykręcają 4700 obr/min ale powyżej 4000 obr/min zaczyna słabnąć.

Biegi są dosyć długie i przy wyprzedzaniu rozsądnie jest zredukować.

W praktyce wszystko co jedzie poniżej 100 km/h wyprzedzam na 3 (60-120 ok 5 sekund) a

powyżej na 4. Wyprzedzanie na 5 tylko na autostradzie.

Żeby nie było OT mocy mi nie brakuje i mam alergię na tuning szczególnie optyczny :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee... no jeżeli za elastyczność przyjąć użyteczny zakres obrotów silnika

To tak jak ja to rozumie.

 

W moim ostatnim dieslu moglem ruszyć z trzeciego biegu na wolnych obrotach i silnik nie gasł. Jedynie co to sprzeglo troche protestowalo, ale dwójka za to bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ludzie, to gdzie jest ta legendarna elastycznosc diesli?

zależy co kto rozumie pod pojęciem elastyczności

Ciekawe ile wykręcają,... czy wyżej też jedzie taki diesel dobrze?.

 

Mój antyk przy 3500 właśnie jest w pełni gotowy i napompowany i do 6500 nie zchodzi z tonu.

Wykręcają 4700 obr/min ale powyżej 4000 obr/min zaczyna słabnąć.

Biegi są dosyć długie i przy wyprzedzaniu rozsądnie jest zredukować.

W praktyce wszystko co jedzie poniżej 100 km/h wyprzedzam na 3 (60-120 ok 5 sekund) a

powyżej na 4. Wyprzedzanie na 5 tylko na autostradzie.

Żeby nie było OT mocy mi nie brakuje i mam alergię na tuning szczególnie optyczny :smile:

 

Diesla trzeba przeczekać, i się poddają. Turbo kontra turbo. Właśnie mocy im brakuje i obrotów.

 

Przeniesienie napędu podobno gwarantowane do 450NM, ciekawe...., do benzynki da się zaadaptować???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ludzie, to gdzie jest ta legendarna elastycznosc diesli?

 

będąc laikiem przekładam temat na przyspieszenie - na trzecim biegu, w użytecznym (znaczy bez dziury) zakresie obrotów to jest od 50kmh do 130kmh bez zająknięcia

 

filmik poglądowy - już kiedyś wrzucałem w 'filmach'

z taka uwagą, że 3 wrzucona jest dużo wyżej niż można już ją ciągnąć :razz: (film ma pokazać 0-100 choć ja osobiście bałbym się ruszać z takich obrotów - sprzęgło?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli porównamy turbo mazut z turbo benzyną to ... no cóż :wink: , za to tankuje się 2 razy rzadziej (i wbrew pobożnym życzeniom niektórych im bardziej prostujemy tym różnica w zużyciu paliwa jest większa). Natomiast jeśli benzyna jest wolnossąca, to proponuję taką próbę: jedziemy równolegle np 60 km/h na czwórkach. Jednocześnie dociskamy gaz. I wtedy właśnie dowiadujemy się, co to jest ta dieslowska elastyczność :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedziemy równolegle np 60 km/h na czwórkach

 

Przebóg ! Na IV ? Ja 60 to mam II, góra III...

 

Próbujesz właśnie wykonać taki test jak w topGear - bodaj Punto z którymś EVO:powoli na wysokim biegu i gaz do dechy - i o czym taki test świadczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna ladnie przyspiesza na 3 do 155kmh

 

nie przekonuję, że boxerdiesel jest sprawniejszy od doładowanej subarowskiej benzyny - wrzucam pogląd tylko (chociaż może n/a też tak ciągnie ale raczej sporo wolniej :razz: )

dodatkowo - 4 śmiga płynnie od 60 do 170 - 180 chyba (nie pamiętam dokładnie) - było nie było różnica prędkości ponad 100kmh na jednym biegu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 220 pozostaje poza zasięgiem

 

ja nad tym nie ubolewam bo raczej nie przekraczam nigdy 180km/h

ani warunków nie ma ani przyjemności.

Za to brak konieczności redukcji przy każdym wyprzedzaniu to wielka zaleta.

A czasy wyprzedzania na 4 biegu 80-120 diesel będzie miał o kilka sekund lepsze od benzyny 2/0 NA niezależnie od tego na którym biegu będzie jechał.

0-100 wychodzi na korzyść diesla a później ta przewaga jest masakrująca.

 

jeśli chodzi o słaby dół to ja się nie zgadzam, w forku przy skrzyni 6 biegowej turbo dziury w zasadzie się nie odczuwa.

często w korkach podjeżdżam pod podjazdy czy górki na 1nce bez naciskania gazu.

A na nagłe wciśnięcie gazu w takiej sytuacji od razu jest reakcja silnika i przyspieszenie bez szarpania.

Benzyną 2.0NA nie wykonalne.

 

umówmy się 2.0 NA do sportowej jazdy się nie nadaje

diesel też nie ale nie będzie przy tym zawali drogą a dynamiczna jazda nie wywołuje ryku silnika.

 

co do tuningu diesla to zamiast calej tej zabawy lepiej kupić 2,5XT tam nie trzeba nic poprawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies dziwne rzeczy czytam. Ja na autobahnie jezdze na 5 najwyzej 4 biegu. Jak wrzuce 3 to laduje w ograniczniku. Sluzbowym Passatem 4,5,6 i tak w kolko. Moim OBK jezdzi sie znacznie bardziej komfortowo. Jezdzilem tez OBK 2D i nie powiem nie jest zly ale do benzyny to mu troche brakuje ja lubie jak do 3000 jest komfortowo i cicho a od 3000 jedzie. Diezel to jednak nie dla mnie pozostaje przy benzynie a ze nowy Legas ma miec 2 l Turbo z 200KM to tym bardziej.

Najbardziej mnie wkurzalo ze podjezdzajac do skrzyzowania w dieslu na 2 a potem gaz to jest calkowita porazka. Moim podjezdzam na 3 i jedzie a na 2 to sie rwie. To jest to co powoduje ze diesel u mnie calkowicie odpada no chyba ze z dobrym automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o czym taki test świadczy ?

 

Właśnie o elastyczności w normalnym użytkowaniu. Ty do wyprzedzania musisz zredukować, ja nie :wink:

Tylko czemu kazać silnikowi benzynowemu jeździć na tak wysokim biegu przy takiej prędkości ? To chyba niezbyt zdrowe.

Porównajmy lepiej czasy przy 2 lub 3 biegu w silniku benzynowym i 3 lub 4 biegu w silniku diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mnie wkurzalo ze podjezdzajac do skrzyzowania w dieslu na 2 a potem gaz to jest calkowita porazka. Moim podjezdzam na 3 i jedzie a na 2 to sie rwie. To jest to co powoduje ze diesel u mnie calkowicie odpada no chyba ze z dobrym automatem.

 

w OBK jest skrzynia 5 biegowa forek lepiej sobie radzi przy niskich biegach

jednak ruszanie z dwójki przy prędkości 10km/h nie jest zbyt dynamiczne.

Mi to też trochę przeszkadza, przy automacie nie było by tego problemu.

 

Moim OBK jezdzi sie znacznie bardziej komfortowo

jaki masz silnik 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu kazać silnikowi benzynowemu jeździć na tak wysokim biegu przy takiej prędkości ? To chyba niezbyt zdrowe.

 

I właśnie o to chodzi. Jak jadę w trasie, zwalniam za jakimś np TIRem do 60-70 km/h wystarczy, że zejdę do IV, a w najgorszym przypadku do III. Natomiast Ty musisz wykonać o 1 redukcję więcej. Jeszcze lepiej to widać przy wyprzedzaniu z 90. Dieslem już wystarczająco dynamicznie pojedziesz bez redukcji. Spróbuj to samo wykonać np w 2l benzynie. Dlatego IMHO dla kogoś, kto dużo jeździ w trasie albo dieselek, albo na prawdę mocna benzyna, której oczywiście żaden diesel nie zastąpi. Ale wolnossące benzyny tak do ok. 180 kucy są dla mnie trochę bez sensu :wink: . Pali jak benzyna a nie jedzie :twisted: (nie dotyczy małych, miejskich samochodów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast Ty musisz wykonać o 1 redukcję więcej

 

Tia... no musisz jak musisz - pytanie czy ty możesz zredukować o jeden bieg niżej i czy ci się nagle obrotomierz nie skończy....

 

Szkolna fizyka twierdzi, że łagodniejsze dla silnika jest przyspieszanie od wyższych obrotów do jeszcze wyższych, niż z niskich do średnich.

 

Poza tym, każdy ma swój styl jazdy - jednemu przeto odpowiada charakterystyka diesla, drugiemu benzyny.

 

Może zacznijmy porównywać wolnossące z wolnossącymi, zaturbione z zaturbionymi ? Spalanie oczywiście na korzyść diesla, ale moc ? Moment na kołach? Elastyczność ? Odporność na liche paliwo...Ba - dźwięk silnika?

 

Ja wolę wady benzyny od wad diesla i - tak, moja wolnossąca benzyna pali jak turbo a ciągnie słabo, teraz chętnie dopłaciłbym do zaturbionego - ale benzynowca, a jeszcze lepiej do wielkiego wolnossącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nietoperz77,

nie mam 2,5 Manuall.

Dzis specjalnie sprawdzilem 3-ka przy 1000u/min i jedzie i nawet przyspiesza. 5-ke wrzucilem przy 1500U/min i tez plynnie jechal.

Ale moja specyfika jest inna. Ja 80 % po miescie i okolicach a na trasie to Autobahna i tam tylko 5-ka no czasem 4-ka ale nigdy 3-ka. No i z Tirami nie walcze. Ale jak bywam w Polsce to daje rade. Uwazam ze w osiagach jest porownywalny z 2 D. Na Autobahnie 2D idzie zwawiej ale nie na tyle zebym teraz sie zerwal i pobiegl kupic diesla. No i nie bede kopcil w miescie gdzie sam mieszkam majac ekologiczna hybryde Benzin-LPG :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...