Kuba Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 ForesterStrong, jezeli widzisz ze ktos lamie regulamin, to zglos to do moderatora. Zarejestrowałeś sie niedawno wiec powinienes dobrze znac zasady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 ForesterStrong, nie rozumiem Twojego oburzenia. Prosiłeś o przedstawienie stanowiska dyrekcji w sprawie tuningu - otrzymałeś je. Złamałeś kilkakrotnie regulamin dostałeś ostrzeżenie. Więc w czym problem? No...problem w tym , ze sie nie sprzedaje. :roll: .... a jesc trzeba... :wink: Tak z ciekawych rzeczy to ta firma już robi typowy chip tuning Subaru z silnikiem diesla. jak ktoś ma jakieś pytania w tym temacie to priv. To juz taka rozpaczliwa próba....... AK ps.chip tuning diesla juz od dawna kilka firm proponuje...oczywiscie ukrywając , ze klient traci gwarancję Pracownik jednej z firm (v-cos tam) umowił sie z klientem na ten montaż u mnie w ASO , przy okazji przegladu Powoływal sie na testy auta w Krakowie , sugerujac SIP ....Wysluchalem , zapytałem czy jest pewny tego co mówi.....i połaczylem go z Dyrekcją.....było krotko ale głosno... Klient podziekował , ze nadal ma gwaracje w swoim OBK...a naprawdę malo brakowało.....i montaz bylby na terenie ASO :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 ...Pracownik jednej z firm (v-cos tam) umowił sie z klientem na ten montaż u mnie w ASO , przy okazji przegladu Powoływal sie na testy auta w Krakowie , sugerujac SIP ....Wysluchalem , zapytałem czy jest pewny tego co mówi.....i połaczylem go z Dyrekcją.....było krotko ale głosno... Klient podziekował , ze nadal ma gwaracje w swoim OBK...a naprawdę malo brakowało.....i montaz bylby na terenie ASO :!: :!: heheh ale numer! Ten gość od tuningu miał tupet :grin: Mam nadzieję, że naprawdę dobrze jemu się oberwało przez telefon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForesterStrong Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Chodzi o to iż w odpowiedzi Dyrekcji widniał zapis iż aby ustalić co i jak będzie trzeba ujawnić nazwę firmy .... dlatego dałem linka... pisało że może być na priv a nie musi być na priv bo to temat tabu. Nie znam się jak zgłaszać takie fakty do moderatora bo jestem nowy, ale dzieki paru artukułom na tej stronie wiedziałem że cocbu=y w temacie tuningu subaru warto z daleka omijać firme (v....coś tam), Trudno zawsze są równi i równiejsi, no i regulamin jest święty Jak będę miał dane o które prosiła Dyrekcja to lepiej prześle na priv, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Chodzi o to iż w odpowiedzi Dyrekcji widniał zapis iż aby ustalić co i jak będzie trzeba ujawnić nazwę firmy .... dlatego dałem linka... pisało że może być na priv a nie musi być na priv bo to temat tabu Nie obraź się, ale z poprzednich wypowiedzi w tym temacie i Regulaminu jasno wynika, że nie wolno Ci podawać takich danych publicznie. Zaryzykowałeś, dostałeś ostrzeżenie. Nie bardzo rozumiem co chcesz teraz udowodnić? Że jesteś ofiarą spisku? Andrzej Koper coś mi się widzi, że mamy zbieżne poglądy. Miło mi. ForesterStrong - rada - zastanów sie czego właściwie chcesz zanim zaczniesz pisac na Forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 23 Lutego 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Co do TUV do po tuningu pojechałem na przegląd i płacąc 350 euro mam go wpisanego w dowód rejestracyjny ta firma oczywiście w innym kraju jest w trakcie załatwiania tychże formalności Czy tu nie ma aby przypadkiem sprzeczności ? Moje pytanie dotyczyło tego skoro mogą się oni porozumieć z dealerami czy importerami za granicą To ja już nie rozumiem - porozumieli się, czy chcą sie porozumieć ? Uprzejmie proszę o informację, który importer uznaje gwarancję na tuning diesla wykonany przez te firmę Szkoda, że na to pytanie nie udzielił Pan odpowiedzi.... Mogłoby to sugerować, że szermowanie "innym importerem" miało służyć wyłącznie "modyfikacji" stanu faktycznego .... Uprzejmie informuję, że podanie nazwy "innego importera Subaru" jest jak najbardziej zgodne z Regulaminem. Bardzo mnie takie solidne podejście do tematu cieszy - tym bardziej, że z pierwszego pytania to nie wynikało. Byłby zobowiązany za przesłanie ksera tego dokumentu (naturalnie z wyedytowanym końcem numeru podwozia i Pańskimi danymi. Bardzo chętnie - za Pańską zgodą naturalnie - użyłbym tego jako przykładu na właściwą dbałość o stronę formalną tuningu ! Szczególnie zależy mi na wpisie potwierdzającym zmianę mocy silnika - z góry dziękuję. Odczuwam pewną ... asymetrię w naszej korespondencji. Prosiłem tylko o dwie proste informacje... Dlaczego nie mogę ich otrzymać ? Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Strasznie dziwny ten watek. Kompletnie nie rozumiem o co cala batalia. FHI nie uznaje przerobek i basta. Kto dlubie robi to na wlasna odpowiedzialnosc i chyba jest swiadom utraty gwarancji. Oczywiscie gwarancja jest niczym innym jak forma ubezpieczenia. Tego typu zabieg stosuje chociazby MMC przy sprzedazy mocniejszych wersji EVO GT, MME U.K. przy EVO FQ, czy prywatny importer Litchfield Imports sprzedajacy Imprezy Type-20, STI JDM, itp. Problemem moze byc natomiast awaria silnika w takim samochodzie poza krajem nabycia, gdyz sa to samochody sprzedawane lokalnie i dealer np. w Niemczech wcale nie musi wiedziec o istnieniu EVO GT 360, czy EVO FQ 400. Swoja droga jest to ciekawy case, co zrobic gdy padnie nam w ten sposob ubezpieczony samochod za granica kraju nabycia. Kto jest oficjalnym partnerem dla Subaru???, jak:Mercedes - AMG BMW - Alpina Audi,VW - MTM itd... Subaru - STI Mercedes - Mercedes - AMG BMW - M GmbH Audi - Quattro GmbH Mitsubishi - Ralliart Fiat - Abarth (aktualnie Abarth jest rowniez oddzielna marka) W 2000r odebrałem Passata z salonu po modyfikacjach MTM. Czyli bez gwarancji. Dealer byl na garnuszku tunera i w razie awarii pewno po kieszeniu dostalby importer. Gdyby importer okazal sie bystroscia po kieszeni dostalby klient. To takie polskie ... jak boxy chiptronic oferowane kiedys w niektorych salonach Skoda. Znam dwa przypadki boxow, ktore byly oferowane do samochodow i bylo to za zgoda importera (bez utraty gwarancji). Co wiecej te samochody byly z pelna homologacje. Mam tu na mysli Toyoty z boxami TTE oraz model L200 Mitsubishi z boxem Ralliart. Nalezy tez pamietac, ze dobre rozwiania podnoszace moc silnikow, nawet boxy nie sa zle i spelniaja swoja role. Glownym problemem jest fakt, ktory nalezy uszanowac i byc tego swiadomym, ze ich montaz powoduje utrate gwarancji na modyfikowany podzespol/y samochodu. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Prosiłem tylko o dwie proste informacje... Dlaczego nie mogę ich otrzymać ? Ponieważ one bardzi so zwionzane z prostatą niż z prostotą ... Jezuuuu...se człowiek wykracze ... ide sie wysikać. mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hnery Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Nawet nie widziałem, że jak jadę szybko na autostradzie (seryjnie to tak samo trzeba robić) trzeba poczekać ok 6-8 minut aby wychłodziło się turbo, to mi tez powiedzieli i dali na papierze. U dealera powiedzieli mi że wystarczy 15-30 sekund Nie bardzo rozumię, kiedy nalezy wychładzać turbo, przed zatrzymaniem się i czy po zatrzymaniu. Jak to robić ? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Jak to robić ? Nic nie robić , jezdzic normalnie i nie mysleć o chłodzeniu turbo :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hnery Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 To po co ta dyskusja o wychładzaniu turbo ? - Chyba nie po to, aby wystraszać początkujących subarowiczów, takich jak ja Pozdrawiam - Hnery Turbo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 To po co ta dyskusja o wychładzaniu turbo ? Bardziej tyczy sie silnikow cieplych, czyli ... benzyniakow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Wlasciciele samochodow z turbo czuja sie przez to bardziej "specjalni". Tak naprawde jest bardzo malo sytuacji gdzie trzeba chlodzic turbo, jak np zjedziesz z autostrady, to wystarczy minuta jazdy przez miasto, aby schlodzic turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hnery Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 jak np zjedziesz z autostrady, to wystarczy minuta jazdy przez miasto, aby schlodzic turbo A co by sie stało, gdyby na końcu autostrady stanąć i juź nie jechać dalej ? - Pytam naiwnie, ale naprawdę nie rozumię tego wychładzania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Nic, masz diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 A co by sie stało, gdyby na końcu autostrady stanąć i juź nie jechać dalej ? Nic by sie nie stalo , chyba , ze policja by nadjechała...no to nie wiem. :roll: ...mogliby kazac jechac dalej ......... zebys turbine schlodził AK ps.to schładzanie turbiny dotyczy benzynowych , wyczynowych silnikow po jakims upalaniu , wyscigu czy Os-sie...turbina jako , ze to cześc wydechu ma wtedy wysoka temp ( prawie swieci ) i lepiej w takim stanie tego nie zostawiac bo bez smarowania i przeplywu cieczy chłodzacej to sie moze zatrzec , popsuc , stopic..itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hnery Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Dziekuję. Myślę, że rozumię. Mam turbo diesla, więc schładzanie - jak piszą autorytety- mnie absolutnie nie dotyczy :grin: Postaram sie także zapomnieć, że to Forester Strong wywołal u mnie panikę, że w ogóle nie schładzam turbo, a przecież Forester Strong ma właśnie Forestera Diesla z turbo, czyli to samo co ja. I Forester Strong napisał: "Nawet nie widziałem, że jak jadę szybko na autostradzie (seryjnie to tak samo trzeba robić) trzeba poczekać ok 6-8 minut aby wychłodziło się turbo, to mi tez powiedzieli i dali na papierze. U dealera powiedzieli mi że wystarczy 15-30 sekund". Przecież Forester Strong jechał turbo dieslem i jednak musiał schładzać. Prawdopodobnie jestem upierdliwym perfekcjonistą, ale jako początkujący turbosubarowicz, chciałem i ja zacząć ...schładzać P.s. Zgaduję, że schładzanie dotyczy tylko turbodiesli po tuningu, czego ja nie planuję :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 P.s. Zgaduję, że schładzanie dotyczy tylko turbodiesli po tuningu, czego ja nie planuję e tam, zwyklych tez dotyczy tylko w mniejszym zakresie... po intensywnej jeżdzie np. autostradą jezeli zatrzymujesz sie od razu (bo np. akurat zjezdzasz na parking), nie nalezy od razu gasic silnika tylko dac mu popracowac z minutke na jałowym i bedzie ok. rozpedzona i rozgrzana turbina po natychmiastowym zgaszeniu silnika bedzie pracowala przez chwile bez smarowania i to jej dobrze nie robi... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Andrzej Koper, czytasz i nie grzmisz? Panowie, kto Wam do glow nakladal, ze po jezdzie autostrada trzeba turbodiesla studzic 6-8 minut?! Jak benzyna turbo po "katach" pochodzi 3 minuty to juz jest nadto wychlodzona, a seryjnego turbo diesla nie trzeba chlodzic. Moment zdjecia nogi z gazu, zjazdu na parking, czy parkowania zajmuje tyle czasu, ze diesel jest zimniutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Andrzej Koper, czytasz i nie grzmisz? Panowie, kto Wam do glow nakladal, ze po jezdzie autostrada trzeba turbodiesla studzic 6 Poddałem sie :roll: ...niech studzą... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 po jezdzie autostrada trzeba turbodiesla studzic 6-8 minut?! a kto pisze ze 6-8 minut? :roll: przeczytaj co napisalem... minutke po forsownej jezdzie, ot co, zeby nie stanac i od razu gasic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Forester Strong napisał:"Nawet nie widziałem, że jak jadę szybko na autostradzie (seryjnie to tak samo trzeba robić) trzeba poczekać ok 6-8 minut aby wychłodziło się turbo, to mi tez powiedzieli i dali na papierze. U dealera powiedzieli mi że wystarczy 15-30 sekund". [ Dodano: Pon Mar 09, 2009 1:30 pm ] Poddałem sie :roll: .. Ja tez ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 z ciekawości - jaka jest różnica temperatur turbin w dieslu seryjnym i np. Foresterze 2.5XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Marca 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 http://autotipps.net/kfz-lexikon/motor- ... ieselmotor Temperatura spalin (pełne obciążenie) : - silnik wysokoprężny 500÷600° - silnik benzynowy 700÷1000° Dla turbo należy przyjmować orientacyjnie te wyższe wartości. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hnery Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 ... e tam, zwyklych tez dotyczy tylko w mniejszym zakresie... po intensywnej jeżdzie np. autostradą jezeli zatrzymujesz sie od razu (bo np. akurat zjezdzasz na parking), nie nalezy od razu gasic silnika tylko dac mu popracowac z minutke na jałowym ... Na wszelki wypadek więc wybieram kompromisową rade Gregga :grin: Delikatne schładzanie pewnie nikomu nie zaszkodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się