Skocz do zawartości

Tuning Subaru Diesel Boxer a gwarancja?


ForesterStrong

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ForesterStrong, nie rozumiem Twojego oburzenia. Prosiłeś o przedstawienie stanowiska dyrekcji w sprawie tuningu - otrzymałeś je.

Złamałeś kilkakrotnie regulamin dostałeś ostrzeżenie. Więc w czym problem?

No...problem w tym , ze sie nie sprzedaje. :roll: .... a jesc trzeba... :wink:

Tak z ciekawych rzeczy to ta firma już robi typowy chip tuning Subaru z silnikiem diesla. jak ktoś ma jakieś pytania w tym temacie to priv.

To juz taka rozpaczliwa próba....... :mrgreen:

AK

ps.chip tuning diesla juz od dawna kilka firm proponuje...oczywiscie ukrywając , ze klient traci gwarancję :idea: Pracownik jednej z firm (v-cos tam) umowił sie z klientem na ten montaż u mnie w ASO , przy okazji przegladu :idea: Powoływal sie na testy auta w Krakowie , sugerujac SIP :mrgreen: ....Wysluchalem , zapytałem czy jest pewny tego co mówi.....i połaczylem go z Dyrekcją.....było krotko ale głosno... :mrgreen: Klient podziekował , ze nadal ma gwaracje w swoim OBK...a naprawdę malo brakowało.....i montaz bylby na terenie ASO :!: :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Pracownik jednej z firm (v-cos tam) umowił sie z klientem na ten montaż u mnie w ASO , przy okazji przegladu :idea: Powoływal sie na testy auta w Krakowie , sugerujac SIP :mrgreen: ....Wysluchalem , zapytałem czy jest pewny tego co mówi.....i połaczylem go z Dyrekcją.....było krotko ale głosno... :mrgreen: Klient podziekował , ze nadal ma gwaracje w swoim OBK...a naprawdę malo brakowało.....i montaz bylby na terenie ASO :!: :!: :mrgreen:

 

heheh ale numer! :mrgreen: Ten gość od tuningu miał tupet :grin:

Mam nadzieję, że naprawdę dobrze jemu się oberwało przez telefon :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to iż w odpowiedzi Dyrekcji widniał zapis iż aby ustalić co i jak będzie trzeba ujawnić nazwę firmy .... dlatego dałem linka... pisało że może być na priv a nie musi być na priv bo to temat tabu.

 

Nie znam się jak zgłaszać takie fakty do moderatora bo jestem nowy, ale dzieki paru artukułom na tej stronie wiedziałem że cocbu=y w temacie tuningu subaru warto z daleka omijać firme (v....coś tam),

 

Trudno zawsze są równi i równiejsi, no i regulamin jest święty

 

Jak będę miał dane o które prosiła Dyrekcja to lepiej prześle na priv,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to iż w odpowiedzi Dyrekcji widniał zapis iż aby ustalić co i jak będzie trzeba ujawnić nazwę firmy .... dlatego dałem linka... pisało że może być na priv a nie musi być na priv bo to temat tabu

Nie obraź się, ale z poprzednich wypowiedzi w tym temacie i Regulaminu jasno wynika, że nie wolno Ci podawać takich danych publicznie. Zaryzykowałeś, dostałeś ostrzeżenie. Nie bardzo rozumiem co chcesz teraz udowodnić? Że jesteś ofiarą spisku?

 

Andrzej Koper coś mi się widzi, że mamy zbieżne poglądy. Miło mi.

ForesterStrong - rada - zastanów sie czego właściwie chcesz zanim zaczniesz pisac na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Co do TUV do po tuningu pojechałem na przegląd i płacąc 350 euro mam go wpisanego w dowód rejestracyjny
ta firma oczywiście w innym kraju jest w trakcie załatwiania tychże formalności

Czy tu nie ma aby przypadkiem sprzeczności ?

Moje pytanie dotyczyło tego skoro mogą się oni porozumieć z dealerami czy importerami za granicą

To ja już nie rozumiem - porozumieli się, czy chcą sie porozumieć ?

Uprzejmie proszę o informację, który importer uznaje gwarancję na tuning diesla wykonany przez te firmę

Szkoda, że na to pytanie nie udzielił Pan odpowiedzi....

Mogłoby to sugerować, że szermowanie "innym importerem" miało służyć wyłącznie "modyfikacji" stanu faktycznego ....

Uprzejmie informuję, że podanie nazwy "innego importera Subaru" jest jak najbardziej zgodne z Regulaminem.

Bardzo mnie takie solidne podejście do tematu cieszy - tym bardziej, że z pierwszego pytania to nie wynikało. Byłby zobowiązany za przesłanie ksera tego dokumentu (naturalnie z wyedytowanym końcem numeru podwozia i Pańskimi danymi. Bardzo chętnie - za Pańską zgodą naturalnie - użyłbym tego jako przykładu na właściwą dbałość o stronę formalną tuningu !

Szczególnie zależy mi na wpisie potwierdzającym zmianę mocy silnika - z góry dziękuję.

Odczuwam pewną ... asymetrię w naszej korespondencji.

 

Prosiłem tylko o dwie proste informacje...

Dlaczego nie mogę ich otrzymać ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwny ten watek. Kompletnie nie rozumiem o co cala batalia. FHI nie uznaje przerobek i basta. Kto dlubie robi to na wlasna odpowiedzialnosc i chyba jest swiadom utraty gwarancji.

 

Oczywiscie gwarancja jest niczym innym jak forma ubezpieczenia. Tego typu zabieg stosuje chociazby MMC przy sprzedazy mocniejszych wersji EVO GT, MME U.K. przy EVO FQ, czy prywatny importer Litchfield Imports sprzedajacy Imprezy Type-20, STI JDM, itp. Problemem moze byc natomiast awaria silnika w takim samochodzie poza krajem nabycia, gdyz sa to samochody sprzedawane lokalnie i dealer np. w Niemczech wcale nie musi wiedziec o istnieniu EVO GT 360, czy EVO FQ 400. Swoja droga jest to ciekawy case, co zrobic gdy padnie nam w ten sposob ubezpieczony samochod za granica kraju nabycia.

 

Kto jest oficjalnym partnerem dla Subaru???, jak:

Mercedes - AMG

BMW - Alpina

Audi,VW - MTM

itd...

 

Subaru - STI

Mercedes - Mercedes - AMG

BMW - M GmbH

Audi - Quattro GmbH

Mitsubishi - Ralliart

Fiat - Abarth (aktualnie Abarth jest rowniez oddzielna marka)

 

W 2000r odebrałem Passata z salonu po modyfikacjach MTM.

 

Czyli bez gwarancji. Dealer byl na garnuszku tunera i w razie awarii pewno po kieszeniu dostalby importer. Gdyby importer okazal sie bystroscia po kieszeni dostalby klient. To takie polskie ... jak boxy chiptronic oferowane kiedys w niektorych salonach Skoda.

 

Znam dwa przypadki boxow, ktore byly oferowane do samochodow i bylo to za zgoda importera (bez utraty gwarancji). Co wiecej te samochody byly z pelna homologacje. Mam tu na mysli Toyoty z boxami TTE oraz model L200 Mitsubishi z boxem Ralliart.

 

Nalezy tez pamietac, ze dobre rozwiania podnoszace moc silnikow, nawet boxy nie sa zle i spelniaja swoja role. Glownym problemem jest fakt, ktory nalezy uszanowac i byc tego swiadomym, ze ich montaz powoduje utrate gwarancji na modyfikowany podzespol/y samochodu.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawet nie widziałem, że jak jadę szybko na autostradzie (seryjnie to tak samo trzeba robić) trzeba poczekać ok 6-8 minut aby wychłodziło się turbo, to mi tez powiedzieli i dali na papierze. U dealera powiedzieli mi że wystarczy 15-30 sekund

 

Nie bardzo rozumię, kiedy nalezy wychładzać turbo, przed zatrzymaniem się i czy po zatrzymaniu. Jak to robić ? :o

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co ta dyskusja o wychładzaniu turbo ? - Chyba nie po to, aby wystraszać początkujących subarowiczów, takich jak ja :mrgreen:

Pozdrawiam - Hnery Turbo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasciciele samochodow z turbo czuja sie przez to bardziej "specjalni".

Tak naprawde jest bardzo malo sytuacji gdzie trzeba chlodzic turbo, jak np zjedziesz z autostrady, to wystarczy minuta jazdy przez miasto, aby schlodzic turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak np zjedziesz z autostrady, to wystarczy minuta jazdy przez miasto, aby schlodzic turbo

A co by sie stało, gdyby na końcu autostrady stanąć i juź nie jechać dalej ? - Pytam naiwnie, ale naprawdę nie rozumię tego wychładzania :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co by sie stało, gdyby na końcu autostrady stanąć i juź nie jechać dalej ?

Nic by sie nie stalo :idea: , chyba , ze policja by nadjechała...no to nie wiem. :roll: ...mogliby kazac jechac dalej ......... zebys turbine schlodził :mrgreen:

AK

ps.to schładzanie turbiny dotyczy benzynowych , wyczynowych silnikow po jakims upalaniu , wyscigu czy Os-sie...turbina jako , ze to cześc wydechu ma wtedy wysoka temp ( prawie swieci ) i lepiej w takim stanie tego nie zostawiac bo bez smarowania i przeplywu cieczy chłodzacej to sie moze zatrzec , popsuc , stopic..itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję. Myślę, że rozumię. Mam turbo diesla, więc schładzanie - jak piszą autorytety- mnie absolutnie nie dotyczy :grin: Postaram sie także zapomnieć, że to Forester Strong wywołal u mnie panikę, że w ogóle nie schładzam turbo, a przecież Forester Strong ma właśnie Forestera Diesla z turbo, czyli to samo co ja. I Forester Strong napisał:

"Nawet nie widziałem, że jak jadę szybko na autostradzie (seryjnie to tak samo trzeba robić) trzeba poczekać ok 6-8 minut aby wychłodziło się turbo, to mi tez powiedzieli i dali na papierze. U dealera powiedzieli mi że wystarczy 15-30 sekund".

Przecież Forester Strong jechał turbo dieslem i jednak musiał schładzać. Prawdopodobnie jestem upierdliwym perfekcjonistą, ale jako początkujący turbosubarowicz, chciałem i ja zacząć ...schładzać :lol:

P.s. Zgaduję, że schładzanie dotyczy tylko turbodiesli po tuningu, czego ja nie planuję :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s. Zgaduję, że schładzanie dotyczy tylko turbodiesli po tuningu, czego ja nie planuję

 

e tam, zwyklych tez dotyczy tylko w mniejszym zakresie... po intensywnej jeżdzie np. autostradą jezeli zatrzymujesz sie od razu (bo np. akurat zjezdzasz na parking), nie nalezy od razu gasic silnika tylko dac mu popracowac z minutke na jałowym i bedzie ok. rozpedzona i rozgrzana turbina po natychmiastowym zgaszeniu silnika bedzie pracowala przez chwile bez smarowania i to jej dobrze nie robi... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper, czytasz i nie grzmisz? Panowie, kto Wam do glow nakladal, ze po jezdzie autostrada trzeba turbodiesla studzic 6-8 minut?! Jak benzyna turbo po "katach" pochodzi 3 minuty to juz jest nadto wychlodzona, a seryjnego turbo diesla nie trzeba chlodzic. Moment zdjecia nogi z gazu, zjazdu na parking, czy parkowania zajmuje tyle czasu, ze diesel jest zimniutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester Strong napisał:

"Nawet nie widziałem, że jak jadę szybko na autostradzie (seryjnie to tak samo trzeba robić) trzeba poczekać ok 6-8 minut aby wychłodziło się turbo, to mi tez powiedzieli i dali na papierze. U dealera powiedzieli mi że wystarczy 15-30 sekund".

 

[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 1:30 pm ]

Poddałem sie :roll: ..

 

Ja tez ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

http://autotipps.net/kfz-lexikon/motor- ... ieselmotor

 

Temperatura spalin (pełne obciążenie) :

- silnik wysokoprężny 500÷600°

- silnik benzynowy 700÷1000°

 

Dla turbo należy przyjmować orientacyjnie te wyższe wartości.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... e tam, zwyklych tez dotyczy tylko w mniejszym zakresie... po intensywnej jeżdzie np. autostradą jezeli zatrzymujesz sie od razu (bo np. akurat zjezdzasz na parking), nie nalezy od razu gasic silnika tylko dac mu popracowac z minutke na jałowym ...

 

Na wszelki wypadek więc wybieram kompromisową rade Gregga :grin: Delikatne schładzanie pewnie nikomu nie zaszkodziło :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...