Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

w obydwu przypadkach głowa leci w podobne miejsce na poduszce    nie jest tak źle z tymi "niemieckimi markami" 

 

Skoro juz porownujemy, to od razu wyniki podpierajac sie wynikami: zarowno WRX jak i Golf dostaly ocene ogolna "good" za small overlap wg IIHS, przy czym WRX we wszystkich podkategoriach, a Golf w "Restraints and dummy kinematics" dostal "average". 

 

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/subaru/wrx-4-door-sedan/2015

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/gti-4-door-hatchback/2016

 

Ja sie odnosilem do przykladu sprzed dwoch lat, kiedy wyniki wygladaly nie tak korzystnie dla niektorych - przyklad BMW 5, ktore dostalo nawet ocene mierna (!!) w kwestii ochrony nog przy small overlap:

 

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series/2011 

 

 

 

A takie Audi A4 dostalo za caly small overlap ocene mierna! 

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4-4-door-sedan

 


 

 

nie wiem czy ruchy kierownicy nie są przypadkiem całkowicie zautomatyzowane

 

alez dokladnie o tym mowie. I jest to zautomatyzowane jak debil. Bo zaden w miare kompetentny kierowca widzac ze auto juz przeszkode ominelo i samochod kieruje sie z powrotem na swoj pas, nie bedzie dalej trzymal skreconej kierownicy w prawo :)

 

 

 

pamiętaj, że skręt może tez inicjować zam ESP hamując poszczególne koła

 

byc moze sie czepiam slowek, ale inicjowac to ESP skretu na pewno nie bedzie, chyba ze nastapi awaria i na prostej, suchej drodze nagle zacznie hamowac kola po jednej stronie...  :rolleyes:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

alez dokladnie o tym mowie. I jest to zautomatyzowane jak debil. Bo zaden w miare kompetentny kierowca widzac ze auto juz przeszkode ominelo i samochod kieruje sie z powrotem na swoj pas, nie bedzie dalej trzymal skreconej kierownicy w prawo
 

 

tyle, ze ta kierownica nie jest skręcona w prawo tylko wraca do pozycji środkowej (koła na wprost)

 

podsumowanie od około 20 sekundy

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Than_Junior dobrze wiesz, że słabe oceny większych modeli niemieckich marek (BMW, Audi, MB) nie wynikały z celowego dostosowywania samochodów do standaryzowanych testów lecz z konstrukcji pojazdów, a dokładniej z wzdłużnego ułożenia silnika w komorze. Przy teście 'small overlap collision' pojazdy z poprzecznym ułożeniem silnika z natury maja znaczną przewagę. Przecież nikt nie uwierzy, że Dacia montuje silnik poprzecznie z uwagi na bezpieczeństwo, bo tak im wyszło w testach :):idea:

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byc moze sie czepiam slowek, ale inicjowac to ESP skretu na pewno nie bedzie, chyba ze nastapi awaria i na prostej, suchej drodze nagle zacznie hamowac kola po jednej stronie...

 

tyle, że po części na tym polega praca ESP "kieruje" autem głównie poprzez zindywidualizowanie działanie hamulców poszczególnych kół (w niektórych nowszych systemach dodatkowo samoczynny ruch kierownicą np. automatyczna kontra)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ketivv powiedział nie wiem czy ruchy kierownicy nie są przypadkiem całkowicie zautomatyzowane alez dokladnie o tym mowie. I jest to zautomatyzowane jak debil. Bo zaden w miare kompetentny kierowca widzac ze auto juz przeszkode ominelo i samochod kieruje sie z powrotem na swoj pas, nie bedzie dalej trzymal skreconej kierownicy w prawo :)
 

 

No właśnie! Może tutaj tkwi problem. Jeżeli to są zautomatyzowane ruchy kierownicą w funkcji czasu lub odległości ale bez żadnego związku z wymaganą rekcją na to jak samochód akurat się zachowuje, to faktycznie te testy są zupełnie niemiarodajne. Than_Junior, chyba rozwiązałeś zagadkę  :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/1475-jak-ktoś-o-subaru-pisze-to-my-poczytać-lubimy/?p=2355473

 

w tym poście są dwa filmy "standaryzowanego" testu ESC dla dwóch różnych Subaru Imprez 

przy włączonym ESP na STI manewr nie robi większego wrażenia  ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym Motorze są wyniki testu łosia coś około 350 aut. Wiecie ile Subaru jest w grupie 250 aut, które poradziły sobie z testem przy V > 70 km/h ?

0, słownie "zero".  W grupie < 70 km/h, są OBK, Legaś, Impreza (wszystko diesle) oraz Forek 08.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego

Było juz o tym pisane

 

 

iPhone

Ano to, że jak jeden SUV się przewróci a Subaru nie to jest pianie z zachwytu i gadanie o super-hiper wpływie nisko położonego środka ciężkości w boxerach. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy niski środek i wyważenie to "chłyt marketingowy"? Mnie również sprzedawca w salonie opowiadał o cudownym nisko położonym środku i idealnym wyważeniu, jako remedium na zbyt krótkie siedziska i pytania na temat wyposażenia.

Od razu chcę zaznaczyć, nie chcę być malkontentem i szukać dziury w całym. Wydając powyżej 150 tysięcy, chcę mieć przekonanie o dobrze wydanych pieniądzach - po teście łosia mam wątpliwości i obawiam się go spotkać.

pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SJ jedzie bardzo pewnie, a zawieszenie ma 5cm wyższe od wielu "konkurentów". 5cm to duża różnica. Świadczy to o tym, że jest nieźle zrobiony. Na SJS był test łosia i wiem, że auto robi dobre wrażenie. Wcześniej byłem na SJS innym autem - nie było tak miło.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym Motorze są wyniki testu łosia coś około 350 aut. Wiecie ile Subaru jest w grupie 250 aut, które poradziły sobie z testem przy V > 70 km/h ?

0, słownie "zero". W grupie < 70 km/h, są OBK, Legaś, Impreza (wszystko diesle) oraz Forek 08.

No coz, ewidentnie Dyrekcja (i inni apologeci poza TJ) woli nie zauwazac tego zestawienia ;):mrgreen:

 

Chyba ze cos przegapilem... :)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz, ewidentnie Dyrekcja (i inni apologeci poza TJ) woli nie zauwazac tego zestawienia

 

a moze to wynika z tego, ze ja jestem niepoprawnym optymista i wierze, ze dyskusja cos da, a reszta widzi, ze to jest tak ewidentna bzdura, ze szkoda im czasu i checi...?

 

@@eddie_gt4, nie pozostaje nic jak sprzedac Tribece, skoro te testy takie slabe  :idea:  :ok:  

 

 

 

tyle, ze ta kierownica nie jest skręcona w prawo tylko wraca do pozycji środkowej (koła na wprost)

 

odnosilem sie do tego (od 20sek):

 

 https://youtu.be/VVoCY0OVOac

 

 

 

Than_Junior dobrze wiesz, że słabe oceny większych modeli niemieckich marek (BMW, Audi, MB) nie wynikały z celowego dostosowywania samochodów do standaryzowanych testów lecz z konstrukcji pojazdów, a dokładniej z wzdłużnego ułożenia silnika w komorze.

 

Przyczyna techniczna to jest kwestia calkowicie odrebna. Kogo to interesuje czy wyniki byly kiepskie ze wzgledu na polozenie silnika czy ze wzgledu na to, ze blotniki i podluznica sa zrobione z plasteliny? I czemu w nowszych rocznikach nagle juz sobie dobrze radza w small overlap? O, i Jetta miala poprzecznie zamontowany silnik, a mimo to kiepski wynik:

 

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-4-door-sedan/2014 

 

Audi A6:

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a6-4-door-sedan/2016

 

cyt. "The Audi A6 was redesigned for the 2012 model year. Beginning with 2016 models built after January 2015, the front-end and occupant compartment structure was modified to improve occupant protection in small overlap frontal crashes." 

 

Z czego jasno wynika, ze wczesniej A6 do tego testu nie bylo przygotowane, a potem zmienili i juz bylo ok.  :rolleyes: Jednoczesnie stanowi do w moim mniemaniu dowod tezy, ze samochody sa robione POD TESTY. Inny przyklad: wszystkie poprzecznie montowane silniki maja skrzynie biegow (relatywnie krucha) po lewej stronie, a blok silnika z prawej. Zeby w crashtescie ten blok przypadkiem nie zostal wepchniety do kabiny. Bo - jak widac nawet w tym watku! - wyniki tych testow moga miec bardzo duzy wplyw na sukces rynkowy danego modelu wiec ich zdanie jest ogromnie istotna kwestia dla firmy.

 

Powtarzam: gdzie sa standardy, tam latwiej jest "oszukiwac". To troche tak jak student medycyny moze sie przygotowac perfekcyjnie do egzaminu koncowego i zdac go na 5, co wcale jesczze nie znaczy ze bedzie swietnym lekarzem w realnym zyciu. Ten, ktory go zda tylko na 4 - a moze i na 3 - w rzeczywistosci bedzie byc moze znacznie lepszy w swojej profesji...

 

 

 

Wydając powyżej 150 tysięcy, chcę mieć przekonanie o dobrze wydanych pieniądzach - po teście łosia mam wątpliwości i obawiam się go spotkać.

 

 

Mam to szczescie, ze w swojej jeszcze relatywnie krotkiej karierze jako kierowca mialem okazje jezdzic juz roznej masci samochodami (od Daewoo Matiz po Astona Martina) i o wlasciwosciach jezdnych Subaru jestem szczerze przekonany. To nie zaden chwyt marketingowy, mnie sluzbowo nic z ta marka nie wiaze (predzej jeszcze z pewna bawarska firma ;) ) i jesli tylko Subaru pozostanie w tej dziedzinie jakie jest, to moje aktualne Subaru na pewno nie bedzie ostatnie :) Testy testami, najlepsze sa te, ktore sie przeprowadza samemu  ^_^

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam: gdzie sa standardy, tam latwiej jest "oszukiwac". To troche tak jak student medycyny moze sie przygotowac perfekcyjnie do egzaminu koncowego i zdac go na 5, co wcale jesczze nie znaczy ze bedzie swietnym lekarzem w realnym zyciu. Ten, ktory go zda tylko na 4 - a moze i na 3 - w rzeczywistosci bedzie byc moze znacznie lepszy w swojej profesji...

Tam gdzie testy nie weryfikują kompleksowo lecz wycinkowo/wybiórczo może dochodzić do błędów w ocenie. Natomiast dobrze opracowany test jest skuteczny. W kontekście studenta medycyny o którym wspomniałeś, wystarczy podać przykład badań klinicznych nowego leku. Tam margines błędu jest skrajnie zminimalizowany.

 

Choć na pewno trochę prawdy w tym co piszesz jest, co niestety trochę smuci :wacko::excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No coz, ewidentnie Dyrekcja (i inni apologeci poza TJ) woli nie zauwazac tego zestawienia

 

a moze to wynika z tego, ze ja jestem niepoprawnym optymista i wierze, ze dyskusja cos da, a reszta widzi, ze to jest tak ewidentna bzdura, ze szkoda im czasu i checi...?

 

a moze wynika to z tego, ze maja tzw. klapki na oczach i wola nie zauwazac "niewygodnych faktow"? ;)

wiesz jak to sie nazywa? alternatywna realnosc - widze tylko to, co chce widziec... :biglol:

 

ja tam potrafie dostrzegac i niezaprzeczalne walory Subaru, ale rowniez i w oczy klujace niedociagniecia

 

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś okazję przejechać test łosia (ustawiony dokładnie jak w Szwecji, asfalt mokry, opony fabryczne, mini wielosezonowe) kilka razy moim Forkiem i nowym mini. Forek troszkę sie bardziej wychyla i wolniej reaguje na kierownicę, ale w pewności przejazdu nie wyczuwałem różnicy. Koło 70 - bez problemu, a około 80 kosiłem słupki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś okazję przejechać test łosia (ustawiony dokładnie jak w Szwecji, asfalt mokry, opony fabryczne, mini wielosezonowe) kilka razy moim Forkiem i nowym mini. Forek troszkę sie bardziej wychyla i wolniej reaguje na kierownicę, ale w pewności przejazdu nie wyczuwałem różnicy. Koło 70 - bez problemu, a około 80 kosiłem słupki.

 

oni maja te auta mocniej załadowane, chyba 4 osoby + jakiś bagaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym 'Motorze' (Nr49)

wspomniano Subaru i model Levorg - autor wytyka przekręcanie nazwy modelu w broszurach na stronie SIP.

Kształt kierownicy opisany jako litera 'D' budzi zdziwienie

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym 'Motorze' (Nr49)

wspomniano Subaru i model Levorg - autor wytyka przekręcanie nazwy modelu w breszurach na stronie SIP.

Kształt kierownicy opisany jako litera 'D' budzi zdziwienie

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Kierownica w kształcie "D", tzn. taka spłaszczona u dołu, czyje zdziwienie redaktora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...