Than_Junior Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 w obydwu przypadkach głowa leci w podobne miejsce na poduszce nie jest tak źle z tymi "niemieckimi markami" Skoro juz porownujemy, to od razu wyniki podpierajac sie wynikami: zarowno WRX jak i Golf dostaly ocene ogolna "good" za small overlap wg IIHS, przy czym WRX we wszystkich podkategoriach, a Golf w "Restraints and dummy kinematics" dostal "average". http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/subaru/wrx-4-door-sedan/2015 http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/gti-4-door-hatchback/2016 Ja sie odnosilem do przykladu sprzed dwoch lat, kiedy wyniki wygladaly nie tak korzystnie dla niektorych - przyklad BMW 5, ktore dostalo nawet ocene mierna (!!) w kwestii ochrony nog przy small overlap: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series/2011 A takie Audi A4 dostalo za caly small overlap ocene mierna! http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4-4-door-sedan nie wiem czy ruchy kierownicy nie są przypadkiem całkowicie zautomatyzowane alez dokladnie o tym mowie. I jest to zautomatyzowane jak debil. Bo zaden w miare kompetentny kierowca widzac ze auto juz przeszkode ominelo i samochod kieruje sie z powrotem na swoj pas, nie bedzie dalej trzymal skreconej kierownicy w prawo pamiętaj, że skręt może tez inicjować zam ESP hamując poszczególne koła byc moze sie czepiam slowek, ale inicjowac to ESP skretu na pewno nie bedzie, chyba ze nastapi awaria i na prostej, suchej drodze nagle zacznie hamowac kola po jednej stronie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 alez dokladnie o tym mowie. I jest to zautomatyzowane jak debil. Bo zaden w miare kompetentny kierowca widzac ze auto juz przeszkode ominelo i samochod kieruje sie z powrotem na swoj pas, nie bedzie dalej trzymal skreconej kierownicy w prawo tyle, ze ta kierownica nie jest skręcona w prawo tylko wraca do pozycji środkowej (koła na wprost) podsumowanie od około 20 sekundy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) @Than_Junior dobrze wiesz, że słabe oceny większych modeli niemieckich marek (BMW, Audi, MB) nie wynikały z celowego dostosowywania samochodów do standaryzowanych testów lecz z konstrukcji pojazdów, a dokładniej z wzdłużnego ułożenia silnika w komorze. Przy teście 'small overlap collision' pojazdy z poprzecznym ułożeniem silnika z natury maja znaczną przewagę. Przecież nikt nie uwierzy, że Dacia montuje silnik poprzecznie z uwagi na bezpieczeństwo, bo tak im wyszło w testach Edytowane 26 Listopada 2015 przez subleo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) byc moze sie czepiam slowek, ale inicjowac to ESP skretu na pewno nie bedzie, chyba ze nastapi awaria i na prostej, suchej drodze nagle zacznie hamowac kola po jednej stronie... tyle, że po części na tym polega praca ESP "kieruje" autem głównie poprzez zindywidualizowanie działanie hamulców poszczególnych kół (w niektórych nowszych systemach dodatkowo samoczynny ruch kierownicą np. automatyczna kontra) Edytowane 26 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 ketivv powiedział nie wiem czy ruchy kierownicy nie są przypadkiem całkowicie zautomatyzowane alez dokladnie o tym mowie. I jest to zautomatyzowane jak debil. Bo zaden w miare kompetentny kierowca widzac ze auto juz przeszkode ominelo i samochod kieruje sie z powrotem na swoj pas, nie bedzie dalej trzymal skreconej kierownicy w prawo No właśnie! Może tutaj tkwi problem. Jeżeli to są zautomatyzowane ruchy kierownicą w funkcji czasu lub odległości ale bez żadnego związku z wymaganą rekcją na to jak samochód akurat się zachowuje, to faktycznie te testy są zupełnie niemiarodajne. Than_Junior, chyba rozwiązałeś zagadkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/1475-jak-ktoś-o-subaru-pisze-to-my-poczytać-lubimy/?p=2355473 w tym poście są dwa filmy "standaryzowanego" testu ESC dla dwóch różnych Subaru Imprez przy włączonym ESP na STI manewr nie robi większego wrażenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 W najnowszym Motorze są wyniki testu łosia coś około 350 aut. Wiecie ile Subaru jest w grupie 250 aut, które poradziły sobie z testem przy V > 70 km/h ? 0, słownie "zero". W grupie < 70 km/h, są OBK, Legaś, Impreza (wszystko diesle) oraz Forek 08. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 No i co z tego Było juz o tym pisane iPhone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) No i co z tego Było juz o tym pisane iPhone Ano to, że jak jeden SUV się przewróci a Subaru nie to jest pianie z zachwytu i gadanie o super-hiper wpływie nisko położonego środka ciężkości w boxerach. Edytowane 26 Listopada 2015 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Wszystko w określonych warunkach się przewróci iPhone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagodek Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Tak się zastanawiam, czy niski środek i wyważenie to "chłyt marketingowy"? Mnie również sprzedawca w salonie opowiadał o cudownym nisko położonym środku i idealnym wyważeniu, jako remedium na zbyt krótkie siedziska i pytania na temat wyposażenia. Od razu chcę zaznaczyć, nie chcę być malkontentem i szukać dziury w całym. Wydając powyżej 150 tysięcy, chcę mieć przekonanie o dobrze wydanych pieniądzach - po teście łosia mam wątpliwości i obawiam się go spotkać. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Ja bym się zastanowił nad tym kilkoma km więcej innych aut I nie kupił bym subaru nigdy w życiu iPhone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) Forester SJ jedzie bardzo pewnie, a zawieszenie ma 5cm wyższe od wielu "konkurentów". 5cm to duża różnica. Świadczy to o tym, że jest nieźle zrobiony. Na SJS był test łosia i wiem, że auto robi dobre wrażenie. Wcześniej byłem na SJS innym autem - nie było tak miło. Edytowane 26 Listopada 2015 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Może już było... http://www.auto-swiat.pl/testy/subaru-levorg-kombi-o-sportowym-charakterze/nfw9m1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 (edytowane) W najnowszym Motorze są wyniki testu łosia coś około 350 aut. Wiecie ile Subaru jest w grupie 250 aut, które poradziły sobie z testem przy V > 70 km/h ? 0, słownie "zero". W grupie < 70 km/h, są OBK, Legaś, Impreza (wszystko diesle) oraz Forek 08. No coz, ewidentnie Dyrekcja (i inni apologeci poza TJ) woli nie zauwazac tego zestawienia Chyba ze cos przegapilem... Edytowane 27 Listopada 2015 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 (edytowane) No coz, ewidentnie Dyrekcja (i inni apologeci poza TJ) woli nie zauwazac tego zestawienia a moze to wynika z tego, ze ja jestem niepoprawnym optymista i wierze, ze dyskusja cos da, a reszta widzi, ze to jest tak ewidentna bzdura, ze szkoda im czasu i checi...? @@eddie_gt4, nie pozostaje nic jak sprzedac Tribece, skoro te testy takie slabe tyle, ze ta kierownica nie jest skręcona w prawo tylko wraca do pozycji środkowej (koła na wprost) odnosilem sie do tego (od 20sek): https://youtu.be/VVoCY0OVOac Than_Junior dobrze wiesz, że słabe oceny większych modeli niemieckich marek (BMW, Audi, MB) nie wynikały z celowego dostosowywania samochodów do standaryzowanych testów lecz z konstrukcji pojazdów, a dokładniej z wzdłużnego ułożenia silnika w komorze. Przyczyna techniczna to jest kwestia calkowicie odrebna. Kogo to interesuje czy wyniki byly kiepskie ze wzgledu na polozenie silnika czy ze wzgledu na to, ze blotniki i podluznica sa zrobione z plasteliny? I czemu w nowszych rocznikach nagle juz sobie dobrze radza w small overlap? O, i Jetta miala poprzecznie zamontowany silnik, a mimo to kiepski wynik: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-4-door-sedan/2014 Audi A6: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a6-4-door-sedan/2016 cyt. "The Audi A6 was redesigned for the 2012 model year. Beginning with 2016 models built after January 2015, the front-end and occupant compartment structure was modified to improve occupant protection in small overlap frontal crashes." Z czego jasno wynika, ze wczesniej A6 do tego testu nie bylo przygotowane, a potem zmienili i juz bylo ok. Jednoczesnie stanowi do w moim mniemaniu dowod tezy, ze samochody sa robione POD TESTY. Inny przyklad: wszystkie poprzecznie montowane silniki maja skrzynie biegow (relatywnie krucha) po lewej stronie, a blok silnika z prawej. Zeby w crashtescie ten blok przypadkiem nie zostal wepchniety do kabiny. Bo - jak widac nawet w tym watku! - wyniki tych testow moga miec bardzo duzy wplyw na sukces rynkowy danego modelu wiec ich zdanie jest ogromnie istotna kwestia dla firmy. Powtarzam: gdzie sa standardy, tam latwiej jest "oszukiwac". To troche tak jak student medycyny moze sie przygotowac perfekcyjnie do egzaminu koncowego i zdac go na 5, co wcale jesczze nie znaczy ze bedzie swietnym lekarzem w realnym zyciu. Ten, ktory go zda tylko na 4 - a moze i na 3 - w rzeczywistosci bedzie byc moze znacznie lepszy w swojej profesji... Wydając powyżej 150 tysięcy, chcę mieć przekonanie o dobrze wydanych pieniądzach - po teście łosia mam wątpliwości i obawiam się go spotkać. Mam to szczescie, ze w swojej jeszcze relatywnie krotkiej karierze jako kierowca mialem okazje jezdzic juz roznej masci samochodami (od Daewoo Matiz po Astona Martina) i o wlasciwosciach jezdnych Subaru jestem szczerze przekonany. To nie zaden chwyt marketingowy, mnie sluzbowo nic z ta marka nie wiaze (predzej jeszcze z pewna bawarska firma ) i jesli tylko Subaru pozostanie w tej dziedzinie jakie jest, to moje aktualne Subaru na pewno nie bedzie ostatnie Testy testami, najlepsze sa te, ktore sie przeprowadza samemu Edytowane 27 Listopada 2015 przez Than_Junior 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 odnosilem sie do tego (od 20sek): https://youtu.be/VVoCY0OVOac tu jest dokładnie tak samo kierownica startuje s tej samej pozycji i do tej samej wraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grexik Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Jak ktoś lubi autodetailing to warto poscrolować. http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=337505 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Powtarzam: gdzie sa standardy, tam latwiej jest "oszukiwac". To troche tak jak student medycyny moze sie przygotowac perfekcyjnie do egzaminu koncowego i zdac go na 5, co wcale jesczze nie znaczy ze bedzie swietnym lekarzem w realnym zyciu. Ten, ktory go zda tylko na 4 - a moze i na 3 - w rzeczywistosci bedzie byc moze znacznie lepszy w swojej profesji... Tam gdzie testy nie weryfikują kompleksowo lecz wycinkowo/wybiórczo może dochodzić do błędów w ocenie. Natomiast dobrze opracowany test jest skuteczny. W kontekście studenta medycyny o którym wspomniałeś, wystarczy podać przykład badań klinicznych nowego leku. Tam margines błędu jest skrajnie zminimalizowany. Choć na pewno trochę prawdy w tym co piszesz jest, co niestety trochę smuci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) No coz, ewidentnie Dyrekcja (i inni apologeci poza TJ) woli nie zauwazac tego zestawienia a moze to wynika z tego, ze ja jestem niepoprawnym optymista i wierze, ze dyskusja cos da, a reszta widzi, ze to jest tak ewidentna bzdura, ze szkoda im czasu i checi...? a moze wynika to z tego, ze maja tzw. klapki na oczach i wola nie zauwazac "niewygodnych faktow"? wiesz jak to sie nazywa? alternatywna realnosc - widze tylko to, co chce widziec... ja tam potrafie dostrzegac i niezaprzeczalne walory Subaru, ale rowniez i w oczy klujace niedociagniecia Edytowane 28 Listopada 2015 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Miałem dziś okazję przejechać test łosia (ustawiony dokładnie jak w Szwecji, asfalt mokry, opony fabryczne, mini wielosezonowe) kilka razy moim Forkiem i nowym mini. Forek troszkę sie bardziej wychyla i wolniej reaguje na kierownicę, ale w pewności przejazdu nie wyczuwałem różnicy. Koło 70 - bez problemu, a około 80 kosiłem słupki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 http://retro.autoklub.pl/news/wyscigi-na-sluzewcu,64892 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Miałem dziś okazję przejechać test łosia (ustawiony dokładnie jak w Szwecji, asfalt mokry, opony fabryczne, mini wielosezonowe) kilka razy moim Forkiem i nowym mini. Forek troszkę sie bardziej wychyla i wolniej reaguje na kierownicę, ale w pewności przejazdu nie wyczuwałem różnicy. Koło 70 - bez problemu, a około 80 kosiłem słupki. oni maja te auta mocniej załadowane, chyba 4 osoby + jakiś bagaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) W najnowszym 'Motorze' (Nr49) wspomniano Subaru i model Levorg - autor wytyka przekręcanie nazwy modelu w broszurach na stronie SIP. Kształt kierownicy opisany jako litera 'D' budzi zdziwienie Edytowane 30 Listopada 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 W najnowszym 'Motorze' (Nr49) wspomniano Subaru i model Levorg - autor wytyka przekręcanie nazwy modelu w breszurach na stronie SIP. Kształt kierownicy opisany jako litera 'D' budzi zdziwienie Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Kierownica w kształcie "D", tzn. taka spłaszczona u dołu, czyje zdziwienie redaktora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się