Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

@@eddie_gt4, ale jestes prowokator, ulala, normalnie chyle czola przed Twoja blyskotliwoscia :)

 

 



 

 

 

standaryzowane warunki testu, które z aut utrzymało tor jazdy ?

 

Po pierwsze: aktualne wiadomosci w sprawie emisji spalin powoduja, ze troche powatpiewam w wiarygodnosc wynikow VW w jakichkolwiek normowanych testach :) To troche tak jakby Jan Kowalski przygotowywal sie do przejazdu jednego zakretu, jednym samochodem w jednych warunkach i potem w dniu egzaminu przejechal ten jeden zakret szybciej od Tommiego Makkinena. No i dobrze, w tych konkretnych warunkach Janek byl szybszy, ale czy to znaczy ze tak bedzie we wszystkich...?

 

W momencie gdy w gre wchodza standaryzowane warunki, to natychmiast testy staja sie latwe do zmanipulowania. Co innego gdy warunki sie zmienia - patrz small overlap collision wprowadzone dwa lata temu przez IIHS. Nagle byl szok, ze powazne niemieckie marki nie zdaja egzaminu w nowych warunkach :) (-> https://www.youtube.com/watch?v=KiFria6nCoc )

 

Po drugie: patrzac na filmik Forka, widac wyraznie, ze komputer/system/robot po ominieciu niewidzialnej przeszkody wciaz uparcie trzyma kierownice skrecona w prawo. Wiec oczywistym jest (!!!), ze samochod bedzie dalej jechal w prawo  :facepalm: A nie powroci na poprzedni tor jazdy. Troche myslenia by sie przydalo.

 

Ponadto zawsze wszyscy tu wymagaja, zeby Subaraki dawaly frajde z jazdy i najlepiej na zawolanie sadzily glebokie boki. Ciekawe jak sie prowadzi Tiguan...? ponder.gif

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie: patrzac na filmik Forka, widac wyraznie, ze komputer/system/robot po ominieciu niewidzialnej przeszkody wciaz uparcie trzyma kierownice skrecona w prawo. Wiec oczywistym jest (!!!), ze samochod bedzie dalej jechal w prawo A nie powroci na poprzedni tor jazdy. Troche myslenia by sie przydalo.

 

nie wiem czy ruchy kierownicy nie są przypadkiem całkowicie zautomatyzowane, pamiętaj, że skręt może tez inicjować zam ESP hamując poszczególne koła

zresztą fim pokazuje ruchy koła kierownicy i jej powrót

W momencie gdy w gre wchodza standaryzowane warunki, to natychmiast testy staja sie latwe do zmanipulowania. Co innego gdy warunki sie zmienia - patrz small overlap collision wprowadzone dwa lata temu przez IIHS. Nagle byl szok, ze powazne niemieckie marki nie zdaja egzaminu w nowych warunkach

 

taki sobie "small overlap" prędkość 90 km/h

 

 

 

porównanie Subaru vs. Golf

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponadto zawsze wszyscy tu wymagaja, zeby Subaraki dawaly frajde z jazdy i najlepiej na zawolanie sadzily glebokie boki. Ciekawe jak sie prowadzi Tiguan...? 
 

 

z czego jak wiadomo są znane Outback, Levorg jak i Forester  ;)

 

 

Nie dalej jak w sobotę jeździłem Forkiem bokiem w Toruniu  :rolleyes: Zresztą nie sam...  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ponadto zawsze wszyscy tu wymagaja, zeby Subaraki dawaly frajde z jazdy i najlepiej na zawolanie sadzily glebokie boki. Ciekawe jak sie prowadzi Tiguan...?

 

z czego jak wiadomo są znane Outback, Levorg jak i Forester ;)

Nie dalej jak w sobotę jeździłem Forkiem bokiem w Toruniu :rolleyes: Zresztą nie sam... ;)

jeśli tym "Auto: Forek 2.5 XT"

 

to nie wątpię ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest gdzieś elektroniczna wersja tego testu lub jakiś skrót? W sumie to mnie to mocno zaciekawiło, skąd wzięły się takie wyniki. Istnieje dość mocno zakorzeniona opinia w społeczeństwie (nie mówię tu o forum) że Subaru świetnie się prowadzi i radzi w każdych warunkach. Jest to (był?) pewien wyróżnik marki, nagle się okazuje że w teście auta niczym się nie wyróżniają, a wręcz do czołówki daleko (? nie znam dokładnych wyników, opieram się na innych komentarzach). Ja mam świadomość że mój wiekowy już pod pewnymi względami samochód nie ma żadnych elektronicznych systemów (poza abs) a mimo to prowadzi się pewnie i jest bardzo przewidywalny na drodze, ale to był mój świadomy wybór przy zakupie. Nie jest dla mnie tez niespodzianką, że obecnie sprzedawane auta, z gorzej rozwiązanym napędem czy zawieszeniem są równie lub nawet bardziej skuteczne przy tego rodzaju próbach przy wykorzystaniu elektroniki (kwestię czy lepiej mieć auto które prowadzi się dobrze bo tak wynika z jego konstrukcji czy wystarczy takie które nadrabia braki elektroniką pomijam), ale byłem przekonany że z naturalnych przyczyn różnorakie nowe modele subaru będą raczej wysoko... właśnie z racji samej konstrukcji. Jestem zaskoczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy jest gdzieś elektroniczna wersja tego testu lub jakiś skrót?
 

 

testy elektronicznego systemu stabilizacji, 80 km/h 270 st obrót kierownicy jakoś tam zautomatyzowane wg. wymagań http://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/safety-campaigns/2010-esc-tests/

https://www.youtube.com/user/ThatchamMIRRC001/search?query=esc+test







co do szwedzkiego testu łosia to tabela wyników http://teknikensvarld.se/algtest/
oni to robią całkiem inaczej, wg. innych kryteriów jak auto załadowane itp.
takie auto testują na wysnaczonej ścieżce do prędkości przy której testu nie da się wykonać Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe - z samej czolowki:

Ferrari Testarossa 1987                      Nej 80

Nissan X-Trail dCi 130 4×4 2014        Nej 80

Opel Omega 2,2 (sportchassi) 2000   Nej 80

Porsche 991 Carrera 4S 2014            Nej 81

 

Ponton omega i x-trail?

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...