Jump to content

2022 Subaru Hot Hatch - Lanos powraca!!


chojny

Recommended Posts

Czekaliśmy, czekaliśmy, czekaliśmy na dobre wieści i chyba szykuje się kumulacja!!!  :dance:

 

 

Subaru and Toyota Are Reportedly Developing an AWD Hot Hatch Together

Subaru and Toyota are jointly developing a new Impreza-sized hot hatch with a horizontally opposed engine and symmetrical all-wheel drive. The report says the car is expected to debut in November 2022.

 

 

A co jeszcze ważniejsze....  strach pisać, strach czytać....

 

 

It's possible Subaru will be using this new hatch as a reason to return to the World Rally Championship. Seeing as details on the project are so scarce at this time, it's hard to say for sure. But rumors of new performance cars always get us excited. We can't wait to hear more.

 

 

 

https://www.roadandtrack.com/news/a35458840/subaru-and-toyota-awd-hot-hatch-rumor/?fbclid=IwAR18tw0UQ-gTo2YaAaSVSdYmOlv8FpBv34cwxLI9ER-B6En0pEQyMejq1ik

 

 

 

 

wrx-sti-hatch-rear-1612883557.png

  • Like 15
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • chojny changed the title to 2022 Subaru Hot Hatch - Lanos powraca!!
2 minuty temu, antikos napisał:

zeby tylko silnik nie byl od subaru to będzie git, liczę że będzie to jednosta od Toyoty, bo do nich delikatnie mówiąc większe zaufanie. 

Znasz jakiegoś boksera produkowanego przez Toyotę?

Link to comment
Share on other sites

Teraz, aflinta napisał:

Znasz jakiegoś boksera produkowanego przez Toyotę?

oczywiście że nie znam, ale dalej liczę że toyota zaproponuje coś ciekawego, bo tego subarowego chyba wszyscy mają dość, choć masa jest ludzi którzy lubią tak od silnika do silnika jeździć  

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, antikos napisał:

oczywiście że nie znam, ale dalej liczę że toyota zaproponuje coś ciekawego, bo tego subarowego chyba wszyscy mają dość, choć masa jest ludzi którzy lubią tak od silnika do silnika jeździć  

 

Miałeś do czynienia z silnikami z rodziny F?

Link to comment
Share on other sites

Cytat

new Impreza-sized hot hatch with a horizontally opposed engine and symmetrical all-wheel drive

 

Mam nadzieje, że to prawda:drool::drool::drool:

 

W powrót do rajdów troche mniej chce mi sie wierzyć, ale jesli sie sprawdzi to będzie tym bardziej miło. To STI'08 było ostatnim homologacyjnym wurcem Subaru. Jako fun hot hatchy nie mogę się doczekać kolejnych newsów. Marzy mi się nowy Lanos STI z tak ze 100kg mniejsza wagą niż poprzednik i dekadę młodszą technologią:)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Ptasi0r napisał:

Marzy mi się nowy Lanos STI z tak ze 100kg mniejsza wagą niż poprzednik i dekadę młodszą technologią:)

 

Lanos MY08 ma tylko jedną wadę, właśnie wspomniana wysoką wagę. Reszta jest genialna. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Ptasi0r napisał:

 

Mam dokładnie takie same odczucia.

 

 

Choć klasyki są the best by default, to właśnie Lanos jest tym STi, którym jeździło mi się najlepiej, samochód optymalny, więc powrót do tej koncepcji bardzo cieszy! 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, chojny napisał:

 

Lanos MY08 ma tylko jedną wadę, właśnie wspomniana wysoką wagę. Reszta jest genialna. 

Zawsze mnie dziwiło, że katalogowa waga Sti w zasadzie niemal nie zmieniła się od GD aż do MY14-18 i podawali okolice 1505kg dla podstawowej wersji.

Lanosowi podawali tyle samo. Pytanie na ile to wiarygodne oczywiście, że auto nic nie przytyło przez 15 lat, mimo większych rozmiarów, sztywności, wyposażenia, większych kół, itd.

Znacząco lżejsze było GC8, ale wiemy jak tam było ze sztywnością budy czy trwałością lekkiej skrzyni 5MT.

 

Gdyby zrobili coś mniejszego co znowu waży poniżej 1300kg to by była petarda, np. takiego Yarisa GR z boxerem :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, chojny napisał:

...with a horizontally opposed engine...

 

 

... return to the World Rally Championship

 

 

czy przypadkiem jakiś regulamin WRC nie zbanował samochodów z silnikiem w układzie boxer? gdzieś kiedyś słyszałem, że to był główny powód wycowania się lub raczej bloker do powrotu Subaru do WRC

 

podobnie jak limit pojemności skokowej max 2000 ccm, więc FA24 się też nie nada

Edited by diuk
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, diuk napisał:

czy przypadkiem jakiś regulamin WRC nie zbanował samochodów z silnikiem w układzie boxer?

Nie

15 minut temu, diuk napisał:

podobnie jak limit pojemności skokowej max 2000 ccm, więc FA24 się też nie nada

Myślisz, że w WRC są używane silniki z cywilnych wersji ? :)  Obecnie nawet Toyota w Yarisie WRC nie używa silnika swojego projektu tylko zlecili to zewnętrznej firmie. To całkowicie customowe jednostki.

Najważniejsze, żeby była chęć powrotu i nadwozie do tego odpowiednie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, antikos napisał:

zeby tylko silnik nie byl od subaru to będzie git, liczę że będzie to jednosta od Toyoty, bo do nich delikatnie mówiąc większe zaufanie. 

Szczególnie do d4d i benzyniakow tak z okolic 2003-2007

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Mateusz22 napisał:

Szczególnie do d4d i benzyniakow tak z okolic 2003-2007

"Lider niezawodności" hehe

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, chojny napisał:

 

Lanos MY08 ma tylko jedną wadę, właśnie wspomniana wysoką wagę. Reszta jest genialna. 

Jak dla mnie dwie , czytaj UPG.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...