Skocz do zawartości

2022 Subaru Hot Hatch - Lanos powraca!!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Czekaliśmy, czekaliśmy, czekaliśmy na dobre wieści i chyba szykuje się kumulacja!!!  :dance:

 

 

Subaru and Toyota Are Reportedly Developing an AWD Hot Hatch Together

Subaru and Toyota are jointly developing a new Impreza-sized hot hatch with a horizontally opposed engine and symmetrical all-wheel drive. The report says the car is expected to debut in November 2022.

 

 

A co jeszcze ważniejsze....  strach pisać, strach czytać....

 

 

It's possible Subaru will be using this new hatch as a reason to return to the World Rally Championship. Seeing as details on the project are so scarce at this time, it's hard to say for sure. But rumors of new performance cars always get us excited. We can't wait to hear more.

 

 

 

https://www.roadandtrack.com/news/a35458840/subaru-and-toyota-awd-hot-hatch-rumor/?fbclid=IwAR18tw0UQ-gTo2YaAaSVSdYmOlv8FpBv34cwxLI9ER-B6En0pEQyMejq1ik

 

 

 

 

wrx-sti-hatch-rear-1612883557.png

  • Super! 15
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • chojny zmienił(a) tytuł na 2022 Subaru Hot Hatch - Lanos powraca!!
Teraz, aflinta napisał:

Znasz jakiegoś boksera produkowanego przez Toyotę?

oczywiście że nie znam, ale dalej liczę że toyota zaproponuje coś ciekawego, bo tego subarowego chyba wszyscy mają dość, choć masa jest ludzi którzy lubią tak od silnika do silnika jeździć  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, antikos napisał:

oczywiście że nie znam, ale dalej liczę że toyota zaproponuje coś ciekawego, bo tego subarowego chyba wszyscy mają dość, choć masa jest ludzi którzy lubią tak od silnika do silnika jeździć  

 

Miałeś do czynienia z silnikami z rodziny F?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

new Impreza-sized hot hatch with a horizontally opposed engine and symmetrical all-wheel drive

 

Mam nadzieje, że to prawda:drool::drool::drool:

 

W powrót do rajdów troche mniej chce mi sie wierzyć, ale jesli sie sprawdzi to będzie tym bardziej miło. To STI'08 było ostatnim homologacyjnym wurcem Subaru. Jako fun hot hatchy nie mogę się doczekać kolejnych newsów. Marzy mi się nowy Lanos STI z tak ze 100kg mniejsza wagą niż poprzednik i dekadę młodszą technologią:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ptasi0r napisał:

Marzy mi się nowy Lanos STI z tak ze 100kg mniejsza wagą niż poprzednik i dekadę młodszą technologią:)

 

Lanos MY08 ma tylko jedną wadę, właśnie wspomniana wysoką wagę. Reszta jest genialna. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ptasi0r napisał:

 

Mam dokładnie takie same odczucia.

 

 

Choć klasyki są the best by default, to właśnie Lanos jest tym STi, którym jeździło mi się najlepiej, samochód optymalny, więc powrót do tej koncepcji bardzo cieszy! 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

 

Lanos MY08 ma tylko jedną wadę, właśnie wspomniana wysoką wagę. Reszta jest genialna. 

Zawsze mnie dziwiło, że katalogowa waga Sti w zasadzie niemal nie zmieniła się od GD aż do MY14-18 i podawali okolice 1505kg dla podstawowej wersji.

Lanosowi podawali tyle samo. Pytanie na ile to wiarygodne oczywiście, że auto nic nie przytyło przez 15 lat, mimo większych rozmiarów, sztywności, wyposażenia, większych kół, itd.

Znacząco lżejsze było GC8, ale wiemy jak tam było ze sztywnością budy czy trwałością lekkiej skrzyni 5MT.

 

Gdyby zrobili coś mniejszego co znowu waży poniżej 1300kg to by była petarda, np. takiego Yarisa GR z boxerem :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chojny napisał:

...with a horizontally opposed engine...

 

 

... return to the World Rally Championship

 

 

czy przypadkiem jakiś regulamin WRC nie zbanował samochodów z silnikiem w układzie boxer? gdzieś kiedyś słyszałem, że to był główny powód wycowania się lub raczej bloker do powrotu Subaru do WRC

 

podobnie jak limit pojemności skokowej max 2000 ccm, więc FA24 się też nie nada

Edytowane przez diuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, diuk napisał:

czy przypadkiem jakiś regulamin WRC nie zbanował samochodów z silnikiem w układzie boxer?

Nie

15 minut temu, diuk napisał:

podobnie jak limit pojemności skokowej max 2000 ccm, więc FA24 się też nie nada

Myślisz, że w WRC są używane silniki z cywilnych wersji ? :)  Obecnie nawet Toyota w Yarisie WRC nie używa silnika swojego projektu tylko zlecili to zewnętrznej firmie. To całkowicie customowe jednostki.

Najważniejsze, żeby była chęć powrotu i nadwozie do tego odpowiednie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, antikos napisał:

zeby tylko silnik nie byl od subaru to będzie git, liczę że będzie to jednosta od Toyoty, bo do nich delikatnie mówiąc większe zaufanie. 

Szczególnie do d4d i benzyniakow tak z okolic 2003-2007

  • Super! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...