awolak Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Potrzebuje hak wypinany do samochodu Subaru Forester SJ5 560 z 2018 roku. Jaki model i firmę możecie mi polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 westfalia, brink, thule Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awolak Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 A jakiś konktetny model interesuje mnie łatwy w montażu chcę przewozić rowery i najczęściej będzie to robiła ja czyli kobieta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 W dniu 20.05.2019 o 13:19, awolak napisał: Jaki model i firmę możecie mi polecić Chyba taki, co montuje najbliższe, dobre ASO → gwarancja. Zamiast marki mogę doradzić rodzaj: a więc hak wsuwany poziomo, blokowany eleganckim pokrętłem i zabezpieczany kluczykiem. Miałem kiedyś hak montowany od dołu - masakra! Do tego dla niewiasty problemem mógł być jego ciężar: wsunąć do góry było ciężko, a przy wyjmowaniu wypadał. Poza tym trzeba sobie przypilnować, żeby gniazdko nie wystawało zbyt mocno w dół, bo pięknie się je urywa / psuje podczas jazdy w koleinach i innych takich. Mechanicy zazwyczaj montują je tak, jak im wygodnie i jak producent przygotował wspornik, a to w przypadku Forestera używanego w swoim naturalnym środowisku oznacza kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 auto hak + moduł dedykowany do forka SJ (erich jaeger) kupiony w internetach kosztował mnie 750zł. do tego robocizna w ASO + przegląd. tanio, ale de/montaż wymaga kluczy (więc nie wiem czy spełnia założenia). wygląda tak: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) 3 godziny temu, subarutux napisał: Miałem kiedyś hak montowany od dołu - masakra! Do tego dla niewiasty problemem mógł być jego ciężar: wsunąć do góry było ciężko, a przy wyjmowaniu wypadał. Też miałem hak tego typu i żadnych problemów. Plusem było to, że po wypięcia nie było w ogóle widać, że samochód ma hak. Producent Westfalia. 3 godziny temu, subarutux napisał: Poza tym trzeba sobie przypilnować, żeby gniazdko nie wystawało zbyt mocno w dół, bo pięknie się je urywa / psuje podczas jazdy w koleinach i innych takich. W Westfalii gniazdo fabrycznie było zamocowane na zawiasie. Potrzebne - otwierasz, niepotrzebne - zamykasz. W 100% chowało się pod zderzakiem. Miałem ten patent w OBK, myślę jednak, że do innych modeli też jest dostępne. Edytowane 21 Maja 2019 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 W dniu 21.05.2019 o 15:01, spawalniczy napisał: Też miałem hak tego typu i żadnych problemów. Plusem było to, że po wypięcia nie było w ogóle widać, że samochód ma hak. Producent Westfalia. Potwierdzam. Bardzo dobre rozwiązanie od Westfali. Mam ten hak w Foresterze. Nie zdejmuje go wogóle. Jeśli chodzi o bagażnik na rowery to tylko Atera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Ja też mam wesfalie ale trzeba mieć troche siły żeby ten zaczep założyć , kobieta może nie dać rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 To jej ktoś założy i potem nie będzie zdejmować. A może jest rozgarnięta, wysportowana, chodzi na fitness, siłownię i na basen i poradzi sobie z głupim hakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 (edytowane) Kupiłem kiedyś używaną westfalie wypinaną, do innego auta, ani grama rdzy, bardzo dobrze zabezpieczona antykorozyjnie i masywna, gniazdo schowane fajnie pod zderzakiem, niewidoczne. Gdzieś na jakimś aucie widziałem brinka i był cały pordzewiały. Edytowane 26 Maja 2019 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Tak, ten haķ jest bardzo dobrej jakości. Jest lepiej wykonany niż całe Subaru razem wzięte. W drugim aucie hak Westwali ma już 25 lat i zero rdzy i nic się nie zacina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) W dniu 20.05.2019 o 13:19, awolak napisał: Potrzebuje hak wypinany do samochodu Subaru Forester SJ5 560 z 2018 roku. Jaki model i firmę możecie mi polecić. Montowałem z miesiąc temu Steinhofa z wiązką dedykowaną 13 pin. Wykonanie haka spoko, wszystko pasowało co do milimetra. Hak + wiązka chyba wyszła 1000zł. Wiązka plug & play czyli żadnego lutowania, wszystko wpina się we wtyczki przygotowane przez producenta zatem nie ingeruje się w elektrykę a co za tym idzie nie traci się gwarancji. Montaż może zrobić wówczas każdy zakład a nie tylko w ASO. W aso za hak z montażem chcieli 4 tyś lub 4.5. za westfalie, w innym aso za steinhofa 3.5tyś. Sam hak (główka) to produkcja niemiecka (taki OEM), Steinhof robi tylko belki. Gniazdo chowane jest pod zderzak. Edytowane 28 Maja 2019 przez ElemenT 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tswiatlo Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Możecie podać konkretne modele tych producentów? Czy potrzebne było cięcie zderzaka pod jak?Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 15 minut temu, tswiatlo napisał: Możecie podać konkretne modele tych producentów? Czy potrzebne było cięcie zderzaka pod jak? Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Wiązka dedykowana - kupiłem tutaj: https://adamot.pl/wiazka-dedykowana-subaru-forester-9929.html Wszystkie haki pasujące: https://adamot.pl/haki-holownicze-subaru-forester-5370 Każdy hak półautomatyczny wymaga podcięcia zderzaka. Ja wybrałem steinhofa bo wg instrukcji to wycięcie jest najmniejsze (prostokąt). W instrukcji montażu jest opis ile trzeba podciąć. Część instrukcji pomija podcięcie pod elektrykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem. Zniszczyli zderzak. Mi zamontowało ASO Suzuki w Nowym Targu hak Westfali bez wycinania zderzaka. Koszt haka 1350zł. Za zamontowanie nie pamiętam ale ne 4500. Na zdjeciu slabo widać ale nie mam innego bo jestem teraz na Dominikanie. Edytowane 14 Lipca 2019 przez Miałki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 9 minut temu, Miałki napisał: Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem. Zniszczyli zderzak. Mi zamontowało ASO Suzuki w Nowym Targu hak Westfali bez wycinania zderzaka. Koszt haka 1350zł. Za zamontowanie nie pamiętam ale ne 4500. Na zdjeciu slabo widać ale nie mam innego bo jestem teraz na Dominikanie. Każdy półautomat wymaga podcięcia - westfalia całkiem dużo : https://adamot.pl/instrukcje/348039600001.pdf Te stałe są bez podcinania ale na stałe wystaje jakieś żelastwo. Poza tym sam montowałem więc sam dokonałem mordu na zderzaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) 4 godziny temu, Miałki napisał: Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem Też tak uważam 4 godziny temu, ElemenT napisał: Każdy półautomat wymaga podcięcia - westfalia całkiem dużo U ciebie widzę że masz kulę wpinaną w poziomie, a kolega wyżej ma wpinaną w pionie od dołu wiec nie ma zderzaka podcinanego. W poprzednim aucie miałem Westfalie wpinaną od dołu i nic nie trzeba było podcinać, wszytko ładnie schowane pod zderzakiem, nawet gniazda elektrycznego nie było widać. Edytowane 28 Maja 2019 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 13 godzin temu, yaroz napisał: U ciebie widzę że masz kulę wpinaną w poziomie, a kolega wyżej ma wpinaną w pionie od dołu wiec nie ma zderzaka podcinanego. W poprzednim aucie miałem Westfalie wpinaną od dołu i nic nie trzeba było podcinać, wszytko ładnie schowane pod zderzakiem, nawet gniazda elektrycznego nie było widać. Nie, kula wpinana od dołu - w pionie. Każdy hak wymaga podcięcia, czy to w XT czy zwykłym. Krawędz zderzaka kończy się 1.5 cm od koła zapasowego więc nie ma opcji by zderzaka nie podcinać. W przypadku haków stałych nie wycina się kwadratu, tylko robi nacięcia na wystające płaskowniki. W przypadku automatów wycina się kwadrat 10x10cm w każdym haku, westfalii, brink, autohak czy steinhof. Dodatkowo jeżeli chce się mieć chowane za zderzak gniazdo, trzeba wyciąć kolejne 10x10cm. Kolega @Miałki też ma podcięty/nacięty zderzak tylko pewnie o tym nie wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Hmm, postaram się o foto jak mi żona przyśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) W dniu 28.05.2019 o 16:38, Miałki napisał: Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem. I bardzo dobrze! Ładnie wygląda, nic nie wystaje. Elegancko i praktycznie. U mnie jest podcięte trochę i kawałek mocowania gniazdka wystaje, gniazdko też jest widoczne. I wcale mi się to nie podoba. Niestety, zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym. Edytowane 31 Maja 2019 przez subarutux Dodano obiecane zdjęcie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 W dniu 30.05.2019 o 11:27, subarutux napisał: I bardzo dobrze! Ładnie wygląda, nic nie wystaje. Elegancko i praktycznie. U mnie jest podcięte trochę i kawałek mocowania gniazdka wystaje, gniazdko też jest widoczne. I wcale mi się to nie podoba. Niestety, zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym. No ja trochę więcej podciołem w miejscu samego haka bo zderzak się tam wyginał i odkształcał - wyglądało to dziwnie. W miejscu samego gniazda by je schować muszę lekko odchylić zderzak, w miarę działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tswiatlo Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT wymaga podcięcia zderzaka?? Który producent wymaga najmniejszego wycięcia? I dodatkowe pytanko, dla Forestera XT jest takki sam jak dla wolnossącej wersji? Mówię o Foresterze my13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 W dniu 1.07.2019 o 10:26, tswiatlo napisał: Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT wymaga podcięcia zderzaka? Może nie; pewnie to zależy od jego konstrukcji. Ale zwróć uwagę: nie chcesz podcięcia zderzaka → hak i osprzęt będą brzydko sterczeć w dół i orać po drodze gruntowej, śniegu itp. A z podcięciem i schowaniem - nie, + korzyść estetyczna, bo z poziomu oczu człowieka tego prawie nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElemenT Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 W dniu 1.07.2019 o 10:26, tswiatlo napisał: Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT wymaga podcięcia zderzaka?? Który producent wymaga najmniejszego wycięcia? I dodatkowe pytanko, dla Forestera XT jest takki sam jak dla wolnossącej wersji? Mówię o Foresterze my13. Wg instrukcji steinhoff wymagał najmniej podcięcia. Każdy hak (chyba jest 5 producentów) ma dostępne instrukcje montażu w necie i tam jest szablon wycięcia. Poczytaj i sprawdź. Aha - tylko chyba 2 producentów w szablonie zawiera miejsce na gniazdo. Inni to pomijają :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 W dniu 12.07.2019 o 13:24, subarutux napisał: Może nie; pewnie to zależy od jego konstrukcji. Ale zwróć uwagę: nie chcesz podcięcia zderzaka → hak i osprzęt będą brzydko sterczeć w dół i orać po drodze gruntowej, śniegu itp. A z podcięciem i schowaniem - nie, + korzyść estetyczna, bo z poziomu oczu człowieka tego prawie nie widać. zgodzę się co do estetyki (chociaż mi osobiście to nie przeszkadza), ale oranie to chyba w bardzo specyficznych przypadkach -- patrz foto poglądowe wystającego haka, wbrew pozorom wcale nie jest tak nisko jak się wydaje: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się