Jump to content

Jaki hak do Subaru Forester SJ5


Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Montowałem z miesiąc temu Steinhofa z wiązką dedykowaną 13 pin. Wykonanie haka spoko, wszystko pasowało co do milimetra. Hak + wiązka chyba wyszła 1000zł. Wiązka plug & play czyli żadnego lutowani

I bardzo dobrze! Ładnie wygląda, nic nie wystaje. Elegancko i praktycznie.   U mnie jest podcięte trochę i kawałek mocowania gniazdka wystaje, gniazdko też jest widoczne. I wcale mi się to n

zgodzę się co do estetyki (chociaż mi osobiście to nie przeszkadza), ale oranie to chyba w bardzo specyficznych przypadkach -- patrz foto poglądowe wystającego haka, wbrew pozorom wcale nie jest tak n

Posted Images

W dniu 20.05.2019 o 13:19, awolak napisał:

Jaki model i firmę możecie mi polecić

Chyba taki, co montuje najbliższe, dobre ASO → gwarancja.

 

Zamiast marki mogę doradzić rodzaj: a więc hak wsuwany poziomo, blokowany eleganckim pokrętłem i zabezpieczany kluczykiem. Miałem kiedyś hak montowany od dołu - masakra! Do tego dla niewiasty problemem mógł być jego ciężar: wsunąć do góry było ciężko, a przy wyjmowaniu wypadał. Poza tym trzeba sobie przypilnować, żeby gniazdko nie wystawało zbyt mocno w dół, bo pięknie się je urywa / psuje podczas jazdy w koleinach i innych takich. Mechanicy zazwyczaj montują je tak, jak im wygodnie i jak producent przygotował wspornik, a to w przypadku Forestera używanego w swoim naturalnym środowisku oznacza kłopoty.

Link to post
Share on other sites

auto hak + moduł dedykowany do forka SJ (erich jaeger) kupiony w internetach kosztował mnie 750zł. do tego robocizna w ASO + przegląd.

tanio, ale de/montaż wymaga kluczy (więc nie wiem czy spełnia założenia). wygląda tak:

IMG_20180420_072045.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, subarutux napisał:

Miałem kiedyś hak montowany od dołu - masakra! Do tego dla niewiasty problemem mógł być jego ciężar: wsunąć do góry było ciężko, a przy wyjmowaniu wypadał.

 

Też miałem hak tego typu i żadnych problemów. Plusem było to, że po wypięcia nie było w ogóle widać, że samochód ma hak. Producent Westfalia.

 

 

3 godziny temu, subarutux napisał:

Poza tym trzeba sobie przypilnować, żeby gniazdko nie wystawało zbyt mocno w dół, bo pięknie się je urywa / psuje podczas jazdy w koleinach i innych takich.

 

W Westfalii gniazdo fabrycznie było zamocowane na zawiasie. Potrzebne - otwierasz, niepotrzebne - zamykasz. W 100% chowało się pod zderzakiem.

 

Miałem ten patent w OBK, myślę jednak, że do innych modeli też jest dostępne.

Edited by spawalniczy
Link to post
Share on other sites
W dniu 21.05.2019 o 15:01, spawalniczy napisał:

Też miałem hak tego typu i żadnych problemów. Plusem było to, że po wypięcia nie było w ogóle widać, że samochód ma hak. Producent Westfalia.

Potwierdzam. Bardzo dobre rozwiązanie od Westfali. Mam ten hak w Foresterze. Nie zdejmuje go wogóle.  Jeśli chodzi o bagażnik na rowery to tylko Atera. 

Link to post
Share on other sites

To jej ktoś założy i potem nie będzie zdejmować.

A może jest rozgarnięta, wysportowana, chodzi na fitness,  siłownię i na basen i poradzi sobie z głupim hakiem.

Link to post
Share on other sites

Kupiłem kiedyś używaną westfalie wypinaną, do innego auta, ani grama rdzy, bardzo dobrze zabezpieczona antykorozyjnie i masywna, gniazdo schowane fajnie pod zderzakiem, niewidoczne. Gdzieś na jakimś aucie widziałem brinka i był cały pordzewiały.

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites

Tak, ten haķ jest bardzo dobrej jakości. Jest lepiej wykonany niż całe  Subaru razem wzięte. W drugim aucie  hak Westwali ma już 25 lat i zero rdzy i nic się nie zacina.

Link to post
Share on other sites

 

W dniu 20.05.2019 o 13:19, awolak napisał:
profile_mask2.png
     
 Potrzebuje hak wypinany do samochodu Subaru Forester SJ5 560 z 2018 roku. Jaki model i firmę możecie mi polecić.

Montowałem z miesiąc temu Steinhofa z wiązką dedykowaną 13 pin. Wykonanie haka spoko, wszystko pasowało co do milimetra. Hak + wiązka chyba wyszła 1000zł. Wiązka plug & play czyli żadnego lutowania, wszystko wpina się we wtyczki przygotowane przez producenta zatem nie ingeruje się w elektrykę a co za tym idzie nie traci się gwarancji. Montaż może zrobić wówczas każdy zakład a nie tylko w ASO.

 

W aso za hak z montażem chcieli 4 tyś lub 4.5. za westfalie, w innym aso za steinhofa 3.5tyś.

Sam hak (główka) to produkcja niemiecka (taki OEM), Steinhof robi tylko belki.

Gniazdo chowane jest pod zderzak.

hak.jpg

Edited by ElemenT
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, tswiatlo napisał:

Możecie podać konkretne modele tych producentów? Czy potrzebne było cięcie zderzaka pod jak?

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
 

 

Wiązka dedykowana - kupiłem tutaj: https://adamot.pl/wiazka-dedykowana-subaru-forester-9929.html

Wszystkie haki pasujące: https://adamot.pl/haki-holownicze-subaru-forester-5370

 

Każdy hak półautomatyczny wymaga podcięcia zderzaka. Ja wybrałem steinhofa bo wg instrukcji to wycięcie jest najmniejsze (prostokąt). W instrukcji montażu jest opis ile trzeba podciąć. Część instrukcji pomija podcięcie pod elektrykę.

 

Link to post
Share on other sites

Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem. Zniszczyli zderzak. Mi zamontowało ASO Suzuki w Nowym Targu hak Westfali bez wycinania zderzaka. Koszt haka 1350zł. Za zamontowanie nie pamiętam ale ne 4500.

Na zdjeciu slabo widać ale nie mam innego bo jestem teraz na Dominikanie.

 

Edited by Miałki
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Miałki napisał:

Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem. Zniszczyli zderzak. Mi zamontowało ASO Suzuki w Nowym Targu hak Westfali bez wycinania zderzaka. Koszt haka 1350zł. Za zamontowanie nie pamiętam ale ne 4500.

Na zdjeciu slabo widać ale nie mam innego bo jestem teraz na Dominikanie.

 

 

Każdy półautomat wymaga podcięcia - westfalia całkiem dużo : https://adamot.pl/instrukcje/348039600001.pdf

Te stałe są bez podcinania ale na stałe wystaje jakieś żelastwo.

 

Poza tym sam montowałem więc sam dokonałem mordu na zderzaku :D

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Miałki napisał:

Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem

Też tak uważam

4 godziny temu, ElemenT napisał:

Każdy półautomat wymaga podcięcia - westfalia całkiem dużo

U ciebie widzę  że masz kulę wpinaną w poziomie, a kolega wyżej ma wpinaną w pionie od dołu wiec nie ma zderzaka podcinanego.

W poprzednim aucie miałem Westfalie wpinaną od dołu i nic nie trzeba było podcinać, wszytko ładnie schowane pod zderzakiem, nawet gniazda elektrycznego nie było widać.

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, yaroz napisał:

U ciebie widzę  że masz kulę wpinaną w poziomie, a kolega wyżej ma wpinaną w pionie od dołu wiec nie ma zderzaka podcinanego.

W poprzednim aucie miałem Westfalie wpinaną od dołu i nic nie trzeba było podcinać, wszytko ładnie schowane pod zderzakiem, nawet gniazda elektrycznego nie było widać.

 

Nie, kula wpinana od dołu - w pionie.

Każdy hak wymaga podcięcia, czy to w XT czy zwykłym.

Krawędz zderzaka kończy się 1.5 cm od koła zapasowego więc nie ma opcji by zderzaka nie podcinać. W przypadku haków stałych nie wycina się kwadratu, tylko robi nacięcia na wystające płaskowniki. W przypadku automatów wycina się kwadrat 10x10cm w każdym haku, westfalii, brink, autohak czy steinhof. Dodatkowo jeżeli chce się mieć chowane za zderzak gniazdo, trzeba wyciąć kolejne 10x10cm. Kolega @Miałki też ma podcięty/nacięty zderzak tylko pewnie o tym nie wie :)

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.05.2019 o 16:38, Miałki napisał:

Ło matko, ale chamówa z tym podcięciem.

I bardzo dobrze! Ładnie wygląda, nic nie wystaje. Elegancko i praktycznie.

 

U mnie jest podcięte trochę i kawałek mocowania gniazdka wystaje, gniazdko też jest widoczne. I wcale mi się to nie podoba. Niestety, zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym.  :evil:

 

Gniazdko.jpg

Edited by subarutux
Dodano obiecane zdjęcie.
  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 30.05.2019 o 11:27, subarutux napisał:

I bardzo dobrze! Ładnie wygląda, nic nie wystaje. Elegancko i praktycznie.

 

U mnie jest podcięte trochę i kawałek mocowania gniazdka wystaje, gniazdko też jest widoczne. I wcale mi się to nie podoba. Niestety, zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym.  :evil:

 

 

 

No ja trochę więcej podciołem w miejscu samego haka bo zderzak się tam wyginał i odkształcał - wyglądało to dziwnie. W miejscu samego gniazda by je schować muszę lekko odchylić zderzak, w miarę działa.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT  wymaga podcięcia zderzaka?? Który producent wymaga najmniejszego wycięcia?

I dodatkowe pytanko, dla Forestera XT jest takki sam jak dla wolnossącej wersji? Mówię o Foresterze my13.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 1.07.2019 o 10:26, tswiatlo napisał:

Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT  wymaga podcięcia zderzaka?

 Może nie; pewnie to zależy od jego konstrukcji. Ale zwróć uwagę: nie chcesz podcięcia zderzaka → hak i osprzęt będą brzydko sterczeć w dół i orać po drodze gruntowej, śniegu itp. A z podcięciem i schowaniem - nie, + korzyść estetyczna, bo z poziomu oczu człowieka tego prawie nie widać.

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.07.2019 o 10:26, tswiatlo napisał:

Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT  wymaga podcięcia zderzaka?? Który producent wymaga najmniejszego wycięcia?

I dodatkowe pytanko, dla Forestera XT jest takki sam jak dla wolnossącej wersji? Mówię o Foresterze my13.

 

Wg instrukcji steinhoff wymagał najmniej podcięcia. Każdy hak (chyba jest 5 producentów) ma dostępne instrukcje montażu w necie i tam jest szablon wycięcia. Poczytaj i sprawdź.

Aha - tylko chyba 2 producentów w szablonie zawiera miejsce na gniazdo. Inni to pomijają :]

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.07.2019 o 13:24, subarutux napisał:

 Może nie; pewnie to zależy od jego konstrukcji. Ale zwróć uwagę: nie chcesz podcięcia zderzaka → hak i osprzęt będą brzydko sterczeć w dół i orać po drodze gruntowej, śniegu itp. A z podcięciem i schowaniem - nie, + korzyść estetyczna, bo z poziomu oczu człowieka tego prawie nie widać.

 

zgodzę się co do estetyki (chociaż mi osobiście to nie przeszkadza), ale oranie to chyba w bardzo specyficznych przypadkach -- patrz foto poglądowe wystającego haka, wbrew pozorom wcale nie jest tak nisko jak się wydaje:

 

 

IMG_20190607_165826-01.jpeg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...